Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:49

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:52

Arabesk schreef:
[alweer eerder gezien...?

Spoiler:
8 FEBRUARI 1943
WOLLT IHR DEN TOTALEN KRIEG? Ich frage euch: Wollt ihr den totalen Krieg? Wollt ihr ihn, wenn nötig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt erst vorstellen können?

Goebbels...

Dan ook even de beelden erbij.

https://youtu.be/QrqVFd8lXhI

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:54

@Shadow,
Ik heb een internationale (schoon-) familie, maar daar zitten geen Amerikanen tussen :D
Dus mijn informatie moet ik uit de media halen.
De afgelopen weken waren er veel Amerika-deskundigen in talkshows of nieuwsprogramma's aanwezig. Misschien vind jij ze geen deskundigen, maar ik ben daarom zeer benieuwd waar jij dan jouw kennis of mening over de Amerikaanse politiek of maatschappij vandaan haalt?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:57

Bij nader inzien zelfcensuur, sorry.
Laatst bijgewerkt door mysa op 06-11-20 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:58

HorseTimeXL schreef:
O ben benieuwd. Zou hij echt al de overwinning uitspreken, nee toch mag ik hopen. Zeker nu Nevada etc. de voorsprong ook wat minder wordt. Pennsylvania natuurlijk nog niet gelukkig en die heeft hij alleen nodig.

Nevada minder? Nee joh, in Nevada neemt het juist toe. Was 8000, toen 11.000 nu 20.000

Arizona loopt juist terug.

Maar alles wijst erop dat Pennsylvania alleen maar verder uit loopt, en dan doen Nevada en Arizona er niet echt meer toe.

Hoe dan ook wel verstandig om gewoon te wachten tot niet anders meer mogelijk is. (Als de voorsprong groter is dan de theoretisch te behalen stemmen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:00

Stephen Colbert ja, ik begon hem te kijken voor zijn hilarische Trump imitaties, maar hij is er echt kapot van :n
Vond zijn 'better know a ballot' actie echt heel goed. Hij heeft voor elke staat een filmpje opgenomen met een uitgebreide uitleg van opties om te stemmen, wat de deadlines zijn voor aanvragen, dat soort dingen. Echt fantastisch dat hij zo zijn verantwoordelijkheid neemt.

Hier even een komisch filmpje tussendoor voor wie de spanning niet meer aan kan:

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:01

Al die vlaggen op die auto's zo vreselijk opzichtig doet er toch ook aan denken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:02

Shiloh schreef:
HorseTimeXL schreef:
O ben benieuwd. Zou hij echt al de overwinning uitspreken, nee toch mag ik hopen. Zeker nu Nevada etc. de voorsprong ook wat minder wordt. Pennsylvania natuurlijk nog niet gelukkig en die heeft hij alleen nodig.

Nevada minder? Nee joh, in Nevada neemt het juist toe. Was 8000, toen 11.000 nu 20.000

Arizona loopt juist terug.

Maar alles wijst erop dat Pennsylvania alleen maar verder uit loopt, en dan doen Nevada en Arizona er niet echt meer toe.

Hoe dan ook wel verstandig om gewoon te wachten tot niet anders meer mogelijk is. (Als de voorsprong groter is dan de theoretisch te behalen stemmen.

O gelukkig dan was ik in de war met Arizona misschien. Ik meende dat ergens gelezen te hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:17

Paniekvoetbal bij het Trump kamp. Die mails, mijn hemel := .

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:23

Electra: in elk geval dus Anne Applebaum door de tijd heen. Sarah Kendzior, verder een aantal makers van podcasts, oa Susan Simpson en Rabio O'Chaudry. En dan via hen naar anderen die plaatselijk journalist of activist zijn, niet op grote schaal maar bv wel live vanuit Baltimore, of een kandidaat-senaatslid. Sommige makers van youtube-films in Amerika die ik hoog heb zitten en af en toe een glimp laten weten hoe het er daar aan toe gaat. Hiervoor ook een paar internationale communities met mensen uit de VS. Dat is ook niet te vangen in 1 of 2 grote bronnen maar geeft veel meer context.

(En verder zijn John Oliver voor diepere onderwerpen en Stephen Colbert voor de dagelijkse updates best behulpzaam. Niet als enkele bron, wel om dingen een beetje samen te smelten. Zoals ik ook niet zou aanraden om Arjen Lubach als voornaamste nieuwsbron te gebruiken, maar zijn inhoudelijke items geven wel een goed overzicht van een verhaal als je dat gebruiken wilt om verder te zoeken. Meestal op Follow the Money.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:30

Ben ik nu de enige die het erg dicht bij elkaar vind liggen?
Volgens mij is het nog niet gedaan en kruipt het meer naar elkaar toe. Jakkes!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:32

pien_2010 schreef:

ja echt minuscule percentages

Citaat:
Pennsylvania (20 kiesmannen)
Biden: 49,53 procent van de stemmen;

Trump: 49,32 procent van de stemmen;

Naar schatting is 98 procent van de stemmen geteld. Het kan nog meerdere dagen duren voordat de laatste stemmen zijn geteld.

