Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
piezze schreef:Het kan niet zo zijn dat mensen die hun hele leven.werken en sparen voor sociale voorzieningen straks nergens meer recht op hebben omdat andere landen hier de pot komen leegvreten.
Emmaa_ schreef:piezze schreef:Het kan niet zo zijn dat mensen die hun hele leven.werken en sparen voor sociale voorzieningen straks nergens meer recht op hebben omdat andere landen hier de pot komen leegvreten.
Maar dat is juist het hele idee achter sociale voorzieningen in Nederland. Ze zijn voor iedereen. En dat betekent dus voor degene die hier uiteindelijk asiel krijgen, maar dat betekent dat ook mensen die hun hele leven (of een groot deel ervan) in de bijstand/wahjong hebben gezeten het ook gewoon netjes krijgen. Dat is het heel idee achter het solidariteitsbeginsel; mensen met wat meer centjes leggen wat meer bij zodat iedereen die het uiteindelijk niet meer zelf kunnen betalen, hier aanspraak op mag doen. Zelfde geldt voor kinderbijslag, AOW, ANW..
piezze schreef:Dat werkt alleen als de meerderheid werkt en belasting betaalt.
piezze schreef:Dat werkt alleen als de meerderheid werkt en belasting betaalt. Zolang dat model blijft bestaan heb ik er geenoeite mee. Wel als er ineens heen genoeg geld is voor onze bejaarden om elke dag te douchen enzo
piezze schreef:Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen shadow.
bruintje123 schreef:Dat is toch niet te betalen.
Nederlandse klaplopers hebben we al genoeg van ons zelf.
En dat we voor zieke betalen is mooi. Daar is het voor.
Citaat:Niet voor Jan en alleman. Ik bedoel Ahmed.
Citaat:Ja we hebben het geluk hier te wonen.
Maar hoe lang hebben we dar geluk nog?
Niet lang meer denk ik zo.
piezze schreef:Vind trouwens niet dat iedereen op een prettige manier discussiert. Waar staat dat ik me de benadeelde partij voel dan? Sommige zijn erg aanvallend, nergens voor nodig. Ieder mag zijn mening uiten.
geerke schreef:Klopt,het meeste geld wat deze mensen kosten komt weer terug.Er komen ook veel banen in die azcs. Wat mij opvalt is dat er een paar posters blijven die de komst van duizenden mensen als geen probleem zietTerwijl ik gisteren toch een intervieuw hoorde op de radio van minister Dijkhof die de komst van op zijn minst 93.000 asielzoekers in 2016....als een groot probleem ziet.En dat is de minister die er over gaat
piezze schreef:Mixje90 schreef:Wat verstaan jullie onder de "islamisering van Europa"? vind het maar een vaag iets...En lees het al meerdere keren
Dat feitelijk westerse vrouwen geadviseerd wordt om maar niet te bloot gekleed over straat te gaan. Armlengte afstand en niet alleen naar openbare feesten. Dat is begin van de onderdrukking van vrouwen.
Straks zal vermoedelijk suikerfeest hier geintegreerd worden als nationaal feest, zoiets als kerst. En zal daar een "nutteloze" christelijke feestdag voor opgeofferd worden zoals pinksteren of hemelvaart.
Meer moskeeen zullen verrijzen met bijbehorende jankmuziek, want het geloof moet belijd kunnen worden en zoveel mogelijk uitgebreid.
En zo zal langzaam aan onze identiteit meer aangepast worden. Zoals je al ziet aan de protesten tegen zwarte piet en negerzoenen etc. Want stem vn de meerderheid telt nu eenmaal, dus hoe meer er hier komen hoe meer ze in de melk te brokkelen krijgen. Dat is democratie. Gek genoeg krijgt elke nieuweling hier stemrecht en kiesrecht en hoeft er niemand ooit echt terug. Zelfs als iemand uitgeprocedeerd is en niet vrijwillig vertrekt, wordt daar niet zoveel tegen gedaan.
Dit is allemaal in belang van de linkse club want hoe gek, mensen die in uitkeringen zitten, en nee er is niet voor iedereen een baan, zullen overwegend links stemmen. Dus joepie, meer macht voor links.
Mixje90 schreef:Dat IS hier telkens weer wordt aangehaald laat mij zien dat sommige mensen volgens mij niet eens de moeite willen doen om het probleem te begrijpen. Typische massamens.
Ja IS is een soort kankergezwel daar die snel groeit en aangepakt moet worden, maar zij stellen niets voor vergeleken met de echte moordenaren die daar zitten. Geen IS meer lost het probleem niet op.
geerke schreef:Klopt,het meeste geld wat deze mensen kosten komt weer terug.Er komen ook veel banen in die azcs. Wat mij opvalt is dat er een paar posters blijven die de komst van duizenden mensen als geen probleem zietTerwijl ik gisteren toch een intervieuw hoorde op de radio van minister Dijkhof die de komst van op zijn minst 93.000 asielzoekers in 2016....als een groot probleem ziet.En dat is de minister die er over gaat
sneeuwpop schreef:Shadow, eerlijk.....eerlijk is de natuur nooit geweest. Gaat het ook nooit worden. Het is een fantasie om te denken van wel.
Citaat:Nederland is door onze voorouders rijk geworden. Er zijn hier nooit schatten geweest.sterker nog, vooral overstromingen. Hard werken.
En ja, ook niet altijd even eerlijk, maar dat heeft elk volk op zijn naam.
Citaat:Een realistische oplossing om die mensen allemaal hier op te vangen is het niet.
Niet eerlijk nee, maar wel realistisch.
Daarbij kunnen de gezonde mannen ook daar aan het werk, vechten tegen de IS.
Dat moesten de Nederlanders ook in de oorlog. Eerlijk nee, maar ze hebben ons gered en ons kleine landje groot gemaakt.
Citaat:Trots ben ik op die mannen die ons land hebben verdedigd.
Nu....Heb ik het gevoel dat dat wordt weggegeven en er een oorlog komt. Oorlog omdat de culturen zo anders zijn dat het botst.