Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

Dus dan staan die commando’s op video waarschijnlijk

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

Cer schreef:
Dus dan staan die commando’s op video waarschijnlijk

Ja die staan op video, zelfs op de video die Prompter liet zien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

Nado schreef:
Is er dan nog sprake van een functionerende rechtsstaat in de VS?

Citaat:
Quote van Kirsten Veldel - reportersonline:

“ Uit onderzoek van journaliste Lila Hassan voor The Trace blijkt dat in zes jaar dodelijke schietincidenten door ICE geen enkele zaak tot een aanklacht leidde, zelfs wanneer videobeelden het officiële verhaal van ICE tegenspraken. Critici verwachten dat daarom ook de agent die Good doodschoot vrijuit zal gaan, ongeacht de omstandigheden.”

Ja voor wat betreft ice geen idee, ik dacht dat het over de rechtsstaat in geheel Amerika ging :)
Ice is trump z’n uitvinding toch?

Ah thanks Benz, die had ik niet gezien
Laatst bijgewerkt door Cer op Gisteren, 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

wie denkt dat ICE agenten van dit moment een opleiding tot agent hebben gekregen….in die groep zitten gewoon veroordeelde criminelen. Ze lokken mensen met een geldbedrag en iedere idioot kan zich aansluiten. En al zouden ze een fatsoenlijke opleiding tot agent krijgen, dat stelt in de USA sowieso helemaal niks voor. De standaard opleiding tot agent duurt in Nederland 2 jaar, in de USA heb je het over maanden. De ICE club heeft targets en staan zoals ze zich gedragen boven en onder de wet helaas.

edit: ik lees net iets over dat de training zou zijn teruggeschroefd van 16 weken naar 6 weken.

voor wie het interessant vindt, op FB volg ik een pagina genaamd The Resistance. Er staat ook een bericht op van de echtgenote van de vermoorde vrouw.
Het is allemaal nog veel gekker wat er gebeurd dan wat wij meekrijgen, niet goed voor je gemoedsrust die pagina, maar wel zeer informatief

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:47

Dat laatste filmpje word die agent wel geschampt door de auto en na het schieten lijkt die wel te manken.

Op de eerdere filmpjes die verderweg en zijn eigen zie ik minder van die agent.

Als agenten aan je auto deur zitten en willen dat je uitstapt en je dan weg rijd loop je wel risico's

Maar gelijk 3 kogels door je hoofd is wel iets wat je niet verwacht.

Misschien zei die nog bitch omdat die schrok.

Bijzonder is het wel in elk geval wel en schokkend. Wat er gebeurd is

In die splitt seconde moeten kiezen of je schieten gaat als agent is ook lastig

Had die niet op de band van de auto kunnen schieten vraag ik me dan af ipv gelijk zo drastische maatregelen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:50

er schijnt een filmpje te zijn waarop duidelijk te zien is dat hij helemaal niet wordt geraakt. Hij heeft z'n telefoon in 1 hand en in de andere het pistool en hij zegt ' you fiets bitch' terwijl hij schiet

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:55

Kinke schreef:
wie denkt dat ICE agenten van dit moment een opleiding tot agent hebben gekregen….in die groep zitten gewoon veroordeelde criminelen. Ze lokken mensen met een geldbedrag en iedere idioot kan zich aansluiten. En al zouden ze een fatsoenlijke opleiding tot agent krijgen, dat stelt in de USA sowieso helemaal niks voor. De standaard opleiding tot agent duurt in Nederland 2 jaar, in de USA heb je het over maanden. De ICE club heeft targets en staan zoals ze zich gedragen boven en onder de wet helaas.

edit: ik lees net iets over dat de training zou zijn teruggeschroefd van 16 weken naar 6 weken.

voor wie het interessant vindt, op FB volg ik een pagina genaamd The Resistance. Er staat ook een bericht op van de echtgenote van de vermoorde vrouw.
Het is allemaal nog veel gekker wat er gebeurd dan wat wij meekrijgen, niet goed voor je gemoedsrust die pagina, maar wel zeer informatief

En dan nog erbij bedenken wat voor type mensen zich aanmelden. Want voor iemand met een klein beetje moreel besef is de ICE geen optie om te werken. Alleen echte racisten die voelen zich er thuis. En dan na 6 weken voelen ze zich opeens een stoere hele bink met een uniform en een vuurwapen op zak.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:11

ze houden gewoon razzia's, iets anders kun je het niet noemen.
Wie deze mensen met gewone agenten vergelijkt heeft z'n ogen potdicht

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:19

Christiene schreef:
Dat laatste filmpje word die agent wel geschampt door de auto en na het schieten lijkt die wel te manken.

