Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nado schreef:Is er dan nog sprake van een functionerende rechtsstaat in de VS?
Citaat:Quote van Kirsten Veldel - reportersonline:
“ Uit onderzoek van journaliste Lila Hassan voor The Trace blijkt dat in zes jaar dodelijke schietincidenten door ICE geen enkele zaak tot een aanklacht leidde, zelfs wanneer videobeelden het officiële verhaal van ICE tegenspraken. Critici verwachten dat daarom ook de agent die Good doodschoot vrijuit zal gaan, ongeacht de omstandigheden.”

Kinke schreef:wie denkt dat ICE agenten van dit moment een opleiding tot agent hebben gekregen….in die groep zitten gewoon veroordeelde criminelen. Ze lokken mensen met een geldbedrag en iedere idioot kan zich aansluiten. En al zouden ze een fatsoenlijke opleiding tot agent krijgen, dat stelt in de USA sowieso helemaal niks voor. De standaard opleiding tot agent duurt in Nederland 2 jaar, in de USA heb je het over maanden. De ICE club heeft targets en staan zoals ze zich gedragen boven en onder de wet helaas.
edit: ik lees net iets over dat de training zou zijn teruggeschroefd van 16 weken naar 6 weken.
voor wie het interessant vindt, op FB volg ik een pagina genaamd The Resistance. Er staat ook een bericht op van de echtgenote van de vermoorde vrouw.
Het is allemaal nog veel gekker wat er gebeurd dan wat wij meekrijgen, niet goed voor je gemoedsrust die pagina, maar wel zeer informatief
Christiene schreef:Dat laatste filmpje word die agent wel geschampt door de auto en na het schieten lijkt die wel te manken.
Op de eerdere filmpjes die verderweg en zijn eigen zie ik minder van die agent.
Als agenten aan je auto deur zitten en willen dat je uitstapt en je dan weg rijd loop je wel risico's
Maar gelijk 3 kogels door je hoofd is wel iets wat je niet verwacht.
Misschien zei die nog bitch omdat die schrok.
Bijzonder is het wel in elk geval wel en schokkend. Wat er gebeurd is
In die splitt seconde moeten kiezen of je schieten gaat als agent is ook lastig
Had die niet op de band van de auto kunnen schieten vraag ik me dan af ipv gelijk zo drastische maatregelen
Cer schreef:Die “reasonable mistake of facts” behelst die split decision, als ik het goed begreep
Ik lees hier nu al wel dat er op 3 verschillende momenten “you fiets bitch” geroepen zou zijn; tijdens het schieten, bij het wegrijden en toen de auto tegen de boom reed…

Kinke schreef:.
voor wie het interessant vindt, op FB volg ik een pagina genaamd The Resistance. Er staat ook een bericht op van de echtgenote van de vermoorde vrouw.
Het is allemaal nog veel gekker wat er gebeurd dan wat wij meekrijgen, niet goed voor je gemoedsrust die pagina, maar wel zeer informatief
Cer schreef:Hoezo? Ik schrijf volgens mij wat ik hier lees toch?
Ik zal van de week eens beter lezen wat er hier staat over wie wat wanneer hoort.
Ik zie ook een agent van voor de auto vandaan komen, terwijl anderen aangeven dat dat niet zo is.
Wat heeft t dan voor zin om vaker te kijken als mensen iets anders zien?

Gericht op een bestuurder schieten dat kan als je echt geen andere uitweg hebt / klem zit en iemand op je mikt met een auto. Maar hij kon gewoon aan de kant springen (of er uberhaupt niet expres voor gaan staan terwijl ze aanstalten maakte om weg te rijden...) dus dan heb je geen gegronde reden om te gaan schieten, hij zit daarom sowieso fout., hij had makkelijk opzij kunnen stappen.Lughnassadh schreef:Heb je een link? Als ik zoek kom ik meerdere pagina’s tegen met deze naam.