Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:26

silverado schreef:
janderegelaa schreef:
Zodra alle moslims een poging doen om echt te integreren hebben ze al mijn steun en mogen ze hier gewoon wonen.

Ik vraag mij oprecht af hoe goed u geintergreerd bent in het Nederland van 2010.
Graag hoor ik ook uw mening over de vele Nederlanders die geëmigreerd zijn naar landen als Canada en de VS en daar feitelijk hetzelfde doen als de moslims hier volgens u: niet integreren maar eigen groepen vormen die nog steeds Nederlands spreken en de Nederlandse tradities 1 op 1 hebben meebracht naar hun nieuwe 'Thuis"

Ha, ha, mijn ooms en tantes eten nog steeds pindakaas, ja het wordt ze nog toegestuurd vanuit dit zaligmakend Nederland. Heel typisch, de kinderen en kleinkinderen groeien ook nog steeds op met pindakaas.....
Deze ooms en tantes zijn Nederland ontvlucht net na de oorlog en leven nu in Australie, Afrika, Amerika etc

Edit: mijn ooms en tantes hebben het heel moeilijk gehad, ze vielen sterk terug in hun moederstaal, zo ook problemen met bepaalde gewoontes en landswijze, was erg moeilijk voor ze en ze hebben heel hun leven nodig gehad om zich aan te passen, dit is deels een erfenis geweest voor hun kinderen en kleinkinderen.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:30

Electra63 schreef:
Precies Silverado.
Als alle geëmigreerde Nederlanders terug komen en de allochtonen weggaan, hebben we nog steeds problemen in de zorg etc.

Van mij is een ieder welkom in Nederland: blank zwart geel bruin whatever. Ik geloof oprecht in het beste van een mens. Het feit dat een relatief hoog aantal jonge allochtonen (net als Nederlandse jongeren overigens) in contact komen met justitie wijs ik aan het feit dat de Nederlandse zorg voor hun ouders toen deze in Nederland arriveerden heeft gefaald. Nederland dient hier dus hand in eigen boezem te steken.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:34

silverado schreef:
janderegelaa schreef:
Zodra alle moslims een poging doen om echt te integreren hebben ze al mijn steun en mogen ze hier gewoon wonen.

Ik vraag mij oprecht af hoe goed u geintergreerd bent in het Nederland van 2010.
Graag hoor ik ook uw mening over de vele Nederlanders die geëmigreerd zijn naar landen als Canada en de VS en daar feitelijk hetzelfde doen als de moslims hier volgens u: niet integreren maar eigen groepen vormen die nog steeds Nederlands spreken en de Nederlandse tradities 1 op 1 hebben meebracht naar hun nieuwe 'Thuis"

Toevoeging:
Vergeet u ook alstublief niet dat wij Nederlanders de turken en marokkanen hier zelf naar toe hebben gehaald daar wij Nederlanders te lui waren om te werken! Overigens doen we nu hetzelfde met Polen, Roemenen etc maar dat is off topic. In uw profiel heb ik gezien dat u 39 jaar oud bent, dus u mag uw ouders hartelijk bedanken dat zij door hun luiheid u anno 2010 zo in de problemen hebben geholpen!

I rest my case :)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:38

silverado schreef:
Electra63 schreef:
Precies Silverado.
Als alle geëmigreerde Nederlanders terug komen en de allochtonen weggaan, hebben we nog steeds problemen in de zorg etc.

Van mij is een ieder welkom in Nederland: blank zwart geel bruin whatever. Ik geloof oprecht in het beste van een mens. Het feit dat een relatief hoog aantal jonge allochtonen (net als Nederlandse jongeren overigens) in contact komen met justitie wijs ik aan het feit dat de Nederlandse zorg voor hun ouders toen deze in Nederland arriveerden heeft gefaald. Nederland dient hier dus hand in eigen boezem te steken.

Dan mogen we dus denk ik wel concluderen dat het probleem breed ligt?

Menig jongere komt in aanraking met justitie, van welke afkomst dan ook. Dit heeft verschillende oorzaken dus dient de oplossing ook breed bekeken en opgelost te worden.

