Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:29

Hij was naar eigen zeggen net een seconde van het trapje af omdat hij het wilde verplaatsen oid.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:30

Cyntje schreef:
Die biker die wegsprong was niet diegene die direct bij de verdachte stond hoor ;)

Zo bedoelde ik het ook niet hoor, die wegsprong was een vrouw en die bij die auto een man, bedoelde dat ze goed gereageerd heeft op het moment dat die auto op haar af reed. Ik denk dat ik aan de grond genageld zou staan.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:31

Unoo schreef:
kazary schreef:
De man van dat trapje was gisteren ook nog op de tv.
Ook die heeft erg veel geluk gehad.

Dat trapje die wegvloog? Stond daar dan nog iemand op? Jeetje, die heeft dan zeker veel geluk gehad!

Die is er net op tijd afgesprongen.
Moderatoropmerking:
Link naar schokkende foto verwijderd
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 01-05-09 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:31

LizMD schreef:
Cyntje schreef:
Die biker die wegsprong was niet diegene die direct bij de verdachte stond hoor ;)

Zo bedoelde ik het ook niet hoor, die wegsprong was een vrouw en die bij die auto een man, bedoelde dat ze goed gereageerd heeft op het moment dat die auto op haar af reed. Ik denk dat ik aan de grond genageld zou staan.

Dat wel :j diegene keek de dood wel in de ogen!

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:39

Moet me toch even van het hart dat ik een deel van de reacties in dit topic en de mores die Bokt er blijkbaar op los laat discutabel vind.

De naam van de moordenaar mag niet genoemd worden, terwijl die overal op internet te vinden is.

De namen van de slachtoffers mogen niet genoemd worden. Deze onschuldige mensen, die ongewild als menselijk schild hebben gediend en daarmee mogelijk het leven van leden van de Koninklijke familie hebben gered, moeten als anonieme doden beschouwd worden en krijgen niet de eer en het respect dat ze verdienen. Terwijl ook hun namen nu en straks overal te vinden zullen zijn op internet, in de krant, in rouwadvertenties en waarschijnlijk ook tijdens de herdenkingsdienst.

En een hele beroepsgroep (pers) die daar zijn werk staat te doen naar beste eer en geweten terwijl sommigen ook op een haartje na geraakt werden, mag gewoon lekker afgefikt worden. Neergezet als gewetenloze geldwolven die alleen maar uit zijn op een mooi plaatje. Waarbij we er ook nog even aan voorbij gaan dat veel Nederlanders die plaatjes graag willen zien, getuige de run op kranten vandaag en de drukte op de internetsites die het nieuws de hele dag brengen.

Echt heel raar. Niet goed ook wat mij betreft.

sjorsie

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:51

@HenrietteM : het zou genuanceerder kunnen id maar dit zijn gewoon reacties van mensen die geschokt zijn op een openbaar forum, denk niet dat je dan van alles kunt gaan eisen.
Namen van de slachtoffers vind ik overigens wel echt te ver gaan, dit doe je gewoon niet.
Maar voor de rest, de dader had het maar niet moeten doen, geen medelijden en dat er gespeculeerd word krijg je vanzelf op elke tv zender of site word er van alles geroepen, haast een overkill aan info.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:54

als ik een gewonde zou zijn, zou ik echt niet willen dat mijn naam overal werd genoemd hoor!

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:00

with all do respect.. maar vind je nou echt dat de koninklijke familie zich hierdoor bedreigt moet voelen? Dat die mensen die als 'schild' gefunctioneerd hebben, het leven van de koninklijke familie gered hebben?

Sorry hoor, maar zo'n gepanserde bus heeft echt niet veel te lijden van een susuki swift.... als deze man explosieven aan boord had was het wat anders geweest, dan hadden die mensen inderdaad het leven van de koninklijke familie gered...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:01

Het is naar mijn weten geen gepanserde bus hoor...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:04

Als het goed is is de onderkant van de bus flink verstevigd... dat heb ik dan weer gehoord.

En verder zijn er naar mijn weten 5 doden (2 onderweg naar het ziekenhuis en 3 in ons ziekenhuis overleden, de derde vannacht aan een interne bloeding die ze niet konden stelpen) en de dader is nog niet overleden, maar is er wel slecht aan toe.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:04

Dan loop jij flink achter qua nieuws want de dader is allang overleden ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:05

Cyntje schreef:
Dan loop jij flink achter qua nieuws want de dader is allang overleden ;)

Ja idd... loop je zo'n 12 uur achter. Hij is vannacht rond 3 uur overleden.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:06

Sannessep schreef:
with all do respect.. maar vind je nou echt dat de koninklijke familie zich hierdoor bedreigt moet voelen? Dat die mensen die als 'schild' gefunctioneerd hebben, het leven van de koninklijke familie gered hebben?

