Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:56

elnienjo schreef:
Er komen ook foto's voorbij die al bij eerdere aanslagen in andere landen exact dezelfde zijn. Ook een journalist die al omgekomen was in Afghanistan die nu met dezelfde foto weer is omgekomen in Oekraïne. Er gaat heel veel fakenieuws rond.

Over en weer. Tijdens de Vietnamoorlog gold al: believe half of what you see and nothing of what you hear.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 09-03-22 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:04

Cowboy55 schreef:
friezenfan2 schreef:
Dus als dat radioactief afval niet gekoeld wordt gebeurd er niets?

Dat klinkt niet logisch

Een Nederlandse deskundige bij het NOS Journaal was t volgens mij met je eens. Weet alleen niet of het ging over afval of de resten onder Reactor 4 of de resterende Reactors. Lette effe niet op.

Zat net te kijken dus even terug gespoeld.
Deskundige benoemde splijtstofelementen. Zijn inschatting is dat de diesel generatoren ca. 2 dagen kunnen koelen. Als de koeling niet hersteld wordt kunnen na 1-2 weken de splijtstofelementen smelten. Dit is een ramp vergelijkbaar met Fukushima. Een wolk met giftig Cesium-gas kan zich dan verspreiden in een straal van enkele 10-tallen km's. Maar als koeling uitvalt is er dus niet direct een probleem.

Idem trouwens voor de vaten met afval bij de centrale van Zaporizhia als daar een bom op valt mbt het Cesium-gas.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:17

https://twitter.com/nexta_tv/status/150 ... XwT0w&s=19

En dit stond in mijn Oekraïnse groep

Купа ️‼ ️‼️Bezetters uit Rusland bombarderen doelbewust het kinderziekenhuis in Mariupol

Russische troepen wierpen verschillende bommen op een kinderziekenhuis. Het hele gebouw is volledig verwoest.

Informatie over de getroffen kinderen wordt verduidelijkt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:45

Roodvos schreef:
friezenfan2 schreef:
Dus als dat radioactief afval niet gekoeld wordt gebeurd er niets?

Dat klinkt niet logisch

Zat net te kijken dus even terug gespoeld.
Deskundige benoemde splijtstofelementen. Zijn inschatting is dat de diesel generatoren ca. 2 dagen kunnen koelen. Als de koeling niet hersteld wordt kunnen na 1-2 weken de splijtstofelementen smelten. Dit is een ramp vergelijkbaar met Fukushima. Een wolk met giftig Cesium-gas kan zich dan verspreiden in een straal van enkele 10-tallen km's. Maar als koeling uitvalt is er dus niet direct een probleem.

Idem trouwens voor de vaten met afval bij de centrale van Zaporizhia als daar een bom op valt mbt het Cesium-gas.

Ofwel -voor Friezenfan-: als de stroom hersteld wordt en de pompen blijven draaien is er niks aan de hand. Het alternatief is dat de diesel aggregaten blijven draaien, dan is er ook niks aan de hand. No worries.

En als er geen gek op het idee komt om de centrale van Zaporizhia te beschieten zitten we met zijn allen ook goed. Russen, Belarussen en Oekraïners nog meer dan wij. Ook no worries. Dank voor de info Roodvos.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 00:18

elnienjo schreef:
Cer schreef:
Als antwoord op een tweet van ene Sjoerdsma over dat kinderziekenhuis, zie ik best veel reacties van mensen die menen dat het fake news is (oa dat het een leeg ziekenhuis betrof). Ik kan me dat niet echt voorstellen.. maar hoe kan je zoiets eigenlijk goed checken?

Het zou me niet verbazen als Oekraïne fakenieuws de wereld in gaat sturen om optreden van de navo te forceren.
Las ook dat er een geriatrische instelling gebombardeerd was. Kan evengoed waar zijn wat verschrikkelijk is maar het kan ook fake zijn. In oorlog vervallen alle spelregels. Snap ook niet die westerse ideologie dat je je in oorlog aan regels moet houden. Denk dat oorlogslustige landen daar geen enkele boodschap aan hebben. Het is tenslotte geen sportwedstrijd.

