Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:08

Ik kwam ook een foto tegen van twee dode ara's die in het vliegtuig zaten. Toch bizar ergens dat die nog 'gevonden' worden tussen alle brokstukken. Arme beestjes ook.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:09

ceasario schreef:
LisaFaded schreef:
Pff Zijn nu weer twee gevechtsvliegtuigen neer geschoten in Oekraïne. Ze blijven gewoon doorgaan. De piloten hebben met een schietstoel het vliegtuig verlaten. Maar is niet bekend hoe ze er aan toe zijn. Bron is nu.nl

Je moet toch door hebben dat daar een oorlog bezig is net als in Gaza.

De Nederlandse slachoffers zijn bijna allemaal terug en daar gaat het om.

"Natuurlijk" blijven ze gewoon doorgaan. Hun oorspronkelijk doel hebben ze in eerste instantie gemist, dat er per ongeluk een passagiersvliegtuig is geraakt zal er echt niet voor zorgen dat ze dat doel niet alsnog willen raken.

Nils_010

Jolliegirl schreef:
Wanderers schreef:
http://www.flightradar24.com/NAF22/3e27566

Het Nederlandse vliegtuig is al bijna thuis (RIP is overigens verwijderd ..), weet iemand ook de gegevens van het Australische vliegtuig?

Ik kan de australische ook niet vinden..

Dat klopt, normaal zal je toestellen met het callsign NAF ook niet kunnen vinden. Deze kist heeft blijkbaar de transponder openbaar staan (zoals alle civiele kisten normaal hebben) of door defensie is aangegeven dat deze bij uitzondering wel mag worden getoont. De australische kist zal gewoon militair aangeven, dan verschijnt deze niet op de openbare radar (wordt eruit gefilterd).
Laatst bijgewerkt door Nils_010 op 23-07-14 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle___

Rowdine schreef:
Heel eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik van de gehele situatie moet vinden.
Hoewel ik verdrietig ben vanwege de situatie en vanwege de onschuldige slachtoffers die het leven hebben gelaten, sta ik niet geheel positief tegenover het feit dat het zo breed wordt uitgemeten.
Misschien begrijpelijk, omdat het een hele hoop Nederlanders betreft. Maar anderzijds, als ik kijk naar de rest van de wereld, dan vind ik het niet in proportie staan met wat anderen op de wereld is/wordt aangedaan.
Ik vraag mezelf dan ook af of het wel in proportie moet staan? Misschien is dit wel gewoon redelijk?

Net als velen zal ik naar de ceremonie kijken en een minuut stilte in acht nemen. Maar in mijn gedachten zijn ook alle slachtoffers in Israel/Palestina, alle andere slachtoffers in Oekraine en elders op de wereld.

Ik snap wat je bedoeld.
Maar deze mensen stonden compleet buiten de oorlog en zijn toch slachtoffer geworden van een oorlog..
Niks is eerlijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:10

michelle___ schreef:
Jolien87 schreef:
Even voor de duidelijkheid: Daisy was een bekende van je?

Klopt. Goede vriendin en oud klasgenootje.

He bah zeg, gecondoleerd. En begrijp ik goed dat haar vader alleen is? Arme man.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:10

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:11

Jolien87 schreef:
He bah zeg, gecondoleerd. En begrijp ik goed dat haar vader alleen is? Arme man.

Klopt, haar moeder is ook overleden. En om die moeilijke periode af te sluiten ging ze samen met haar vriend, Bryce, ertussenuit.

xSlvna

rockey schreef:

Wees 'blij' dat ze dit keer de goede raken, is wel aan te zien dat de raketten dáárvoor bedoeld zijn en niet voor onschuldige mensen.

Wat moeten die mensen in Oekraïne en Rusland doen dan, meegaan in de rouwdag? Zij zitten vol op in een oorlog en gaan dan geen dag 'stoppen' (en hierin zwak zijn tegenover de tegenstander die misschien niet stopt) voor '300 doden'. Dat is 'normaal' daar...

En logisch ook dat ze nog niet ieder lichaam en onderdeel hebben gevonden, dat gebied is onwijs groot en misschien deels met bomen, struiken etc.

Ik hoop dat álles gewoon terug komt.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 23-07-14 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

De gewone burger heeft ook niet gekozen voor ellende... Ik vind het net zo erg voor hen als voor de nabestaanden van de vliegramp. Ik vind het gewoon zo dubbel; opeens kijkt de wereld wel mee, terwijl de tragedie al eerder begon.

SAKKIA

Heel de week ben ik er eigenlijk vrij nuchter onder geweest, totdat ik net even naar de winkel fietste en zag hoeveel er gevlagd wordt hier in het dorp. Ik was vanmorgen de eerste in de straat en daarna volgde eigenlijk de hele straat.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:12

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:13

_Nelleke_ schreef:
Deze twee heli's vlogen net (uurtje geleden denk ik?) over mijn tuin. Ik had al zo'n voorgevoel dat ze naar Eindhoven onderweg waren en op een of andere manier werd het ineens heel tastbaar. Ze zijn inderdaad zojuist op Eindhoven geland. (Ik zit heel dicht bij de heli-basis op schiphol dus ze waren echt heel laag hier boven het huis.)

[ Afbeelding ]

Dit vloog ook bij ons over ons huis.

Romeo2007

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:15

Ik zit om de hoek bij de kazerne in Hilversum.. vraag me af of ik er wat van mee ga krijgen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:15

Nessah schreef:
michelle___ schreef:
https://www.facebook.com/Voetbalprimeur ... =1&fref=nf

Ik lees dit net.. Toch wel een beetje een misselijk gevoel erbij..
Weet niet of het hier al geplaatst was, maar toch.

Bah.. Moet dit dan echt nu perse? Ik snap dat niet hoor...

diep triest ook van putin -O-

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:17

Cyella schreef:
_Nelleke_ schreef:
Zouden ze het hondje ook thuisbrengen? :\

Ik hoop het wel, wat een tragisch verhaal zeg ;(

Ook al besef ik donders goed dat voor menigeen dit leed in het niet valt bij al het andere leed, deze vraag houd mij ook best wel bezig hoor ... net als de achterblijvende dieren die thuis tevergeefs op hun baasjes zitten te wachten ;(
Quinta (Fries Stabij) en nog een hondje op die vlucht zijn net zo goed onschuldige slachtoffers die daar niet als oud vuil achter zouden moeten mogen blijven.
Naar ik begrepen heb is het lichaam van 1 hond daar al wel gezien, hoop inderdaad dat iemand daar wat compassie voor de dieren kan en wil tonen en ze desnoods daar ter plekke een waardig grafje geeft.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:17

Rowdine schreef:
Net als velen zal ik naar de ceremonie kijken en een minuut stilte in acht nemen. Maar in mijn gedachten zijn ook alle slachtoffers in Israel/Palestina, alle andere slachtoffers in Oekraine en elders op de wereld.

Hier ook. Ik doe precies hetzelfde. Iedereen vrij is om stil te staan bij de zaken die hem of haar in meer of mindere mate raken. De reporter van Al-Jazeera die voor de camera in tranen uitbarstte toen hij vertelde over de vele doden na een aanslag in Gaza greep mij ook enorm aan.

Op 15 augustus herdenk ik overigens ook (net als op 4 mei). Veel mensen met Indische roots weten wel waarom. Mensen die daar niets mee hebben hoeven er wat mij betreft echt niet bij stil te staan, maar ze hoeven ook niet te oordelen over het feit dat ik ervoor kies om het wél te doen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:18

ceasario schreef:
purny schreef:

En allemaal maar schreeuwen !!!!!!!!!!

Citaat:
Groot-Brittannië blijft ondanks het conflict in Oost-Oekraïne wapens en militaire uitrusting leveren aan Rusland. Meer dan 250 licenties voor de verkoop van goederen aan Rusland, die onderworpen zijn aan de exportcontrole, zijn nog geldig.

rusland had in een pers converentie ook gezegd dat ze zich meer gingen bewapenen enz en dan denk ik van tegen wat??
waar ben je bang voor?

Anoniem

michelle___ schreef:
Rowdine schreef:
Heel eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat ik van de gehele situatie moet vinden.
Hoewel ik verdrietig ben vanwege de situatie en vanwege de onschuldige slachtoffers die het leven hebben gelaten, sta ik niet geheel positief tegenover het feit dat het zo breed wordt uitgemeten.
Misschien begrijpelijk, omdat het een hele hoop Nederlanders betreft. Maar anderzijds, als ik kijk naar de rest van de wereld, dan vind ik het niet in proportie staan met wat anderen op de wereld is/wordt aangedaan.
Ik vraag mezelf dan ook af of het wel in proportie moet staan? Misschien is dit wel gewoon redelijk?

Ik snap wat je bedoeld.
Maar deze mensen stonden compleet buiten de oorlog en zijn toch slachtoffer geworden van een oorlog..
Niks is eerlijk.

Er staan zoveel mensen buiten de oorlog in Oekraine en in Rusland. Ook de bevolking in Israel/Palestina is voor een groot deel onschuldig. Toch worden ook zij slachtoffer.

Jolien87

michelle___ schreef:
Jolien87 schreef:

Klopt, haar moeder is ook overleden. En om die moeilijke periode af te sluiten ging ze samen met haar vriend, Bryce, ertussenuit.

Ah bah zeg, afschuwelijk.

purny

De vliegtuigen worden om 15.50 verwacht en dan word The Last Post gespeeld.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:19

Het is heel heel afschuwelijk wat er is gebeurd, ik ben aangedaan en verdrietig en wens iedereen die direct betrokken is veel sterkte toe.

Ik snap aan de andere kant ook dat de hele wereld niet stopt met draaien.
Er worden in andere werelddelen met regelmaat onschuldige burgers gedood die er ook niet voor hebben gekozen in oorlogsgebied te wonen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:21

Rowdine schreef:
Er staan zoveel mensen buiten de oorlog in Oekraine en in Rusland. Ook de bevolking in Israel/Palestina is voor een groot deel onschuldig. Toch worden ook zij slachtoffer.

Nogmaals ik snap wat je bedoeld.
Maar voor zo lang ik me kan herinneren is er altijd oorlog/onrust geweest in die landen. Ik wil het niet zeggen, maar het is bijna 'normaal'..

vuurneon

Hoe hebben ze eigenlijk de mensen geteld met een dubbel paspoort? Land van geboorte?

xSlvna

Citaat:
GAZA -
Het aantal dode Palestijnen als gevolg van het Israëlische offensief in de Gazastrook is dinsdag gestegen tot boven de 600. Volgens medische bronnen is er sprake van 609 doden en 3720 gewonden. Onder de doden zijn 154 kinderen, 58 vrouwen en 38 bejaarden. Het grondoffensief begon vorige week vrijdag.

Citaat:
Het dodental van de uitbraak van ebola in West-Afrika is opgelopen tot 467.

Citaat:
Tussen oktober 2010 en april 2012 zijn bijna 260.000 Somaliërs gestorven door hongersnood.

En dan gek vinden als Poetin verder gaat met zijn leven, wat doen wij dagelijks? Als een vliegtuig van Duitsland, China, whateverwaar neerstort? "Geen Hollanders? Niet interessant genoeg voor het nieuws"
Beetje kinderachtig om te wijzen naar Poetin die niet thuis op de bank gaat hangen voor 'slechts 300 doden'. De wereld stopt niet met draaien voor 300 doden, dat is 'slechts' 0.00000428571% van de wereldbevolking. Grow up.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 23-07-14 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitano