Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:nps schreef:Ja, de belangrijkste motivatie van de overheid voor deze maatregel is natuurlijk lekker geld harken over de rug van de arme burger
Ik vind dit wel flauw. Brandstof is in Nederland gewoon heel erg duur. En het feit dat mensen meer auto zijn gaan rijden is niet omdat het zo betaalbaar is of omdat het leuk is om geld te verbranden, het alternatief is gewoonweg niet aantrekkelijk (meer). En dát is wel mede door de overheid veroorzaakt.
Cer schreef:nps schreef:Wat verspilling is zijn de meningen ernstig over verdeeld. Wat de een waardevol vind, vind de ander niet waardevol. Kunnen er dingen beter, of efficienter? Sure. Het is een utopie om een begroting te maken waarin niemand vind dat er geld verspild wordt. En, als persoon met ervaring met aanbestedingen en inkoop bij grotere overheidsorganisaties kan ik je vertellen dat processen rond overheidsbestedingen streng worden nageleefd.
ze hebben er toen een tv programma over gemaakt,en google zegt dat het vnl ICT projecten zijn die mislukken.. ja ik weet niet of dat dan echt streng wordt nageleefd hoor?
Ik doel dan niet op dingen die wel of niet zinnig zijn, maar echt verspilling. Uit mn hoofd ook wel eens iets over bordjes of briefpapier enzo..
Hoe het zit met aanbestedingen en vriendjes en deals etc daar heb ik het verder niet over
Begrotingen (verbouwing binnenhof) kloppen ook niet altijd helemaal, dus of het rekenen ook echt lukt?
Elisa2 schreef:nps schreef:Ja, de belangrijkste motivatie van de overheid voor deze maatregel is natuurlijk lekker geld harken over de rug van de arme burger
Eindelijk begin je het te begrijpen.![]()
Even serieus, transparantie is al jaren een probleem. Als er miljarden naar het buitenland gaan maar het voor mensen hier steeds moeilijker of onmogelijk wordt gemaakt om normaal te kunnen leven. Dan gaat er toch iets niet helemaal goed.
s1993 schreef:_San87_ schreef:
Ik vind dit wel flauw. Brandstof is in Nederland gewoon heel erg duur. En het feit dat mensen meer auto zijn gaan rijden is niet omdat het zo betaalbaar is of omdat het leuk is om geld te verbranden, het alternatief is gewoonweg niet aantrekkelijk (meer). En dát is wel mede door de overheid veroorzaakt.
Ja mee eens, maar naar mijn idee zit dan de oplossing dus in het aantrekkelijker maken van het OV. Want als je kijkt hoe vol de wegen zijn en hoe vaak overal file staat... Het OV is gewoon veel efficiënter qua ruimte en duurzaamheid, alleen door de kosten en gedoe die het soms is, voor veel mensen niet aantrekkelijk. Juist door het OV aantrekkelijker te maken zijn minder mensen afhankelijk van de auto en kunnen we ook dat fileprobleem aanpakken.
. Alleen al vanaf het uitstapstation naar mijn werk is een half uur lopen. Dus stap ik nog steeds in de auto.... prompter schreef:Hier in de Randstad is het ook niet altijd efficiënt voor de gebruiker op dit moment. Ik woon slechts 17 kilometer van mijn werk af, van grote stad (Den Haag) naar stad (Schiedam). In de auto precies 15 minuten. Met OV: anderhalf uur. Alleen al vanaf het uitstapstation naar mijn werk is een half uur lopen. Dus stap ik nog steeds in de auto....
. Ja dan ben je gek dat je met t OV gaat.
.
prompter schreef:Hier in de Randstad is het ook niet altijd efficiënt voor de gebruiker op dit moment. Ik woon slechts 17 kilometer van mijn werk af, van grote stad (Den Haag) naar stad (Schiedam). In de auto precies 15 minuten. Met OV: anderhalf uur. Alleen al vanaf het uitstapstation naar mijn werk is een half uur lopen. Dus stap ik nog steeds in de auto....
