steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:50

Merula123 schreef:
Ze staan er nu al terwijl ze pas toestemming hebben vanaf morgen 10:00, dus dit laat wel weer eens zien dat ze zich niets van de regels aantrekken :evaw:

Gezellig, de eerste die staat te springen om boeren zwart te maken en over 1 kam te scheren heeft zich al gemeld *\o/*

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:56

Tiepfoudt schreef:
Merula123 schreef:
Ze staan er nu al terwijl ze pas toestemming hebben vanaf morgen 10:00, dus dit laat wel weer eens zien dat ze zich niets van de regels aantrekken :evaw:

Gezellig, de eerste die staat te springen om boeren zwart te maken en over 1 kam te scheren heeft zich al gemeld *\o/*
Ik reageerde op een reactie van iemand die zich afvroeg of de boeren zich aan de regels zouden houden. Er zullen vast wat boeren zijn die dat wel doen, maar zeker niet allemaal, wat dit maar weer laat zien. Vorige keer reden ze ook met z'n allen over de snelwegen, wat illegaal is. Maar ja, je kan alles doen met een trekker.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:13

Ach. Ik vind het gewoon hilarisch dat iemand die zich niet laat zien als het over de inhoud gaat (grotendeels de afgelopen 150 pagina's), opeens opduikt als er iets negatiefs te melden is. Maar kom er gezellig bij hoor ;)

En wat staan die 20 boeren daar nu te doen dan? Zijn ze vervelend? Op een foto zie ik gewoon een handvol trekkers in een rij opgesteld voor de ingang van het Binnenhof, zonder de ingang te blokkeren. Ze staan daar gewoon te staan.

Ernstig joh. Geboefte op klompen is het :')
Laatst bijgewerkt door Tiepfoudt op 18-02-20 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:17

Maar wat is de meerwaarde van daar al staan dan? Of willen ze gewoon het beste uitzicht hebben?! :')

Tiepfoudt

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:18

Misschien collega's oproepen om ook te gaan? Hoe meer mensen, hoe meer aandacht voor het probleem.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:23

Tiepfoudt schreef:
Ach. Ik vind het gewoon hilarisch dat iemand die zich niet laat zien als het over de inhoud gaat (grotendeels de afgelopen 150 pagina's), opeens opduikt als er iets negatiefs te melden is. Maar kom er gezellig bij hoor ;)

En wat staan die 20 boeren daar nu te doen dan? Zijn ze vervelend? Op een foto zie ik gewoon een handvol trekkers in een rij opgesteld voor de ingang van het Binnenhof, zonder de ingang te blokkeren. Ze staan daar gewoon te staan.

Ernstig joh. Boeven zijn het :')

Ik ben niet heel actief op bokt dus ik had dit topic nog niet eerder gezien. Het spijt me dat ik geen 150 pagina's heb doorgelezen en overal op heb gereageerd :')

En uit ervaring weet ik dat boeren(supporters) toch niet luisteren naar argumenten van tegenstanders, dus daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik ben al genoeg aangevallen door goede argumenten te geven die gewoon volledig genegeerd werden.

Boeren zijn gewoon hartstikke slecht voor het milieu. Ze zorgen voor bijna de helft van de stikstofuitstoot in Nederland. Het argument 'maar ze zorgen voor ons eten' slaat ook nergens op, want ongeveer driekwart van de productie gaat naar het buitenland. Daarnaast importeren we ook heel veel eten. Een inkrimping van de veestapel zou dus echt niet zoveel invloed hebben op ons voedsel. Verder wil ik geen mensen supporten die dieren laten vermoorden voor eten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:25

Ja zou dat de reden zijn om meer dan 12 uur te vroeg ergens al aanwezig te zijn? Ik heb juist het idee dat het niet bijdraagt aan positieve aandacht.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:51

Merula123 schreef:
Boeren zijn gewoon hartstikke slecht voor het milieu. Ze zorgen voor bijna de helft van de stikstofuitstoot in Nederland. Het argument 'maar ze zorgen voor ons eten' slaat ook nergens op, want ongeveer driekwart van de productie gaat naar het buitenland. Daarnaast importeren we ook heel veel eten. Een inkrimping van de veestapel zou dus echt niet zoveel invloed hebben op ons voedsel. Verder wil ik geen mensen supporten die dieren laten vermoorden voor eten.

