Cer schreef:Bomen vangen veel stikstof, en dat moet. Althans, dat heb ik steeds begrepen, er is teveel stikstof en dat moet weg.
En bomen vangen dat weg. Tot zover snap ik het...
Maar ik snap dan niet goed dat er HEUL veul bomen gekapt worden en dat de meeste mensen die bijv anti boer zijn, of pro vegan of weet ik veel, dáár dan heel weinig van vinden...
Ik ben niet anti boer en hartstikke pro boom, om het maar in dit soort simpele termen te stellen.
Ik voel mij dus niet aangesproken en ik heet geen Annemiek, maar ik had Annemiek niet ingeschat als iemand die hoort bij bouwend Nederland, die de vingers aflikt bij het vooruitzicht dat er veel boerenland onteigend gaat worden.
Citaat:
Daarnaast snap ik niet heel goed dat er heel veel over natuur gerommeld wordt.. die natuur verandert inderdaad sinds de industrieele revolutie .. dat is hoe het werkt. Niet dat het goed is, maar de plekken en de inrichting van de natuur verandert ook, t verschuift, dieren sterven uit, dieren komen erbij.. Ik snap niet heel goed dat sommigen die ontwikkeling tegen willen houden.. Zoals zij dan zeggen 'de mens is geen eigenaar van alles' werpen zij zich dan weer wel op als eigenaar van alles. ..
Nee, als je het zo stelt, snap ik er ook geen biet van.
Hoe ik het zie: "rommelen" met de natuur dat IS de industriële revolutie. Dat wisten we nog niet toen die in 1850 uitbrak, maar Shell wist in elk geval in 1984 al van de opwarming van de aarde, en mogelijk al in 1963.
Tot op de huidige dag ontkennen ze het.
"Dat is hoe het werkt", maar zo HOEFT het niet te gaan, ik gun mijn kleinkinderen ook een mooi leven.
Diersoorten sterven uit, bij mijn weten komen er geen diersoorten meer bij.
En qua stikstof gaat het in eerste instantie om plantengroei. Zoals de Dwingelderhei, die al tientallen jaren tegen 'vergrassing' moet worden bewerkt.
Ik heb met belangstelling het onderzoek gelezen over het melkveebedrijf vlak naast het Dwingelderveld en de geringe stikstofdepositie. (Maar ik ben dan ook niet anti boer...)
De hei is altijd al 'cultuurland' geweest, maar het is wel de omgekeerde wereld.
En ja, de "ontwikkeling" dat "de" mens de natuur kapot maakt en daarmee zo kortzichtig is om de eigen kleinkinderen het leven onmogelijk te maken, dat moet gestopt worden. Punt.