Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:49

Vind trouwens niet dat iedereen op een prettige manier discussiert. Waar staat dat ik me de benadeelde partij voel dan? Sommige zijn erg aanvallend, nergens voor nodig. Ieder mag zijn mening uiten.
Laatst bijgewerkt door piezze op 22-01-16 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:49

Shadow0 schreef:
Uiteindelijk heb ik het idee dat er aan alle kanten mensen te vinden zijn met hele enge normen en denkbeelden.

Dat ben ik helemaal met je eens, maar nog nooit kwam het als zo'n groot geheel op me af als nu met de komst van die enorme groepen mannen met hele enge ideeën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:51

piezze schreef:
Het kan niet zo zijn dat mensen die hun hele leven.werken en sparen voor sociale voorzieningen straks nergens meer recht op hebben omdat andere landen hier de pot komen leegvreten.

Maar dat is juist het hele idee achter sociale voorzieningen in Nederland. Ze zijn voor iedereen. En dat betekent dus voor degene die hier uiteindelijk asiel krijgen, maar dat betekent dat ook mensen die hun hele leven (of een groot deel ervan) in de bijstand/wahjong hebben gezeten het ook gewoon netjes krijgen. Dat is het heel idee achter het solidariteitsbeginsel; mensen met wat meer centjes leggen wat meer bij zodat iedereen die het uiteindelijk niet meer zelf kunnen betalen, hier aanspraak op mag doen. Zelfde geldt voor kinderbijslag, AOW, ANW..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:54

Emmaa_ schreef:
piezze schreef:
Het kan niet zo zijn dat mensen die hun hele leven.werken en sparen voor sociale voorzieningen straks nergens meer recht op hebben omdat andere landen hier de pot komen leegvreten.

Maar dat is juist het hele idee achter sociale voorzieningen in Nederland. Ze zijn voor iedereen. En dat betekent dus voor degene die hier uiteindelijk asiel krijgen, maar dat betekent dat ook mensen die hun hele leven (of een groot deel ervan) in de bijstand/wahjong hebben gezeten het ook gewoon netjes krijgen. Dat is het heel idee achter het solidariteitsbeginsel; mensen met wat meer centjes leggen wat meer bij zodat iedereen die het uiteindelijk niet meer zelf kunnen betalen, hier aanspraak op mag doen. Zelfde geldt voor kinderbijslag, AOW, ANW..

Dat werkt alleen als de meerderheid werkt en belasting betaalt. Zolang dat model blijft bestaan heb ik er geenoeite mee. Wel als er ineens heen genoeg geld is voor onze bejaarden om elke dag te douchen enzo

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:55

Dat is toch niet te betalen.
Nederlandse klaplopers hebben we al genoeg van ons zelf.
En dat we voor zieke betalen is mooi. Daar is het voor.
Niet voor Jan en alleman. Ik bedoel Ahmed.

Ja we hebben het geluk hier te wonen.
Maar hoe lang hebben we dar geluk nog?
Niet lang meer denk ik zo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:57

piezze schreef:
Dat werkt alleen als de meerderheid werkt en belasting betaalt.

Dat is inderdaad wel een probleem. Het is steeds normaler dat met name hele grote multinationals wel profiteren van alle voordelen van een land (infrastructuur, opleiding etc) maar willen steeds minder bijdragen aan de belastingen.
Dat is een veel grotere bedreiging voor onze sociale voorzieningen, maar een die veel minder aandacht krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:58

piezze schreef:
Dat werkt alleen als de meerderheid werkt en belasting betaalt. Zolang dat model blijft bestaan heb ik er geenoeite mee. Wel als er ineens heen genoeg geld is voor onze bejaarden om elke dag te douchen enzo

Dat daar moeite mee is komt inderdaad deels door het begrotingstekort, maar houd er rekening mee dat de opvang van vluchtelingen in verhouding tot de totale zorgkosten of de totale onderwijskosten echt maar heel laag zijn. Wat ik dan persoonlijk weer aardig zorgwekkend vind is het achterlijk hoge bedrag dat we jaarlijks in defensie pompen terwijl we daar in theorie niks mee zouden doen.

bruintje123

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:59

Tot hier de pleuris uitbreekt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:01

bruintje123 schreef:
Tot hier de pleuris uitbreekt.