Dan hebben ze dus al 61 keer fake news de wereld ingestuurd? Want zoveel ziekenhuizen zijn er al gebombardeerd door de Russen . En ik heb net een video en foto’s gezien, goede acteurs hoor !!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 07:56

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:26

Gisteren ging een klein beetje iets fout in ons klets groepje dat opeens door de oorlog een heel serieus groepje is geworden. Iemand in dat groepje is een Trump aanhanger en zei heeft laat ik het zacht formuleren niet altijd de feiten op orde zoals ze werkelijk zijn. Dit heeft tot een behoorlijke emotionele reactie geleid van diegene die in Rusland woont en ze schreef als volgt en ik quote een deel van de tekst :

Citaat:
I am in a survival mode
I think I'm just only able to function because of all the stress hormones.
So yeah, writing down my experiences fdor the entertainment of the future generations is definitely not something I'm able to rught now
Plus I dpon't want this writing to land me in jail or prevent me from gooing abroad
People are getting huge fines ans possible jail time for instagram stories right now
People are having their phoneder control when they try to leave.
People are getting interrogated for hours at the ariports
I know it's impossible for you to know all this. But maybe try to do your own research like Pien does, she is usually incredibly informed, so I suppose that European journalists must be relating the things pretty accurately.
|( |(

Het gaat me voornamelijk om de laatste zin, van waaruit blijkt dat de journalisten in het Westen, vaak knap accuraat nieuws verslaan. Deze Rus kent namelijk de persoonlijke verhalen van beide kanten (Rusland en Oekraïne waar zowel Russische familie als Oekraïense familie woont) Gewoon van elkaar bellen en de gekende verhalen delen.
Ik plaats dit omdat er hier nogal eens anti westerse zaken worden gepost die vaak overeenkomen met de opvattingen van Baudet.
TEvens wordt hier te vaak zaken als fake nieuws cq of ander nieuws van de normale mean stream in twijfel getrokken.

Het is altijd goed om je feiten goed op orde te krijgen en te hebben. Wij zijn in staat om ons goed te informeren. Laten we svp stoppen met al die kul de wereld in te sturen. HEt doet pijn bij de mensen die het betreft aan beide kanten en het is voor de beeldvorming een slechte zaak.

Natuurlijk mag je kritisch zijn, of beter nog MOET je kritisch zijn want het gevaar van fake nieuws ligt op de loer. En ja in Mariapol is een uiterst rechtse organisatie aan het werk aan het front, dat is een feit. Ze lopen met banieren en nare vlaggen rond. Klopt.
Maar het is niet zo dat dus de soldaten daar, dat Oekraïne een vuil neo nazistisch land is dat dit over zich heeft afgeroepen. Het is niet zo dat mensen die geld storten, die proberen te helpen een neo nazi regiem steunen. Dat is kwalijke propaganda die je vanuit de mond van Poetin kunt verwachten.

Net als in Nederland, Frankrijk is er gewoon een groep van de bevolking die uiterst rechts is en dan praat ik over Marie Le Pen en Semmour in Frankrijk, Wilders en Baudet in Nederland. Zij komen met dit soort nare dingen. Semmour heeft de zelfde uitspraken als Baudet (waarbij ik me afvraag is dat gesteund door de Russen als het gaat om de partij kas?" ) Dat soort rommel, hoort niet thuis in dit topic want het klopt niet.

Ook is er gevaar voor fake nieuws, dus kijk bv NIeuwsuur waar dit regelmatig ontrafeld wordt. Maar niet alles is fake nieuws. En een feit is dat Oekraïne op dit moment het slachtoffer is van een gruwelijke despoot die bezig is met een opstapeling van oorlogsmisdaden waar geen enkel excuus voor is.
Tevens dat hele gedoe met die kerncentrales is iets waar we zeker alert op moeten zijn want is ook niet zo onschuldig allemaal. En geloof me, Poetin heeft ook dikke vette .......,aan het hele westen en deinst nergens voor terug.

Door hier zaken zo pro Russisch voor te stellen, of zo anti westers, of zo ook de schuld bij Oekraïne te leggen zijn we gewoon heel erg fout bezig. Als je niet wil helpen→ soi→ dat is ieders goed recht. Maar om mensen die zo knijp zitten aan beide kanten in feite met de pen nog een trap na te geven→ daar blijf ik bij dat is echt niet OK.
Dus elnienjo stop hiermee, want je geeft met je pen slachtoffers een nare trap na. En ze hebben alles al verloren. Mogen ze dan wel hebben op het feit dat ze slachtoffer zijn?

