Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:19

Banner hieronder schreef:

Angst Behandeling
Angst en depressie gaan vaak samen. Wij bieden u een online behandeling

:') bedankt :Y)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:51

Electra63 schreef:
Jan, jij draait alles altijd om. Als men hier een vraag stelt over de PVV kom jij met een wedervraag.
Volgens mij ging dit topic over de PVV en niet over de PvdA, misschien kun je daar een topic over openen?

Heel veel PVV-stemmers voelen zich aangevallen omdat er gezegd wordt rascistisch, discriminatie, vreemdelingenhaat enz.

Maar altijd komt dit topic op moslims/islam. Zie alle links/quotes die er geplaatst worden door jou en anderen.

Het gaat nooit over wat de PVV met bijvoorbeeld de zorg (of een ander issue) wil doen. Ja, wel wat het met de zorg wil doen, maar of dit haalbaar is, enz. dat weet niemand en de meeste vinden dat allemaal niet belangrijk, want het gros van de stemmers stemt op de PVV i.v.m. integratie. Dus is het een one-issue-partij?
Dan moet je niet miepen, als anderen je dan een rascist enz. noemen. Immers dat is toch het belangrijkste punt waarom de meesten op de PVV stemmen? De islam/moslim.

Zodra er iets gezegd wordt aangaande zorg etc ben jij volgens mij toch één van diegenen die direct roept dat dat toch niet haalbaar is. Waarom moeten we er dan nog over beginnen?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:59

Electra63 schreef:
Angst?

Ik vind overigens, en deze opmerking moet je beschouwen als 'side-note'. Dat het helemaal niet zo raar is dat mensen bang zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:03

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:
Jan, jij draait alles altijd om. Als men hier een vraag stelt over de PVV kom jij met een wedervraag.
Volgens mij ging dit topic over de PVV en niet over de PvdA, misschien kun je daar een topic over openen?

Heel veel PVV-stemmers voelen zich aangevallen omdat er gezegd wordt rascistisch, discriminatie, vreemdelingenhaat enz.

Maar altijd komt dit topic op moslims/islam. Zie alle links/quotes die er geplaatst worden door jou en anderen.

Het gaat nooit over wat de PVV met bijvoorbeeld de zorg (of een ander issue) wil doen. Ja, wel wat het met de zorg wil doen, maar of dit haalbaar is, enz. dat weet niemand en de meeste vinden dat allemaal niet belangrijk, want het gros van de stemmers stemt op de PVV i.v.m. integratie. Dus is het een one-issue-partij?
Dan moet je niet miepen, als anderen je dan een rascist enz. noemen. Immers dat is toch het belangrijkste punt waarom de meesten op de PVV stemmen? De islam/moslim.

Zodra er iets gezegd wordt aangaande zorg etc ben jij volgens mij toch één van diegenen die direct roept dat dat toch niet haalbaar is. Waarom moeten we er dan nog over beginnen?

Niet alleen is het niet haalbaar, maar de PVV wil ook nog eens bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg, belachelijk.
Maar ik stem geen PVV, dus dat het IMO niet haalbaar is, doet niet ter zake voor jullie PVV-stemmers.

Waarom stem je PVV? Toch voornamelijk (blijkt uit alle berichten hier op bokt en in andere media) de islam/moslim?
Maar als er dan door tegenstanders wordt gezegd: one-issue-partij of populistisch dan zijn de PVV-stemmers beledigd.
Als je dan andere redenen hebt om op de PVV te stemmen, zoals het AOW-standpunt, dan is dat voor Geert niet belangrijk genoeg, hij liet het immers direkt vallen na de verkiezingen? Dus dan zijn deze stemmers dan toch teleurgesteld in hem?
Volgens Jantergouw maakt het niet uit, dat Geert allerlei zaken laat vallen, als hij zijn zin maar krijgt m.b.t. immigratie.
Mijn conclusie is dan ook, je stemt de PVV om de islam.
En dan vraag ik me dus af, als je bijv. in een piepklein dorpje in Duitsland woont, waarom heb je dan zo'n last van moslims?
Vind je de zorg bijvoorbeeld dan niet belangrijker? Of ontslagrecht?

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:07

Het lijkt me bijna 'logisch' dat er voornamelijk op de PVV gestemd wordt vanwege het Islam-standpunt. Het zal niet voor niets zijn dat de discussie hier ook telkens weer op terug valt, tot vervelends aan toe.

