Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:52

ruitje schreef:
Ik vind het sowieso raar hoe er het laatste jaar over 'eigendommen' gedacht word. Of het nu gaat om het verplicht onteigenen van boeren voor woningbouw of de gaskraan weer open zetten in Groningen.

Net alsof je gewoon niks te zeggen hebt over grond die gewoon van jezelf is.

Je zal maar in Groningen wonen zeg... echt absurd dit.

Zo mee eens.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:57

Exitium schreef:
In bepaalde gevallen is dat ook zo. Grond onteigenen is iets van alle tijden bijvoorbeeld.

Naar mijn mening niet zoals de laatste tijd, uiteraard word er al jaren onteigend maar er word niet door de landelijke politiek zo de last bij burgers gelegd voor slecht bestuur.

We hebben het dan echt over hele gebieden he die besproken worden, dus het hele Groene Hart of heel Groningen.

Niet 5 boeren die naast Rotterdam wonen voor uitbreiding van een woonwijk.

Ik vind het echt een bron voor onvrede ook, ik kan mij voorstellen dat in Groningen heel veel mensen wonen die zich echt niet serieus genomen voelen als je zo'n debat volgt :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:22

Groninger :wave:

Ik denk dat de meeste Groningers de genoemde roeptoeters niet serieus nemen. Er was laatst een item waarin aan Groningers werd gevraagd of ze niet de gaskraan weer open wilden draaien, nu de prijzen zo opliepen. Het merendeel is daar niet voor. Zéker niet nu er vorige week weer meerdere aardbevingen zijn geweest.

Het is echt wel een open wond in de provincie, de gaswinning en de gevolgen daarvan. Zeker hoe de overheid ermee om is gesprongen en nog omspringt. Wat dat betreft snap ik best het sentiment dat als je niet in de randstad woont, je niet mee telt. Dat wordt keer op keer bevestigd. En las ik nou laatst niet dat er hier in de provincie ook maar een kerncentrale moest komen? :roll: :roll:
Laatst bijgewerkt door Berdien op 14-10-21 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:29

Groningen is de láátste provincie waar ik een kerncentrale zou bouwen.. :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:57

nu wordt dus net gedaan alsof het de schuld van de Groningers is dat de gasprijs zo hoog is, net als dat het de schuld van de boeren is dat er een woningtekort is. 8)7

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:10

Berdien schreef:
Groninger :wave:

Ik denk dat de meeste Groningers de genoemde roeptoeters niet serieus nemen. Er was laatst een item waarin aan Groningers werd gevraagd of ze niet de gaskraan weer open wilden draaien, nu de prijzen zo opliepen. Het merendeel is daar niet voor. Zéker niet nu er vorige week weer meerdere aardbevingen zijn geweest.

Het is echt wel een open wond in de provincie, de gaswinning en de gevolgen daarvan. Zeker hoe de overheid ermee om is gesprongen en nog omspringt. Wat dat betreft snap ik best het sentiment dat als je niet in de randstad woont, je niet mee telt. Dat wordt keer op keer bevestigd. En las ik nou laatst niet dat er hier in de provincie ook maar een kerncentrale moest komen? :roll: :roll:

Het is heel triest en zeer falend beleid. Want de overheid en de NAM wist al vanaf dag 1 de risico's van de gaswinning en op de nadelen (aardbevingen) daar s gewoon niet op geanticipeerd door geld op zij te zetten voor gedupeerden.
Het is heel schaamtevol en ik vind dit zo erg dat het zo gaat.....

En Limburg komt er aan....want iets meer als 25 jaar geleden is er heel bewust!! Voor gekozen om de pompen stop te zetten die zorgen dat in de vroegere mijnen het water niet gaat stijgen. Nog even en in de mijnstreek stijgt het water te hoog (is al volop bezig en de regering weet dit en wist dit en drukt zijn snor) en gaan de huizen onder lopen. https://nos.nl/l/2145785
Dit wordt een "2de Groningen " en nu al kun je verwachten dat dit probleem net als bij de Groningers hun probleem wordt.

Zo Triest. Nl is welvarend vanwege de gaswinning en kolenwinning, maar er is geen geld gereserveerd voor de inwoners wiens leven naar de knoppe is, of gaat, of zal gaan.
Ik vind dit zo verdrietig en onbegrijpelijk. Wat dat betreft heeft Noorwegen het beter gedaan met de gaswinning, want daar is het geld niet uitgegeven.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:25

pien_2010 schreef:
ruitje schreef:
Ik vind het sowieso raar hoe er het laatste jaar over 'eigendommen' gedacht word. Of het nu gaat om het verplicht onteigenen van boeren voor woningbouw of de gaskraan weer open zetten in Groningen.

Net alsof je gewoon niks te zeggen hebt over grond die gewoon van jezelf is.

Je zal maar in Groningen wonen zeg... echt absurd dit.

Zo mee eens.

Precies dit, maar er word ook nog eens gesproken over de Lelylijn die recht door mensen hun weilanden gaat lopen als dat ding er al komt.. Het leek er eerst op dat deze ook door mijn weiland zou komen waar ik echt al niet goed van werd, want dat wil ik uiteraard niet want ik ben hier voor de paarden gaan wonen en de paarden lopen daar. Maar nu gaat hij vermoedelijk, als dat ding er al komt, ergens anders langs. Maar ik vind het echt absurd.
Met bouwen van woningen vind ik nog steeds; koop dan al bestaande bouwgrond als gemeente of een melkveebedrijf die al langere tijd te koop staat en bouw daar een leuke groene dorp of wijk, zo nodig met wat appartementen 3 of 4 hoog, zonder dat het een betonblok word, met vijvers en parkjes etc.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:27

Wat was er eigenlijk eerder.. die gaswinning of die woningen?
Zijn ze ooit gewoon bij mensen in de achtertuin gaan boren, of hoe werkt dat eigenlijk?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:46

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 12:50

Er werd in de jaren zestig al gewaarschuwd voor aardbevingen.

