wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:20

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
IK vind dat een partij zo iets helemaal niet eens mag roepen...... laat staan het een stand of breekpunt maken.........

IK vind dat je dan gewoonweg scheit hebt aan de bevolking......

Partijstandpunten heb je op het politieke vlak, we moeten het zus of zo gaan doen....... maar je mag nooit een andere partij uitsluiten dat is ondemocratisch......

Ik zal een poll openen of het een raar standpunt is :)

Nou gezien de grote boktmeerderheid voor de PVV zal dat weinig duidelijkheid geven. Ik begrijp niet dat jij niet begrijpt dat ik niet op een partij wil stemmen die gaat regeren met een partij die een bevolkingsgroep uitsluit. Ik gruw van waar dat me aan doet denken. En dat je dat niet wilt is wel degelijk een politiek standpunt.
Ik vind het ongelooflijk dat jij scheit hebt aan onze gevoelens en mening daarover die uitgedragen worden door de partijen van onze keuze.
Ik ben bang voor de dag dat Dat Volk hier de dienst gaat uitmaken en ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren.

Je kunt wel alvast goed en makkelijk wennen aan dat idee want jij woont midden tussen de grootste dichtheid PVV stemmers van ons land. :-)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:24

sarabande schreef:
Ik ken alleen maar linkse stemmers die het niet regeren met de PVV een voorwaarde voor hun stem vonden.

Linkse stemmer met afwijkende mening meldt zich!
Onderhandelingen, prima! Maar wanneer daarmee geen werkbare regering te vormen is hoeft men het van mij niet koste wat het kost toch te proberen. Ik wil een stabiele, kundige regering. Geen regering van los zand die binnen een paar maanden weer valt.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:25

sarabande schreef:
Nicolletje schreef:
Ik ken geen enkele PvdA stemmer (en heb er een aantal om me heen) die daarom PvdA hebben gestemd en nadrukkelijk PVV uit willen sluiten.

Ik ben het met Kiwiko eens.

Wellicht dat ze geen ruzie met jou willen gezien je voorkeur. Ik ken alleen maar linkse stemmers die het niet regeren met de PVV een voorwaarde voor hun stem vonden.

Dat kunnen er in Limburg niet veel zijn want volgens mij zijn daar bijna alleen nog maar PVV stemmers. _O-

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:37

jantergouw schreef:
Dat kunnen er in Limburg niet veel zijn want volgens mij zijn daar bijna alleen nog maar PVV stemmers. _O-

Ik heb het ook niet over jouw woonplaats dat kiezen op de PVV heel onwerkelijk maakt dus ik zou willen dat je de persoonlijke opmerkingen over mijn woonomgeving buiten deze discussie houdt.
Ik zal niet temmen, dat vind ik kinderachtig, maar je hebt hier al herhaalde keren op gewezen, je boodschap is duidelijk.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:39

Als PVV stemmer word je vuil aan gekeken,als PVV stemmer doe je dat alleen maar omdat je tegen buitenlanders bent,als PVV stemmer ben je Dom.Je bent alles als PVV stemmer,behalve een goed mens.Sorry hoor maar zo komt het heel vaak over in dit topic.Alles over de politiek draait om PVV en Wilders.
Waarom zijn mensen zo bang voor Wilders?
Volgens mij kan je ze niet aan het verstand brengen dat Wilders in zijn eentje NIX te vertellen heeft,wat zijn punten ook zijn.Er is nog altijd een meerderheid voor nodig.Snap dat dan toch.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:51

gohya schreef:
Als PVV stemmer word je vuil aan gekeken,als PVV stemmer doe je dat alleen maar omdat je tegen buitenlanders bent,als PVV stemmer ben je Dom.Je bent alles als PVV stemmer,behalve een goed mens.Sorry hoor maar zo komt het heel vaak over in dit topic.Alles over de politiek draait om PVV en Wilders.
Volgens mij kan je ze niet aan het verstand brengen dat Wilders in zijn eentje NIX te vertellen heeft,wat zijn punten ook zijn.Er is nog altijd een meerderheid voor nodig.Snap dat dan toch.

Alleen het feit dat hij minister zou worden stoort dat soort mensen al zo erg dat ze over gaan tot verwijten en beledigingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:56

Ik vind het CDA zielepietjes, dik verloren en dan zorgen dat de winnaars het ook niet redden. Ikke niet de ander ook niet...... ^)

Bahbah bahahahabah.... wat een sneutjes, voor mij nooit meer CDA.