Op de eerdere filmpjes die verderweg en zijn eigen zie ik minder van die agent.

Als agenten aan je auto deur zitten en willen dat je uitstapt en je dan weg rijd loop je wel risico's

Maar gelijk 3 kogels door je hoofd is wel iets wat je niet verwacht.

Misschien zei die nog bitch omdat die schrok.

Bijzonder is het wel in elk geval wel en schokkend. Wat er gebeurd is

In die splitt seconde moeten kiezen of je schieten gaat als agent is ook lastig

Had die niet op de band van de auto kunnen schieten vraag ik me dan af ipv gelijk zo drastische maatregelen

Hij riep pas 'bitch' toen de auto al van hem weg was. Lijkt me geen schrikken?
En als je een wapen draagt als agent ben je toch verantwoordelijk voor je keuzes, dus moet je in die split second een goede beslissing maken.
Alle aanwijzingen die er zijn lijken totaal niet te verantwoorden dat hij schoot, laat staan zo'n fatale schoten.

Vergeet ook niet dat die ICE agenten er snel weer tussenuit naaiden, geen eerste hulp verleenden en iemand die zich identificeerde als dokter niet toelieten. Als het echt een ongeluk was, dan lijkt me het logisch dat je wel eerste hulp gaat verlenen gezien het 'wapen', de auto, geen gevaar meer vormt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

ICE is na 9-11 opgericht, maar niet voor SS praktijken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

Die “reasonable mistake of facts” behelst die split decision, als ik het goed begreep

Ik lees hier nu al wel dat er op 3 verschillende momenten “you fiets bitch” geroepen zou zijn; tijdens het schieten, bij het wegrijden en toen de auto tegen de boom reed…

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

dat is zo BigOne, maar sinds het Trump tijdperk zijn ze volledig losgeslagen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Cer schreef:
Die “reasonable mistake of facts” behelst die split decision, als ik het goed begreep

Ik lees hier nu al wel dat er op 3 verschillende momenten “you fiets bitch” geroepen zou zijn; tijdens het schieten, bij het wegrijden en toen de auto tegen de boom reed…

Kijk de video die de schutter zelf heeft geschoten. Het is na het schieten, terwijl de auto wegreed en voordat deze was gecrashed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

Hoezo? Ik schrijf volgens mij wat ik hier lees toch?
Ik zal van de week eens beter lezen wat er hier staat over wie wat wanneer hoort.

Ik zie ook een agent van voor de auto vandaan komen, terwijl anderen aangeven dat dat niet zo is.
Wat heeft t dan voor zin om vaker te kijken als mensen iets anders zien?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:09

Hij filmt eerst rondom de auto, stopt bij de linker voorkant, dan hangt er een andere agent aan de deur om open te trekken terwijl ze al te horen had gekregen dat ze weg moest gaan. Ze rijdt iets terug, stuurt naar rechts en probeerde weg te rijden, de agent schiet meteen door de voorruit en daarna van dichtbij door de zijruit door haar hoofd .
Ze was bijna opslag dood en daarom gaat die auto zo hard er vandoor !
Hij bleef trouwens filmen terwijl hij de eerste keer schoot maar dat lijkt hij naderhand te wissen! Cold blood killer !

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:36

Kinke schreef:
.

Heb je een link? Als ik zoek kom ik meerdere pagina’s tegen met deze naam.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:55

Cer schreef:
Hoezo? Ik schrijf volgens mij wat ik hier lees toch?
Ik zal van de week eens beter lezen wat er hier staat over wie wat wanneer hoort.

Ik zie ook een agent van voor de auto vandaan komen, terwijl anderen aangeven dat dat niet zo is.
Wat heeft t dan voor zin om vaker te kijken als mensen iets anders zien?

Het lijkt me aardig duidelijk dus als je twijfelt heb je het zo teruggevonden… beetje moeite doen misstaat niet ;)

https://www.bbc.com/news/articles/cz7yv4524gqo.amp

Dat het beeld zo omhoog gaat is omdat hij z’n telefoon fumbled i.v.m. het schieten, niet omdat hij geraakt wordt..

Video Analyse van de NYT:
https://www.nytimes.com/video/us/100000 ... video.html

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:34

Ik vind die “beetje moeite doen” uitspraak zo flauw. Er is toch gewoon een gesprek gaande over wie wat ziet en hoe ze dat interpreteren?