If you think farming is bad, stop eating. Problem solved. ;)

Bovenstaande kwam ik vanmorgen tegen op een auto van een boer en ik kan het niet anders dan toe juichen.

Waar denk je dat je eten vandaan komt als alle boeren in Nederland stoppen met boeren? De boeren in het buitenland zijn niet slecht voor het milieu? Is Nederland het enige land wat aan milieu vervuiling doet?

Jessix schreef:
Ja zou dat de reden zijn om meer dan 12 uur te vroeg ergens al aanwezig te zijn? Ik heb juist het idee dat het niet bijdraagt aan positieve aandacht.

Waarom staan mensen 12 uur van te voren al in de rij tijdens Prinsjesdag?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:54

Froukje schreef:
Merula123 schreef:

If you think farming is bad, stop eating. Problem solved. ;)

Bovenstaande kwam ik vanmorgen tegen op een auto van een boer en ik kan het niet anders dan toe juichen.

Waar denk je dat je eten vandaan komt als alle boeren in Nederland stoppen met boeren? De boeren in het buitenland zijn niet slecht voor het milieu? Is Nederland het enige land wat aan milieu vervuiling doet?
Ik zeg niet dat alle boeren moeten stoppen, maar het overgrote gedeelte zou kunnen ophouden en we zouden alsnog genoeg eten hebben. Daarnaast eet ik sowieso geen vlees dus zoveel van de boeren haal ik niet.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:54

Merula123 schreef:
En uit ervaring weet ik dat boeren(supporters) toch niet luisteren naar argumenten van tegenstanders, dus daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik ben al genoeg aangevallen door goede argumenten te geven die gewoon volledig genegeerd werden.

Dus boeren luisteren volgens jou niet naar argumenten van tegenstanders. En jij gaat hier niet de argumenten van boeren lezen... Lekker niveautje wel.

Merula123 schreef:

Hier ga ik niet eens op reageren voordat je je verdiept hebt in de discussie die hier gevoerd wordt. Iets met ergens uren tijd in stoppen (door voor- én tegenstanders) en dan dit verhaal lezen dat een kind van 10 nog in elkaar kan draaien.

Dat je geen dieren wil eten is je goed recht. Maar dat is een ethische kwestie en niet de discussie die hier gevoerd wordt. Wil je het écht over milieu, stikstof en voedselproductie gaan hebben, dan zou ik eerst zorgen dat je weet wat er allemaal speelt en dat je de feiten op een rijtje hebt. Zo niet, dan plaats je jezelf buiten de discussie maar hoef je niet in een hoekje te gaan huilen dat boeren niet naar jou luisteren.

Jessix schreef:

Ik denk het, ik zou niet weten waarom ze er anders staan. Je kunt overal wel iets negatiefs in zien. Zo lang ze daar gewoon staan te staan met hun trekker en een bakkie koffie drinken met oom agent... wat is dan het probleem?

Volgens mij zijn het boeren uit de omgeving van Den Haag. Heel eerlijk dacht ik steeds dat het morgen niet wéér op iets grootst zou uitdraaien. Veel boeren uit onze omgeving zijn hooguit 1 keer naar een protest geweest en zijn al 'protestmoe'. Maar als ik die beelden zie van de boeren die nu bij het Binnenhof staan, krijg ik het gevoel dat er morgen toch nog wel eens behoorlijk wat mensen richting Den Haag gaan. Er heerst een groot saamhorigheidsgevoel onder de boeren en ik kan mij goed voorstellen dat mensen door deze beelden getriggerd worden om morgen toch te gaan. Als hier geen hoogzwangere dames onze aandacht hadden gevraagd, was mijn vriend of ik weer gegaan.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:00

Pardon? Ik heb genoeg artikelen hierover gelezen om te weten waarover ik praat. Als jullie niet met zinnige argumenten komen kan ik daar ook niet op reageren.