Als het gaat om dat Jongetje San, had ik al sterk mijn twijfels dat dit fakenews was. Want het leek of er nog een broertje met de zelfde soort kleren achter aan sjokte→ dus ik dacht dan is de moeder ook in de buurt. Dus probeer zelf ook een antenne te ontwikkelen wat wel en niet klopt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:39

Eens, met name bij de erg op het sentiment spelende foto's en verhalen moet je op je qui vive zijn. Nou zeggen dat soort dingen mij gelukkig sowieso niet veel dus ik scroll meestal door. Laat onverlet dat er steden in puin liggen en er een paar miljoen mensen op de vlucht zijn. En dat is niet omdat er 1 regiment neo's in Oekraïne mee vecht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:40

Ik hoor net op de radio dat inderdaad Rusland nu ook aangeeft dat het beschieten van dat ziekenhuis dus fake news is.. Ook zag ik van Thierry B voorbij komen dat een foto van een kind, waar bij stond dat het Oekraiens was, en dat bleek Afghaans te zijn.. dat soort berichten zijn dan koren op de molen van zo'n man. En zijn aanhangers .. Want als dat dus wel fake is, ja, dan kan de rest ook zomaar fake zijn...

Ik snap dan alleen toch niet dat je daar dan zo makkelijk achteraan loopt, het is oorlog.. jeezem dat is in beginsel al niet oke.. Is het ineens wel oke om daar alles plat te schieten omdat er 3 fake news berichten tussen zitten.. Of denken ze dan dat er heel geen oorlog is, en dat er heel geen mensen op de vlucht zijn.. Ik begrijp dat gewoon niet..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:49

Amen Cer en mysa. Cer verwoordt precies hoe zo'n bericht koren op de molen is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:52

Goede, heldere post, Pien. Ik sluit me er (wederom) helemaal bij aan. Zelf check ik diverse buitenlandse nieuwssites en volg ik een aantal twitter accounts. Vooral op twitter komt er accuraat (en snel) nieuws binnen is mijn ervaring.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:56

Fake news blijft lastig... Ik vind het ook heel moeilijk te bepalen wat echt is en wat niet. Ik deel alleen dingen waarvan ik denk dat het echt is, en bij twijfel zet ik dat erbij.

Alsnog kan het dan fake zijn, als zelfs nieuwssites wel eens vals nieuws verspreiden, en zij zijn nog wel opgeleid om te fact checken.

Feit blijft wel dat Oekraïne in puin ligt en dat daar dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:58

Voor wie interesse heeft om de achtergronden van de situatie in Oekraïne beter te begrijpen, de documentaire "Ukraine on Fire" (2016) van Amerikaanse filmmaker Oliver Stone (JFK, Platoon, Natural Born Killers, Born on the Fourth of July) is te zien op rumle.com:
https://rumble.com/vwxxi8-ukraine-on-fire.html

Ik ga verder geen samenvatting of uitleg geven; je krijgt tenminste een mooi overzicht van de beweegredenen waar je niets over hoort in de westerse media (van o.a. Poetin).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:59

Hele goede post Pien, ik ben het helemaal met je eens.

_San87_, maar als jij het post en het blijkt fake nieuws te zijn of je twijfelt dan meld je het er bij. Of je komt er later op terug. Jij hebt niet het doel fake nieuws te verspreiden
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 10-03-22 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:01

@Enzino: Oliver Stone is altijd erg op de hand van Poetin. Is deze documentaire dan wel objectief?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:04

enzino schreef:
je krijgt tenminste een mooi overzicht van de beweegredenen waar je niets over hoort in de westerse media (van o.a. Poetin).

Ik kan me zomaar voorstellen dat Poetin voor zichzelf beweegredenen heeft....

daarnaast is denk ik weinig tot niks een argument om uit te leggen wat hij nu aan het doen is. Hij denkt waarschijnlijk echt 'ik voel me onheus bejegend, dus nu schiet ik ziekenhuizen in puin want dat is nu mijn goed recht'...

Hebben alle oorlogsvoerders niet, in hun eigen idee, de juiste beweegredenen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:09

Verwacht gewoon niet dat oorlogsnieuws realtime te volgen is.
En pas ervoor op dat onduidelijkheid niet gaat zorgen voor verdeling.
Later zal blijken wat er gebeurd is.
Hoe dan ook is hetgeen daar nu gebeurt heel erg, het invallen van een land is heel erg fout, daar is de hele wereld het over eens.

Er zijn wat bewezen journalisten in Oekraïne, zoals bijvoorbeeld Harald Doornbos. Die geeft rustig en objectief een beeld van wat hij er ziet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:24

_San87_ schreef:
Wie plaatste hier dat filmpje over dat manneke dat huilend alleen naar de grens met Slowakije liep?

