Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:52

Dus omdat de Jonge dat zegt vindt jij meteen dat dat waar is? Was jij niet een van de mensen die het liefst alles van de Jonge zegt tegenspreekt?
Wat is dat eigenlijk, een emigratiestaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:55

8nnemiek schreef:
Dus omdat de Jonge dat zegt vindt jij meteen dat dat waar is? Was jij niet een van de mensen die het liefst alles van de Jonge zegt tegenspreekt?
Wat is dat eigenlijk, een emigratiestaat?

Moet je even WNL kijken met Rick Nieman, daar was de Jonge te gast toen hij dit noemde.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:59

Mindim schreef:
Babsiej schreef:
Ik ben heel relaxed. Jij ook?

Waarom zouden we niet de portemonnee trekken? Linksom of rechtsom zal er betaald moeten worden, wil je de verzorgingsstaat in stand kunnen houden.

Vanzelf ben ik relaxed, hoezo?

Verder ga ik die discussie niet weer met je aan, geen zin in, sommige mensen zijn maar weinig invoelend en ik heb geen zin om daar tijd in te steken. Dus bekijk jij de wereld maar verder vanuit je ivoren toren en een fijne avond verder :wave:

Lijkt mij een goed idee

Vervelend dat sommige mensen weinig invoelend zijn. Of ervaar jij dat zo?
Verder ga ik niet op de man, dus jij ook een fijne avond.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:38

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:40

Loretta schreef:
Mindim schreef:
Ik las vanochtend dat Macron meer de maatschappelijke dialoog aan gaat, vanwege de opstanden van de gele hesjes destijds. En dat uit angst voor opstanden, ook iets meer wordt gedaan voor de burger aangaande de energieproblematiek. Daarom noem ik dat opstand van de burgers soms wel tot iets kan leiden.

Tja, wij Nederlanders geven graag alles weg aan de diepe zakken van de multinationals. Nu laten we zelfs ons eten van ons afpakken. Ondertussen geloven we dat het enkel en alleen maar aan de oorlog ligt. Maar voor degene die dat gelooft. Kijk even naar andere EU landen en je ziet dat dat maar gedeeltelijk waar is.

We betalen ons blauw voor onze energie. Maar de directeur van het energiebedrijf gaat straks wel met een dikke vette bob
Bonus naar huis. Wij Nederlanders zijn zo dom om dat allemaal maar te slikken.

En ondertussen speelt D66 weer Sinterklaas in het buitenland want er is geen plafond voor de giften voor Oekraïne itt voor de NL burger, die mag van de 'dames' van D66 in de stront zakken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:10

Olejon, je verwijst nu naar een link die precies het tegenovergestelde zegt van wat je hier zei:
OleJon schreef:
Nederland is geen verzorgingsstaat meer, maar een emigratie staat. Heeft de Jonge een tijdje geleden gezegd in WNL

Het artikel:
"We zullen altijd arbeidsmigratie nodig hebben.” Dat is noodzakelijk om de economische ontwikkelingen in stand te houden en de verzorgingsstaat betaalbaar.

En emigratie is iets anders dan arbeidsmigratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:59

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 23:05

Mindim schreef:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244204 ... ar-rusland

Ik vind dit toch niet kunnen, Nederland straks failliet door de oorlog van Oekraine en Rusland.

Door het wanbeleid van Jetten. Hoop toch zo dat iemand uit de politiek in grijpt en Groningen weer open draait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 23:08

elnienjo schreef:
Mindim schreef:

Ik vind dit toch niet kunnen, Nederland straks failliet door de oorlog van Oekraine en Rusland.

Door het wanbeleid van Jetten. Hoop toch zo dat iemand uit de politiek in grijpt en Groningen weer open draait.

Nou dat vind ik een ding, mensen daar hebben al genoeg oliebol en dat wordt al jaren genegeerd, men komt amper met wat over de brug. Moet men daar nog verder de oliebol in?
Ik ben inmiddels zo ver dat ik soms denk, laat de oekraine en rusland het maar uitzoeken samen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 23:14

Mindim schreef:
elnienjo schreef:

Nou dat vind ik een ding, mensen daar hebben al genoeg oliebol en dat wordt al jaren genegeerd, men komt amper met wat over de brug. Moet men daar nog verder de oliebol in?
Ik ben inmiddels zo ver dat ik soms denk, laat de oekraine en rusland het maar uitzoeken samen.

Dat laatste sowieso. Rusland speel je alleen maar in de kaart door Europa te laten imploderen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:05

Ik zal dit niet in het gas-topic zetten maar hier:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5061039 ... -duits-gas

Dit vind ik serieus wel heel erg. Vanaf juni brandt er een grote waakvlam waarmee elke dag gigantische hoeveelheden gas verspild worden. En dat is niet alleen pijnlijk omdat wij de hoofdprijs betalen voor het gas maar ook omdat er elke dag 1700 ton CO2 de lucht in wordt geblazen. Dat is echt heel heel heel erg veel. In ons hele leven komen we er nog niet aan. En dat wordt dagelijks gewoon verspild en vervuild. En wij maar kou lijden, in de geldproblemen en belachelijke maatregelen om co2 terug te dringen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:18

-O- Het lijkt af en toe wel een kleuterschool.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:24

Suzanne F. schreef:

Dit vind ik serieus wel heel erg. Vanaf juni brandt er een grote waakvlam waarmee elke dag gigantische hoeveelheden gas verspild worden. En dat is niet alleen pijnlijk omdat wij de hoofdprijs betalen voor het gas maar ook omdat er elke dag 1700 ton CO2 de lucht in wordt geblazen. Dat is echt heel heel heel erg veel. In ons hele leven komen we er nog niet aan. En dat wordt dagelijks gewoon verspild en vervuild. En wij maar kou lijden, in de geldproblemen en belachelijke maatregelen om co2 terug te dringen.

Nederland verspilt toch ook eigen gas door IPV op te pompen op de waakvlam te zetten? Het zou een goede zaak zijn de santies tegen Rusland op te heffen,ze hoeven ons niet eens aan te vallen om ons kapot te maken, dat doen we zelf wel.

pien_2010

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:29

elnienjo, waar het om gaat is, dat als we Rusland de gang laten gaan de gevolgen voor Nederland, Europa en de hele wereld vele male erger en zwaarder zal zijn. HEt is al heel erg vaak uitgelegd, ook in het Oekraïne topic en blijkbaar ben je het er niet mee eens of niet in staat om dat eens serieus tot je door te laten dringen.
NIets doen is geen optie, want dit soort gasten als Poetin zullen alleen maar verder en verder gaan .

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:32

Nederland (en Europa) in de armoede storten is juist géén optie. Echt alles gaat hier kapot en Putin heeft er geen bom voor hoeven werpen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:35

Elnienjo niets doen, niet helpen, geen sancties dat betekent dat Poetin heel Europa pakt als hij de kans krijgt. De rapporten zijn indertijd als het om zijn plannen ging en gaat uitgebreid besproken in het Oekraïne topic. Als je een dictator een vrijbrief geeft dan gaat hij door en is het een vrijbrief voor alle dictators en dat is een directe bedreiging voor de democratie de komende 200 jaar en dan gaat het v ele male verder als hoge prijzen en/ of schaarste.
Poetin stort Nederland en Europa heel bewust in armoede dat doen wij niet. Daar zit jouw foute redenering.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:38

Nederland bulkt zelf van het gas, dus wij hoeven hier geen energiearmoede te lijden. Nederland maakt rare keuzes en speelt daarmee Putin in de kaart. We worden als West Europa nu echt het lachertje van de wereld en we hebben straks geen nagel meer om onze kont te krabben. We denken teveel dat het Westen nog steeds dé wereldmacht heeft, maar er zijn veel andere landen in opkomst die helemaal niet zoveel moeite hebben met Putin en die het wel best vinden dat wij hier een toontje lager moeten zingen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:54

Suzanne F. schreef:

Misschien moet ze toch eens anders kijken naar het stikstof beleid en het niet op de boeren afschuiven. :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:59

De kunstmestfabrieken gaan productie terugdraaien omdat het gas te duur is. Dan hebben we nu toch juist onze koeienmest nodig voor het land?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:09

Marcella schreef:
Suzanne F. schreef:

Misschien moet ze toch eens anders kijken naar het stikstof beleid en het niet op de boeren afschuiven. :=

Het stikstofprobleem is iets anders dan het co2 probleem hè :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:13

nou perfect toch? geen mest meer mogen uitrijden maar moeten afvoeren (duur) en daar kunstmest voor terug moeten kopen wat er dan niet is of wat nog duurder wordt dan het al is. Geen groei meer van het gras, melkgift loopt giga terug dus boerenprobleem opgelost :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:15

pien_2010 schreef:
elnienjo, waar het om gaat is, dat als we Rusland de gang laten gaan de gevolgen voor Nederland, Europa en de hele wereld vele male erger en zwaarder zal zijn. HEt is al heel erg vaak uitgelegd, ook in het Oekraïne topic en blijkbaar ben je het er niet mee eens of niet in staat om dat eens serieus tot je door te laten dringen.
NIets doen is geen optie, want dit soort gasten als Poetin zullen alleen maar verder en verder gaan .

Als we niets doen tegen Rusland mbt Oekraiene dan .... (een hoop speculatie gebracht als feit).

Doet me denken aan 2015 toen de wereld zou vergaan als Trump president zou worden. En vervolgens was er 4 jaar voorspoed en vrede dat alleen ten einde kwam door covid.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:16

Elnienjo, ik snap echt niet waarom je zo ongelukkig en kwaad bent en nog steeds in Nederland blijft wonen. Als het allemaal zo veel slechter is dan in andere landen dan verhuis je toch gewoon?
Maar waarschijnlijk besef zelfs jij dat je het niet snel ergens beter zal hebben dan in Nederland, waar je gratis geld krijgt om werkeloos op je kont te zitten en niks anders te doen dan online klagen over hoe slecht het wel niet gaat..

enzino, Trump heeft niks dan ellende gebracht en inderdaad een tijdje mee kunnen liften op de economische voorspoed waar Obama voor gezorgd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:22

Jaja, alles dat goed ging kwam door Obama en alles dat slecht ging was vanwege Trump. En alles dat nu slecht gaat is vanwege Trump en mocht er iets goed gaan de komende jaren dan komt dat door Biden.

Alles om maar niets toe te hoeven geven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:29

Economische veranderingen hebben in de meeste gevallen een tijd nodig om tot in de samenleving door te dringen. De maatregelen die op een bepaald moment worden genomen, kunnen prima na een paar jaar pas voelbaar zijn. Je ziet het haast bij elk presidentschap, dat ze óf de rommel van hun voorganger mogen opruimen, óf lekker meeliften op het succes van de voorganger. Kijk naar die abortuswet bijvoorbeeld.. Trump zijn stomme beslissingen van toen trekken zelfs nu nog het land verder terug de middeleeuwen in.