Ik ben hier klaar mee voor vandaag, dus even als laatste bericht: f*ck de boeren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:26

hartverwarmend, die vriendelijkheid
Ben wel benieuwd overigens, wie zorgt voor al dat plantaardige voedsel dan? Of groeit dat in fabrieken?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:31

Kinke schreef:
hartverwarmend, die vriendelijkheid
Ben wel benieuwd overigens, wie zorgt voor al dat plantaardige voedsel dan? Of groeit dat in fabrieken?

Akkerbouwers zijn geen boeren ;) Dat wisten we inmiddels al wel toch? Je bent alleen boer als je dieren produceert om ze te laten vermoorden...
Laatst bijgewerkt door Froukje op 18-02-20 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:31

Zonder mest groeien die plantjes ook niet best.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:37

Merula123 schreef:
purny schreef:
Ik ben benieuwd of de boeren zich morgen aan de gemaakte afspraken houden...

Inderdaad! Heb het idee dat het een soort sociaal gebeuren wordt in Den Haag en dat het demonstreren bijzaak is.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:54

Merula123 schreef:
Pardon? Ik heb genoeg artikelen hierover gelezen om te weten waarover ik praat. Als jullie niet met zinnige argumenten komen kan ik daar ook niet op reageren.

Ik ben hier klaar mee voor vandaag, dus even als laatste bericht: f*ck de boeren.

Slaaplekker hé.

imaudy schreef:
Inderdaad! Heb het idee dat het een soort sociaal gebeuren wordt in Den Haag en dat het demonstreren bijzaak is.

Ach ja, wat boeit ons de toekomst van ons bedrijf ook :')

Kom aan zeg, gaat dit het niveau zijn de komende week of gaan we het over de inhoud hebben?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:03

Froukje schreef:
Jessix schreef:

Waarom staan mensen 12 uur van te voren al in de rij tijdens Prinsjesdag?

Geen idee, ik ben niet een van die mensen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:08

Tiepfoudt schreef:
Jessix schreef:

Ik denk het, ik zou niet weten waarom ze er anders staan. Je kunt overal wel iets negatiefs in zien. Zo lang ze daar gewoon staan te staan met hun trekker en een bakkie koffie drinken met oom agent... wat is dan het probleem?

Volgens mij zijn het boeren uit de omgeving van Den Haag. Heel eerlijk dacht ik steeds dat het morgen niet wéér op iets grootst zou uitdraaien. Veel boeren uit onze omgeving zijn hooguit 1 keer naar een protest geweest en zijn al 'protestmoe'. Maar als ik die beelden zie van de boeren die nu bij het Binnenhof staan, krijg ik het gevoel dat er morgen toch nog wel eens behoorlijk wat mensen richting Den Haag gaan. Er heerst een groot saamhorigheidsgevoel onder de boeren en ik kan mij goed voorstellen dat mensen door deze beelden getriggerd worden om morgen toch te gaan. Als hier geen hoogzwangere dames onze aandacht hadden gevraagd, was mijn vriend of ik weer gegaan.

Voor mij geen enkel probleem. Vroeg me alleen af wat het doel ervan was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:23

Ik hoop dat veel boeren morgen thuis blijven en laten zien dat ze die extreme gekkies van de fdf niet steunen.. met hun bedreigingen de laatste tijd 8)7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:35

8nnemiek schreef:
Ik hoop dat veel boeren morgen thuis blijven en laten zien dat ze die extreme gekkies van de fdf niet steunen.. met hun bedreigingen de laatste tijd 8)7

Door FDF verliezen de boeren veel credits, denk ik.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:59

