Ailill schreef:Askja schreef:Auw, ik denk in beelden, auw auw auw. En ik zou die kraan toch oh zó warm zettenHij heeft gewoon een nurse Ratched nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sokje_6 schreef:Mag dat? Zou dat niet toch wat achter gesloten deuren gebeuren ofzo? Ik heb er niet echt een beeld van. Wel van de dubbele envelop en dergelijke, maar niet van wel/geen geheimhouding.
Dat is ook waarom ik ook geen idee heb hoe ze zoiets zouden weten. Zij zijn zelf ook niet de personen om dat aan te vragen, niet erg laagdrempelig.
Ernaar luisteren doe ik inderdaad ook niet, maar ik vind het interessant hoe veel er rondwaart qua (al dan niet misleidende) info.
Citaat:De ogen zijn vooral gericht op de miljoenenstad Philadelphia in Pennsylvania, de plek waar Joe Biden veel Democratische stemmen binnenhaalt. De campagne van Donald Trump heeft al veel gesuggereerd dat er veel misstanden zijn met het tellen van de stemmen in 'Philly', maar uit de cijfers blijkt dat de president daar meer kiezers binnenhaalt dan in 2016. Deze stemmen komen vooral van niet-witte kiezers in Philadelphia.
zonnebloem18 schreef:Het verhaal is dat er gestemd is met absentee ballots van mensen die ruim over de honderd zouden moeten zijn en jaren geleden overleden zijn. Toch kan ik me niet voorstellen dat dat een verschil maakt van duizenden stemmen.
Daarnaast vraag ik me af of het systeem dan niet aan zou moeten geven dat de persoon niet meer bestaat en er dan geen ballet uitgegeven kan worden. Hier is dat ook gekoppeld aan de systemen van de gemeente volgens mij.
Karl66 schreef:Wat ik al zei, Trump heeft een deel van zijn onverwacht goede uitslag te danken aan Latino's en Zwarte Amerikanen.
zonnebloem18 schreef:Het verhaal is dat er gestemd is met absentee ballots van mensen die ruim over de honderd zouden moeten zijn en jaren geleden overleden zijn. Toch kan ik me niet voorstellen dat dat een verschil maakt van duizenden stemmen.
Citaat:Daarnaast vraag ik me af of het systeem dan niet aan zou moeten geven dat de persoon niet meer bestaat en er dan geen ballet uitgegeven kan worden. Hier is dat ook gekoppeld aan de systemen van de gemeente volgens mij.
Rinske schreef:Geweldig, waar kan ik meer informatie vindenLatino's en zwarte mannen Karl, niet van zwarte vrouwen. Die redden weer eens de democratie. Kijk maar naar Stacey Abrams, zelf kreeg ze te maken met voter disenfrangement toen ze voor het congres ging, maar nu heeft ze 800.000 voornamelijk zwarte mensen zich laten registreren. Wat een topvrouw.
Shadow0 schreef:Karl66 schreef:Wat ik al zei, Trump heeft een deel van zijn onverwacht goede uitslag te danken aan Latino's en Zwarte Amerikanen.
Welke bronnen van de Latino community en zwarte kiezers in Philadelphia raad je aan, welke lees jij mee, met wie spreek je op regelmatige basis?
Ik zie nu 1 zinnetje staan van een Nederlandse man zonder verdere interessante kwalificaties die nu ineens de resultaten duidt. En verder zie ik jou met vrij veel overtuiging dingen zeggen maar meestal zonder bron. Weet je iets van Philadelphia of van de zwarte community in de VS?
Karl66 schreef:Shadow0, ik volg gewoon zowel Amerikaanse en Nederlandse bronnen. Dat lijkt me verstandiger dan je baseren op wat mensen in hun eigen bubbel zeggen. Denk je ook niet?
Daarnaast noem ik gewoon mijn bronnen, zoals in dit geval nu.nl en the Rising, zodat je zelf kan controleren wat er staat of wat er gezegd is.
Citaat:Maar als jij andere bronnen hebt, die iets anders zeggen staat het je natuurlijk helemaal vrij om die bronnen met ons te delen.
Electra63 schreef:Waarom Latino's op Trump stemmen, is meerdere malen uitgelegd op TV.
Shadow0 schreef:[....om stemmen bewust moeilijker te maken, vooral voor potentiele Democratische stemmers, door het invoeren van verregaande id-verplichtingen en het bemachtigen van zo'n identiteitsbewijs vervolgens heel moeilijk te maken. (Een gemeentehuis bv dat alleen op de 5e woensdag van de maand open is.)
Jawel, en het is de andere kant op gebruikt: er zijn (welbewust en opzettelijk!) een heleboel mensen, vooral zwarte mensen, uit het register gegooid zodat ze zich opnieuw moesten registreren of anders niet hadden mogen stemmen. Zogenaamd om 'fraude' tegen te gaan maar in werkelijkheid juist om mensen te ontmoedigen om te stemmen.