Ach in verkiezings-tijden wordt alles graag toegespitst op bepaalde onderwerpen die "smakelijk" overkomen bij bepaalde personen, zo vang je kiezers in barre tijden.. denk ik maar zo

silverado

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:45

@ krackertje:
het probleem ligt zeer zeker heel breed en zijn er verschillende oorzaken aan te wijzen. Politici beloven koeien met gouden hoorns in verkiezingstijd om onwetende stemmers te lokken en trekken zich gauw terug in hun eigen fort zodra de stemmen geteld zijn.

Het is daarom goed dat iedere weldenkende nederlander met kiesrecht politiek continu goed in de gaten houdt en op hoogte blijft van wat er speelt zodat men in verkiezingstijd niet enkel en alleen af hoeft te gaan op wat politici dan schreeuwen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:50

silverado schreef:
@ krackertje:
het probleem ligt zeer zeker heel breed en zijn er verschillende oorzaken aan te wijzen. Politici beloven koeien met gouden hoorns in verkiezingstijd om onwetende stemmers te lokken en trekken zich gauw terug in hun eigen fort zodra de stemmen geteld zijn.

Het is daarom goed dat iedere weldenkende nederlander met kiesrecht politiek continu goed in de gaten houdt en op hoogte blijft van wat er speelt zodat men in verkiezingstijd niet enkel en alleen af hoeft te gaan op wat politici dan schreeuwen

Dan toch jammer dan men mag stemmen vanaf 18 jaar. De huidige Nederlander is dan vaak nog niet wijs genoeg om te weten waar men op stemt en waar het over gaat.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:54

Dat ben ik met u eens. Op onze 18de verjaardag worden wij officieel volwassen volgens de staat. Helaas zijn de meesten geestelijk dan nog vrij onvolwassen. Maar geldt hetzelfde niet voor het rijden in een auto of vrachtauto of op een motor vanaf je 18de?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 01:00

silverado schreef:
Dat ben ik met u eens. Op onze 18de verjaardag worden wij officieel volwassen volgens de staat. Helaas zijn de meesten geestelijk dan nog vrij onvolwassen. Maar geldt hetzelfde niet voor het rijden in een auto of vrachtauto of op een motor vanaf je 18de?

Mijn vader zei dat al een 30 jaar geleden, mijn vader was rij-instructeur, daarlangs gaf mijn vader ook wel aan dat een ieder de tijd moet krijgen om zich bepaalde vaardigheden eigen te maken en dat dat op jonge leeftijd sneller gaat dan op oudere leeftijd. Volgens mij had hij daar wel een punt..

Edit: ik denk dat we het de jongere dus maar niet kwalijk moeten nemen dat ze kiezen voor datgene waar ze voor kiezen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 01:02

Zo zijn er evengoed héél veel ouderen die vastgeroest CDA stemmen vanuit geloofsovertuiging.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 01:02

Uw vader was / is een wijs man!

valt het u echter ook op dat krackertje en silverado in een een-tweetje zitten op 2 topics?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 01:07

Hermelientje schreef:
Jijzelf, Nicolletje, Jan en Jane kunnen altijd alles vinden op het internet

Bedankt, ik vind het ook fijn dat ik zo de weg weet op internet, maar wat heb ik ermee te maken :?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 01:20

silverado schreef:
Uw vader was / is een wijs man!

valt het u echter ook op dat krackertje en silverado in een een-tweetje zitten op 2 topics?

Ja mijn vader was een wijs man in erg veel opzichten. Een selfmade-man, niemand spelde hem zomaar wat op zijn mouw, alles toetste hij en overdacht datgene ook weer..

Luisteren en begrip was zijn kracht, dat probeer ik toe te passen en al doende kom ik erachter dat dat nog niet zo simpel is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 06:57

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:
Zij zitten in ons land hoor.

Correctie, zij, hunnie, leven, vaak al meerdere generaties in Nederland.
En als zij zich net zo star op zouden stellen als jij, dan ziet de toekomst er triest uit.

En jij wil hiermee zeggen dat "hunnie" zo ontzettend soepel is geweest door zich meerdere generaties lang niet aan te passen aan de maatschappij waar ze leven, wonen, werken, gezondheidszorg ontvangen, scholing ontvangen, evt. bijstand of WW ontvangen? Ik vind het een staaltje van starheid om het zover en zo lang te kunnen doordrijven dat bijna geeist wordt dat wij ons aan hun aanpassen, zowel door "hunnie" zelf als door vele politieke partijen in nederland.

Het enige wat wij vragen is meeleven in de maatschappij waar je al zo lang woont, niet tegenleven. Een passend voorbeeld van onze (naar mijn mening zelfvernietigende) soepelheid vind ik de uitspraak van Femke Halsema dat ze het "jammer" vind dat haar kinderen allochtone moslim-vriendjes uitnodigen om thuis te komen spelen, maar dat dat vriendje niet mag komen omdat haar kinderen volgens hunnie geloof onrein zijn. Zo zie je meteen hoe deze generatie nieuwe volwassenen wordt opgevoed. Hier zou feitelijk onmiddelijk aangifte van gedaan moeten zijn vanwege discriminatie.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 07:03

silverado schreef:

Er is een significant verschil tussen meerderjarigheid (18 jaar) en volwassenheid. Men dient deze begrippen niet met elkaar te verwarren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:42

kanniet schreef:
Een passend voorbeeld van onze (naar mijn mening zelfvernietigende) soepelheid vind ik de uitspraak van Femke Halsema dat ze het "jammer" vind dat haar kinderen allochtone moslim-vriendjes uitnodigen om thuis te komen spelen, maar dat dat vriendje niet mag komen omdat haar kinderen volgens hunnie geloof onrein zijn. Zo zie je meteen hoe deze generatie nieuwe volwassenen wordt opgevoed. Hier zou feitelijk onmiddelijk aangifte van gedaan moeten zijn vanwege discriminatie.

Idd kanniet. Ik vind dit heel heftig!
Als het andersom was geweest, dan had "men" moord en brand geroepen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:01

kanniet schreef:
Het enige wat wij vragen is meeleven in de maatschappij waar je al zo lang woont, niet tegenleven. Een passend voorbeeld van onze (naar mijn mening zelfvernietigende) soepelheid vind ik de uitspraak van Femke Halsema dat ze het "jammer" vind dat haar kinderen allochtone moslim-vriendjes uitnodigen om thuis te komen spelen, maar dat dat vriendje niet mag komen omdat haar kinderen volgens hunnie geloof onrein zijn. Zo zie je meteen hoe deze generatie nieuwe volwassenen wordt opgevoed. Hier zou feitelijk onmiddelijk aangifte van gedaan moeten zijn vanwege discriminatie.

Schrijf je hier nu serieus 'hunnie geloof'?

Je schijnt het concept 'vrijheid' nog niet helemaal te beseffen. Het staat een ieder vrij om schoolvriendjes al dan niet uit te nodigen, op welke grond dan ook. Het staat een ieder vrij om te beslissen dat hun kinderen niet ergens anders mogen spelen, op welke grond dan ook. En voor je nu roept dat het weeer de moslims zijn... ik heb kinderen van jehova's getuigen in de klas gehad. Die mochten ook niet met anderen spelen buiten school. Ik ken kinderen van ouders die 'back to basic' gingen (louter grijsbruin eco-verantwoord...). Die kinderen mochten niet ergens anders heen gaan waar ze tv konden kijken. Idem voor de wat meer christelijke scholen (richting zwartekousenkerk.) Ook die mochten niet zomaar bij de losgeslagen anderen over de vloer, en uiteraard al helemaal niet op zondag.

In een werkrelatie zou het anders zijn. Daar geldt minder persoonlijke vrijheid en mag je niet zomaar om alle redenen iemand weigeren of buitensluiten. In openbare situaties is het ook anders. Maar in de persoonlijke omgang mag je in principe zelf kiezen. En anderen ook. Ook als die keuzes jou niet aanstaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:47

Shadow0 schreef:
kanniet schreef:

Schrijf je hier nu serieus 'hunnie geloof'?

Je schijnt het concept 'vrijheid' nog niet helemaal te beseffen. Het staat een ieder vrij om schoolvriendjes al dan niet uit te nodigen, op welke grond dan ook. Het staat een ieder vrij om te beslissen dat hun kinderen niet ergens anders mogen spelen, op welke grond dan ook. En voor je nu roept dat het weeer de moslims zijn... ik heb kinderen van jehova's getuigen in de klas gehad. Die mochten ook niet met anderen spelen buiten school. Ik ken kinderen van ouders die 'back to basic' gingen (louter grijsbruin eco-verantwoord...). Die kinderen mochten niet ergens anders heen gaan waar ze tv konden kijken. Idem voor de wat meer christelijke scholen (richting zwartekousenkerk.) Ook die mochten niet zomaar bij de losgeslagen anderen over de vloer, en uiteraard al helemaal niet op zondag.