Wilders krijgt nooit alleen recht in Nederland, waar is men toch ban voor, verandering? Sommige veranderingen zijn verbeteringen...

Hoezo uitsluiten van een bevolkingsgroep? Hij wil dat de bevolkingsgroep die zich in toenemende mate in de criminaliteit zit, aan banden wordt gelegd. Het is zo langzamerhand de verkeerde kant op aan het gaan en daar wil hij verandering in brengen...maar hij is voor mij alleen maar een klokkenluider, eentje die door zijn inmenging gesprekken op gang gaat brengen en levendig houdt. Hij zal altijd water bij de wijn moeten doen, omdat hij het niet alleen voor het zeggen heeft.

Nederland moet veranderen in bepaalde beleidsvormen...dat is toch duidelijk? De meerderheid van de Nederlandse bevolking wil dat...Waarom ben je dan racist? De bad guys worden aangepakt en laten wij als Nederland niet gaan doen alsof we zo groot zijn, die grootsheidswaanzin is er dus nog steeds...wij hebben niet zo veel ruimte zoals Duitsland en Frankrijk...daar kun je nog wel wat dorpen creëren, maar daar zijn ze stukken minder tolerant....gek he??

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:59

janesmith schreef:
gohya schreef:

Alleen het feit dat hij minister zou worden stoort dat soort mensen al zo erg dat ze over gaan tot verwijten en beledigingen.

Janesmith, wie is dat soort mensen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:03

gohya schreef:

Ik kijk niemand vuil aan.
Ik geloof ook dat sommige PVV-stemmers goede redenen hebben om PVV te stemmen, net zoals ik weet (ik ken er nl. een aantal) die PVV stemmen omdat ze een hekel hebben aan moslims. En die maken echt het onderscheid niet tussen "goede" en "slechte" moslims. En sommige PVV-stemmers zijn rascisten, is dat niet waar dan? Met de nadruk op sommige.

Net zoals sommige PVV-stemmers vinden dat linkse stemmers knuffelaars zijn en alleen thee drinken.
Ik drink geen thee en ik ben voor een strenge aanpak van criminaliteit, maar ongeacht geloof, afkomst, ras, e.d.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:11

Ik trek me terug uit de topic. Wordt er zooooo moe van dat men blijft ontkennen dat Wilders bepaalde groepen anders behandeld (Koran verbieden) en zelfs discrimineert (selectieve immigratiestop voor mensen uit Moslimlanden). Wie sluit er de ogen dan? De meeste PVV-stemmers of ik als linkse stemmer? Die de problemen óók ziet maar ze effectief aan wil pakken en niet enkel symptomen wil bestrijden...

Veel plezier nog met het "verbeteren" van de sámenleving. Want dat willen we allemaal, toch??

Electra63

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:14

Jammer Heino, ik word af en toe ook deze discussies zat, maar dan kom ik hem weer tegen op de actieven onderwerpen, en dan kijk ik toch weer even.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:20

Electra63 schreef:
Jammer Heino, ik word af en toe ook deze discussies zat, maar dan kom ik hem weer tegen op de actieven onderwerpen, en dan kijk ik toch weer even.

Tja ik heb nu al 5 keer uit moeten leggen waarom de PVV niet enkel de raddraaiers aanpakt maar ook de netjes aangepaste Islamieten..
En waarom de PVV discrimineert...
En dat ik geen hekel heb aan PVV-stemmers...
En wat ik dan wel een goede aanpak vind...
En dat ik niet alleen maar knuffel en mijn kop in het zand steek...

Dat in combinatie met een berg verwijten (je knuffelt, kop in het zand, linkse elite, je bent bang, je ziet de problemen niet etc etc) en gebrek aan discussievaardigheden (het merendeel leest niet, haalt er irrelevante zaken bij en komt niet meer terug op oorspronkelijke vraag, wordt persoonlijk en nuanceert niet) doet de emmer even overlopen.
Wordt er een beetje moe van en forummen moet vooral leuk zijn vind ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:21

Gelijk heb je, veel plezier nog dan met bokken.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:26

citeer:Ik drink geen thee en ik ben voor een strenge aanpak van criminaliteit, maar ongeacht geloof, afkomst, ras, e.d.