Het jongetje was niet alleen, zijn moeder liep voor hem.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... j-was-niet

Er werd op Twitter ook bij gezegd, dat niet duidelijk was of dit jongetje alleen was.
De foto duidde het verdriet, de wanhoop en angst van kinderen, met of zonder ouders.
Er zijn nl. wel al berichten dat kinderen meegegeven worden naar het westen, zonder ouders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:26

Electra63 schreef:
_San87_ schreef:
Wie plaatste hier dat filmpje over dat manneke dat huilend alleen naar de grens met Slowakije liep?

Het jongetje was niet alleen, zijn moeder liep voor hem.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... j-was-niet

Er werd op Twitter ook bij gezegd, dat niet duidelijk was of dit jongetje alleen was.
De foto duidde het verdriet, de wanhoop en angst van kinderen, met of zonder ouders.
Er zijn nl. wel al berichten dat kinderen meegegeven worden naar het westen, zonder ouders.

Op andere media kwam ook voorbij dat het knulletje wel alleen zou zijn. Hier vroeg men zich dat ook af, vandaar dat ik dit nieuwsbericht nog even plaatste. Het is sowieso een hartverscheurend filmpje, vind ik.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:30

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:31

pien_2010 schreef:
Gisteren ging een klein beetje iets fout in ons klets groepje dat opeens door de oorlog een heel serieus groepje is geworden. Iemand in dat groepje is een Trump aanhanger en zei heeft laat ik het zacht formuleren niet altijd de feiten op orde zoals ze werkelijk zijn. Dit heeft tot een behoorlijke emotionele reactie geleid van diegene die in Rusland woont en ze schreef als volgt en ik quote een deel van de tekst :

Citaat:
I am in a survival mode
I think I'm just only able to function because of all the stress hormones.
So yeah, writing down my experiences fdor the entertainment of the future generations is definitely not something I'm able to rught now
Plus I dpon't want this writing to land me in jail or prevent me from gooing abroad
People are getting huge fines ans possible jail time for instagram stories right now
People are having their phoneder control when they try to leave.
People are getting interrogated for hours at the ariports
I know it's impossible for you to know all this. But maybe try to do your own research like Pien does, she is usually incredibly informed, so I suppose that European journalists must be relating the things pretty accurately.
|( |(

Het gaat me voornamelijk om de laatste zin, van waaruit blijkt dat de journalisten in het Westen, vaak knap accuraat nieuws verslaan. Deze Rus kent namelijk de persoonlijke verhalen van beide kanten (Rusland en Oekraïne waar zowel Russische familie als Oekraïense familie woont) Gewoon van elkaar bellen en de gekende verhalen delen.
Ik plaats dit omdat er hier nogal eens anti westerse zaken worden gepost die vaak overeenkomen met de opvattingen van Baudet.
TEvens wordt hier te vaak zaken als fake nieuws cq of ander nieuws van de normale mean stream in twijfel getrokken.

Het is altijd goed om je feiten goed op orde te krijgen en te hebben. Wij zijn in staat om ons goed te informeren. Laten we svp stoppen met al die kul de wereld in te sturen. HEt doet pijn bij de mensen die het betreft aan beide kanten en het is voor de beeldvorming een slechte zaak.

Natuurlijk mag je kritisch zijn, of beter nog MOET je kritisch zijn want het gevaar van fake nieuws ligt op de loer. En ja in Mariapol is een uiterst rechtse organisatie aan het werk aan het front, dat is een feit. Ze lopen met banieren en nare vlaggen rond. Klopt.
Maar het is niet zo dat dus de soldaten daar, dat Oekraïne een vuil neo nazistisch land is dat dit over zich heeft afgeroepen. Het is niet zo dat mensen die geld storten, die proberen te helpen een neo nazi regiem steunen. Dat is kwalijke propaganda die je vanuit de mond van Poetin kunt verwachten.

Net als in Nederland, Frankrijk is er gewoon een groep van de bevolking die uiterst rechts is en dan praat ik over Marie Le Pen en Semmour in Frankrijk, Wilders en Baudet in Nederland. Zij komen met dit soort nare dingen. Semmour heeft de zelfde uitspraken als Baudet (waarbij ik me afvraag is dat gesteund door de Russen als het gaat om de partij kas?" ) Dat soort rommel, hoort niet thuis in dit topic want het klopt niet.

