Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:22

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:25

Geen protestcultuur?

Naar mijn idee wordt overal tegen geprotesteerd, er staan elke week groepen op het Malieveld.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:50

Loretta schreef:
Dit is ook een hele belangrijke reden dat Nederland het duurste land van Europa is.
De overheid weet dat wij ons alles laten welgevallen.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/20041 ... estcultuur

Ja eng he! Ik hoop dat er nu een keerpunt gekomen is door het dictatoriale gedrag van de overheid en het steeds meer schofferen van de burger. Het hele land moet vol omgekeerde vlaggen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:50

verootjoo schreef:
Geen protestcultuur?

Naar mijn idee wordt overal tegen geprotesteerd, er staan elke week groepen op het Malieveld.

Dat zet geen zoden aan de dijk. Het land moet plat gelegd worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:52

elnienjo schreef:
verootjoo schreef:
Geen protestcultuur?

Dat zet geen zoden aan de dijk. Het land moet plat gelegd worden.

En wat voor zoden zet dat aan de dijk?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:56

Rutte en Co denken alleen aan de economie, dus leg de economie plat en ze moeten in actie komen om het domme gepeupel aan het werk te houden. Als die niet meer willen werken komen de economie en de belastinginkomsten in gevaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:02

Welk domme gepeupel moet aan het werk precies?
De werkeloosheid is juist heel laag op het moment.
(Ook wel een bijzondere uitspraak voor iemand die zelf niet werkt trouwens).

Als er iets moet veranderen is het eerder in de huursector en openbaar vervoer lijkt mij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:03

En wie hebben we daar dan mee als het hele land plat gaat?
Toch vooral onszelf of hoe zie je dat?

Maar ga gerust je gang als je graag wilt protesteren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:08

elnienjo schreef:
Rutte en Co denken alleen aan de economie, dus leg de economie plat en ze moeten in actie komen om het domme gepeupel aan het werk te houden. Als die niet meer willen werken komen de economie en de belastinginkomsten in gevaar.

Hier snap ik dus helemaal niks van. Economie plat leggen want? Domme gepeupel? wie bedoel je daar mee?
Mochten die niet willen werken hebben ze zichzelf mee of gaan ze er dan op vooruit?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:14

Ik krijg spontaan zin om de Nederlandse vlag (gewoon rechtop uiteraard) buiten te hangen :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:20

elnienjo schreef:

Hhhmm ik wil werken en ook al opties aangegeven wat zou kunnen ook voor langere duur. Mag niet.

Moet ik een of andere reïntegratie programma in om vaker uitval door ziekte te voorkomen. Hoe dan als chronische zieke en dan ook nog met hypergevoeligheid voor luchtweg infectie adviseren om met het openbaar vervoer te gaan. Hoe snel wil je iemand ziek hebben. :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:21

Sizzle schreef:

Als er iets moet veranderen is het eerder in de huursector en openbaar vervoer lijkt mij.

Zo denkt de elite (de coalitie) over de arbeider. Ze schofferen de arbeider en zien ze alleen als melkkoe.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:26

pmarena schreef:
Tja de schatkist moet toch ergens van gevuld worden....dan is het op zich best logisch dat dat gebeurt over het uitgeven en ontvangen van geld. Hoe moeten ze het anders doen :?

Belasting is overal ter wereld gebruikelijk. Erfbelasting is niet overal gebruikelijk, schatting 35% van de landen kent geen erf belasting.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:30

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Zo denkt de elite (de coalitie) over de arbeider. Ze schofferen de arbeider en zien ze alleen als melkkoe.

HeHe, eindelijk eens iemand die het veel gebruikte(in zekere kringen) woord Elite omschrijft.
De elite=de coalitie, en ik altijd maar denken dat het iets ongrijpbaars was. Dus elke nieuwe coalitie hebben we weer een nieuwe elite, geinig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:21

Marcella schreef:
Hhhmm ik wil werken en ook al opties aangegeven wat zou kunnen ook voor langere duur. Mag niet.

Moet ik een of andere reïntegratie programma in om vaker uitval door ziekte te voorkomen. Hoe dan als chronische zieke en dan ook nog met hypergevoeligheid voor luchtweg infectie adviseren om met het openbaar vervoer te gaan. Hoe snel wil je iemand ziek hebben. :')

Dat soort bizarre situaties bedoel ik dus. Mensen verbieden om te werken. En dat noemen ze dan een vrij land.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:29

Ene kant snap ik ook wel weer. Wil te graag en blijf daardoor te lang door lopen terwijl ik eigenlijk op dat moment moet stoppen of pas terug doen. Op de moestuin lukt dit nu aardig. Alleen met echt werk ben ik gewoon te fanatiek en dat wil mij nog wel eens nekken.