8nnemiek: Aan jou de vriendelijke vraag om de volgende column eens te lezen:

https://www.bndestem.nl/oosterhout/farm ... ~a3648883/

Als je die boosheid niet begrijpt en/of niet in de context kunt plaatsen, tja... dan vraag ik me af over hoeveel inlevingsvermogen en kennis van de sector je beschikt. Neem nu de vermeende grootschalige kalverfraude. Bedrijven hebben wekenlang onterecht op slot gestaan. Brieven van de NVWA stroomden binnen dat ze een milieu-delict pleegden. Politici en media ontploften: in de krant en op het journaal werden ze neergezet als fraudeurs en criminelen, met name door hun eigen minister Schouten die nog het hardst schreeuwde van allemaal. Het ging om ruim 2000 bedrijven die zo werden neergezet. Boerenkinderen kregen op school de vraag of hun papa naar de gevangenis moest. Oeps, foutje, bedankt. Er blijkt, op een uitzondering na, enkel sprake van administratieve fouten. Kan gebeuren hé, waar mensen werken...

De woorden waren misplaatst en onhandig. FDF heeft zichzelf neergezet als een stel extremisten terwijl ze dat allesbehalve zijn en gaf de media en politici een vrijbrief om het een week over alles behalve de inhoud te hebben. Want hé, het is veel makkelijker discussiëren over de Judas-uitspraak dan over het gedrag van stikstof. Yesss, ze vliegen weer uit de bocht. Kom maar jongens, er op af. Wij hebben toch geen verstand van stikstof. Oh, neemt de landbouw heel veel stikstof op? Meen je? Hoe dan? Planten? Stikstof? Eiwitten? DNA? Groeien? Uuuh, geen idee en 't komt niet zo handig uit voor ons verhaaltje aan de Nederlandse burgers.

De achterliggende woede van de woorden begrijp ik tot in mijn kleine teen. En dat er af en toe een extreme uitspraak gedaan wordt, so what? Die jongens zijn rechtdoorzee en hebben het hart op de tong. Daar zouden veel politici nog wat van kunnen leren. Die wauwelen net zo mee met het landbouw collectief om ze rustig te houden en ondertussen werken ze met andere partijen gestaag door aan een spoedwet waarin de sector zelf geen inspraak heeft.

Hieronder een 'extreem bestuur-gekkie' van FDF aan het woord over de actie van morgen, mocht je geïnteresseerd zijn.

https://www.boerenbusiness.nl/video/108 ... werkt-niet

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 01:23

Leuk feitje: wisten jullie dat diezelfde gekkie van FDF zijn veestapel heeft ingeruild voor Jersey's. Die kleintjes zijn beter voor het milieu en het klimaat dan onze reuzen, omdat ze een hogere voerefficiëntie hebben.

Als die Jeroen van Maanen al een extreme gekkie is met zijn Jersey's, wat zijn wij dan wel met onze gras/mais/soja-slurpende veestapel? Tokkies? -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 07:17

Nee, ik blijf het een walgelijke groep vinden.. Ik snap ook echt niet dat het oa georganiseerd wordt door een nertsenfokker die zwemt in het geld 8)7 En ook nog eens oproepen tot geweld, het klimaatprobleem ontkennen en vandalisme goedpraten, haat zaaien, leugens verkondigen, de wegen blokkeren en de distriburiecentra willen platleggen en dan verwachten dat de burger begrip heeft en bij de boer gaat kopen en meer voor hun producten gaat betalen 8)7
De steun van de burger zijn ze voor een heel groot deel kwijt door al hun acties, het lijken wel kleine kinderen die een driftbui krijgen als ze hun zin niet krijgen :=
Ik zou daar als boer echt niet mee geassocieerd willen worden, dat extreemrechtse clubje, brr..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:51

Toch boeren over de snelweg gereden. Ik mag hopen dat deze boeren van de weg geplukt zijn en een hoge boete krijgen...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:04

HEEL VEEL SUCCES
Voor alle boeren, akkerbouwers, vissers, bouwers en burgers die vandaag naar Den Haag gaan!