Ook is er gevaar voor fake nieuws, dus kijk bv NIeuwsuur waar dit regelmatig ontrafeld wordt. Maar niet alles is fake nieuws. En een feit is dat Oekraïne op dit moment het slachtoffer is van een gruwelijke despoot die bezig is met een opstapeling van oorlogsmisdaden waar geen enkel excuus voor is.
Tevens dat hele gedoe met die kerncentrales is iets waar we zeker alert op moeten zijn want is ook niet zo onschuldig allemaal. En geloof me, Poetin heeft ook dikke vette .......,aan het hele westen en deinst nergens voor terug.

Door hier zaken zo pro Russisch voor te stellen, of zo anti westers, of zo ook de schuld bij Oekraïne te leggen zijn we gewoon heel erg fout bezig. Als je niet wil helpen→ soi→ dat is ieders goed recht. Maar om mensen die zo knijp zitten aan beide kanten in feite met de pen nog een trap na te geven→ daar blijf ik bij dat is echt niet OK.
Dus elnienjo stop hiermee, want je geeft met je pen slachtoffers een nare trap na. En ze hebben alles al verloren. Mogen ze dan wel hebben op het feit dat ze slachtoffer zijn?

Als het gaat om dat Jongetje San, had ik al sterk mijn twijfels dat dit fakenews was. Want het leek of er nog een broertje met de zelfde soort kleren achter aan sjokte→ dus ik dacht dan is de moeder ook in de buurt. Dus probeer zelf ook een antenne te ontwikkelen wat wel en niet klopt.

Ik denk dat het grote gevaar schuilt in het feit dat we “ verzuipen “ in het nieuws, de snelheid waarmee het op ons af komt en de grote emotionele lading. Hierdoor zijn we niet in staat snel kritisch te zien of het echt of niet echt is. We zullen in omgekeerde volgorde naar het nieuws moeten kijken. Niet eerst emotioneel laten binnen komen en daarna als het ingezonken is er achterkomen dat het fake was. Keer het om. Laat het even niet binnen komen kijk kritsich en als het wel echt nieuws blijkt te zijn laat dan je emotie pas toe.

Van beide kanten werkt de propaganda machine op volle toeren. Ook van de Oekraïne! Allemaal begrijpelijk, maar voor ons westerlingen wel ff wennen. We zijn strontverwend met kwalitatief hoge journalistiek. Mede daarom nemen we al het nieuws te snel als waarheid aan. Ik zie het hier bij de jongere generaties.

Waar ik me aan stoor is dat ook topic verzand dreigt te raken in propaganda. Dat sommige hier het niet over een oorlog hebben maar over HUN gelijk. De twitterlinks vliegen mij om de oren. Niet het meest betrouwbare medium. Ik vind inhoudelijke discussie hier meer op zn plaats, wat mensen ZELF denken ipv het hogere knip en plakwerk vanuit Twitter, facebook, insta etc..

Ik vind het prettig te horen hoe mensen over dit conflict denken inhoudelijk kunnen discussieren. Maar het rond laten vliegen van Twitter propaganda dat steeds weer gecorrigeerd moet worden ben ik wel klaar mee. Op deze manier draait Bokt mee in propaganda waar we geen van uit zouden moeten maken.

Pien, prettig dat je berichten deelt van mensen ter plaatse. Dat heeft veel meer waarde, geeft meer inzicht. En geeft maar weer het groot menselijk drama aan. De moeilijke beslissingen die zij moeten maken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:36

Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Er kunnen prima discussies ontstaan na het lezen van een link door iemand geplaatst?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:38

mysa schreef:
@Enzino: Oliver Stone is altijd erg op de hand van Poetin. Is deze documentaire dan wel objectief?

Klopt mysa. Oliver Stone maakt boeiende films en zijn cameraman is een meervoudige oscar winnaar. Hieronder heb ik wat linkjes geplaatst waaruit blijkt dat deze man , hoe zal ik het formuleren, "nogal omstreden is als het gaat om omgaan met de waarheid".

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oliver_Stone
Citaat:
Het merendeel van Stones films zijn maatschappijkritisch te noemen. Tegelijkertijd neemt hij het niet altijd even nauw met de waarheid. Met name in JFK en Nixon zaten veel aantoonbare historische fouten.

https://no-regime.com/ru-denl/wiki/Oliver_Stone

Citaat:
Vooral zijn werken JFK, Natural Born Killers en The Doors, die Stone samen met acht andere speelfilms maakte met de meervoudig Oscar-winnende cameraman en beeldontwerper Robert Richardson, boeien door hun bijzondere optiek .

