Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:17

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:19

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:36

Cornet Obolensky en Comme Il Faut zijn op weg vanuit Oekraïne naar Duitsland.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:41

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:48

Treurig allemaal. De ene oorlogsmisdaad volgt de ander op..

Zonet was M online. Ze is en was op de hoogte van het gaan afsluiten. De 10 de of de 11de dacht ze, dus ik heb de link van dit topic verzonden van het bericht op Twitter naar haar. Waarvoor dank. Verder is ze heel erg verdrietig over alles en als de afsluiting inderdaad een feit is, dan zo vertelde ze, gaan de Russen wachten tot de situatie zich weer gaat verbeteren.

Ik denk dat de Russen door alles wat ze al zolang mee hebben gemaakt daar goed in zijn geworden. Wachten en moed houden. Tevens zal het deel dat de propaganda geloofd, zich meer en meer af gaan zetten tegen Oekraïne, zo verwacht ik.

Van de nuclear fabriek wist ze nog niets van, en ook niet van het bombardement. Dus ze is nu zeer geschokt. Zo treurig dat over paar dagen het contact over is. Het is een van de weinige dingen die ik kan doen voor haar nl informatie toespelen en links. Echt heel verdrietig want er zijn 33% vd Russen die zeer graag zich willen laten informeren.

Cer

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:50

Wat verdrietig Pien… kan je nog op een andere manier contact hebben met haar?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:00

Ik weet het niet. Ik heb al mijn telefoonnummer gegeven want email werkt natuurlijk niet. De post is natuurlijk ook verboden. Ik ben te weinig onderlegd om te weten of bellen of sms en nog wel zal gaan. Eerlijk gezegd denk ik van niet. Want als dat kan, dan kan ik nieuws sturen.
Het enige wat ik kan doen en dat heb ik beloofd aan haar, is dat ik het discord channel open houd zelfs als er niemand meer is.
Maar ik zie dat dus somber in. Of ze moet op een gegeven ogenblik kunnen vluchten wat ze heel erg graag wilt want ze wil weg. Maar ze kan niet meer bij het geld en Poetin sluit meer en meer de grenzen en haalt vliegtuig verbindingen uit de lucht met het westen.
Dus voor veel mensen is het erg verdrietig zowel in Oekraïne als in Rusland. Daarom is het getuige van zoveel domheid die agressie tegen de gewone Russen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:02

pien_2010 schreef:
Ik weet het niet. Ik heb al mijn telefoonnummer gegeven want email werkt natuurlijk niet. De post is natuurlijk ook verboden. Ik ben te weinig onderlegd om te weten of bellen of sms en nog wel zal gaan. Eerlijk gezegd denk ik van niet. Want als dat kan, dan kan ik nieuws sturen.
Het enige wat ik kan doen en dat heb ik beloofd aan haar, is dat ik het discord channel open houd zelfs als er niemand meer is.
Maar ik zie dat dus somber in. Of e moet op een gegeven ogenblik kunnen vluchten wat ze heel erg graag wilt want ze wil weg. Maar ze kan niet meer bij het geld en Poetin sluit meer en meer de grenzen en haalt vliegtuig verbindingen uit de lucht met het westen.

Bellen en sms'en gaat via zendmasten, zo lang die aan blijven, kan je bellen en sms'en.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:02

Dank je wel. Ik was bang dat dit ook via allerlei troep ging die afgesloten kan worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:05

pien_2010 schreef:
Dank je wel. Ik was bang dat dit ook via allerlei troep ging die afgesloten kan worden.

Ja, dat kan denk ik wel, dan moet je de providers hebben. Dan kan echt niemand meer bellen en/of sms'en, tenzij je een satteliettelefoon hebt, dan wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:14

_San87_ schreef:
pien_2010 schreef:

Ja, dat kan denk ik wel, dan moet je de providers hebben. Dan kan echt niemand meer bellen en/of sms'en, tenzij je een satteliettelefoon hebt, dan wel.

Klopt dat van die sateĺietelefoon wist ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:24

Die zijn wel echt bizar duur := Wordt veel in de scheepvaart gebruikt, maar vooral voor noodsituaties vanwege de hoge kosten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:33

8nnemiek schreef:
Die zijn wel echt bizar duur := Wordt veel in de scheepvaart gebruikt, maar vooral voor noodsituaties vanwege de hoge kosten.

Nee joh, drie- vierhonderd euro. En in noodsituaties zijn die 7,50 per minuut kattepis :)).

Maar je gebruikt ze niet voor even een leuk belletje, idd.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:01

pien_2010 schreef:

Zonet was M online. Ze is en was op de hoogte van het gaan afsluiten. De 10 de of de 11de dacht ze, dus ik heb de link van dit topic verzonden van het bericht op Twitter naar haar. Waarvoor dank. Verder is ze heel erg verdrietig over alles en als de afsluiting inderdaad een feit is, dan zo vertelde ze, gaan de Russen wachten tot de situatie zich weer gaat verbeteren.

Ik denk dat de Russen door alles wat ze al zolang mee hebben gemaakt daar goed in zijn geworden. Wachten en moed houden. Tevens zal het deel dat de propaganda geloofd, zich meer en meer af gaan zetten tegen Oekraïne, zo verwacht ik.

Van de nuclear fabriek wist ze nog niets van, en ook niet van het bombardement. Dus ze is nu zeer geschokt. Zo treurig dat over paar dagen het contact over is. Het is een van de weinige dingen die ik kan doen voor haar nl informatie toespelen en links. Echt heel verdrietig want er zijn 33% vd Russen die zeer graag zich willen laten informeren.

Wat gaan ze afsluiten? Heb geloof ik iets gemist....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:02

Het internet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:02

Pareltjes schreef:
pien_2010 schreef:

Wat gaan ze afsluiten? Heb geloof ik iets gemist....

Rusland gaat van t www en schakelt over naar intranet, dat nieuws gaat al even rond. Of t echt gebeurt, is afwachten.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:07

⚡️The Russian military says their families back home are already getting so-called “funeral notice” to inform about their death in war.

This became known during a briefing of captured soldiers today in Kyiv.

“We are already considered dead in the Russian Federation. So-called “funeral notices” are coming to our families. We want to stay in Ukraine while the Putin regime is in effect there, because we are afraid to return home, since we became criminals because of the Russian president. Due to the command, we ended up in a foreign country, and we want to stay here, we do not want to go back. If we are exchanged, we will be shot or we will not be given the opportunity to live in Russia," — said one of the captives Andrei Chebotarevskiy.

-----------------------------------

Het Russische leger zegt dat hun families thuis al een zogenaamd "begrafenisbericht" krijgen om te informeren over hun dood in de oorlog.

Dit werd bekend tijdens een briefing van gevangengenomen soldaten vandaag in Kiev.

“We worden al als dood beschouwd in de Russische Federatie. Er komen zogenaamde "begrafenisberichten" naar onze families. We willen in Oekraïne blijven terwijl het Poetin-regime daar van kracht is, omdat we bang zijn om naar huis terug te keren, omdat we criminelen zijn geworden vanwege de Russische president. Door de opdracht zijn we in het buitenland beland, en we willen hier blijven, we willen niet terug. Als we worden uitgewisseld, worden we doodgeschoten of krijgen we niet de kans om in Rusland te wonen', zei een van de gevangenen Andrei Chebotarevskiy.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:08

Ok.....ik ben weer bij thanks...

Rusland krijgt dus steeds meer het “ Chinese model “.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:53

Cluster bombs were launched today in Mykolaiv against a geriatric boarding house with mostly elderly people, — said Oleksandr Senkevych, the Mayor of Mykolaiv.

Сluster bombs are banned by international conventions.

-------------------------------
Clusterbommen werden vandaag gelanceerd in Mykolaiv tegen een geriatrisch pension met voornamelijk ouderen, — zei Oleksandr Senkevych, de burgemeester van Mykolaiv.

Clusterbommen zijn verboden door internationale conventies.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:02

Lees net een verhaal van een meisje van 6 of 8 jaar oud in marioepol is overleden aan uitdroging
En dan ook nog het kinderziekenhuis vandaag waar nog kindertjes onder het puin liggen.

Ik kan geen linkjes plaatsen op de een of andere manier.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:25

NOS:

Britten sturen luchtafweergeschut naar Oekraïne
De Britse minister van Defensie zegt dat het Verenigd Koninkrijk zeer geavanceerd luchtafweergeschut naar Oekraïne stuurt. Het gaat om zogenoemde Starstreak-raketten, die met extreem hoge snelheid doelen in de lucht kunnen raken. De Britten leveren ook "een klein aantal" antitankwapens.

Wanneer de extra wapens in Oekraïne aankomen is niet bekend. De minister zei tegen het parlement dat Oekraïense soldaten bovendien getraind moeten worden om de Starstreak-raketten te gebruiken.

Starstreaks zijn licht, te dragen en bedienen door 1 persoon, weinig gevoelig voor ‘jamming’ en vooral: ze vliegen met Mach 4 en een beetje. Dat is heul rap. Dus hij is bij je voor je het weet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:30

Wat gebeurt er als de kernreactor in Chernobyl over 2 dagen niet een gemaakt stroom toevoer heeft? En wat zou dat voor gevolgen hebben hier mocht het niet terug op het stroomnet komen?

Dit nieuws doet mij veel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:30

Volgens mij gebeurt er dan niks.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:34

friezenfan2 schreef:
Wat gebeurt er als de kernreactor in Chernobyl over 2 dagen niet een gemaakt stroom toevoer heeft? En wat zou dat voor gevolgen hebben hier mocht het niet terug op het stroomnet komen?

Dit nieuws doet mij veel.

Niks.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:36

Dus als dat radioactief afval niet gekoeld wordt gebeurd er niets?

Dat klinkt niet logisch