In een werkrelatie zou het anders zijn. Daar geldt minder persoonlijke vrijheid en mag je niet zomaar om alle redenen iemand weigeren of buitensluiten. In openbare situaties is het ook anders. Maar in de persoonlijke omgang mag je in principe zelf kiezen. En anderen ook. Ook als die keuzes jou niet aanstaan.

Ik heb echt nog nooit zulke grote onzin gehoord als van jou. Jullie roepen toch dat moslims wel willen integreren? En als hun kindjes niet met de onze mogen spelen omdat ze onrein ( lees: gelijkgesteld aan een varken ) zijn is dat opeens een vrije keuze. Een moslim die zoiets zegt is radicaal en verdiend zijn plaats in de Nederlandse samenleving niet. En het verschil met die andere groeperingen is dat die ook radicaal zijn maar niet direct verschillende leiders hebben die roepen dat we vermoord moeten worden omdat we hun geloof niet aanhangen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 11:05

@Janderegelaa De knuffelaars van de multi-culti samenleving, zullen altijd een uitleg vinden voor de misstanden in de islam.
Zoals voor bijvoorbeeld de discriminatie van vrouwen:

11. Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.

Of een mooie uitleg over het feit dat de koran zegt dat je beter geen vrienden kunt zijn met niet gelovigen.

144. O, gij die gelooft, neemt geen ongelovigen tot vrienden boven de gelovigen. Wilt gij Allah een duidelijk bewijs tegen uzelf geven?

Koran online

66) "Gij zult geen ongelovige vrouwen trouwen, tenzij zij het geloof aanvaarden. Een gelovige slavin is beter dan een afgodendienares, ook al behaagt deze u. Ook zult gij geen afgodendienaars trouwen, tenzij zij het geloof omhelzen. Een gelovige slaaf is beter dan een ongelovige, ook al bevalt deze u." [2:221]
67) "Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28]
68) "Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap." [3:118]
69) "En met degenen die zeggen : 'Wij zijn christenen', hebben wij een verbond gesloten maar zij hebben een deel van de maning vergeten. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding." [5:14] 70) "O gij gelovigen ! Neemt joden noch christenen als vrienden." [5:51]
71) "Gelovigen ! Kiest niet als vriend iemand die het geloof hekelt." [5:57]
72) "Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23] Tijdens een debat met Arif Ersoy van de Turkse Refah Partisi (Welzijnspartij) en mijzelf zei UCL-prof. Yahya/Jean Michot, een bekend Belgisch bekeerling, dat het woord wali hier, en bij implikatie dus ook in alle andere genoemde verzen, niet "vriend" maar "heilige" betekent, dus : "Neemt geen ongelovige als heilige". Dit was wel wat gesofistikeerder dan het bekende smoesje : "U gebruikt een slechte vertaling", maar toch volkomen ongeloofwaardig. Volgens John Penrice's Dictionary and Glossary of the Koran betekent wali in de Koran alleen "nabije, beschermer, vriend". Wel kreeg later de uitdrukking walioellah, "vriend van God", alsook het honorifiek meervoud awlija, de betekenis "heilige"; niet echter in de Koran. Overigens bevat de immer zaligmakende kontekst niets dat aanleiding geeft tot zulke vergezochte interpretatie, die hier past als een tang op een varken.
73) "Niet zult gij bevinden, dat gelovigen in Allah en de Oordeelsdag genegenheid hebben voor de tegenstanders van Allah en Zijn boodschapper, zelfs al waren het hun vaders of zoons of broers of stamgenoten." [58:22]
74) Dat het, in weerwil van de juist genoemde apologetische spitsvondigheden, wel degelijk de vriendschap met de ongelovigen is die in de Koran verboden wordt, mag nog blijken uit dit zeer ondubbelzinnige vers : "Wij breken met u. Vijandschap en haat zullen tussen ons heersen tot gij gelooft in Allah alleen." [60:4]
75) Keer op keer zegt de Koran dat God zelf door zijn gunst of toorn bepaalt wie gelovig of ongelovig wordt, en de gelovige doet er goed aan, zich verre te houden van degenen die aan de verkeerde kant van Gods willekeur staan : "O gelovigen, verbindt u niet met lieden op wie God vertoornd is. Zij hebben geen hoop voor het latere leven, zoals de gelovigen geen hoop meer hebben voor de begravenen." [60:13]

Bron
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 04-09-10 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:07

Janderegelaa: Wat maakt jou zo superieur dat jij bepaald wie wel en wie niet een plaats in onze samenleving verdiend? Wat maakt dat jij wel hier mag wonen en een jongen waarvan zijn opa en oma in Marokko geboren zijn niet?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:21

Krips schreef:
Janderegelaa: Wat maakt jou zo superieur dat jij bepaald wie wel en wie niet een plaats in onze samenleving verdiend? Wat maakt dat jij wel hier mag wonen en een jongen waarvan zijn opa en oma in Marokko geboren zijn niet?

Dat bepaal ik niet. Dat bepaald die jongen zelf door zijn gedrag en zijn wil om te integreren.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:29

Maar wat is dan integreren? Wanneer spreek je van succesvolle integratie? Want je hebt ook zoiets als assimileren..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:38

Krips schreef:
Maar wat is dan integreren? Wanneer spreek je van succesvolle integratie? Want je hebt ook zoiets als assimileren..

Integreren doe je samen en is respect hebben voor elkaars denkbeelden. Zolang er een groep is die mij een vies varken vindt omdat ik geen moslim ben kan er van integratie van die personen geen sprake zijn. En al helemaal niet van begrip voor hun denkbeelden.

Het baart mij zorgen dat er nog steeds een flinke groep 3e generatie hier wonende moslims zijn die staan te juichen als er een vliegtuig de twin towers ingevlogen wordt. Dat ze dat in Afghanistan etc. doen kan ik nog wel begrijpen maar van hier wonende moslims verwacht ik toch echt meer common sense.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:40

janderegelaa schreef:
Ik heb echt nog nooit zulke grote onzin gehoord als van jou. Jullie roepen toch dat moslims wel willen integreren?

Wie zijn 'jullie'? En ik heb dat niet geroepen.

Citaat:
En als hun kindjes niet met de onze mogen spelen omdat ze onrein ( lees: gelijkgesteld aan een varken ) zijn is dat opeens een vrije keuze.

Dat is het inderdaad.

Citaat:
Een moslim die zoiets zegt is radicaal en verdiend zijn plaats in de Nederlandse samenleving niet.

Dan snap jij bepaalde dingen van onze samenleving niet.

Citaat:
En het verschil met die andere groeperingen is dat die ook radicaal zijn maar niet direct verschillende leiders hebben die roepen dat we vermoord moeten worden omdat we hun geloof niet aanhangen.

Jij bent nu dingen door elkaar aan het gooien. Ik vind dat leiders niet mogen oproepen tot het vermoorden van wie dan ook. Ik vind dan ook dat die leiders hier in Nederland hard aangepakt moeten worden, en dat het gehoor geven aan zo'n oproep nog harder aangepakt moet worden. Geheel binnen de mogelijkheden en de intentie van de wet.

Maar dat is geen reden om onze vrijheden overboord te zetten en moslims, ook degenen die zelf niks te maken hebben met het vermoorden van wie dan ook, vrijheden te ontzeggen die we Jehova's getuigen, strenge christenen en andere mensen die zich buiten de maatschappij plaatsen wel gunnen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 11:41

Krips schreef:

Integreren is je aanpassen aan de samenleving waar je in wilt integreren. Niet jouw eigen gewoontes opleggen aan die maatschappij.
Zo moeilijk is de definitie niet van integreren. En dat is precies wat er fout gaat.
Een grote groep wil niet integreren, alleen profiteren.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:42

Dan zijn er genoeg christenen die mensen beoordelen omdat ze niet geloven.. Zolang er een groep is.. Ik vind het zo jammer dat wat een uitzondering vind voor jou bepalend is voor je mening over een hele groep mensen.

Shadow zei:
Citaat:
Maar dat is geen reden om onze vrijheden overboord te zetten en moslims, ook degenen die zelf niks te maken hebben met het vermoorden van wie dan ook, vrijheden te ontzeggen die we Jehova's getuigen, strenge christenen en andere mensen die zich buiten de maatschappij plaatsen wel gunnen.

Precies!