Citaat:
tone's volgende film, World Trade Center, was een van de eerste filmische confrontaties met de aanslagen van 11 september 2001 . De film werd goed ontvangen door de rechtse critici van Stone, terwijl meer liberale en linkse waarnemers hem ervan beschuldigden een onschuldige en romantiserende film te maken.

Citaat:
Oliver Stone is een uitgesproken drugsgebruiker, waardoor hij meermaals in conflict is geraakt met de wet. Op het moment dat hij aan Scarface werkte, was hij herstellende van zijn cocaïneverslaving . Op de dvd voor Natural Born Killers meldt producer Jane Hamsher dat Stone tijdens het filmen hallucinogene paddenstoelen consumeerde. Tijdens de opnames van Platoon zou de regisseur met zijn acteurs marihuana hebben gerookt om een ​​scène waarin de soldaten marihuana roken zo realistisch mogelijk te laten lijken.

Dit kon ik me nog herinneren vandaar eventjes opgezocht
In 1997 was Stone een van de ondertekenaars van een open brief aan bondskanselier Helmut Kohl, waarin het gedrag van de Duitse staat tegenover de Scientology- organisatie werd vergeleken met de jodenvervolging in het Derde Rijk. De brief werd gedrukt in de International Herald Tribune en veroorzaakte grote verontwaardiging in Duitsland.

Citaat:
Critici beschuldigden de regisseur ervan de kijker te polemiseren en te manipuleren door historische feiten en fictieve gebeurtenissen te vermengen.

Citaat:
Zijn muzikantbiografie The Doors werd beschuldigd van een verkeerde voorstelling van feitelijke processen.

Citaat:
tone wordt ook beschuldigd van het onvrijwillig herhalen van de vermeende banden tussen de aanslagen en Saddam Hoessein . Het Fidel Castro- portret van de Comandante werd bekritiseerd als een fascinerend, maar tegelijkertijd onkritisch en zelfs idealiserend beeld van de Cubaanse regeringsleider. Stone beschreef zichzelf als een vriend en bewonderaar van Fidel Castro en zei over hem: “Hij is een gedreven man, een zeer morele man. Hij geeft veel om zijn land. Zo bezien is hij onbaatzuchtig."

Dank je pareltjes. Ik doe echt mijn best om zo precies mogelijk de feiten weer te geven en tevens duidelijk te maken waar ik sta. Dat vind ik belangrijk want dan weet de ander ook wie ik ben en waar ik voor sta. Ik krijg steeds meer moeite, want het kost ook veel tijd om te ontkrachten, met mensen die zogenaamd de wetenschap en waarheid verkondigen terwijl ze in feite uiterst rechts (propaganda) materiaal en opvattingen plaatsen waar in de wereld nogal wat vragen bij gesteld worden. Mensen die minder diep in de materie zitten brengt dat in de war en heeft tot gevolg dat mensen die minder ver kijken als hun neus lang is, later zeggen: "ik heb me voor laten liegen en de feiten klopten niet (vrienden van ons bv uit de UK die voor brexit gestemd hebben en daar nu zo boos over zijn over hoe dat allemaal gegaan is).
Dus op die manier aanwezig zijn vind ik echt minder onschuldig als dat het lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:59

pien_2010 schreef:
Klopt mysa. Oliver Stone maakt boeiende films en zijn cameraman is een meervoudige oscar winnaar. Hieronder heb ik wat linkjes geplaatst waaruit blijkt dat deze man , hoe zal ik het formuleren, "nogal omstreden is als het gaat om omgaan met de waarheid".

Sommige mensen vinden het leuk om zelf een mening te vormen in plaats van simpelweg online te zoeken naar wat andere mensen zeggen, en indien dat in je straatje past, zonder kritiek over te nemen. Je kan na het kijken altijd nog zien tot in hoeverre de mening van anderen aansluit bij wat jij zelf hebt ervaren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:04

Je moet ook oppassen met zaken als fake benoemen. Dat jongetje ging met zijn ouders de grens over, maar we weten echt wel dat oorlog de zwaksten in de samenleving het hardste treft. Er zijn kinderen die sterven, gewond raken, wees worden of hun ouders in de chaos kwijtraken. We weten ook dat er wel kinderen alleen de grens over gevlucht zijn. Door deze foto te downplayen als fake, ben je ook bezig die hele werkelijkheid die er wel degelijk is te downplayen. En dat is een nog veel gevaarlijkere vorm van propaganda.