Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:51

Shadow.

Zoals er toen ook duidelijk door mij en andere is aangegeven ging het niet alleen om kleding maar het gehele gedrag daarbij.

Maar komt wel goed uit dat nu even te "vergeten"

Shadow0

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:56

My bad, als het niet alleen om de kleding ging is het natuurlijk Iets Heel Anders. Slordig van me. Korte rokjes mogen dus, je moet er alleen wel heel zedig bij kijken. En een armlengte afstand houden. Dan is er niks aan de hand.

Toch ben ik nog steeds benieuwd naar hoe de wereld er volgens jou wel uit zou moeten zien? Je hebt nu een aardig beeld geschetst van de afschuwelijke verschrikkingen die je overal ziet. Maar wat zou voor jou nu een wereld zijn waarin je prettig leeft? Zie je wel eens iets moois, iets fijns, geniet je wel eens ergens van? Heb je een idee over hoe je met mensen om wilt gaan nadat je alle foute mensen het land hebt uitgezet? Al het slechte met geweld de wereld uitbannen maakt immers nog altijd geen mooie wereld. Naast de dingen die je niet wilt, moet je ook wel een soort van idee hebben over wat je dan wel wilt, welke dingen je positieve aandacht zou willen geven, waar je meer van zou willen hebben.

Ik ben heel benieuwd, want zelfs de betere dystopia's (1984 bv) zijn nauwelijks zo gitzwart als jouw wereldbeeld.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:19

Shadow0 schreef:
Bruintje, een paar pagina's geleden vond je nog dat vrouwen die zich te uitnodigend kleedden zelf deels schuldig waren aan verkrachting...

Blijkbaar is er een hele precieze lijn waar je je als vrouw precies aan dient te houden: geen hoofddoek, want dat is gedwongen door een man (zelfs als het niet zo is), maar zeker ook geen te vrije kleding, want dan hebben mannen best het recht om je te gebruiken.

En dat is dan jouw idee van hoe het hoort?

Je verdraaid weer woorden.
Het ging om het risico vergroten.
En dat moet hopelijk veranderen en dus beter worden. Maar nu met die losgeslagen moslimse mannen die zoals keulen, zorgen weer voor extra risico's tegen de vrijheid van vrouwen.

Maar een hoofddoek is vrijwillig gedwongen. Zoals het hoeft niet, maar je wordt dan wel er op aangekeken als je het niet doet en vooralbuiten gesloten.
Heb dat ook vanuit moslimse mannenen vrouwen op het werk gehoord.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:03

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:13

_O- Die is wel leuk en er zit helaas nog wel een kern van waarheid in :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:16

Jou aannames en invullingen shadow.
Alweer.

Ook verdraai je tekst alweer compleet

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:22

Hihi. Jep groot cultuurverschil.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:58

Idd groot cultuur verschil, is dat erg? Ik vind van niet zolang je tolerant blijft naar elkaar en elkaar respecteert.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:06

Shadow0 schreef:
My bad, als het niet alleen om de kleding ging is het natuurlijk Iets Heel Anders. Slordig van me. Korte rokjes mogen dus, je moet er alleen wel heel zedig bij kijken. En een armlengte afstand houden. Dan is er niks aan de hand.

Toch ben ik nog steeds benieuwd naar hoe de wereld er volgens jou wel uit zou moeten zien? Je hebt nu een aardig beeld geschetst van de afschuwelijke verschrikkingen die je overal ziet. Maar wat zou voor jou nu een wereld zijn waarin je prettig leeft? Zie je wel eens iets moois, iets fijns, geniet je wel eens ergens van? Heb je een idee over hoe je met mensen om wilt gaan nadat je alle foute mensen het land hebt uitgezet? Al het slechte met geweld de wereld uitbannen maakt immers nog altijd geen mooie wereld. Naast de dingen die je niet wilt, moet je ook wel een soort van idee hebben over wat je dan wel wilt, welke dingen je positieve aandacht zou willen geven, waar je meer van zou willen hebben.

Ik ben heel benieuwd, want zelfs de betere dystopia's (1984 bv) zijn nauwelijks zo gitzwart als jouw wereldbeeld.
nou een wereld Zoals die was voor IS kwam zou wel fijn zijn. Stuk minder ellende en angst voor velen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:01

Nu we het toch over hoofddoekjes hebben,in Nederland droegen bijna alle vrouwen een hoofddoekje in de jaren 60/70.Niet vanwege het geloof dan,maar om het kapsel te beschermen tegen weer en wind.
Niemand die dat vreemd vond.Maar mode veranderd en de hoofddoekjes dus ook,al zie je heel soms nog wel een oudere dame met hoofddoekje op.Niks mis mee,met een hoofddoekje.