Maar om dan advies ov te geven terwijl je zelf risico's probeer te voorkomen. Vind ik dan ook weer erg krom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:31

verootjoo schreef:

Frankrijk heeft toch wel wat geluisterd naar de gele hesjes. Nederlanders trekken gewoon zonder morren hun portemonnee weer.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:00

Mindim schreef:
verootjoo schreef:

Frankrijk heeft toch wel wat geluisterd naar de gele hesjes. Nederlanders trekken gewoon zonder morren hun portemonnee weer.

Wie of wat houd je tegen om in protest te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:36

Babsiej schreef:
Mindim schreef:

Wie of wat houd je tegen om in protest te gaan?

Zeg ik dat ik in protest wil gaan?

Misschien niet telkens zo snel een conclusie trekken, relax man. Ik las vanochtend dat Macron meer de maatschappelijke dialoog aan gaat, vanwege de opstanden van de gele hesjes destijds. En dat uit angst voor opstanden, ook iets meer wordt gedaan voor de burger aangaande de energieproblematiek. Daarom noem ik dat opstand van de burgers soms wel tot iets kan leiden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:40

Ik ben heel relaxed. Jij ook?

Waarom zouden we niet de portemonnee trekken? Linksom of rechtsom zal er betaald moeten worden, wil je de verzorgingsstaat in stand kunnen houden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:42

Mindim schreef:
Ik las vanochtend dat Macron meer de maatschappelijke dialoog aan gaat, vanwege de opstanden van de gele hesjes destijds. En dat uit angst voor opstanden, ook iets meer wordt gedaan voor de burger aangaande de energieproblematiek. Daarom noem ik dat opstand van de burgers soms wel tot iets kan leiden.

Tja, wij Nederlanders geven graag alles weg aan de diepe zakken van de multinationals. Nu laten we zelfs ons eten van ons afpakken. Ondertussen geloven we dat het enkel en alleen maar aan de oorlog ligt. Maar voor degene die dat gelooft. Kijk even naar andere EU landen en je ziet dat dat maar gedeeltelijk waar is.

We betalen ons blauw voor onze energie. Maar de directeur van het energiebedrijf gaat straks wel met een dikke vette bob
Bonus naar huis. Wij Nederlanders zijn zo dom om dat allemaal maar te slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:46

Babsiej schreef:

Waarom zouden we niet de portemonnee trekken? Linksom of rechtsom zal er betaald moeten worden, wil je de verzorgingsstaat in stand kunnen houden.

Vanzelf ben ik relaxed, hoezo?

Verder ga ik die discussie niet weer met je aan, geen zin in, sommige mensen zijn maar weinig invoelend en ik heb geen zin om daar tijd in te steken. Dus bekijk jij de wereld maar verder vanuit je ivoren toren en een fijne avond verder :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:48

Loretta schreef:
Mindim schreef:
Ik las vanochtend dat Macron meer de maatschappelijke dialoog aan gaat, vanwege de opstanden van de gele hesjes destijds. En dat uit angst voor opstanden, ook iets meer wordt gedaan voor de burger aangaande de energieproblematiek. Daarom noem ik dat opstand van de burgers soms wel tot iets kan leiden.

Tja, wij Nederlanders geven graag alles weg aan de diepe zakken van de multinationals. Nu laten we zelfs ons eten van ons afpakken. Ondertussen geloven we dat het enkel en alleen maar aan de oorlog ligt. Maar voor degene die dat gelooft. Kijk even naar andere EU landen en je ziet dat dat maar gedeeltelijk waar is.

We betalen ons blauw voor onze energie. Maar de directeur van het energiebedrijf gaat straks wel met een dikke vette bob
Bonus naar huis. Wij Nederlanders zijn zo dom om dat allemaal maar te slikken.

Daar heb je helemaal gelijk in

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:49

Babsiej schreef:

Nederland is geen verzorgingsstaat meer, maar een emigratie staat. Heeft de Jonge een tijdje geleden gezegd in WNL

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:49

Immigratie of emigratie?
(Aangezien ook ongeveer 24.000 NLders per jaar emigreren)