Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tcm62 schreef:Een Westerse democratie vergelijken met een dictatoriale moslimstaat vergelijken is als appels en peren..
De salafisten en extremistische moslims verwerpen zelfs een democratie, past totaal niet bij het moslim geloof..vergeet niet dat alles wat vanuit het midden oosten hier naar toe komt niet eens weet wat een democratie is, die denken dat er geen wetten en regels zijn en dat is iets wat ze zelfs verwerpen, een westerse losbandigheid vinden waar ze op neer kijken..
Tcm62 schreef:Ging dat toen ook met zoveel gedoe? Eisen en rellen en vechten en aanrandingen, berovingen? Of ging dat geruislozer en met veel inzet om een plekje waar te maken...
Citaat:De tijd is in een andere dimensie geraakt waardoor alle vergelijkingen met Vroegah niet meer op gaan.
Citaat:Nu worden er dingen afgedwongen waarmee onvrede wordt opgeroepen en naties voor het blok gezet worden waar men niet op zit te wachten en niet op berekend is...de groep die overspoeld heeft zelfs geen begrip voor wachttijden als ze met duizenden er staan voor identificatie en registratie..
Citaat:Zou dat ook zo zijn geweest toen hele scheepsvrachten immigranten na de 2e wereldoorlog overzee gingen? Of gingen die met de zelfde verwachting maar op eigen krachten door hard werken, aanpakken, aanpassen en meedoen?
Tcm62 schreef:Ravelle, wat een epistel![]()
..
Wat ik hoor van Syrische christenen, de moslims willen Europa en dat willen ze al jaren en dat gaan ze krijgen...dat zegt mij genoeg, daar heb ik geen voorbeelden voor nodig...
Is ook de boodschap van de religie..1 geloof over heel de wereld..
Dat is ook de missie van een moslim, dat is ook de boodschap van Allah...
Wat valt daar aan te snappen? Is toch duidelijk, lees andwrs eerst eens de koran en lees hm goed en sla de soerias niet over...
geerke schreef:Mixje90 schreef:
Assad is altijd nog beter dan IS...onder assad was Syrie echt geen derde wereldland hoor.Maar gewoon een redelijk rijk land.
En tja,dat ze het daar anders doen dan wij hier.Waar bemoeien wij ons mee?
Tcm62 schreef:Kunnen ze niet en willen ze niet.
Een stel kinderen die snl propjes gaan gooien als de meester de klas uitloopt
En als hij terug komt en niet hard straft, lijfstraffen dus, lachen ze hem uit en doen ze helemaal nooit meer wat hij wil..
Rvelle helemaal mee eens hoor..
Maar ik denk dat je niet de oren krijgt, overtuigen zal dan aps als we een enrome stroom van criminaliteit en geweld gaan ervaren..
We hebben in de landen met de marokkanen al genoeg geleerd, een volk wat zich altijd zal blijven verzetten en amok zal plegen, ook omdat ze zo hun moslimzijn moeten uitdragen, vinden ze. Nu komt er een cultuur die zo ontzetten Arabisch is, dat is appels en peren en dat volk is gewend aan veel terreur en geweld, wij zijn watjes..en dan met een linkse regering...kassa...
Een wakker geschudde gemeenschap.
Ik ben zoooo blij dat ik geen kinderen heb..
Binnen 5 jaar oolog in Europa en waar vluchten wij naar toe?
Juist de naive gastvrijheid, zolang men niet bewust is dat een moslim altijd voor een moslim is en nooit voor een niet moslim....zet je de vos dan in het kippehok?
Janneke2 schreef:Tcm62 schreef:Ravelle, wat een epistel![]()
..
Wat ik hoor van Syrische christenen, de moslims willen Europa en dat willen ze al jaren en dat gaan ze krijgen...dat zegt mij genoeg, daar heb ik geen voorbeelden voor nodig...
Wat valt daar aan te snappen? Is toch duidelijk, lees andwrs eerst eens de koran en lees hm goed en sla de soerias niet over...
Ach, laat ik nou Syrische christenen kennen die meer weten over de islam.
Verder - het christendom doet echt exact hetzelfde als wat jij in je post zegt. Op zich is het christendom een religie met stromen bloed op haar geweten, maarde meeste mensen knijpen een oogje dicht, he.
Zo gevaarlijk is die kerk om de hoek meestal niet (denken we).
......en projecterenhet lekker op vluchtelingen (die voor het gemak uitgemaakt worden voor moslem, jihadist, isstrijder - noem het maar op. )
Tcm62 schreef:Ik heb het nooit over onze normen en waarden..
Ik heb gewoon en sterke mening over een groep mensen waarvan ik vind dat ze in het midden oosten thuis horen met hun door de eeuwen heen geverfde idealen en ideologien en niet hier...
Als er een miljoen australiers, amerikanen, russen, italianen hier naar toe vluchten vanwege en oorlog, anders dan een achtelijk wreed geloof, zijn ze van harte welkom...![]()
Janneke2 schreef:Tcm62 schreef:Ravelle, wat een epistel![]()
..
