Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:19

fokfanaat schreef:
ik vind ook terugloop in toerisme een mooi teken om te laten zien dat ik het er niet mee eens ben, dus ik zal ook echt niet gaan.

En daarnaast verdom ik het om door MAGA-hoepels te springen om Trump’s Amerika binnen te ‘mogen’.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:32

Volgens iemand heeft de FIFA volgende week spoedoverleg, mensen annuleren hun tickets voor wedstrijden in us en de oproepen om het wk alleen in Canada en Mexico te laten spelen klinken steeds luider.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:39

BigOne schreef:
Volgens iemand heeft de FIFA volgende week spoedoverleg, mensen annuleren hun tickets voor wedstrijden in us en de oproepen om het wk alleen in Canada en Mexico te laten spelen klinken steeds luider.

Eindelijk! Die president van de FIFA is zo corrupt als wat, dus ben benieuwd. Ook wel heel erg ironisch nadat hij de vredesprijs van de FIFA heeft gekregen. Nu de Olympische spelen ook nog, en het liefst alle internationale wedstrijden daar niet meer houden (Ik kijk ook naar jullie FIA, geen races meer daar).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:01

BigOne schreef:

Leuk idee. Infantino is als de Honeybadger. Honeybadger don’t care. Honeybadger wil leven. Infantino wil $$$$$. Niet voor FIFA. voor Infantino.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:05

heidy_wilco schreef:
BigOne schreef:

Eindelijk! Die president van de FIFA is zo corrupt als wat, dus ben benieuwd. Ook wel heel erg ironisch nadat hij de vredesprijs van de FIFA heeft gekregen. Nu de Olympische spelen ook nog, en het liefst alle internationale wedstrijden daar niet meer houden (Ik kijk ook naar jullie FIA, geen races meer daar).

Yeah…..no. Net als golf, (LIV TOUR, $ 1.000.000.000 te verdelen in Saoedi Arabië, Quatar, etc, etc), gaan ze voor de heilige $$$$$.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:13

Ik volg oa fox news op facebook. Dit zegt trump in een video die zd daar delen

TRUMP: "If we don't do it, Russia or China will take over Greenland, and we're not going to have Russia or China as a neighbor. Okay?"

"I would like to make a deal the easy way. But if we don't do it the easy way, we're going to do it the hard way."

"I'm a fan of Denmark...but, you know, the fact that they had a boat land there 500 years ago doesn't mean that they own the land."

"NATO's got to understand that. I'm all for NATO. I saved NATO. If it weren't for me, you wouldn't have a NATO right now."

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:17

Maartje1990 schreef:

TRUMP: "If we don't do it, Russia or China will take over Greenland, and we're not going to have Russia or China as a neighbor. Okay?"

"I would like to make a deal the easy way. But if we don't do it the easy way, we're going to do it the hard way."

"I'm a fan of Denmark...but, you know, the fact that they had a boat land there 500 years ago doesn't mean that they own the land."

"NATO's got to understand that. I'm all for NATO. I saved NATO. If it weren't for me, you wouldn't have a NATO right now."

Ik bied € 1.000 als de Sinaasappel NU Denemarken kan aanwijzen op een blinde kaart. Los van de rest van zijn leugens.

Maartje1990

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:22

Ik denk dat ie ook niet weet waar alaska ligt.. en vooral niet welk buurland

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:12

Maartje1990 schreef:

Deze is wel grappig: “ I'm a fan of Denmark...but, you know, the fact that they had a boat land there 500 years ago doesn't mean that they own the land."

De Vikingen zijn in elk geval ooit geland op Groenland. Als dat niet goed genoeg is (prima verder, kun je over discussiëren) waarop is zijn claim dan gebaseerd? Als de Denen Groenland niet kunnen claimen op basis van de geschiedenis, hoe zit het dan met pakweg…..Canada? Ligt een stuk dichterbij?!

Maar ja, discussiëren met Trump is als schaken met een geestelijk gehandicapt persoon: de regels veranderen waar je bij staat dus het kan zomaar gebeuren dat je verliest.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:57

Die laatste bewering vind ik wel een belediging voor verstandelijk gehandicapte mensen.
Trump is een bizar egoïstische, manipulerende man; door en door slecht.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:32

Cowboy55 schreef:
Maartje1990 schreef:

Deze is wel grappig: “ I'm a fan of Denmark...but, you know, the fact that they had a boat land there 500 years ago doesn't mean that they own the land."

De Vikingen zijn in elk geval ooit geland op Groenland. Als dat niet goed genoeg is (prima verder, kun je over discussiëren) waarop is zijn claim dan gebaseerd? Als de Denen Groenland niet kunnen claimen op basis van de geschiedenis, hoe zit het dan met pakweg…..Canada? Ligt een stuk dichterbij?!

Maar ja, discussiëren met Trump is als schaken met een geestelijk gehandicapt persoon: de regels veranderen waar je bij staat dus het kan zomaar gebeuren dat je verliest.

Ja, nou of amerika zelf toch? Moeten alle niet natives van amerika dan ook maar weer weg? Dan wordt amerika weer van de natives.. slaat nergens op. Domme gast.