Ik ben ook hiervoor,ongeacht het geloof enz.
Ik drink alleen wél thee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:41

nog iets waar ik net over nadacht........

stel. STEL dat wilders de volgende verkiezingen de absolute meerderheid haalt zeg.......75% van de zetels....... en hij zegt....

JOEPIE!! Maaruh geen behoefte om te praten met SP, VVD, PVDA, CU, D66 en CDA...... Doe mij maar een coalitie met Verdonk, piraten en dat soort snipperdingen.........

Is dat dan ook nog steeds democratisch......... of ligt het dan anders?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:50

KiWiKo schreef:
nog iets waar ik net over nadacht........

stel. STEL dat wilders de volgende verkiezingen de absolute meerderheid haalt zeg.......75% van de zetels....... en hij zegt....

JOEPIE!! Maaruh geen behoefte om te praten met SP, VVD, PVDA, CU, D66 en CDA...... Doe mij maar een coalitie met Verdonk, piraten en dat soort snipperdingen.........

Is dat dan ook nog steeds democratisch......... of ligt het dan anders?

Als ie 75% van de zetels haalt, hoeft ie met helemaal niemand te praten. Dat is dan een democratisch gekozen en zeer ruime meerderheid ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:00

Heino schreef:
Electra63 schreef:

Tja ik heb nu al 5 keer uit moeten leggen waarom de PVV niet enkel de raddraaiers aanpakt maar ook de netjes aangepaste Islamieten..
En waarom de PVV discrimineert...
En dat ik geen hekel heb aan PVV-stemmers...
En wat ik dan wel een goede aanpak vind...
En dat ik niet alleen maar knuffel en mijn kop in het zand steek...

Dat in combinatie met een berg verwijten (je knuffelt, kop in het zand, linkse elite, je bent bang, je ziet de problemen niet etc etc) en gebrek aan discussievaardigheden (het merendeel leest niet, haalt er irrelevante zaken bij en komt niet meer terug op oorspronkelijke vraag, wordt persoonlijk en nuanceert niet) doet de emmer even overlopen.
Wordt er een beetje moe van en forummen moet vooral leuk zijn vind ik.

Dit is de reden dat ik al een hele tijd 'stil' ben. Ik heb al ongeveer honderd keer uitgelegd dat ik niets persoonlijks tegen PVV stemmers heb. Alleen dat ik het er niet mee eens ben. En dat ik vind dat de PVV stemmer nu zijn 'ik heb een afwijkende mening dus ik wordt gepest'kaart wel gespeeld heeft. Ik vind dat namelijk echt onzin. Ik geloof dat je hier als 'linkse' stemmer meer verwijten naar je hoofd krijgt dan andersom.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:04

Heino en Krips, jammer dat jullie niet meer mee willen doen.
Maar als linkse stemmer meer verwijten dat geloof ik niet,
want toen ik nog meeschreef in dit topic (sorry laatste paar dagen niet) waren het toch de rechtse stemmers die zich telkens moesten verdedigen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:06

moet je eens zoals ik een linkse stemmer zijn maar niet Wilders elke post afbranden :D :D :D en ook nog wel een beetje begrijpen wat hij bedoeld......

Ik doe het helemaal niet goed :) :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:10

KiWiKo schreef:
volgende verkiezingen is het misschien wel de SP die uitgesloten word, of de PVDA......... od misschien wel D66 :)

kan zomaar

dus bevolkingsgroepen mogen niet uitgesloten worden, maar partijen wel........ snap je niet dat dit meten met twee maten is?

Ik begrijp wel dat dit zo aanvoelt voor jou. Maar ik denk dat als de partijen die jij noemt merken dat bijna niemand met ze wil regeren, ze zich eerst eens zelf achter de oren gaan krabben wat er aan de hand is en of ze misschien iets kunnen veranderen. Een beetje zelfreflectie kan nooit kwaad en dat mis ik toch wel in deze situatie. Er zijn ook een heleboel partijen die niet met de SGP willen regeren en de SGP weet heel goed waarom dat is en wat ze te doen staat als ze wel mee willen doen (en dat willen ze niet maar daar zeuren ze ook niet steeds over). Als mijn partij door anderen niet coalitiewaardig zou worden gevonden dan zou ik als lid eens gaan informeren of mijn partij zich niet anders op kan stellen.