Sorry hoor, maar zo'n gepanserde bus heeft echt niet veel te lijden van een susuki swift.... als deze man explosieven aan boord had was het wat anders geweest, dan hadden die mensen inderdaad het leven van de koninklijke familie gered...

Vind ik ook !
Ik denk dat hij veel minder schade had aangericht als hij alleen
op de bus was ingereden .
Wat kan zo'n autootje aanrichten bij een bus ?

De meeste mensen hoor je over het Koninklijk huis .
Ik vind het erger voor de mensen/familieleden die zijn aangereden/overleden etc .

Als het een nette man was , die alles netjes betaalde etc en ineens zijn baan kwijt raakte maar
geen uitkering kreeg en hierdoor op straat kwam te staan had ik het een stunt gevonden
als hij alleen op de bus was ingereden !!

Helaas is hij overleden en zullen we nooit exact weten wat er in zijn koppie is omgegaan .
Diep triest dat deze man zichzelf en 5 andere mensen uit het leven liet stappen !!

Amandie

Inderdaaad sannessep.
Maar is het zo dat er ook een zwangere vrouw is overleden??
Want bij rtl boulevard zei die peter dat :=

kazary

Sannessep schreef:
Als het goed is is de onderkant van de bus flink verstevigd... dat heb ik dan weer gehoord.

En verder zijn er naar mijn weten 5 doden (2 onderweg naar het ziekenhuis en 3 in ons ziekenhuis overleden, de derde vannacht aan een interne bloeding die ze niet konden stelpen) en de dader is nog niet overleden, maar is er wel slecht aan toe.

Hoe kun je zoiets nu zeggen??
Zou je aub even de nieuws sites aan willen klikken?

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:07

Overleden zijn :

3 mannen
2 vrouwen
en de dader .

xxGermaXX

Vanmorgen een bloemetje neergelegd en het is ontzettend bizar.......
Het lijkt net een slechte film maar helaas is het de waarheid
Gistermorgen kreeg me zus een telefoontje dat er een ongeluk was gebeurd dus wij dachten dat er autos van de optocht op elkaar waren geknalt
totdat er verteld werd dat er een ernstig ongeluk gebeurd was
En werd gevraagd of iedereen rustig naar huis wou gaan.
Waar ik me aan kon storen was dat heel veel mensen toch richting de naald gingen om te kijken dat is iets wat ik niet begrijp...

In apeldoorn hangt een rare sfeer en dat zal nog wel even duren.
Mij lijkt het verschrikkelijk om over die weg te rijden omdat je weet dat daar mensen gestorven zijn
Mijn gedachten gaan uit naar de nabestaande, slachtoffers, hulpverleners, omstanders iedereen die er wat van heeft meegekregen....

Amandie

Dat weet ik :j, maar bij rtl boulevard zei die peter dat er ter plekke een zwangere vrouw was overleden :=...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:08

Aangezien de koninklijke familie stond in de bus was het met zo'n klap echt niet overzien geweest,...

Ik denk niet dat mensen beseffen wat een ongeluk daadwerkelijk voor impact kan maken.

Ok... met een swiftje heb je niet al te veel te vertellen maar snelheid kan veel kwaad doen dat hebben we gister wel gezien denk ik zo ;)

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:09

Cyntje schreef:
Aangezien de koninklijke familie stond in de bus was het met zo'n klap echt niet overzien geweest,...

Ik denk niet dat mensen beseffen wat een ongeluk daadwerkelijk voor impact kan maken.

Ok... met een swiftje heb je niet al te veel te vertellen maar snelheid kan veel kwaad doen dat hebben we gister wel gezien denk ik zo ;)

Ik denk dat als hij inderdaad in de bus was genkalt, dat de bus wel was omgevallen. Met de snelheid dat hij reed, kan je meer schade aanrichten dan iedereen denkt..

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:10

Net op de radio dat er nog 1 is overleden. Een lid van de KMAR.

luxx

7 doden, de medewerker van de marechausse is ook overleden.
Gecondoleerd Azary...

rowo

Ik verwacht niet dat dat Swiftje de bus had doen omvallen :n Weet je wel wat voor gewicht zo'n bus heeft? Vooral incl. de mensen die erop staan.
Laatst bijgewerkt door rowo op 01-05-09 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:11

Voor zover ik weet is dat niet bij ons gebeurd in ieder geval, maar ik ben er zelf niet bij geweest, dat zijn collega's van mij geweest. Maar als dat het geval zou zijn, dan zou ik dat vast gehoord hebben.

Ik krijg net ook door dat de dader inderdaad overleden is. Ik ben gewoon aan het werk en het is hier knetterdruk (had nu ff pauze) dus ik kan niet alles bijhouden ;) .

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:11