Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
prompter schreef:Ik vind het begrijpelijk, zat mensen die afhankelijk zijn van het OV en geen eigen auto kunnen betalen. Vind ik het leuk? Nou nee. Maar ik snap het wel.
_San87_ schreef:Ik vind het wel echt klote. Autorijden is in Nederland al enorm duur in vergelijking met andere landen, en het OV gebruiken is voor mij gewoonweg geen optie omdat ik dan 2,5 uur onderweg ben van deur tot deur. Met de auto doe ik er 30 minuten over.
En ik vraag me eerlijk gezegd af of het OV goedkoper wordt/beter beschikbaar. Ik geloof daar niet zo in.

Esaqar schreef:Vignet voor auto's op buitenlandse kentekens toepassen.
Dan verdien je op de vignetten en op de bekeuringen die je uitdeelt aan mensen die rijden zonder vignet.
Had je je eigen volk tevreden gehouden.
Of kijk ik hier nu te makkelijk tegenaan?
Elisa2 schreef:Esaqar schreef:Vignet voor auto's op buitenlandse kentekens toepassen.
Dan verdien je op de vignetten en op de bekeuringen die je uitdeelt aan mensen die rijden zonder vignet.
Dat zal denk ik niet hetzelfde bedrag opleveren als de benzineprijzen nu omhoog gooien. Zoals Journee al een keer terecht opmerkte. Doordat meer mensen electrisch gaan rijden loopt de overheid accijnzen mis dus linksom of rechtsom moet dat ergens weer verhaald worden. Alleen op deze manier zullen ze het nooit communiceren.
IMANDRA schreef:_San87_ schreef:Ik vind het wel echt klote. Autorijden is in Nederland al enorm duur in vergelijking met andere landen, en het OV gebruiken is voor mij gewoonweg geen optie omdat ik dan 2,5 uur onderweg ben van deur tot deur. Met de auto doe ik er 30 minuten over.
En ik vraag me eerlijk gezegd af of het OV goedkoper wordt/beter beschikbaar. Ik geloof daar niet zo in.
Volgens mij was het vooral om het niet duurder te laten worden?
Ik zou het wel goed vinden als een volgend kabinet goede stappen gaat maken om het wel goedkoper en beter te maken. Een goed en betaalbaar OV-net is voor veel mensen heel waardevol, zowel qua kosten als qua duurzaamheid denk ik. Als de verbindingen beter worden en de prijzen gedrukt, denk ik dat meer mensen er gebruik van maken.
Nu wordt het steeds slechter en duurder, waardoor mensen sneller de auto pakken, waardoor minder mensen met OV reizen, waardoor het OV weer slechter en duurder wordt want.. minder mensen reizen met OV. En ga zo maar door.
nps schreef:Ja, de belangrijkste motivatie van de overheid voor deze maatregel is natuurlijk lekker geld harken over de rug van de arme burger

nps schreef:Ja, de belangrijkste motivatie van de overheid voor deze maatregel is natuurlijk lekker geld harken over de rug van de arme burger
En stel je voor dat je er wat van zegt..
MyWishMax schreef:Alleen hebben ze ook al de aftrekpost vanwege zorgkosten vervoer aangepast bij de belasting. Dus mensen die vanwege ziekte hogere kosten hebben voor vervoer gaan er al op achteruit (in mijn geval meer dan 1000 euro minder aftrekken) en dan gaan de daadwerkelijke kosten ook nog omhoog. Het Ov brengt mij niet bij mijn afspraken op een redelijke tijd en/of dichtbij genoeg, plus dat het klachten erger maakt. En als ik niet ziek was geweest had ik of geen auto nodig gehad of er een stuk beter bij gezeten qua inkomen en minimaal de helft minder kilometers gemaakt. Want de kilometers die ik maak zijn dus voor de meer als de helft medische, meer als een halve tank per maand.
En dat is nadat de wegenbelasting ook al omhoog gegaan was voor mijn auto.
Esaqar schreef:Vignet voor auto's op buitenlandse kentekens toepassen.
_San87_ schreef:nps schreef:Ja, de belangrijkste motivatie van de overheid voor deze maatregel is natuurlijk lekker geld harken over de rug van de arme burger
Ik vind dit wel flauw. Brandstof is in Nederland gewoon heel erg duur. En het feit dat mensen meer auto zijn gaan rijden is niet omdat het zo betaalbaar is of omdat het leuk is om geld te verbranden, het alternatief is gewoonweg niet aantrekkelijk (meer). En dát is wel mede door de overheid veroorzaakt.
Cer schreef:nps schreef:Ja, de belangrijkste motivatie van de overheid voor deze maatregel is natuurlijk lekker geld harken over de rug van de arme burger
ja, zodat ze fijn nog meer geld kunnen verspillen![]()
Ik googlede even op 'geld verspillen overheid" en dergelijke.. volgens mij ging het laatst ook al over verspillingen bij de overheid.
Daar zouden ze ook eens naar kunnen kijken.
Maar ja, dat hoeft niet want 'wij' betalen wel gewoonEn stel je voor dat je er wat van zegt..

nps schreef:Wat verspilling is zijn de meningen ernstig over verdeeld. Wat de een waardevol vind, vind de ander niet waardevol. Kunnen er dingen beter, of efficienter? Sure. Het is een utopie om een begroting te maken waarin niemand vind dat er geld verspild wordt. En, als persoon met ervaring met aanbestedingen en inkoop bij grotere overheidsorganisaties kan ik je vertellen dat processen rond overheidsbestedingen streng worden nageleefd.