Buiten dat ik nergens schrijf dat de agent geraakt wordt, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt, en waar schrijf ik dat ik twijfel?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:15

Dat effing bitch kan je nog wel zien als uitlating van de stress van het moment, van toch adrenaline ofzo.
Zo van gvd trut waarom ging je nou rijden -O-

Ik denk dat het best zo kan zijn dat hij dacht haar tegen te willen houden, dat snel voor de auto springen terwijl ze duidelijk weg wilde rijden, hem wel een goed plan leek, en het trekken van zijn wapen nog wat extra dwang zou zijn om af te zien van het wegrijden. Maar dat je dan daadwerkelijk gaat schieten op een onbeduidend huismoedertje alsof het een gevaarlijke crimineel is die kostte wat kost onschadelijk gemaakt moet worden 8)7

Sowieso is dat voor de auto springen bij iemand die aan het wegrijden is, natuurlijk al een slecht plan.
Hoewel ik me ook wel weer voor kan stellen dat je niet verwacht dat iemand daadwerkelijk wegrijdt terwijl haar passagier nog staat te mopperen tegen je. Want die moest nog instappen natuurlijk.

Ik zag overigens ook een filmpje dat de schutter een behoorlijk staat van dienst heeft vanuit het leger en alles. En dat hij half 2025 meegesleurd is geweest door een auto en daarbij wel echt gewond is geraakt. Maarja het verhaal daarvan is dat hij een crimineel probeerde aan te houden. En toen die niet meewerkte, hij door het autoraampje heen beukte om de deur open te krijgen. Zijn arm door dat raampje heen gehaakt bleef vastzitten toen de bestuurder ging rijden en daarbij werd hij dan een stuk meegesleurd.

Hartstikke rot voor hem natuurlijk, maar hij weet zich dus wel in de nesten te werken met gevaarlijke acties...

Voor of achter een auto gaan staan schijnt ook echt iets te zijn dat agenten echt niet zouden moeten doen. En dat dan als excuus gebruiken om iemand dood te schieten.... :x Gericht op een bestuurder schieten dat kan als je echt geen andere uitweg hebt / klem zit en iemand op je mikt met een auto. Maar hij kon gewoon aan de kant springen (of er uberhaupt niet expres voor gaan staan terwijl ze aanstalten maakte om weg te rijden...) dus dan heb je geen gegronde reden om te gaan schieten, hij zit daarom sowieso fout., hij had makkelijk opzij kunnen stappen.

Ik zag ook al reacties van het lijkt wel of hij haar gewoon kostte wat kost wilde stoppen, lijkt wel of hij haar vanwege PTSD ofzo als soort wraak gebruikte voor die gast die hem eerder meesleurde. Toen heeft hij volgens het verhaal een taser gebruikt maar dat werkte niet goed genoeg om de bestuurder te stoppen....

Overigens dat ze er niet iemand bij laten die zegt dokter te zijn enzo. Dat staat natuurlijk sowieso heel slecht. Maar je weet niet hoe ze er aan toe was. Als iemand nog maar een half hoofd heeft ofzo dan snap ik wel dat een dokter geen nut meer heeft...

Wel echt schandalig dat de ambulance er ook niet bij kon komen schijnbaar, en ze haar zonder brancard af hebben gevoerd maar bij haar ledematen weg hebben moeten sjouwen volgens een buurvrouw...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 42 min geleden

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 40 min geleden

ik las dat die ice agent eerder bij customs/border patrol zat en dat men door incidenten daar de regels heeft aangepast. Men ging expres voor auto's staan om als excuus geweld te kunnen gebruiken. Regel is nu dus ook dat je niet voor een auto gaat staan etc.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 36 min geleden

Afbeelding

ze noemen die 'tactiek' een kill box. Agenten gaan expres aan alle kanten van de auto staan, dus zodra er maar iets beweegt noemen ze dat een aanval en is er een excuus om geweld te gebruiken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19 min geleden

tot nu toe zijn ze goed geïnformeerd op die pagina.
Dit dan….allemachtig
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden

Ik vind dit overigens de duidelijkste video van het gebeuren, hier zie je goed de hele gebeurtenis.
En zie je goed hoe de agent voor de auto gaat staan terwijl die duidelijk weg wil rijden.

Het enige dat hij hoefde doen is gewoon doorlopen maar in plaats daarvan bleef hij half voor de auto staan, klaar om te schieten....