Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:33

christel1857 schreef:
Dat er iets anders voor meer bedreiging zorgt neemt niet per definitie de angst weg voor een andere dreiging.

Daar heb je helemaal gelijk in. Er zijn ook mensen die bijvoobeeld vreselijk bang zijn om gebeten te worden door een vogelspin en met een grote boog om de bananen heen lopen, alleen hebben die nog geen eigen partij :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:34

Dat is dan ook mijn punt.
Wat ga je er aan doen?
Ik vind wel dat er meer respect voor de politie moet komen.
De politie moet meer gezag uitstralen, als ik af en toe sommige agenten voorbij zie komen, dan denk ik ook .... pfff.
En meer investeren in onderwijs.
Zeker, nu tegenwoordig bijna allebei de ouders (fulltime) werken, is er weinig toezicht op kinderen. Of weten ouders helemaal niet waar kinderen mee bezig zijn.

En dat stoort mij ook altijd aan al die berichten.
Ik ken behoorlijk wat nederlandse kinderen die ontspoort zijn.
Het grappige is, dat deze bijna allemaal uit kleine gemeentes komen.
En de voornaamste oorzaak is drugs/alcohol-misbruik.
En dan heb ik het niet over hele kleine dingen. Maar zaken als stelen, roofovervallen, joyriding en zelfs een steekpartij met bijna dodelijke overval. En deze jongeren (allemaal jongens en 2 meisjes) zijn allemaal van nederlandse afkomst en tussen de 15 en 20 jaar.
En ook bijna allemaal met ouders met baan/koopwoning e.d. , dus niet uit de onderkant van de samenleving.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:35

krackertje schreef:
Of dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme? ik denk dat Wilders zich eerder schuldig maakt aan een politiek spel waar hij zichzelf volledig in lijkt te verliezen.

Wilders benoemd bepaalde zaken waar een ieder wel iets in herkent, daarlangs vindt ik persoonlijk dat hij fiks doorslaat en daar zouden meer personen bij stil mogen staan.

Wij wonen in een stad waar ook echt wel het 1 en ander plaats vindt, neemt niet weg dat wij daarlangs beseffen dat diezelfde feiten ook door menig autochtoon gepleegd worden.

Ik ben ervoor, als stedeling, om gewoon te leren om samen te leven met mensen die misschien wel anders denken als dat wij als vastgeroeste nederlanders denken, het kan soms heel verfrissend werken....

Edit: nee ik ben geen idealist, ik denk eerder in oplossingen, daarlangs is mijn glas halfvol en zeker niet halfleeg..

Goed gezegd!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:38

Ik vind dat ze het uniform van de politie zouden moeten veranderen. Neem bijvoorbeeld het nieuwe uniform van de politie is Spanje. Toen ik daar van de zomer was viel het me meteen op. Het dwingt veel meer respect af dan die tuttige uniformen die ze hier hebben.

http://www.spanjevandaag.com/nationale- ... w-uniform/

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:43

Electra63 schreef:
krackertje schreef:
Of dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme? ik denk dat Wilders zich eerder schuldig maakt aan een politiek spel waar hij zichzelf volledig in lijkt te verliezen.

Wilders benoemd bepaalde zaken waar een ieder wel iets in herkent, daarlangs vindt ik persoonlijk dat hij fiks doorslaat en daar zouden meer personen bij stil mogen staan.

Wij wonen in een stad waar ook echt wel het 1 en ander plaats vindt, neemt niet weg dat wij daarlangs beseffen dat diezelfde feiten ook door menig autochtoon gepleegd worden.

Ik ben ervoor, als stedeling, om gewoon te leren om samen te leven met mensen die misschien wel anders denken als dat wij als vastgeroeste nederlanders denken, het kan soms heel verfrissend werken....
Edit: nee ik ben geen idealist, ik denk eerder in oplossingen, daarlangs is mijn glas halfvol en zeker niet halfleeg..

Goed gezegd!

Dus wij zijn nu de vastgeroeste Nederlander!? Te bezopen voor woorden dit. Zij zitten in ons land hoor. Aanpassen aan ons moeten ze. Net zoals ik mij moet aanpassen als ik in hun land ga wonen. En ze passen zich helemaal niet aan. En roep nu maar dat het een klein groepje is die het verpest voor de rest. Nou, dan verpesten ze het wel goed!

Ze moeten die lui eens zelfregulering leren. Dan is het met geouweh*er snel genoeg afgelopen in Nederland. En dan, zodra zich willen aanpassen aan ons, kunnen we kijken waarmee we hun tegemoet kunnen komen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:47

janderegelaa schreef:
Zij zitten in ons land hoor.

Correctie, zij, hunnie, leven, vaak al meerdere generaties in Nederland.
En als zij zich net zo star op zouden stellen als jij, dan ziet de toekomst er triest uit.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:49

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:
Zij zitten in ons land hoor.

Correctie, zij, hunnie, leven, vaak al meerdere generaties in Nederland.
En als zij zich net zo star op zouden stellen als jij, dan ziet de toekomst er triest uit.

En als jij net zo toegeeflijk blijft loop je over 10 of 20 jaar met een hoofddoek.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:50

janderegelaa schreef:
Hermelientje schreef:
Die bewering over terrorisme klopt in ieder geval in de Verenigde Staten helemaal niet. Veruit de meeste terroristische aanslagen komen niet uit de moslimhoek. Ik verzin dit niet zelf, dit staat in een dik rapport van de FBI. Er zijn wel veel slachtoffers gevallen bij die paar aanslagen van moslims, maar moslimterrorisme vormt maar 7% van alle aanslagen in de VS. Veruit de meeste terroristen zijn "home-grown" volgens de FBI.

Graag een linkje naar de bron. Het percentage moslims in Amerika is overigens maar 1 a 2 procent (Wikipedia). Als zij dan 7% van de aanslagen voor hun rekening nemen is dat vrij fors.

Nee daar begin ik niet aan om dat op te zoeken, mijn bron was de FBI rapportage en het zit in de "google in my brain". Jijzelf, Nicolletje, Jan en Jane kunnen altijd alles vinden op het internet dus verbaast het me dat je dit zelf niet kunt opzoeken. Waar een wil is is een weg, ik ga er geen tijd aan verspillen. Als ik het toevallig weer tegen kom zal ik de link plaatsen maar actief ernaar zoeken doe ik niet. Er waren ook veel terroristische aanslagen uit bijvoorbeeld de Joods orthodoxe en de milieufundamentalistische/veganistische hoek. Ik denk dat deze groepen ook maar een zeer klein percentage van de bevolking vormen.

Eerlijk gezegd vind ik Nederlanders gemiddeld genomen ook redelijk vastgeroest en navelstaarderig. Het spijt me als dat beledigend is voor sommige mensen maar het is toch tegenwoordig zo dat alles gezegd moet kunnen worden, of is dat privilege voorbehouden aan anderhalf miljoen Nederlanders. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:50

Goh, Jan, je kijkt teveel naar Geert, je taalgebruik gaat er zelfs op lijken. :D
En zoals, ook al zo vaak gevraagd..... aan wie/wat aanpassen?
Tijdje terug stond hier ook zo'n one-liner: aanpassen aan ons.
Diezelfde bokker opende de volgende dag een topic over binnen gevallen door de politie en vriendje die ex-crimineel is.
Hoezo aanpassen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:55

janderegelaa schreef:
En als jij net zo toegeeflijk blijft loop je over 10 of 20 jaar met een hoofddoek.

Er is geen enkele aanwijzing die daar op lijkt, dat is ordinair angstzaaien, alsof de Taliban hier binnen zou gaan vallen.

Degene die jou dat wijs maakt is een angstig persoon en degene die dat gelooft heeft weinig realisme.

Het zou beter zijn dat men in plaats van zich met dit soort irreële doem denken bezig te houden de schouders samen onder Nederland te zetten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:57

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Er is geen enkele aanwijzing die daar op lijkt, dat is ordinair angstzaaien, alsof de Taliban hier binnen zou gaan vallen.

Degene die jou dat wijs maakt is een angstig persoon en degene die dat gelooft heeft weinig realisme.

Het zou beter zijn dat men in plaats van zich met dit soort irreële doem denken bezig te houden de schouders samen onder Nederland te zetten.

Op welke manier zetten de moslims dan hun schouders onder Nederland?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:58

Het lijkt me wel moeilijk leven, als je heel de dag over je schouders moet kijken uit angst voor een moslimterrorist.
Of bang bent, dat je vrouw over een paar jaar met een hoofddoek moet lopen.
Zonde van je leven.

Toevoeging:
Op welke manier zet jij dan je schouders onder Nederland, Jan?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:01

Electra63 schreef:
Het lijkt me wel moeilijk leven, als je heel de dag over je schouders moet kijken uit angst voor een moslimterrorist.
Of bang bent, dat je vrouw over een paar jaar met een hoofddoek moet lopen.
Zonde van je leven.

Toevoeging:
Op welke manier zet jij dan je schouders onder Nederland, Jan?

Je moet geen vraag met een wedervraag beantwoorden. Beantwoord jij eerst de mijne, dan zal ik de jouwe beantwoorden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:03

Volgens mij stelde je die vraag niet aan mij?
En ik dacht, dat jij altijd een vraag met een wedervraag beantwoordde?
Maar ik heb gelijk: je gaat echt steeds meer op Geert lijken.
Die heeft ook allerlei regels/waarheden die alleen voor de PVV gelden, en niet voor anderen.

Ik ga lekker naar bed, morgen weer mijn schouders onder Nederland zetten.
Doei..........

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:04

Electra63 schreef:
Die heeft ook allerlei regels/waarheden die alleen voor de PVV gelden, en niet voor anderen.

Doei..........

Zoals ik al dacht....gewoon geen antwoord. Fijn dat je je ware gezicht toont.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:05

janderegelaa, Ja wij zijn denk ik toch wel de vastgeroeste nederlanders, tenminste diegene die denken dat wij nederlanders zaligmakend zijn oftewel beter dan wie dan ook....

Als ik in het buitenland zou gaan wonen, zou ik ook zeker tegen aardig wat problemen aan lopen die dat land met zich mee zou brengen, ik zou dan weer hard naar nederland terug kunnen rennen of kunnen trachten te leren leven in dat land, geloof me maar dat dat nogal wat tijd nodig zou hebben en zeker als ik zou zijn als sommige mede-nederlanders.

Is het niet zo dat wij hier in dit land al erg veel bereikt hebben op heel veel gebieden en om die reden weinig geduld meer hebben met diegene die daar nog een inhaalslag willen maken? Ja ik denk dat diegene die vanuit een ander land hier zijn komen wonen ook echt wel mee willen doen in dit land, ze zullen daar regelmatig hun neus in stoten maar alles heeft wel tijd nodig, denk ik zo..

Ik ken moslims die zich beter gedragen dan wie dan ook, geen toestanden met drugs etc.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:08

janderegelaa schreef:

Ik zou zeggen Google eens wat op positieve zaken, is weer eens wat anders en wellicht dat dat je blik verruimd.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:09

krackertje schreef:
janderegelaa, Ja wij zijn denk ik toch wel de vastgeroeste nederlanders, tenminste diegene die denken dat wij nederlanders zaligmakend zijn oftewel beter dan wie dan ook....

Als ik in het buitenland zou gaan wonen, zou ik ook zeker tegen aardig wat problemen aan lopen die dat land met zich mee zou brengen, ik zou dan weer hard naar nederland terug kunnen rennen of kunnen trachten te leren leven in dat land, geloof me maar dat dat nogal wat tijd nodig zou hebben en zeker als ik zou zijn als sommige mede-nederlanders.

Is het niet zo dat wij hier in dit land al erg veel bereikt hebben op heel veel gebieden en om die reden weinig geduld meer hebben met diegene die daar nog een inhaalslag willen maken? Ja ik denk dat diegene die vanuit een ander land hier zijn komen wonen ook echt wel mee willen doen in dit land, ze zullen daar regelmatig hun neus in stoten maar alles heeft wel tijd nodig, denk ik zo..

Ik ken moslims die zich beter gedragen dan wie dan ook, geen toestanden met drugs etc.

Natuurlijk, er werkt bij mij ook een moslim en dat gaat prima. Dezelfde moslim stemt overigens wel op de PVV.

Zodra alle moslims een poging doen om echt te integreren hebben ze al mijn steun en mogen ze hier gewoon wonen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:10

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Ik zou zeggen Google eens wat op positieve zaken, is weer eens wat anders en wellicht dat dat je blik verruimd.

Laat zien dan. Maar je vindt niets.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:10

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:

Doei..........

Zoals ik al dacht....gewoon geen antwoord. Fijn dat je je ware gezicht toont.

Zoals altijd, denk jij alles te weten :z
Maar vertel me dan maar, wat mijn ware aard is?
Vind ik knap als je dat kan vaststellen uit een berichten op Bokt +:)+
Ik ben blij dat ik niet zo'n negatief, bevooroordeeld persoon ben en een heerlijk leven heb in een multi-culti-wijk. O, dat klopt niet helemaal, jij had mijn wijk gegoogled en het was er zeer gevaarlijk. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:11

janderegelaa schreef:
krackertje schreef:

Natuurlijk, er werkt bij mij ook een moslim en dat gaat prima. Dezelfde moslim stemt overigens wel op de PVV.

Zodra alle moslims een poging doen om echt te integreren hebben ze al mijn steun en mogen ze hier gewoon wonen.

Sinds wanneer beslis jij of moslims hier mogen wonen?
En integreren, betekent dat: geen hoofddoek/geen koran/geen moskee en stemmen op de PVV?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:13

janderegelaa schreef:
krackertje schreef:

Mijn ervaring is dus dat de moslims erg graag mee willen doen en echt willen integreren, geef ze dan wel de tijd..

Ik werk zelf in een groot bedrijf en ook met veel moslims en moslima`s, ik bespreek al deze zaken ook helemaal door met deze mensen, ze denken hetzelfde als jij en ik, gek he...

Het gaat erom, kijk je ertegenaan als zijnde het glas is halfvol of halfleeg...

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:18

janderegelaa schreef:

Ik vraag mij oprecht af hoe goed u geintergreerd bent in het Nederland van 2010.
Graag hoor ik ook uw mening over de vele Nederlanders die geëmigreerd zijn naar landen als Canada en de VS en daar feitelijk hetzelfde doen als de moslims hier volgens u: niet integreren maar eigen groepen vormen die nog steeds Nederlands spreken en de Nederlandse tradities 1 op 1 hebben meebracht naar hun nieuwe 'Thuis"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:19

janderegelaa schreef:

Gus ze zijn zelfs slim ze weten wat jij wilt horen :') _O- _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:20

Precies Silverado.
Als alle geëmigreerde Nederlanders terug komen en de allochtonen weggaan, hebben we nog steeds problemen in de zorg etc.