Gisteren ging een klein beetje iets fout in ons klets groepje dat opeens door de oorlog een heel serieus groepje is geworden. Iemand in dat groepje is een Trump aanhanger en zei heeft laat ik het zacht formuleren niet altijd de feiten op orde zoals ze werkelijk zijn. Dit heeft tot een behoorlijke emotionele reactie geleid van diegene die in Rusland woont en ze schreef als volgt en ik quote een deel van de tekst :
Citaat:
I am in a survival mode
I think I'm just only able to function because of all the stress hormones.
So yeah, writing down my experiences fdor the entertainment of the future generations is definitely not something I'm able to rught now
Plus I dpon't want this writing to land me in jail or prevent me from gooing abroad
People are getting huge fines ans possible jail time for instagram stories right now
People are having their phoneder control when they try to leave.
People are getting interrogated for hours at the ariports
I know it's impossible for you to know all this. But maybe try to do your own research like Pien does, she is usually incredibly informed, so I suppose that European journalists must be relating the things pretty accurately.
Het gaat me voornamelijk om de laatste zin, van waaruit blijkt dat de journalisten in het Westen, vaak knap accuraat nieuws verslaan. Deze Rus kent namelijk de persoonlijke verhalen van beide kanten (Rusland en Oekraïne waar zowel Russische familie als Oekraïense familie woont) Gewoon van elkaar bellen en de gekende verhalen delen.
Ik plaats dit omdat er hier nogal eens anti westerse zaken worden gepost die vaak overeenkomen met de opvattingen van Baudet.
TEvens wordt hier te vaak zaken als fake nieuws cq of ander nieuws van de normale mean stream in twijfel getrokken.
Het is altijd goed om je feiten goed op orde te krijgen en te hebben. Wij zijn in staat om ons goed te informeren. Laten we svp stoppen met al die kul de wereld in te sturen. HEt doet pijn bij de mensen die het betreft aan beide kanten en het is voor de beeldvorming een slechte zaak.
Natuurlijk mag je kritisch zijn, of beter nog MOET je kritisch zijn want het gevaar van fake nieuws ligt op de loer. En ja in Mariapol is een uiterst rechtse organisatie aan het werk aan het front, dat is een feit. Ze lopen met banieren en nare vlaggen rond. Klopt.
Maar het is niet zo dat dus de soldaten daar, dat Oekraïne een vuil neo nazistisch land is dat dit over zich heeft afgeroepen. Het is niet zo dat mensen die geld storten, die proberen te helpen een neo nazi regiem steunen. Dat is kwalijke propaganda die je vanuit de mond van Poetin kunt verwachten.
Net als in Nederland, Frankrijk is er gewoon een groep van de bevolking die uiterst rechts is en dan praat ik over Marie Le Pen en Semmour in Frankrijk, Wilders en Baudet in Nederland. Zij komen met dit soort nare dingen. Semmour heeft de zelfde uitspraken als Baudet (waarbij ik me afvraag is dat gesteund door de Russen als het gaat om de partij kas?" ) Dat soort rommel, hoort niet thuis in dit topic want het klopt niet.
Ook is er gevaar voor fake nieuws, dus kijk bv NIeuwsuur waar dit regelmatig ontrafeld wordt. Maar niet alles is fake nieuws. En een feit is dat Oekraïne op dit moment het slachtoffer is van een gruwelijke despoot die bezig is met een opstapeling van oorlogsmisdaden waar geen enkel excuus voor is.
Tevens dat hele gedoe met die kerncentrales is iets waar we zeker alert op moeten zijn want is ook niet zo onschuldig allemaal. En geloof me, Poetin heeft ook dikke vette .......,aan het hele westen en deinst nergens voor terug.
Door hier zaken zo pro Russisch voor te stellen, of zo anti westers, of zo ook de schuld bij Oekraïne te leggen zijn we gewoon heel erg fout bezig. Als je niet wil helpen→ soi→ dat is ieders goed recht. Maar om mensen die zo knijp zitten aan beide kanten in feite met de pen nog een trap na te geven→ daar blijf ik bij dat is echt niet OK.
Dus elnienjo stop hiermee, want je geeft met je pen slachtoffers een nare trap na. En ze hebben alles al verloren. Mogen ze dan wel hebben op het feit dat ze slachtoffer zijn?
Als het gaat om dat Jongetje San, had ik al sterk mijn twijfels dat dit fakenews was. Want het leek of er nog een broertje met de zelfde soort kleren achter aan sjokte→ dus ik dacht dan is de moeder ook in de buurt. Dus probeer zelf ook een antenne te ontwikkelen wat wel en niet klopt.