Ach, laat ik nou Syrische christenen kennen die meer weten over de islam.
Verder - het christendom doet echt exact hetzelfde als wat jij in je post zegt. Op zich is het christendom een religie met stromen bloed op haar geweten, maarde meeste mensen knijpen een oogje dicht, he.
Zo gevaarlijk is die kerk om de hoek meestal niet (denken we).
......en projecterenhet lekker op vluchtelingen (die voor het gemak uitgemaakt worden voor moslem, jihadist, isstrijder - noem het maar op. )
ravellie schreef:Tcm62 schreef:Ik heb het nooit over onze normen en waarden..
Ik heb gewoon en sterke mening over een groep mensen waarvan ik vind dat ze in het midden oosten thuis horen met hun door de eeuwen heen geverfde idealen en ideologien en niet hier...
Als er een miljoen australiers, amerikanen, russen, italianen hier naar toe vluchten vanwege en oorlog, anders dan een achtelijk wreed geloof, zijn ze van harte welkom...![]()
ravellie schreef:Nederland telt al veel moslims, en door de komst van asielzoekers uit Syrië worden dat er alleen maar meer. Dat de islam Nederland – van zichzelf geneigd tot aanpassen – verandert, is zeker.
Citaat:In elk geval demografisch is dat het geval. Een gestaag toenemend deel van de bevolking vindt zichzelf moslim. Dat aandeel groeit door immigratie en tegenwoordig vooral door de toestroom van immigranten die als asielzoeker binnenkomen.
Citaat:Deze immigranten nemen hun gewoonten, tradities, folklore, denkbeelden en hun religie mee. En de religie – de islam, in de meeste gevallen – vormt vaak de basis van de gewoonten, waarden en normen
(....)
zoals het ook niet helpt dat nogal wat moslims, leunend op de islam of anderszins, een afkeurende houding jegens hun land van aankomst etaleren en nauwe banden blijven onderhouden met het land van herkomst.
ravellie schreef:Knap dat jij precies weet wie nog wie is in die enorme stroom van vluchtelingen.
Waarvan een groot aantal imiddels vrouwen belaagd in het AZC die alleen reizen, homo's bedreigen, klagen over voedsel en huisvesting.
En dat de politie etc vrijwel dagelijks uitrukken naar het AZC vanwege uit de hand gelopen opstootjes etc.
En ja, ik ben in een AZC geweest, recent nog.
Mensen oogden overigens rustig daar, merendeel was wel jong en man.
Moet er ook aan toe voegen dat dat een kleinschalige opvang betreft.
Tcm62 schreef:Janneke, waar worden momenteel stromen bloed vergoten door Christenen, of wil je weer teruggrijoen naar vroegah, de kruistochten..
Of staan we even stil bij de moslim terreur in heel de wereld overal en nergens met de honderden splintergroeperingen in naam van allah die er op is gericht zoveel mogelijk slachtoffers te maken bij voirkeur onverwachts en zo veel mogelijk zwakkeren, vrouwen, kinderen, toeristen...laten we niet spreken over de echte kinderen die ze mee laten strijden.
Vredelievend geloof he?
Wanner ontplofte er ook al weer een bom in de biblebelt? Gisteren?
Tcm62 schreef:Och, de echte zielige oorlogsvluchteling zit net over de grens...
Zolang je zoveel geld hebt, valt die ellende wel mee..zeker als je je vrouw en kinderen achterlaat..
Tcm62 schreef:Ik heb het nooit over onze normen en waarden..
Janneke2 schreef:Tcm62 schreef:Janneke, waar worden momenteel stromen bloed vergoten door Christenen, of wil je weer teruggrijoen naar vroegah, de kruistochten..
Of staan we even stil bij de moslim terreur in heel de wereld overal en nergens met de honderden splintergroeperingen in naam van allah die er op is gericht zoveel mogelijk slachtoffers te maken bij voirkeur onverwachts en zo veel mogelijk zwakkeren, vrouwen, kinderen, toeristen...laten we niet spreken over de echte kinderen die ze mee laten strijden.
Vredelievend geloof he?
Wanner ontplofte er ook al weer een bom in de biblebelt? Gisteren?
Ik word wat duizelig van jou - als het je uitkomt praat je over vroeger, komt het niet uit, dan niet.
Iemand beschreef een aantal opvattingen die het christendom tot op de huidige dag heeft, plakte die op de islam en gruwelde dus van de ialam. Toen stelde ik alleen maar dat die vreselijke religie die ze beschrijft en die bestaat, christelijk is.
Dat heeft nul komma nieuwe met "waar moorden christenen nu dan" te maken.....
Nee, de biblebelt zijn lieve mensen, meestal.
Zoals de meeste mensen vriendelijk zijn.
Maar De islam, dat is in de ogen van sommigen helaas synoniem aan kruisvaarders, inquisiteurs, homo-steniging, het doodschieten van abortusartsen (US of A, drie jaar geleden), etc etc etc.
bruintje123 schreef:Tcm62 schreef: