Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:nog iets waar ik net over nadacht........
stel. STEL dat wilders de volgende verkiezingen de absolute meerderheid haalt zeg.......75% van de zetels....... en hij zegt....
JOEPIE!! Maaruh geen behoefte om te praten met SP, VVD, PVDA, CU, D66 en CDA...... Doe mij maar een coalitie met Verdonk, piraten en dat soort snipperdingen.........
Is dat dan ook nog steeds democratisch......... of ligt het dan anders?
KiWiKo schreef:Citaat:Maar stel nu eens dat er een moslimpartij zou komen in Nederland die net als de PVV maar 1 lid heeft en dat het geld net als bij de PVV afkomstig zou zijn van wat wazige bronnen en hoogstwaarschijnlijk van een stelletje fundamentalisten in Amerika of het Midden-Oosten. En stel nou dat de reuze grappige leider van die partij met een boodschap zou komen die veel mensen hier aanspreekt, maar die erg discriminerend is ten opzichte van bijvoorbeeld vrouwen, of homo's, of christenen of atheïsten of wat dan ook. Dan zou ik net zo goed zeggen ik ga nooit op die partij stemmen en ook niet op een andere partij die daarmee wil samenwerken.
als zo een partij met de verkiezingen een enorme winst maakt dan kan je er niet onderuit dat "men" waarschijnlijk wil dat die partij in de regering komt![]()
KiWiKo schreef:moet je eens zoals ik een linkse stemmer zijn maar niet Wilders elke post afbranden![]()
![]()
en ook nog wel een beetje begrijpen wat hij bedoeld......
Ik doe het helemaal niet goed![]()
sarabande schreef:Wellicht dat ze geen ruzie met jou willen gezien je voorkeur. Ik ken alleen maar linkse stemmers die het niet regeren met de PVV een voorwaarde voor hun stem vonden.
KiWiKo schreef:dat was voor mij reden om ernstig op zoek te gaan naar een andere partij dan de SP......... alleen toen kwam ik bij de PVV uit...... en daar heb ik morele bezwaren tegen, dus is het toch SP geworden
jantergouw schreef:Dat kunnen er in Limburg niet veel zijn want volgens mij zijn daar bijna alleen nog maar PVV stemmers.
sarabande schreef:Wellicht zou het goed zijn om ons hele kiessysteem eens te herzien
PattyOosten schreef:Het lijkt me stug dat bijvoorbeeld een partij die discrimineerd jegens vrouwen ooit in een coalitie komt met de huidige partijen, SGP uitgezonderd. En "men" wilde niet dat de PVV ging regeren. De PVV heeft een flinke winst behaalt, en 1.5 miljoen Nedelanders zien het wel zitten met de PVV. Acht miljoen hebben er niet op gestemd, die "men" zien het dus wat minder zitten
Nicolletje schreef:jantergouw schreef:Dat kunnen er in Limburg niet veel zijn want volgens mij zijn daar bijna alleen nog maar PVV stemmers.
Ik kom niet uit Limburg
Ik vind het nogal wat, omdat ik niet perse negatief sta tegenover PVV (een hoop mensen hebben tenslotte op hem gestemd, ik had dat ook met SP in 2006: kom maar op dan) ben ik meteen een Wilders-stemmer volgens hier, en niet links.
Echt raar.
Maar zo zijn er wel meer dingen langsgekomen waar ik mijn twijfels bij had hier. Zoals de gehandicapten-discussie.
Ik lees het allemaal wat laat in plaats van 'in the heat of the moment' dus dan lijk ik net spuit 11.
Ik wil het niet weer oplaaien maar misschien wel mijn mening even neerzetten.
Maar ik vind dat door niet te durven kunnen of mogen uitspreken dat allochtonen mogelijk meer gehandicapte kindjes krijgen dan autochtone bevolking, je op deze manier ook voor hunzelf gehandicapte kindjes in de taboesfeer houdt.
We hebben 20 jaar niet kunnen mogen en durven uitspreken dat jochies van een bepaalde afkomst verdacht vaker crimineel zijn en zie nu de gevolgen.
Nee ik ben voor openheid, ook al is het niet meteen (in het geval van de gehandicapte kindjes) in cijfers uit te drukken.
Zonder een vermoeden naar iets, kan er nooit een oplossing komen. Vind ik.sarabande schreef:Wellicht zou het goed zijn om ons hele kiessysteem eens te herzien
Ja je zou het wel zeggen zoals het nu gaat...
christel1857 schreef:PattyOosten schreef:Het lijkt me stug dat bijvoorbeeld een partij die discrimineerd jegens vrouwen ooit in een coalitie komt met de huidige partijen, SGP uitgezonderd. En "men" wilde niet dat de PVV ging regeren. De PVV heeft een flinke winst behaalt, en 1.5 miljoen Nedelanders zien het wel zitten met de PVV. Acht miljoen hebben er niet op gestemd, die "men" zien het dus wat minder zitten
Wanneer je dit soort vergelijkingen gaat stellen dan kun je ook zeggen dat de meerderheid van Nederland Rutte niet ziet zitten als premier.... Immers heeft de VVD 'maar' 31 zetels. Zo werkt het niet in een democratie. Je gaat uit van de mensen die het wel zien zitten, niet van de 'rest' waarvan maar even voor het gemak wordt aangenomen dat ze automatisch ook tegen Wilders zijn.
(ik vraag me af en toe wel eens af hoe mensen bij zulke kromme redenaties komen.... sorry)
Nicolletje schreef:Maar ik vind dat door niet te durven kunnen of mogen uitspreken dat allochtonen mogelijk meer gehandicapte kindjes krijgen dan autochtone bevolking, je op deze manier ook voor hunzelf gehandicapte kindjes in de taboesfeer houdt.
We hebben 20 jaar niet kunnen mogen en durven uitspreken dat jochies van een bepaalde afkomst verdacht vaker crimineel zijn en zie nu de gevolgen.
Nee ik ben voor openheid, ook al is het niet meteen (in het geval van de gehandicapte kindjes) in cijfers uit te drukken.
Zonder een vermoeden naar iets, kan er nooit een oplossing komen. Vind ik.
gohya schreef:Nou dat wat Rutte zei:voor 1 juli is er een coalitie gaat echt niet lukken.Dan zal er een partij moeten zijn die zich bedenkt en toch gaat samen werken met VVD en PVV.Maar die kans is nihil.
Ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en óf er wel een coalitie komt.P.v.d.A. gaat nooit samen met VVD,die 2 hebben elkaar uit gemaakt voor rotte vis tijdens die debatten.
PattyOosten schreef:gohya schreef:Nou dat wat Rutte zei:voor 1 juli is er een coalitie gaat echt niet lukken.Dan zal er een partij moeten zijn die zich bedenkt en toch gaat samen werken met VVD en PVV.Maar die kans is nihil.
Ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en óf er wel een coalitie komt.P.v.d.A. gaat nooit samen met VVD,die 2 hebben elkaar uit gemaakt voor rotte vis tijdens die debatten.
Ze zitten nu aan tafel met de Paars+ variant. En dat heeft niet de voorkeur van Rutte, die wil met het CDA en de PVDA.
gohya schreef:Ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en óf er wel een coalitie komt.P.v.d.A. gaat nooit samen met VVD,die 2 hebben elkaar uit gemaakt voor rotte vis tijdens die debatten.
PattyOosten schreef:gohya schreef:Nou dat wat Rutte zei:voor 1 juli is er een coalitie gaat echt niet lukken.Dan zal er een partij moeten zijn die zich bedenkt en toch gaat samen werken met VVD en PVV.Maar die kans is nihil.
Ze zitten nu aan tafel met de Paars+ variant. En dat heeft niet de voorkeur van Rutte, die wil met het CDA en de PVDA.