Maar stel nu eens dat er een moslimpartij zou komen in Nederland die net als de PVV maar 1 lid heeft en dat het geld net als bij de PVV afkomstig zou zijn van wat wazige bronnen en hoogstwaarschijnlijk van een stelletje fundamentalisten in Amerika of het Midden-Oosten. En stel nou dat de reuze grappige leider van die partij met een boodschap zou komen die veel mensen hier aanspreekt, maar die erg discriminerend is ten opzichte van bijvoorbeeld vrouwen, of homo's, of christenen of atheïsten of wat dan ook. Dan zou ik net zo goed zeggen ik ga nooit op die partij stemmen en ook niet op een andere partij die daarmee wil samenwerken.

Geloof jij nou echt Kiwiko dat de PVV in zo'n geval zou zeggen wij sluiten niemand uit, wij willen wel met jullie regeren.

Verder zijn wij allemaal niet bij de "formatiespelletjes" en dus weten we helemaal wat er echt gebeurt, dat geldt voor deze keer en ook voor alle vorige formaties.

Ik vind persoonlijk het feit dat het in Nederland mogelijk is een hele partij te financieren met buitenlands geld zonder openheid van zaken te hoeven geven over de giften tamelijk ondemocratisch en dat mag van mij allereerst aangepakt worden.

@Heino
Jammer hoor. Maar "men" ontkent dat niet volgens mij. Vergis je niet er zijn bokkers die last hebben van het "multiple personality syndrome", dus misschien valt het allemaal wel mee. ;)
:wave:

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:12

Eigenlijk zouden we een systeem moeten hebben zoals in Polen en Frankrijk. De 2 grootste partijen die uit de eerste ronde komen maar gen 50% van de stemmen hebben krijgen een 2e ronde
Dat betekent bijna altijd rechts tegen links en een van de 2 krijgt dan een meerderheid (dan had de PVV dus ook niet meer meegedaan, maar dat terzijde)
Op die manier is de politiek wel weer erg duidelijk.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:13

KiWiKo schreef:
moet je eens zoals ik een linkse stemmer zijn maar niet Wilders elke post afbranden :D :D :D en ook nog wel een beetje begrijpen wat hij bedoeld......

Ik heb nog nooit een PVV-er afgebrand. :) Ik heb ook nog nooit een persoonlijk verwijt gekregen. Maar ik voel me wel aangesproken als het om de linkse kiezer gaat. Ik heb hele fijne discussies gehad met PVVers en ook al van meerdere PVVers gehoord dat ze zich door mij persoonlijk helemaal niet aangevallen worden. Maar ik heb het gevoel dat de discussie een beetje een andere kant op gaat. En algemene leuzen heb ik ook een beetje genoeg van. Want ik reageer dan en dan zeggen mensen dat het niet tot mij gericht is.. Maar ik snap niet zo goed tot wie dan wel :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:18

Citaat:
Maar stel nu eens dat er een moslimpartij zou komen in Nederland die net als de PVV maar 1 lid heeft en dat het geld net als bij de PVV afkomstig zou zijn van wat wazige bronnen en hoogstwaarschijnlijk van een stelletje fundamentalisten in Amerika of het Midden-Oosten. En stel nou dat de reuze grappige leider van die partij met een boodschap zou komen die veel mensen hier aanspreekt, maar die erg discriminerend is ten opzichte van bijvoorbeeld vrouwen, of homo's, of christenen of atheïsten of wat dan ook. Dan zou ik net zo goed zeggen ik ga nooit op die partij stemmen en ook niet op een andere partij die daarmee wil samenwerken.

als zo een partij met de verkiezingen een enorme winst maakt dan kan je er niet onderuit dat "men" waarschijnlijk wil dat die partij in de regering komt :) :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:20

KiWiKo schreef:

Voor mij doe je het geweldig. Ik wil best wel met je discussiëren. ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:22

KiWiKo schreef:
Citaat:

als zo een partij met de verkiezingen een enorme winst maakt dan kan je er niet onderuit dat "men" waarschijnlijk wil dat die partij in de regering komt :) :)

Het lijkt me stug dat bijvoorbeeld een partij die discrimineerd jegens vrouwen ooit in een coalitie komt met de huidige partijen, SGP uitgezonderd. En "men" wilde niet dat de PVV ging regeren. De PVV heeft een flinke winst behaalt, en 1.5 miljoen Nedelanders zien het wel zitten met de PVV. Acht miljoen hebben er niet op gestemd, die "men" zien het dus wat minder zitten