Ik vind je opmerking over geestelijk gehandicapt persoon ook erg ongepast

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Maartje1990 schreef:
Ik denk dat ie ook niet weet waar Alaska ligt.. en vooral niet welk buurland

En dat als de zee er tussen bevroren is dat je zo over het ijs loopt naar 'dat andere land' ....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:32

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

Maartje1990 schreef:

Ah ja, dat Rusland een ijslaag oversteken weg ligt van Alaska vergeten we maar even.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

pmarena schreef:
Hadden jullie het nieuwe filmpje al gezien, vanuit het perspectief van de 'agent' die schoot...

https://www.youtube.com/watch?v=o17vgCnDBCo

Ik had die gisteren voorbij zien komen ja ;(
Toen viel me ook pas op dat ze d’r hond nog bij zich had in de auto.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:10

Ja dat arme dier...vraag me af hoe het daarmee verder ging.

Die partner die een beetje een grote mond had tegen de 'agent' zal zich ook wel vreselijk schuldig voelen als ik dat filmpje zo zie...

Ze deed natuurlijk niks wat een excuus is om even later iemand dood te schieten, maar ik zou toch het gevoel hebben van verdorie was ik gewoon eerder ingestapt dan waren we weggereden.... nu heb ik ervoor gezorgd dat die kerels geagiteerd raakten en er aan bijgedragen dat deze situatie ontstond...

Zijn er geen filmpjes die eerder begonnen vraag ik me af...?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de situatie ontstond van het bekvechten met de agent / met de auto schuin op de weg staan...?

Niet dat het heel veel uitmaakt verder want het schieten was gewoon een onnodige escalatie terwijl ze er nog geen halve minuut van af waren om weg te rijden....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

Die overleden vrouw heeft ook duidelijk de situatie niet goed ingeschat. Zelfs wij weten dat je niet moet vluchten als een wetsdienaar een pistool op je richt zéker niet in Amerika met een groep als ICE.
Als ze simpelweg de motor had uitgeschakeld en met de handen omhoog was blijven zitten had het anders af kunnen lopen.
Dat die agent met zijn voorgeschiedenis daar niet had horen te lopen is iets wat je de overheid én hem wel aan kunt rekenen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:49

Maar ik lees juist dat een andere agent haar de opdracht gaf om weg te rijden.
En zelfs al hadden ze haar inderdaad gevraagd om uit te stappen, rechtvaardigt dat het direct schieten en dan ook nog eens van opzij twee keer door het hoofd schieten?

Hier staat half Nederland op de kop als een agent een waarschuwingsschot lost als er een tractor alle aanwijzingen negeert, maar diezelfde mensen die dat veroordelen, juichen dit geweld in Amerika juist toe lijkt het wel, en doen er alles aan om het gedrag van de schutter goed te praten := Bizar vind ik het

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:10

DubbelFun schreef:
Die overleden vrouw heeft ook duidelijk de situatie niet goed ingeschat. Zelfs wij weten dat je niet moet vluchten als een wetsdienaar een pistool op je richt zéker niet in Amerika met een groep als ICE.
Als ze simpelweg de motor had uitgeschakeld en met de handen omhoog was blijven zitten had het anders af kunnen lopen.
Dat die agent met zijn voorgeschiedenis daar niet had horen te lopen is iets wat je de overheid én hem wel aan kunt rekenen.

Ah, het is haar eigen schuld dat ze dood is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

Als er een rechtszaak komt zal er wellicht duidelijkheid komen, voor de rest is een groot deel speculatie ..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

_San87_ schreef:
Ah, het is haar eigen schuld dat ze dood is.
Dat zeg ik niet... ze had gewoon in die situatie beter anders kunnen reageren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:12

Hier dan nog een filmpje van de New York Post waarin het schokkende filmpje wordt getoond. Maar ook een fragment uit de persconferentie die er op volgde.

https://www.youtube.com/watch?v=mS3caI3di8c

Als je al ziet wat voor wapens er geshowd worden tijdens een persconferentie dan kun je niet anders dan concluderen dat de VS toch een door en door verrot land is als het op wapens aan komt.

Dat schieten was ook totaal onnodig. De ICE agent stond aan de zijkant van de wagen. Dus hij stond op dat moment veillig. Maar ja, de opleiding die agenten in de VS krijgen behalve het schieten dan ook maar bitter weinig voor. Ze moeten aan hun conditie werken en leren schieten en dat is het wel zo'n beetje.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:13

Cer schreef:
Als er een rechtszaak komt zal er wellicht duidelijkheid komen, voor de rest is een groot deel speculatie ..

Is er dan nog sprake van een functionerende rechtsstaat in de VS?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

Als hij voor een civiele rechter komt heb je nog kans op een normale procedure, komt hij ook voor de militaire rechtbank dan heb je grote kans op vrijspraak liefst wegens 'procedurele fouten'......en militair overstijgt civiel!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

Loretta schreef:
Is er dan nog sprake van een functionerende rechtsstaat in de VS?

Jawel hoor.. de VS is echt veel groter dan dit.

Toevallig is van de week de trial over de uvalde shooting begonnen.
De slechtste trial die ik gezien heb was die van Karen Read, incident uit 2022 (Biden) met een corrupt politie apparaat.
Dus ik denk dat dat verder niks zegt

Al die districten zijn regio’s op zichzelf die hun eigen ding doen

Dat zie je nu toch ook in NY, daar is toch ook (gelukkig) anders gekozen…