Nu alvast in paniek raken, dan weet je zeker dat je de tijd die je hebt goed besteedt!

bruintje123

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:01

Jou aanname dat ik in paniek ben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:04

Klopt,het meeste geld wat deze mensen kosten komt weer terug.Er komen ook veel banen in die azcs. Wat mij opvalt is dat er een paar posters blijven die de komst van duizenden mensen als geen probleem zietTerwijl ik gisteren toch een intervieuw hoorde op de radio van minister Dijkhof die de komst van op zijn minst 93.000 asielzoekers in 2016....als een groot probleem ziet.En dat is de minister die er over gaat

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:05

piezze schreef:
Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen shadow.

Nee, maar het is wel netjes om je eigen verantwoordelijkheid onder de loupe te nemen, datis iets heel anders.

Een van de "motoren" achter de oorlog in Darfur en de oorlog in Syrië is het feit, i am very sorry, dat de woestijnen oprukken. Waardoor eerst het platteland onleefbaar wordt, de sociale verhoudingen op scherp komen en tja, dan komt er een wapenhandelaar met ""religieus"" praatje.
""Kaboem, lont in kruitvat."

Wat is nu onze verantwoordelijkheid?
Dat wij hier rijk van zijn geworden.
Het gaat niet zozeer om al die mensen in NL die braaf premies hebben betaald (ja, ook wel, en de zorgkosten stijd0gen gewoon en de alfahulpen worden onderbetaald, wat allemaal heel triest is)
.....Nederland verdient zeer goed aan wapenhandel.

En die woestijn rukt op, omdat wij olie als water hebben verstookt.

Anno 2016 heeft het zin, om als wereldburger te denken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:10

bruintje123 schreef:
Dat is toch niet te betalen.
Nederlandse klaplopers hebben we al genoeg van ons zelf.
En dat we voor zieke betalen is mooi. Daar is het voor.

Daar betalen die zieken heus zelf voor, hoor.
Ziektewet is geld dat door werkenden voor werkenden wordt betaald.
Ziekenfonds, pardon, zorgverzekering: betalen we gewoon zelf.
Citaat:
Niet voor Jan en alleman. Ik bedoel Ahmed.

No comment. And how about Faisha?
Citaat:
Ja we hebben het geluk hier te wonen.
Maar hoe lang hebben we dar geluk nog?
Niet lang meer denk ik zo.

Hangt er vanaf - hoe snel de zeespiegel stijgt.
De woestijnen rukken nu al op, wat dus zorgt voor een volksverhuizing.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:01

piezze schreef:
Vind trouwens niet dat iedereen op een prettige manier discussiert. Waar staat dat ik me de benadeelde partij voel dan? Sommige zijn erg aanvallend, nergens voor nodig. Ieder mag zijn mening uiten.

Topic is pas al dagdeel gesloten geweest.
Menig uit dit topic heeft toen een PB gehad, waaronder ik.
Ik had het 'Paard van Troje binnenhalen'genoemd en dat mocht o.a niet.
Vrijheid van meningsuiting is hier ook een discutabel begrip :o .

Maar je ziet al hoe hier de meningen uiteen lopen.

Moet je na gaan op Europees en wereldwijd niveau....

Gaat nog even duren met de wereldvrede -O-

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:05

geerke schreef:
Klopt,het meeste geld wat deze mensen kosten komt weer terug.Er komen ook veel banen in die azcs. Wat mij opvalt is dat er een paar posters blijven die de komst van duizenden mensen als geen probleem zietTerwijl ik gisteren toch een intervieuw hoorde op de radio van minister Dijkhof die de komst van op zijn minst 93.000 asielzoekers in 2016....als een groot probleem ziet.En dat is de minister die er over gaat

Ik heb eerder het gevoel dat er niet eerlijk over cijfers gesproken wordt.
Op de radio en het nieuws worden andere aantallen genoemd.
Vermoedelijk om niet ( nog ) meer onrust onder de Nederlanders te kweken.
En daarbij....hoe gekleurd is het nieuws? ( die woordspelingen :o ).

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:05

Shadow, eerlijk.....eerlijk is de natuur nooit geweest. Gaat het ook nooit worden. Het is een fantasie om te denken van wel.

Nederland is door onze voorouders rijk geworden. Er zijn hier nooit schatten geweest.sterker nog, vooral overstromingen. Hard werken.
En ja, ook niet altijd even eerlijk, maar dat heeft elk volk op zijn naam.

Een realistische oplossing om die mensen allemaal hier op te vangen is het niet.
Niet eerlijk nee, maar wel realistisch.
Daarbij kunnen de gezonde mannen ook daar aan het werk, vechten tegen de IS.
Dat moesten de Nederlanders ook in de oorlog. Eerlijk nee, maar ze hebben ons gered en ons kleine landje groot gemaakt.
Trots ben ik op die mannen die ons land hebben verdedigd.
Nu....Heb ik het gevoel dat dat wordt weggegeven en er een oorlog komt. Oorlog omdat de culturen zo anders zijn dat het botst.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:09

piezze schreef:
Mixje90 schreef:
Wat verstaan jullie onder de "islamisering van Europa"? vind het maar een vaag iets...En lees het al meerdere keren

Dat feitelijk westerse vrouwen geadviseerd wordt om maar niet te bloot gekleed over straat te gaan. Armlengte afstand en niet alleen naar openbare feesten. Dat is begin van de onderdrukking van vrouwen.

Straks zal vermoedelijk suikerfeest hier geintegreerd worden als nationaal feest, zoiets als kerst. En zal daar een "nutteloze" christelijke feestdag voor opgeofferd worden zoals pinksteren of hemelvaart.

Meer moskeeen zullen verrijzen met bijbehorende jankmuziek, want het geloof moet belijd kunnen worden en zoveel mogelijk uitgebreid.

En zo zal langzaam aan onze identiteit meer aangepast worden. Zoals je al ziet aan de protesten tegen zwarte piet en negerzoenen etc. Want stem vn de meerderheid telt nu eenmaal, dus hoe meer er hier komen hoe meer ze in de melk te brokkelen krijgen. Dat is democratie. Gek genoeg krijgt elke nieuweling hier stemrecht en kiesrecht en hoeft er niemand ooit echt terug. Zelfs als iemand uitgeprocedeerd is en niet vrijwillig vertrekt, wordt daar niet zoveel tegen gedaan.

Dit is allemaal in belang van de linkse club want hoe gek, mensen die in uitkeringen zitten, en nee er is niet voor iedereen een baan, zullen overwegend links stemmen. Dus joepie, meer macht voor links.

Misschien moet je een keer dingen op een rijtje zetten... Wat hebben negerzoenen en zwarte pieten nou weer met de islamisering van Europa te maken?

Waar worden feitelijk vrouwen opgedragen zich zo bedekt te kleden? Welke feiten heb je hiervoor?

Weet jij eigenlijk wel iets van de islamitische geschiedenis van Europa?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:10

Die laatste zin Sneeuwpop.....die had ik zo kunnen schrijven.

Idem, land word gewoon weggegeven

En het frustrerende is: je ziet zoveel gevolgen van verre al aankomen, maar kunt het niet stoppen.

Ik kreeg al een verhoogde hartslag van de ochtendkrant :o , abbo teruggezet naar alleen nog het weekend.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:14

Dat IS hier telkens weer wordt aangehaald laat mij zien dat sommige mensen volgens mij niet eens de moeite willen doen om het probleem te begrijpen. Typische massamens.
Ja IS is een soort kankergezwel daar die snel groeit en aangepakt moet worden, maar zij stellen niets voor vergeleken met de echte moordenaren die daar zitten. Geen IS meer lost het probleem niet op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:17

Mixje90 schreef:
Dat IS hier telkens weer wordt aangehaald laat mij zien dat sommige mensen volgens mij niet eens de moeite willen doen om het probleem te begrijpen. Typische massamens.
Ja IS is een soort kankergezwel daar die snel groeit en aangepakt moet worden, maar zij stellen niets voor vergeleken met de echte moordenaren die daar zitten. Geen IS meer lost het probleem niet op.

welke moordenaars bedoel je ,buiten IS?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:23

geerke schreef:

In de azc's werken allemaal vrijwilligers..
93.000 x faktor X, immers er moet nog gezinshereniging komen en dat zijn meestel hele families, oma en opa en vader en moeder en een stel kinderen..

Er zijn landen binnen Europa die een stuk groter zijn, maar een stuk minder op willen nemen..

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:28

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:28

sneeuwpop schreef:
Shadow, eerlijk.....eerlijk is de natuur nooit geweest. Gaat het ook nooit worden. Het is een fantasie om te denken van wel.

Klopt, maar wat dan nog?
Zo natuurlijk zijn jij en ik nou ook weer niet....
Citaat:
Nederland is door onze voorouders rijk geworden. Er zijn hier nooit schatten geweest.sterker nog, vooral overstromingen. Hard werken.
En ja, ook niet altijd even eerlijk, maar dat heeft elk volk op zijn naam.

Het is niet alleen de slavenhandel en het verhaal van Max Havelaar - maar we zijn het 5e land ter wereld als het gaat om wapenhandel. Een deel wordt ook door ons geproduceerd, dus die rijkdom die wij nu hebben is ook al niet eerlijk tot stand gekomen.
Citaat:
Een realistische oplossing om die mensen allemaal hier op te vangen is het niet.
Niet eerlijk nee, maar wel realistisch.
Daarbij kunnen de gezonde mannen ook daar aan het werk, vechten tegen de IS.
Dat moesten de Nederlanders ook in de oorlog. Eerlijk nee, maar ze hebben ons gered en ons kleine landje groot gemaakt.

1)
Ik ben bang dat jij niets weet van "de" oorlog.
Tweede wereldoorlog? We capituleerden na 5 dagen.
Oorlog tegen Indonesië? Hebben we verloren, dus zwijgen we er over.
Oorlog tegen België? Na tien dagen verloren.
....accoord, de 80 jarige oorlog wonnen we. (plm 1555 - 1648, inclusief 12 jarig bestand)
2)
Die mensen komen niet toevallig naar het noorden, hun eigen land is onbewoonbaaraan het worden.
Dus hoe het precies moet, weet ik niet, maar ze kunnen niet anders dan vertrekken. Leuk is anders - pech voor ons, pech voor hen, overmacht.
(Of veroorzaakt door het westen, ook dat nog. Klimaatverschuiving is geen natuurramp, maar man made.)
Citaat:
Trots ben ik op die mannen die ons land hebben verdedigd.
Nu....Heb ik het gevoel dat dat wordt weggegeven en er een oorlog komt. Oorlog omdat de culturen zo anders zijn dat het botst.

Dat gevoel kan ik met je delen.
In 1648 heette Amsterdam "mokum alf", de beste (...alef, alfa, eerste) plaats (mokum) waar een vervolgd mens kon zijn. Onze Republiek groeide en bloeide op het geld en de gedachten van al die vreemdelingen die hier vrij van vervolging zichzelf konden zijn, met hun eigen taal, gebruiken en wat al niet.
....maar dat is ouderwets en vergeten.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-01-16 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:29

geerke schreef:
welke moordenaars bedoel je ,buiten IS?

Bekijk m'n vorige post maar...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:32

Mixje90 schreef:
Mixje90 schreef:

Assad is altijd nog beter dan IS...onder assad was Syrie echt geen derde wereldland hoor.Maar gewoon een redelijk rijk land.
En tja,dat ze het daar anders doen dan wij hier.Waar bemoeien wij ons mee?