Merula123 schreef:En uit ervaring weet ik dat boeren(supporters) toch niet luisteren naar argumenten van tegenstanders, dus daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik ben al genoeg aangevallen door goede argumenten te geven die gewoon volledig genegeerd werden.
Dus boeren luisteren volgens jou niet naar argumenten van tegenstanders. En jij gaat hier niet de argumenten van boeren lezen... Lekker niveautje wel.
Merula123 schreef:Boeren zijn gewoon hartstikke slecht voor het milieu. Ze zorgen voor bijna de helft van de stikstofuitstoot in Nederland. Het argument 'maar ze zorgen voor ons eten' slaat ook nergens op, want ongeveer driekwart van de productie gaat naar het buitenland. Daarnaast importeren we ook heel veel eten. Een inkrimping van de veestapel zou dus echt niet zoveel invloed hebben op ons voedsel. Verder wil ik geen mensen supporten die dieren laten vermoorden voor eten.
Hier ga ik niet eens op reageren voordat je je verdiept hebt in de discussie die hier gevoerd wordt. Iets met ergens uren tijd in stoppen (door voor- én tegenstanders) en dan dit verhaal lezen dat een kind van 10 nog in elkaar kan draaien.
Dat je geen dieren wil eten is je goed recht. Maar dat is een ethische kwestie en niet de discussie die hier gevoerd wordt. Wil je het écht over milieu, stikstof en voedselproductie gaan hebben, dan zou ik eerst zorgen dat je weet wat er allemaal speelt en dat je de feiten op een rijtje hebt. Zo niet, dan plaats je jezelf buiten de discussie maar hoef je niet in een hoekje te gaan huilen dat boeren niet naar jou luisteren.
Jessix schreef:Ja zou dat de reden zijn om meer dan 12 uur te vroeg ergens al aanwezig te zijn? Ik heb juist het idee dat het niet bijdraagt aan positieve aandacht.
Ik denk het, ik zou niet weten waarom ze er anders staan. Je kunt overal wel iets negatiefs in zien. Zo lang ze daar gewoon staan te staan met hun trekker en een bakkie koffie drinken met oom agent... wat is dan het probleem?
Volgens mij zijn het boeren uit de omgeving van Den Haag. Heel eerlijk dacht ik steeds dat het morgen niet wéér op iets grootst zou uitdraaien. Veel boeren uit onze omgeving zijn hooguit 1 keer naar een protest geweest en zijn al 'protestmoe'. Maar als ik die beelden zie van de boeren die nu bij het Binnenhof staan, krijg ik het gevoel dat er morgen toch nog wel eens behoorlijk wat mensen richting Den Haag gaan. Er heerst een groot saamhorigheidsgevoel onder de boeren en ik kan mij goed voorstellen dat mensen door deze beelden getriggerd worden om morgen toch te gaan. Als hier geen hoogzwangere dames onze aandacht hadden gevraagd, was mijn vriend of ik weer gegaan.