Maar goed, qua regering is de PVV nu terug in de oppositie. Ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat en hoe Wilders hier garen bij gaat spinnen. Want dat zal hij hoe dan ook gaan doen. Helaas.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:08

christel1857 schreef:
Electra63 schreef:
Angst?

Ik vind overigens, en deze opmerking moet je beschouwen als 'side-note'. Dat het helemaal niet zo raar is dat mensen bang zijn.

Maar waar ben je dan bang voor?
Daar ben ik echt geïnteresseerd in.
Ik woon nl. in de stad en ik ben nooit bang. Ik denk er ook niet aan.
Kijk, ik ga natuurlijk niet midden in de nacht in mijn uppie in een donker steegje geld pinnen.
Maar in mijn dagelijkse leven heb ik nooit last van moslims of buitenlanders. Terwijl ik er iedere dag mee in aanraking kom.
Natuurlijk erger ik me wel eens.
Van de week werd ik gesneden door 2 poedersuiker-marokkaantjes in een mercedes, maar dat is voor mij geen reden PVV te stemmen.
In mijn buurt worden regelmatig straatraces gereden met van die illegale opgevoerde auto's, en daar zitten altijd witte knullen in, daar erger ik me ook aan. Voor mij is dat hetzelfde.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:12

Ik kan toch niet aan de indruk ontkomen, dat die angst voor het grootste gedeelte aangepraat is. Mede door de media, die wel telkens de dingen die Wilders roept ventileren. Toevallig las ik vandaag nog een boek over communicatie en media, hierin werd gezegd dat media zeker invloed hebben op de politiek(e voorkeuren van mensen), maar dat men op het moment van schrijven dit verder nog niet had uitgewerkt (ergens rond 2005).
Als je maar vaak genoeg hoort dat de toestand niet goed is, dat we verislamiseren enzo en je hebt niet een sterke eigen mening, dan ga je dat vanzelf geloven.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:15

Electra63 schreef:
Kijk, ik ga natuurlijk niet midden in de nacht in mijn uppie in een donker steegje geld pinnen.
Maar in mijn dagelijkse leven heb ik nooit last van moslims of buitenlanders. Terwijl ik er iedere dag mee in aanraking kom.
Van de week werd ik gesneden door 2 poedersuiker-marokkaantjes in een mercedes, maar dat is voor mij geen reden PVV te stemmen.
In mijn buurt worden regelmatig straatraces gereden met van die illegale opgevoerde auto's, en daar zitten altijd witte knullen in, daar erger ik me ook aan. Voor mij is dat hetzelfde.

Dat kan.
Ik voel me meer bedreigd door mondiale dreiging die komt vanuit moslims. Natuurlijk zijn niet alle moslims terroristen, dat is echt onzin! Maar helaas zijn de meeste terroristen wel moslim. Ik ben onder andere bang voor een aanslag vanuit een moslim-extremistisch land. Die kans bestaat nou eenmaal.
Ik voel me in het dagelijkse leven 'meestal' niet bedreigd door moslims. Mijn vriend is een moslim (turks), doet mee aan de ramadan etc. Echter valt het niet te ontkennen dat er een serieus crimineel probleem is onder deze bevolkingsgroep. Ook mensen die zelf turks zijn voelen zich bedreigd door 'poedersuiker' om het zo maar te zeggen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:18

En wat vind jou vriend dat van de plannen van WIlders om onder andere de Koran te verbieden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:18

Ik geloof zeker dat de media hier invloed op heeft.
Maar dat is dan wel weer raar, want volgens de PVV-stemmers is de media hier heel erg links?

Ik denk dat er een deel van de mensen stemmen op de PVV die daadwerkelijk last hebben van bijv. moslims.
Een deel van de stemmers zijn gewoon ontevreden over de huidige politiek, kan ik ook begrijpen.
En een deel gewoon uit rascistische motieven. Dat blijkt altijd wel als er one-liners geplaatst worden als:
- ze komen hierheen en ze krijgen alles
- ik mag geen pet, maar zij wel een hoofddoek
- ze moeten zich aanpassen aan onze cultuur
Enzovoort

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:21

christel1857 schreef:
Electra63 schreef:

Dat kan.
Ik voel me meer bedreigd door mondiale dreiging die komt vanuit moslims. Natuurlijk zijn niet alle moslims terroristen, dat is echt onzin! Maar helaas zijn de meeste terroristen wel moslim. Ik ben onder andere bang voor een aanslag vanuit een moslim-extremistisch land. Die kans bestaat nou eenmaal.
Ik voel me in het dagelijkse leven 'meestal' niet bedreigd door moslims. Mijn vriend is een moslim (turks), doet mee aan de ramadan etc. Echter valt het niet te ontkennen dat er een serieus crimineel probleem is onder deze bevolkingsgroep. Ook mensen die zelf turks zijn voelen zich bedreigd door 'poedersuiker' om het zo maar te zeggen.