En die reistijd en wachttijd trek ik niet, nog los van het lopen want ik niet kan
Veilig met rolstoel bij de haltes komen kan ook niet. BigOne schreef:Misschien dat die mensen niet doorhebben dat de miljarden voor bvb Oekraïne puur lijfsbehoud voor heel van Europa zijn? Indien Oekraïne valt krijgen we een gigantisch groot vluchtelingenprobleem, zo’n 25 miljoen mensen op de vlucht.
Elisa2 schreef:Niemand ontkent dat, alleen denk ik wel dat je geen geld uit kunt geven wat eigenlijk niet gemist kan worden.
Elisa2 schreef:Als de benzine prijzen stijgen, de prijs van het water, de normale boodschappen, de zorgverzekering, alle diensten die afgenomen worden etc etc. En de lonen niet..dan wordt het gewoon weer voor veel mensen heel moeilijk om te leven en de armoede weer groter.
Elisa2 schreef:Is niet allemaal de schuld van de overheid, maar zij zouden dit wel mee mogen nemen in de begroting en dus transparantie geven. Wat komt er binnen en waarop? En waar wordt het aan uitgegeven.
En daar mogen ze best verantwoordelijkheid over af mogen geven.
. Ik en mijn man hebben beiden een brommertje voor relatief korte tripjes. Kost geen drol, rijdt 1 op 40, en voldoet prima voor woon/werk van mijn man en ritjes naar stal voor mij. Reizen naar de dorpen in de buurt doen we soms met auto, maar vaak ook met elektrische fiets. Ladyson schreef:Waarom gaat het hier niet over de formatie? Of heb ik een ander topic gemist?
nps schreef:Elisa2 schreef:Niemand ontkent dat, alleen denk ik wel dat je geen geld uit kunt geven wat eigenlijk niet gemist kan worden.
Hoe bepaal je wat wel of niet gemist wordt?Elisa2 schreef:Als de benzine prijzen stijgen, de prijs van het water, de normale boodschappen, de zorgverzekering, alle diensten die afgenomen worden etc etc. En de lonen niet..dan wordt het gewoon weer voor veel mensen heel moeilijk om te leven en de armoede weer groter.
Dat klopt. Dan wil je een overheid die marktwerking waar kan wat indamt (schommelingen in prijzen zijn grotendeels door (internationale) marktwerking - boodschappen door klimaatverandering, gas door het niet meer kunnen afnemen van Rusland bijv), en mensen die het moeilijk krijgen compenseert. Dat is nadrukkelijk geen rechtse overheid. Je krijgt waar je voor kiest.Elisa2 schreef:Is niet allemaal de schuld van de overheid, maar zij zouden dit wel mee mogen nemen in de begroting en dus transparantie geven. Wat komt er binnen en waarop? En waar wordt het aan uitgegeven.
En daar mogen ze best verantwoordelijkheid over af mogen geven.
https://www.rijksfinancien.nl/visuals/2 ... cl-premies
Ten eerste, check hier de overheidsbegroting. Tot aan 2017 aan toe. Jaarcijfers, alles. Waar verwacht je nog meer transparantie in, wat mis je op rijksfinancien.nl? En wat maakt dat je denkt dat er geen verantwoordelijkheid wordt afgegeven over waar het aan besteed wordt?
Over OV - ik vind het vooral fijn als ik ergens in de stad moet zijn, op een locatie dicht bij een station. Dan rij ik naar een P+R of fiets ik naar het busstation, en ga ik daar verder. Ik heb net voor de gein eens gecheckt hoe lang ik over de 12km van huis naar stal zou doen met OV - in het slechtste geval 8 uur (!), in het beste geval 2 uur en 6 minuten. Nee, dan is het geen alternatief. Ik en mijn man hebben beiden een brommertje voor relatief korte tripjes. Kost geen drol, rijdt 1 op 40, en voldoet prima voor woon/werk van mijn man en ritjes naar stal voor mij. Reizen naar de dorpen in de buurt doen we soms met auto, maar vaak ook met elektrische fiets.