wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:44

Ik denk niet dat Rutte heel graag met de PVV wil, maar tot op heden is hij nog niet met een beslissing daarover geconfronteerd, dus kan hij dat makkelijk zeggen
Ik zou zeggen leg de sociaal economische punten van beide partijen eens naast elkaar.
Dan past de GL nog beter met de VVD dan de PVV

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:52

gohya schreef:
Denk dat Rutte dat niet erg zal vinden,hij zal tenslotte samen met PVV in de coalitie komen.
Iets wat hij graag wil maar nu niet voor elkaar kan krijgen.

Vertel ons meer. Heb jij soms een onderonsje met Rutte gehad?

Niemand heeft hem dat ooit horen zeggen en iedereen is hardstikke benieuwd naar wat hij nu werkelijk wil.
Het enige wat ik weet uit de pers is dat CDA/PVV/VVD is mislukt want:
Wilders geeft Verhagen de schuld ("want je kunt niet met een lege stoel onderhandelen”)
Verhagen geeft Rutte en Wilders de schuld ("ze waren er samen nog helemaal niet uit en ik zat op hun te wachten”)
Rutte geeft niemand de schuld en zeker niet Wilders. (”Geert valt echt niets te verwijten en het is allemaal erg ingewikkeld").

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:54

sarabande schreef:
Ik denk niet dat Rutte heel graag met de PVV wil, maar tot op heden is hij nog niet met een beslissing daarover geconfronteerd, dus kan hij dat makkelijk zeggen
Ik zou zeggen leg de sociaal economische punten van beide partijen eens naast elkaar.
Dan past de GL nog beter met de VVD dan de PVV

Ja dat is wat wij vinden,maar Rutte zei keer op keer dat hij met de PVV samen in de coalitie wil.
Hij zal toch moeten inzien dat dat niet gaat lukken.
Ik geloof ook niet dat Wilders zich druk maakt nu,of hij wel of niet in de coalitie komt,hij heeft allang plan B klaar liggen.Vergis je niet,hij is veel slimmer dan de meeste denken.

citeer:Vertel ons meer. Heb jij soms een onderonsje met Rutte gehad?

Dat heb ik zelf op t.v. gezien,heeft hij meerdere malen gezegd!
Een onderonsje met Rutte?nee dank je,geen intresse.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:00

Rutte zei vanmorgen op de radio dat hij de voorkeur had gegeven aan een coalitie met de PVV en het CDA en dat hij er op zich met de PVV waarschijnlijk wel uitgekomen was.
Maar ze willen niet met een lege stoel onderhandelen. Anders kunnen zij al water bij de wijn hebben gedaan en dan kan het CDA alsnog zeggen, ja, maar daar ben ik het niet mee eens.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:39

Marije_jiplover schreef:
Rutte zei vanmorgen op de radio dat hij de voorkeur had gegeven aan een coalitie met de PVV en het CDA en dat hij er op zich met de PVV waarschijnlijk wel uitgekomen was.
Maar ze willen niet met een lege stoel onderhandelen. Anders kunnen zij al water bij de wijn hebben gedaan en dan kan het CDA alsnog zeggen, ja, maar daar ben ik het niet mee eens.

Idd. Rutte wil nog steeds met de PVV samen,maar helaas zal dat niet gaan lukken.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:49

Rutte is een groot strateeg en krijgt waarschijnlijk precies wat hij wil. We wachten het af.

Vandaag opgevangen: De Fifa is het zat met al die sluikreclame, ze willen een oranjevoddentax.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:56

Ik duim heel hard dat we een paarsplus-regering gaan krijgen. Deze partijen willen allemaal veranderingen, meer dan PVV en CDA. Plus dat het beter is voor ons land (ook internationaal gezien).

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:02

Alet74 schreef:
Ik duim heel hard dat we een paarsplus-regering gaan krijgen. Deze partijen willen allemaal veranderingen, meer dan PVV en CDA. Plus dat het beter is voor ons land (ook internationaal gezien).

praktisch onmogelijk met VVD aan kop. Maar we zullen het zien. Ik denk dat uiteindelijk over een jaar de PVV alsnog in de coalitie zal zitten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:21

Ik ben een positief mens en heb goede hoop dat ze er wel uit gaan komen en de PVV een stille dood sterft ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:23

ik duim met je mee Alet74 :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:23

Alet74 schreef:
Ik ben een positief mens en heb goede hoop dat ze er wel uit gaan komen en de PVV een stille dood sterft ;)

Ik ben ook positief en ik hoop dat ze er alsnog met de PVV uitkomen. :D

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:52

Alet74 schreef:

Ja inderdaad, paars heeft het altijd zo goed geregeld in Nederland!! :+

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:29

Marije_jiplover schreef:
Rutte zei vanmorgen op de radio dat hij de voorkeur had gegeven aan een coalitie met de PVV en het CDA en dat hij er op zich met de PVV waarschijnlijk wel uitgekomen was