(Maar werd weggewuifd...)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:11

Janneke2 schreef:
Er werd in de jaren zestig al gewaarschuwd voor aardbevingen.

(Maar werd weggewuifd...)

Kom op, natuurlijk wisten ingenieuren dit precies zoals Janneke omschrijft.

Zoals ze ook wisten wat het gevolg zou zijn vd pompen stoppen na 25 jaar in de mijnstreek. Is willens en wetens niet de verantwoordelijkheid nemen voor de negatieve gevolgen. Het heeft veel geld opgebracht en de mensen hebben het nakijken. Onbegrijpelijk en zoooo slecht.
Zelfs ik wist als kind al, wonende in de mijnstreek dat zolang de pompen zouden blijven draaien het goed was. Dat wist gewoon iedereen. Mensen worden net als in Groningen willens en wetens in de steel gelaten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:27

Verantwoordelijkheid kost geld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 15:37

tamary schreef:
Verantwoordelijkheid kost geld.

Maaar minder als de verantwoordelijkheid niet nemen. Kijk nu naar de ellende in Groningen. Wat denk je dat dit kost? Een hele generatie jeugd is de pinuut, idem de ouders, huizen zijn anper nog iets waard.
Limburg idem dito, had de pompen gewoon laten draaien , dan leefden ze nog lang en gelukkig. Dat gaat straks heel heel heel erg veel geld kosten.
Waarom is zowel in Groningen als in Limburg geen geld daarvoor opzij gezet? Is toch raar. Deze 2 regio's hebben zoveel geld verdiend voor Nederland, oa daardoor zijn we zo welvarend.
Ik begrijp het gewoon niet.

Ik vind het ook heel kortzichtig. De Groningers en hun kinderen hebben geen greintje vertrouwen meer id politiek. Dit geldt al voor heel veel Limburgers die weten dat dit eraan gaat komen.
Dat vind ik gevaarlijk voor de geloofwaardigheid vd politiek en de eventuele gevolgen daarvan.
Er zijn nu al 3 grote dossiers (zorgtoeslag tel ik er dan ook bij). Dat is gewoon niet goed.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 16:04

Zeker, niet verder kijken dan volgende verkiezingen gaat heel veel geld kosten (en de mensen die dat nodig hebben zullen het nooit krijgen). Vandaar ook verantwoordelijkheid kost geld. Dat afschuiven zoals nu zo gedaan wordt (want anders niet herkozen [sarc modus] en dan moet je een eerlijk/echt vak gaan uitoefenen[/sarc modus]). Je zou lange termijn beslissingen anders moeten oplossen of de politiek meer beperking qua lengte in functie geven. Of zouden ze dan nog meer kan niet schelen houding krijgen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:12

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 20:12

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 21:53

10 procent, echt absurd....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 22:50

pien_2010 schreef:
Volgens dit artikel is pas 10% vd toeslagenaffaire afgehandeld en dat ligt ver weg vd 75 % dat eerder hier werd genoemd waar ik toen naar dat artikel vroeg

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... aam-hoe-nu

Jammer, ik had iever die 75% gehad!

10% volledig afgehandeld.
Veel gedupeerden hebben wel al een deel compensatie gehad, maar bij lange na, niet genoeg.

Triest, maar ik had dit wel verwacht.
Financiële correcties over meerdere jaren, is maatwerk, moet bijna altijd handmatig worden gedaan. Dat gaat niet snel.
Volgens mij is de Belastingdienst ook in die tijd op een ander systeem overgestapt en dat maakt correcties/berekeningen maken nog lastiger.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:15

pien_2010 schreef:
Volgens dit artikel is pas 10% vd towslagenaffaire afgehandeld en dat ligt ver weg vd 75 % dat eerder hier werd genoemd waar ik toen naar dat artikel vroeg

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... aam-hoe-nu

Jammer, ik had iever die 75% gehad!

Laat weer eens zien wat het probleem is met de huidige politiek.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:17

Het is niet mijn hoofdreden om een pivo aan te schaffen. Maar het lijkt me wel een keer reuze handig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:08

Lorette wat is een pivo? Ik heb gegoogeld maar er komt best veel omhoog.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:55

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:56

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:
Lorette wat is een pivo? Ik heb gegoogeld maar er komt best veel omhoog.

Ooh wat stom van mij. Helemaal verkeerde topic.

Het bericht had in dit topic gemoeten
[RUI] Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

_O- pas soucis...geen probleem.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:01

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:13

Echwel schreef:
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... n=facebook

Dat deze man nog steeds podium krijgt en door mag gaan als politicus

Hoe walgelijk deze man ook is. Hij is toch een gekozen volksvertegenwoordiger al zou wappievertegenwoordiger beter op zijn plaats zijn.

Maar hij is alleen maar extremer en extremer geworden. Dan is het toch wel eng dat een klein deel van de bevolking er precies zo over denkt dan hij.