Nou, het lijkt me erg, als je je bedreigd voelt. Ik ben blij dat ik dat niet heb.
En dan wens ik je veel succes met je relatie.
Mijn éne dochter heeft ook een turkse vriend gehad (was geen moslim), maar alleen al de vooroordelen van allerlei mensen, daar werd ik echt gek van.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:27

Wat dacht je van het openbaar vervoer en ook hulpdiensten die veel te verduren krijgen van de marokkaanse (moslimse) jeugd.
Zelf vind ik er veel ook erg agressief en een kort lontje hebben. Ook wapenbezit komt veel voor in die groep.

http://www.youtube.com/watch?v=Z_1MuN-8 ... re=related
Laatst bijgewerkt door superwoman op 03-09-10 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:31

Electra63 schreef:
Nou, het lijkt me erg, als je je bedreigd voelt. Ik ben blij dat ik dat niet heb.
En dan wens ik je veel succes met je relatie.
Mijn éne dochter heeft ook een turkse vriend gehad (was geen moslim), maar alleen al de vooroordelen van allerlei mensen, daar werd ik echt gek van.

Ik deal daar al 3 jaar mee. Maar ik neem het de mensen niet meer echt kwalijk. Mijn vader bijvoorbeeld, hij heeft een eigen bedrijf en heeft de meest kwalijke dingen meegemaakt van zijn werknemers. En dan heb ik het over stelen van alle kantoorspullen, medeplichtigheid bij het structureel meenemen van bedrijfsartikelen, asociaal gedrag naar de klanten toe, te laat komen, high zijn op het werk, etc. etc.
Mijn vader neemt nog steeds mensen aan van marokkaanse, antiliaanse, turkse etc. afkomst. Hij is tegenwoordig echter altijd wantrouwend tegenover deze mensen. Is dat eerlijk? Nee dat is niet eerlijk, want dit zijn andere mensen en misschien doen zij het wel niet. Is het begrijpelijk? Ergens wel.
Overigens heb ik een hele leuke relatie hoor :P
Maar als 'insider' kan ik je wel vertellen dat binnen zijn vriendengroep, er meer mensen zijn die zich bezig houden met criminaliteit dan binnen mijn eigen vriendengroep. Veel meer kan ik daar niet echt over loslaten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:32

superwoman schreef:
Wat dacht je van het openbaar vervoer en ook hulpdiensten die veel te verduren krijgen van de marokkaanse (moslimse) jeugd.
Zelf vind ik er veel ook erg agressief en een kort lontje hebben. Ook wapenbezit komt veel voor in die groep.

Die jongens die in Amsterdam aan het schieten zijn geweest met een dode tot gevolg waren geen Marokkaantjes hoor, dat soort dingen hoor je zelden uit die groep.
Dus nu moeten ook alle jongens van Antilliaanse en Surinaamse afkomt het land uit?????

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:34

Ja, criminaliteit komt ook vaker voor onder jongens dan onder meiden.. Alle mannen het land uit :P

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:35

sarabande schreef:
superwoman schreef:

Die jongens die in Amsterdam aan het schieten zijn geweest met een dode tot gevolg waren geen Marokkaantjes hoor, dat soort dingen hoor je zelden uit die groep.
Dus nu moeten ook alle jongens van Antilliaanse en Surinaamse afkomt het land uit?????