Ik ben de draad kwijt, want Rutte zei vanochtend dat hij liever VVD, CDA en PvdA wilde.
Maar ik begrijp het wel want ik wilde ook liever op safari in Afrika of een rondreis door Amerika, maar nu moet ik kiezen tussen Drente en Zeeland. :+

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:37

Hermelientje schreef:
Marije_jiplover schreef:
Rutte zei vanmorgen op de radio dat hij de voorkeur had gegeven aan een coalitie met de PVV en het CDA en dat hij er op zich met de PVV waarschijnlijk wel uitgekomen was

Ik ben de draad kwijt, want Rutte zei vanochtend dat hij liever VVD, CDA en PvdA wilde.
Maar ik begrijp het wel want ik wilde ook liever op safari in Afrika of een rondreis door Amerika, maar nu moet ik kiezen tussen Drente en Zeeland. :+

haha :Y) ik snap je punt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:40

Ik snap je punt ook wel.
Hij geeft nu de voorkeur aan een coalitie met CDA en PvdA, maar hij had nog liever er met het CDA en de PVV uitgekomen. Dat was wat hij vanmorgen op de radio life zelf vertelde althans.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:41

Ik vind eigenlijk ook dat ze hun eigen voorkeuren maar een beetje buiten beschouwing moeten laten (of er moeten echt onoverwinnelijke punten zijn), het land moet weer geregeerd worden. Als ze een beetje hun best doen, moeten ze er toch wel uit kunnen komen? Of ben ik nu zo naïef?

En wat betreft het CDA zou ik het hypocriet vinden als ze wel met andere partijen willen praten en alleen niet met de PVV.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:57

precies........ :)

dat stomme getrut, werk gewoon met elkaar en probeer elkaar te overtuigen van je standpunt......... lukt dat niet, tel dan handjes!!!

zou een mooi verhaal zijn zeg als je tegen je baas gaat zeggen......... Jaaaaaa, maaruh als hij/zij op de afdeling komt dan ga ik staken, want die heeft zo een rare gedachtegang over koffiedrinken!!!!

sjit, laat ik me toch verleiden tot meediscusseren

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:01

Ik denk eigenlijk dat de paars plus variant heel vruchtbaar kan zijn. Ik denk dat GL en D66 zowel goed met de PVDA als met de VVD kunnen werken. Alleen de VVD met PVDA gaat moeilijker worden denk ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:06

Krips schreef:
Ik denk eigenlijk dat de paars plus variant heel vruchtbaar kan zijn. Ik denk dat GL en D66 zowel goed met de PVDA als met de VVD kunnen werken. Alleen de VVD met PVDA gaat moeilijker worden denk ik.

Sja Rutte zegt voortdurend dat hij liever met CDA en PVDA wil dat met paars+, wel logisch de regering wordt dan linkser als zijn bedoeling is. Aan de andere kant verwacht ik wel zwaargewichten als ministers. Ik denk dat Weyers het wel beter doet als Maria om maar iets te noemen.

En dat zijn uiteindelijk toch te mensen die het beleid bepalen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:15

KiWiKo schreef:

dat stomme getrut, werk gewoon met elkaar en probeer elkaar te overtuigen van je standpunt......... lukt dat niet, tel dan handjes!!!

zou een mooi verhaal zijn zeg als je tegen je baas gaat zeggen......... Jaaaaaa, maaruh als hij/zij op de afdeling komt dan ga ik staken, want die heeft zo een rare gedachtegang over koffiedrinken!!!!

Nou, als die collega niet met andere allochtone collega's koffie wil drinken, is ze bij mij ook niet welkom op de afdeling hoor :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:17

Het lijkt me een groot voordeel als de formatie gesprekken eens over de economie, sociale zaken, werk etc gaan in plaats van die overmatige aandacht voor allochtonen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:18

PattyOosten schreef:
KiWiKo schreef:

Nou, als die collega niet met andere allochtone collega's koffie wil drinken, is ze bij mij ook niet welkom op de afdeling hoor :D

hoezo? als ze verder haar werk goed doet, maar gewoon een achtelijk idee heeft over allochtonen en ze wil daar geen koffie mee drinken........ dan zal je er toch mee moeten gaan werken als je werkgever dat wil :)

OF je moet ontslag nemen........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:19

sarabande schreef:
Het lijkt me een groot voordeel als de formatie gesprekken eens over de economie, sociale zaken, werk etc gaan in plaats van die overmatige aandacht voor allochtonen

Precies!!! en dan komen er een hoop partijen al een heul stuk dichter bij elkaar......... We hebben meer problemen dan alleen een stel opgeschoten crimineeltjes........

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:53

Electra63 schreef:
janesmith schreef:

Alleen het feit dat hij minister zou worden stoort dat soort mensen al zo erg dat ze over gaan tot verwijten en beledigingen.

Janesmith, wie is dat soort mensen?

Het soort mensen dat PVV'ers voor rotte vis uitmaakt, zegt dat ze dom zijn puur vanwege hun politieke keus, dat het racisten zijn, dat soort dus.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:59