Georgia (16 kiesmannen)
Biden: 49,40 procent van de stemmen;

Trump: 49,37 procent van de stemmen;

Naar schatting is 99 procent van de stemmen geteld. Vanwege de kleine marge komt er een hertelling.

North Carolina (15 kiesmannen)
Biden: 48,69 procent van de stemmen;

Trump: 50,09 procent van de stemmen;

nos.nl

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:32

Shadow0 schreef:
Electra: in elk geval dus Anne Applebaum door de tijd heen. Sarah Kendzior, verder een aantal makers van podcasts, oa Susan Simpson en Rabio O'Chaudry. En dan via hen naar anderen die plaatselijk journalist of activist zijn, niet op grote schaal maar bv wel live vanuit Baltimore, of een kandidaat-senaatslid. Sommige makers van youtube-films in Amerika die ik hoog heb zitten en af en toe een glimp laten weten hoe het er daar aan toe gaat. Hiervoor ook een paar internationale communities met mensen uit de VS. Dat is ook niet te vangen in 1 of 2 grote bronnen maar geeft veel meer context.

(En verder zijn John Oliver voor diepere onderwerpen en Stephen Colbert voor de dagelijkse updates best behulpzaam. Niet als enkele bron, wel om dingen een beetje samen te smelten. Zoals ik ook niet zou aanraden om Arjen Lubach als voornaamste nieuwsbron te gebruiken, maar zijn inhoudelijke items geven wel een goed overzicht van een verhaal als je dat gebruiken wilt om verder te zoeken. Meestal op Follow the Money.)

Ik ben geen Amerika-deskundige, ik ben wel heel erg in politiek geïnteresseerd.

Jouw mening wordt dus ook gevormd door enkele journalisten of activisten? Met name activisten kan je niet als een onafhankelijke nieuwsbron betitelen. Jouw mening wordt, net als de mijne, dus gevormd door een beperkt aantal mensen?

Ik ben dus benieuwd waarom jij dan denkt waarom Latino's op Trump hebben gestemd?
Ik hoor en lees graag andere meningen, zodat ik mijn kennis kan uitbreiden of bijstellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:35

Het ligt nog akelig dicht bij elkaar, ik slaap er ook nog niet helemaal gerust op.... maar het ziet er toch wel echt behoorlijk goed uit voor Biden :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:36

0.03%................. %)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:37

pien_2010 schreef:

Misschien helpt het als je het zo ziet: Pennsylvania: als hij deze staat heeft, wint hij. Aan die ene staat heeft hij genoeg.

Voor ze begonnen met het tellen van de post stemmen, stond Biden daar 600.000 stemmen achter. Sindsdien zijn er zo’n 1,2 miljoen stemmen geteld.

Die 1,2 miljoen stemmen waren allemaal stemmen uitgebracht met de post. In die 1,2 miljoen stemmen heeft biden heel stabiel een gemiddelde van 73% van de stemmen gekregen. Zowel in democratische counties (80-90%) als in republikeinse counties (60-70%) en hij heeft daarmee zijn 600k achterstand terug gebracht naar een nu lead van 10.000 stemmen.

Er zijn nog zo’n 120.000 stemmen te tellen. Allemaal post stemmen van primair democrate counties. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ook in die stemmen Biden niet minimaal rond de 70% van de stemmen zal krijgen.

De verwachting is dan ook dat de voorsprong in Pennsylvania nog zal uit lopen naar tussen de 50-80 duizenden minimaal.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 06-11-20 22:44, in het totaal 3 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:40

Wanneer wordt in Pennsylvania de uitslag verwacht?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:41

Als de stemmen gesteld zijn :+

Nee flauw, tja, geen idee, dat ligt aan het hoe het zich ontwikkeld. Als je op een punt komt dat een voorsprong van 1 van beide meer is dan het aantal ongetelde stemmen dan is het in theorie wel duidelijk.

Maar ik denk wel dat ze voorzichtig zijn in conclusies trekken. Gezien de aantallen geteld per dag tot nu toe, zouden die 120k zomaar vandaag nog geteld kunnen worden. Maar dat ligt er maar helemaal aan waar die stemmen zijn, en met hoeveel personen ze aan het tellen zijn.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 06-11-20 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:42

De vraag is wanneer de voorsprong van Biden groot genoeg is, dat ze hem de winst toekennen. Er is geen enkele twijfel, dat hij PEN binnen basalt, zie ook de post van Shiloh

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:48

Shiloh schreef:
pien_2010 schreef:

Misschien helpt het als je het zo ziet: Pennsylvania: als hij deze staat heeft, wint hij. Aan die ene staat heeft hij genoeg.

Voor ze begonnen met het tellen van de post stemmen, stond Biden daar 600.000 stemmen achter. Sindsdien zijn er zo’n 1,2 miljoen stemmen geteld.

Die 1,2 miljoen stemmen waren allemaal stemmen uitgebracht met de post. In die 1,2 miljoen stemmen heeft biden heel stabiel een gemiddelde van 73% van de stemmen gekregen. Zowel in democratische counties (80-90%) als in republikeinse counties (60-70%) en hij heeft daarmee zijn 600k achterstand terug gebracht naar een nu lead van 10.000 stemmen.