Maar nu mijn vraag:mag een horeca zaak iemand weigeren als die met een hoofddoekje of pet binnen komt? als het wel staat aangegeven bij de deur,dat het af moet.
Lijkt mij dat ze dat toch niet mogen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:31

Dat waren wel doekjes voor oa op de fiets.. Een kapje.. Beetje vergelijkbaar met die zakdoekjesrage die in de jaren negentig nog even in waren, niet vergelijkbaar met een hoofddoek zoals de meeste moslima's dragen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:31

Nou veel hoofddoekjes waren hetzelfde als sommige moslima's nu dragen.
Niet die je ook nog om je nek heen doet.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:43

En dan mogen die moslima's op hun paspoort die hoofddoek, die ook hun oren bedekt en de "ongelovige" moeten een foto hebben waar de oren duidelijk zichtbaar moeten zijn en zo niet je dus weer een nieuwe kan laten maken.

Het meten met 2 maten komt gewoon mijn strot uit.
Pet mag niet op je werk, in de klas etc, hoofddoekje weer wel etcetc.

De achterliggende gedachte dat het is om de vrouwen te beschermen tegen mannen maakt me nog meer geïrriteerd daarover...We leven in Holland met Nederlandse wetgeving, niet in een land die de sharia naleeft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:55

En je mag ook niet meer lachen op de foto. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:55

gohya schreef:
Nou veel hoofddoekjes waren hetzelfde als sommige moslima's nu dragen.
Niet die je ook nog om je nek heen doet.

In THE movies
Afbeelding
In Nederland
Afbeelding

De meeste moslima's in de randstad dragen m zo (prachtige vrouw trouwens, heb eens een fotoreportage van haar gezien in de Linda)
Afbeelding
Of
Afbeelding
En er zijn natuurlijk nog wel variaties hierop..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:00

gohya schreef:
En je mag ook niet meer lachen op de foto. ;)

Gelukkig is die regel dan weer wel voor iedereen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:03

Mixje90 schreef:
Wat verstaan jullie onder de "islamisering van Europa"? vind het maar een vaag iets...En lees het al meerdere keren

Dat feitelijk westerse vrouwen geadviseerd wordt om maar niet te bloot gekleed over straat te gaan. Armlengte afstand en niet alleen naar openbare feesten. Dat is begin van de onderdrukking van vrouwen.

Straks zal vermoedelijk suikerfeest hier geintegreerd worden als nationaal feest, zoiets als kerst. En zal daar een "nutteloze" christelijke feestdag voor opgeofferd worden zoals pinksteren of hemelvaart.

Meer moskeeen zullen verrijzen met bijbehorende jankmuziek, want het geloof moet belijd kunnen worden en zoveel mogelijk uitgebreid.

En zo zal langzaam aan onze identiteit meer aangepast worden. Zoals je al ziet aan de protesten tegen zwarte piet en negerzoenen etc. Want stem vn de meerderheid telt nu eenmaal, dus hoe meer er hier komen hoe meer ze in de melk te brokkelen krijgen. Dat is democratie. Gek genoeg krijgt elke nieuweling hier stemrecht en kiesrecht en hoeft er niemand ooit echt terug. Zelfs als iemand uitgeprocedeerd is en niet vrijwillig vertrekt, wordt daar niet zoveel tegen gedaan.

Dit is allemaal in belang van de linkse club want hoe gek, mensen die in uitkeringen zitten, en nee er is niet voor iedereen een baan, zullen overwegend links stemmen. Dus joepie, meer macht voor links.
Laatst bijgewerkt door piezze op 22-01-16 21:17, in het totaal 3 keer bewerkt

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:06

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... send.dhtml

Ik zie ALLEEN maar negatieve berichten over vluchtelingen. Heeft iemand misschien linkjes naar positieve berichtgeving zodat ik het zeer negatieve beeld dat ik heb enigszins kan proberen bij te stellen?

En deze foto gezien? Ik WALG van dit soort mannen. Ik zie de toekomst zeer somber tegemoet. Deze creeps hebben zulke andere ideeën over respect voor vrouwen.... Gadverdamme.

Afbeelding

En dit helpt ook niet echt http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/6307

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:13

storrum schreef:
Ik zie ALLEEN maar negatieve berichten over vluchtelingen. Heeft iemand misschien linkjes naar positieve berichtgeving zodat ik het zeer negatieve beeld dat ik heb enigszins kan proberen bij te stellen?

Dat zal niet meevallen, want dat ze zich positief gedragen, wordt als de norm beschouwd en komt dus niet in de krant/op tv. Dan moet het toch al extreem positief zijn, zoals die Syrische arts die een aantal mensen het leven gered had (maar ik kan de link nu niet vinden) of de vredesprocessie die een groep Syrische vluchtelingen georganiseerd had.
Op Facebook vind je hier en daar nog wel wat (zoals deze vluchtelingen uit Arnhem die een dag lang vrijwilligerswerk deden voor Stichting Present)

Wel zijn er de eigen ervaringen van mensen. Ik heb persoonlijk veel goede ervaringen, maar dat was al duidelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:28

storrum schreef:
Deze creeps hebben zulke andere ideeën over respect voor vrouwen.... Gadverdamme.

Er zijn genoeg westerse mensen met ongeveer net zulke enge gedachten. Ik wil het toch nog maar even aanhalen: er is in dit topic gewoon gezegd "eigen schuld? Ja" En lees vooral even terug wat de nuance was. Want er wordt steeds op gewezen dat die er was, maar het lijkt mij ook in retrospect nog steeds gewoon behoorlijk kwalijk.

En ik geloof dat het 'daar moet een piemel in' de woorden waren van de mensen die claimden beter met vrouwen om te gaan.

Uiteindelijk heb ik het idee dat er aan alle kanten mensen te vinden zijn met hele enge normen en denkbeelden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:30

storrum schreef:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... send.dhtml

En deze foto gezien? Ik WALG van dit soort mannen. Ik zie de toekomst zeer somber tegemoet. Deze creeps hebben zulke andere ideeën over respect voor vrouwen.... Gadverdamme.

[ Afbeelding ]

En dit helpt ook niet echt http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/6307

Wat is er mis met die foto? Vind niet dat je aan de hand van zo'n plaatje mensen kan veroordelen. Dat is dus een beetje het probleem met de hele vluchtelingendiscussie. Je wordt zo negatief beinvloed dat zelfs een normale foto als misselijkmakend wordt blijkbaar.

Ik vind zeker dat mensen geholpen.moeten worden, maar wel met de duidelijke boodschap dat niemand permanent kan blijven. Oorlog over en iedereen gaat terug. Iedereen die nie uit oorlogsgebied komt moet zowiezo terug. Het kan niet zo zijn dat mensen die hun hele leven.werken en sparen voor sociale voorzieningen straks nergens meer recht op hebben omdat andere landen hier de pot komen leegvreten. Dan moet het systeem zo eerlijk zijn dat de inwoners nu het ingelegde geld uitbetaald krijgen en wij allemaal niets hoeven in te leggen om ook niets of bijna niets te krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:39

piezze schreef:
Het kan niet zo zijn dat mensen die hun hele leven.werken en sparen voor sociale voorzieningen straks nergens meer recht op hebben omdat andere landen hier de pot komen leegvreten.

Je zou ook kunnen denken: 'het kan niet zo zijn dat mensen die hun hele leven werken en sparen hun land kapotgeschoten zien worden en niets meer hebben om naar terug te keren.'
De meeste mensen daar hebben net zo min iets te maken met de chaos als wij. Zij worden er wel de dupe van, wij niet. Niet omdat wij moreel beter zijn ofzo, of harder ons best doen, maar alleen omdat we geluk hebben hier te leven en niet daar.

Dat je bang bent dat te verliezen is tot daar aan toe. Doen alsof je de benadeelde partij bent ipv degenen met mazzel... nee, dat is niet echt terecht.

(En de pot? Die wordt vooral geroofd door bv financiele organisaties die graag speculeren met andermans geld, en multinationals die kapitaal wegsluizen via bijzondere ontwijkingsconstructies. Die vinden het wel prima dat de schuld en aandacht nu naar anderen gaat.)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:41

Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen shadow.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:42

piezze schreef:
Wat is er mis met die foto?

Huh? Meen je dat nu? Wat zie jij op die foto?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:45

Nee, maar je kunt erkennen dat je dat niet kunt / doet zonder de ander de schuld te geven. Wees dan in elk geval eerlijk over de motieven: egoisme. Niet omdat het eerlijk is dat jij iets krijgt en een ander niet, maar omdat je het gewoon jezelf meer gunt dan een ander.

Jij hebt niks meer 'recht' op een goede toekomst dan willekeurig welke andere persoon ter wereld dan ook. Je hebt alleen meer mazzel. Die eerlijkheid zouden we wel op moeten kunnen brengen.