Goed idee :Y)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:37

sarabande schreef:

Over kort lontje gesproken....
Volgens mij geef ik nergens aan dat het alléén om marokkanen gaat.
Idd misschien wel een goed idee ja :D

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:38

sarabande schreef:
superwoman schreef:

nee natuurlijk niet allemaal, maar wel degenen die zich misdragen, laat ze hun eigen land van afkomst maar verzuren ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:44

Heel goed idee, en aangezien ze toch allemaal geregistreerd moeten worden, kun je die met de "foute" ster heel makkelijk eruit pikken -O-

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:31

christel1857 schreef:

Die bewering over terrorisme klopt in ieder geval in de Verenigde Staten helemaal niet. Veruit de meeste terroristische aanslagen komen niet uit de moslimhoek. Ik verzin dit niet zelf, dit staat in een dik rapport van de FBI. Er zijn wel veel slachtoffers gevallen bij die paar aanslagen van moslims, maar moslimterrorisme vormt maar 7% van alle aanslagen in de VS. Veruit de meeste terroristen zijn "home-grown" volgens de FBI.

Wat er aan de hand is dat er een constante stroom propaganda op je afkomt daardoor wordt je bang. Als je je zorgen maakt over hoe het er in sommige landen aan toe gaat (en die zorgen zijn terecht) dan kun je beter iets gaan doen voor Amnesty International. Je bang laten maken gaat echt niet helpen om de wereld fijner te maken.

Verder vallen er elk jaar wereldwijd 1,2 miljoen doden in het verkeer. Als ik jou was zou ik banger zijn voor auto's dan voor aanslagen. ;)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:10

Dat er iets anders voor meer bedreiging zorgt neemt niet per definitie de angst weg voor een andere dreiging.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:21

superwoman schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=Z_1MuN-8 ... re=related

Maar hoe gaat de PVV dit dan oplossen?
Op iedere bus/tram/ambulance politie? Dat gaat nogal wat kosten?
En je kan iedereen wel oppakken, maar dan? Je bent dan ook weer afhankelijk van de rechterlijke macht?
En dan kan je wel allerlei wetten veranderen? Maar dat gaat niet zo snel.
En zo, kan je volgens mij nog wel even doorgaan.

Mijn dochter ging een paar jaar geleden dagelijks met de beruchte lijn 2 van en naar school.
Er was altijd wat, maar dat waren niet alleen moslims, gewoon allerlei nationaliteiten, ook nederlandse schooljeugd.
Lijn 2 was 30 jaar geleden al een probleemtram toen ik naar school ging. En toen waren het voornamelijk nog nederlanders die daar gebruik van maakten.
Ik denk dat dit komt, omdat er ontzettend veel scholen langs die tramlijn staan. En als vooral groepen jongens daar dan gebruik van maken, krijg je rottigheid. Daar moet je dan echt een stel grote, stoere beveiligers opzetten, anders heeft het geen nut.
Maar dat is niet te realiseren. Hoeveel trams gaan er wel niet op een dag?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:25

Maar wat als je er beveiligers neer zet? Dan verplaatst de narigheid zich toch gewoon naar een andere plek?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:27

Hermelientje schreef:
christel1857 schreef:

Die bewering over terrorisme klopt in ieder geval in de Verenigde Staten helemaal niet. Veruit de meeste terroristische aanslagen komen niet uit de moslimhoek. Ik verzin dit niet zelf, dit staat in een dik rapport van de FBI. Er zijn wel veel slachtoffers gevallen bij die paar aanslagen van moslims, maar moslimterrorisme vormt maar 7% van alle aanslagen in de VS. Veruit de meeste terroristen zijn "home-grown" volgens de FBI.

Graag een linkje naar de bron. Het percentage moslims in Amerika is overigens maar 1 a 2 procent (Wikipedia). Als zij dan 7% van de aanslagen voor hun rekening nemen is dat vrij fors.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:31

Of dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme? ik denk dat Wilders zich eerder schuldig maakt aan een politiek spel waar hij zichzelf volledig in lijkt te verliezen.

Wilders benoemd bepaalde zaken waar een ieder wel iets in herkent, daarlangs vindt ik persoonlijk dat hij fiks doorslaat en daar zouden meer personen bij stil mogen staan.

Wij wonen in een stad waar ook echt wel het 1 en ander plaats vindt, neemt niet weg dat wij daarlangs beseffen dat diezelfde feiten ook door menig autochtoon gepleegd worden.

Ik ben ervoor, als stedeling, om gewoon te leren om samen te leven met mensen die misschien wel anders denken als dat wij als vastgeroeste nederlanders denken, het kan soms heel verfrissend werken....

Edit: nee ik ben geen idealist, ik denk eerder in oplossingen, daarlangs is mijn glas halfvol en zeker niet halfleeg..