Er zijn nog zo’n 120.000 stemmen te tellen. Allemaal post stemmen van primair democrate counties. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ook in die stemmen Biden niet minimaal rond de 70% van de stemmen zal krijgen.

De verwachting is dan ook dat de voorsprong in Pennsylvania nog zal uit lopen naar tussen de 50-80 duizenden minimaal.

_O- dank je wel, echt blij mee, ik kan zometeen hierdoor slapen, want ik krijg er gewoon buikpijn van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:04

Electra63 schreef:
Jouw mening wordt dus ook gevormd door enkele journalisten of activisten? Met name activisten kan je niet als een onafhankelijke nieuwsbron betitelen. Jouw mening wordt, net als de mijne, dus gevormd door een beperkt aantal mensen?

Ja, maar ik maakte mijn eerdere bezwaar over bronnen ook niet per se naar jou he?

Uiteraard, niemand kan iedereen volgen lijkt me :) Maar ik probeer de Nederlandse interpretatie daarvan in elk geval zoveel mogelijk over te slaan en het dichter bij de bron te zoeken: mensen uit de VS zelf, en dat daar ook nog diversiteit in zit (verschillende omgevingen, verschillende achtergronden) is alleen maar fijn.
Het volgen van activisten is ook niet om als enige juiste nieuwsbron te beschouwen, maar omdat ze een deel kunnen vertellen en omdat de reactie erop (of het uitblijven ervan) soms ook veel zegt.

Citaat:
Ik ben dus benieuwd waarom jij dan denkt waarom Latino's op Trump hebben gestemd?
Ik hoor en lees graag andere meningen, zodat ik mijn kennis kan uitbreiden of bijstellen.

Ik zou eerst willen weten wie/hoe/waar/hoeveel. Het wordt nu gebracht alsof het er veel zijn, maar is dat zo? Is dat zoveel meer of ongebruikelijker dan verwacht (en van wie was die verwachting dan?)

Het tweede is natuurlijk: de dynamiek die heeft geleid tot Trump is elders niet zomaar anders. In Brazilie en de Filippijnen zijn de machthebbers ook nogal extreemrechts en gewelddadig: het is niet zo dat mensen op grond van een cultuur of achtergrond of etniciteit ineens immuun zijn. Er dwepen nogal wat mensen met machtsvertoon, en er zijn anderen die een dictatoriale leider aantrekkelijk vinden omdat ze denken dat dingen dan geordender zijn. (Dat kennen we toch? Dat wordt hier in Nederland toch ook met regelmaat geroepen? En dat is hier toch ook niet beperkt tot alleen maar 1 cultuur?)
(Machismo en mannelijkheid en wat dat zou moeten betekenen spelen hier ook een rol.)

Ten derde inderdaad wat genoemd werd: het angstbeeld van een linkse dictator is zo sterk bij sommige groepen dat het inspelen op dat beeld al genoeg is om de andere kant op te gaan. (Zelfs als dat vervolgens een rechtse dictator lijkt te worden.)

Maar bij die laatste speelt dat vermoedelijk sterker bij de Latinx-groepen in Florida die een geschiedenis hebben als vluchteling (of afkomst van vluchtelingen) van Cuba, maar daarmee is het nog niet per se de verklaring voor Philadelphia. Oftewel: ik kan daar niet zomaar een antwoord op geven, maar als ik het zou willen uitzoeken (wat niet vanavond is) zou ik bv echt meer willen weten over de situatie in Philadelphia zelf en niet zomaar een algemene verklaring voor de VS te nemen alsof die over het hele land zomaar toepasbaar is.

Met name in Florida en een paar andere zuidelijke staten is 'linkse dictator' bij sommigen zo'n gevaar ervaren dat dat genoeg is om met s

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:08

Dit gaat echt fout hoor....

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... nydtjdxILA

Citaat:
"Ik wil eigenlijk wel teruggaan naar het oude Engeland", zei Bannon. "Ik wil hun hoofden op spiezen plaatsen en aan weerszijden van het Witte Huis neerzetten als waarschuwing." Daarbij had hij het over FBI-baas Christopher Wray en viroloog Anthony Fauci.

Iets later in het gesprek benadrukt Bannon dat het volgens hem tijd is voor geweld. "Niemand wil het er over hebben, maar een revolutie is geen theekransje. Het is een burgeroorlog."

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:13

Bannon zou eigenlijk best wel vervolgd mogen worden als een haatzaaiende, tot terrorisme oproepende extremist.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:15

Voor wie de vlieg in het witte huis wilde zijn: "Trump kijkt boos tv in Witte Huis
Er komen meerdere berichten binnen over de toestand in het Witte Huis. President Donald Trump zou vooral boos zijn en veel televisie kijken. Werknemers zijn op zoek naar een nieuwe baan, melden ingewijden aan Amerikaanse media."

nu.nl

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:15

Shadow0 schreef:
Bannon zou eigenlijk best wel vervolgd mogen worden als een haatzaaiende, tot terrorisme oproepende extremist.

ja hier kan Al Qaida nog een puntje aan zuigen..... -O-