Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:51

bruintje123 schreef:
Een kruisje aan de nek kan onder de t shirt.

Een zieke vrouw vergelijken met een gezonde. Dat is pas ziek.

Jaja vrijwillig.
Gebrainwashed heet dat.

Dus eigenlijk wil jij die vrouwen onderdrukken door ze verplichten hun kleding aan te passen aan jou/andere mensen? XD

bruintje123

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:53

Nee aan hun eigen wensen. Niet aan die van hun man die anders vinden dat er vrouw een grijpbare prooi is.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:53

bruintje123 schreef:

Jaja vrijwillig.
Gebrainwashed heet dat.

En een non mag dus ook niet op een openbare plek haar haar bedekken?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:54

Dan is het weer haat tegen moslims...
ik zie het verband niet?
Ik discrimineer zeker weer, omdat ik niet hetzelfde denk?

Ik ben net zo goed tegen het feit dat een vrouw hier km's moet lopen op zondag naar de kerk en haar man met de auto gaat, omdat die een medisch probleem heeft. Vind het een gedachte van 100 jaar terug dat zij moet lopen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:54

Nee aan onze maatstaven, ze wonen in een christelijk land, daar hebben ze zelf voor gekozen...keuzes keuzes keuzes, wordt de meerderheid gevraagd zich aan te passen en ook die meerderheid past zich aan aan een dresscode op het werk.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:55

bruintje123 schreef:
Nee aan hun eigen wensen. Niet aan die van hun man die anders vinden dat er vrouw een grijpbare prooi is.

Ehm... Al die duizenden Nederlandse moslima's die er zelf voor kiezen doen dat niet uit eigen wens.. Alsof je in een andere wereld leeft, serieus.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:56

Een non bedekt niet haar haar, zij draagt een uniform en in het openbare leven mag ze gewone kleding aan.

FiveSports

Tcm62 schreef:
Nee aan onze maatstaven, ze wonen in een christelijk land, daar hebben ze zelf voor gekozen...keuzes keuzes keuzes, wordt de meerderheid gevraagd zich aan te passen en ook die meerderheid past zich aan aan een dresscode op het werk.

Precies, of de dresscode van een halve maan herkenbaar op je kleding.

bruintje123

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:

Jaja vrijwillig.
Gebrainwashed heet dat.

En een non mag dus ook niet op een openbare plek haar haar bedekken?

Hoeveel zie jij die nog.
Gelukkig hebben wij die tijd achter ons gelaten.
Wij gingen ooit vooruit in de tijd maar wille nu weer 100 jaar terug.

Dat is oa islamiseren.

tamary

bruintje123 schreef:
Hoofddoek ben ik wel tegen in openbare plekken. Achter in de keuken bij een kantoor moeten ze het zelf weten.
Dit is onderdrukken van het vrouw zijn.
Laten we de tijd daarin niet 100 jaar terug draaien.

Openbare ruimte geen hoofdbedekking? In de zon heb ik liever een petje op en in de winter een muts. Religieuze uitingen in bv kleding in een (publieke) overheidsfunctie ben ik wel tegen. Overheid is seculier, het voorkomen van de daar voor werkende ambtenaren dus ook. Maar dan maakt het mij niks uit of het gaat om een hoofddoek, een sikh tulband, een keppeltje, een davidsster, een kruis of wat er verder nog van toepassing is. Religie is prive en dat neem je niet mee naar je werk.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:57

Tcm62 schreef:
Een non bedekt niet haar haar, zij draagt een uniform en in het openbare leven mag ze gewone kleding aan.

Genoeg vrouwtjes gezien in m'n leven die gewoon een doekje om hebben hoor.... Waar woon jij? Nederland of...?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:58

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:

Ehm... Al die duizenden Nederlandse moslima's die er zelf voor kiezen doen dat niet uit eigen wens.. Alsof je in een andere wereld leeft, serieus.

Ja serieus.
Wordt jij dat maar eens.
Maar jij weet niet eens dat er voornamelijk mannen hierheen komen. Maar wel een mening hebben over vluchtelingen.

Jij hebt ons ooit gevraagd wanneer wij in een azc zijn geweest.
Maar wanneer kwam jij er?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:01

tamary schreef:
bruintje123 schreef:
Hoofddoek ben ik wel tegen in openbare plekken. Achter in de keuken bij een kantoor moeten ze het zelf weten.

Openbare ruimte geen hoofdbedekking? In de zon heb ik liever een petje op en in de winter een muts. Religieuze uitingen in bv kleding in een (publieke) overheidsfunctie ben ik wel tegen. Overheid is seculier, het voorkomen van de daar voor werkende ambtenaren dus ook. Maar dan maakt het mij niks uit of het gaat om een hoofddoek, een sikh tulband, een keppeltje, een davidsster, een kruis of wat er verder nog van toepassing is. Religie is prive en dat neem je niet mee naar je werk.

Het ging daar specifiek om werk.
Ik bedoelde dus ook openbare werkplekken.
Vandaar dat ik ook schreef een kantoor of dergelijk maakt me niet uit.

Op straat boeit wen hoofddoek me niet.
Maar het ging dus om werk en aanpassingen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:09

tamary schreef:
bruintje123 schreef:

Ah oké.. Maar als je kijkt naar hoe orthodoxe moslims zichzelf bedekken dan geld het voor de man dat hij zich van zijn navel tot knieën moet bedekken.. Ga je diegene dan verplichten om in z'n boxer te werken? Waarom wordt een hoofddoek als kruis gezien oid, terwijl t gewoon een kledingstuk is...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:13

Mixje90 schreef:
tamary schreef:

Ah oké.. Maar als je kijkt naar hoe orthodoxe moslims zichzelf bedekken dan geld het voor de man dat hij zich van zijn navel tot knieën moet bedekken.. Ga je diegene dan verplichten om in z'n boxer te werken? Waarom wordt een hoofddoek als kruis gezien oid, terwijl t gewoon een kledingstuk is...

Er is een groot verschil tussen gewoon bedekt voor buitenshuis en een religieus "uniform". Een passende of maatje te grote nette lange broek + shirt of overhemd doet hetzelfde qua eisen maar is neutraal in religieus opzicht.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:15

bruintje123 schreef:
Mixje90 schreef:

Ja serieus.
Wordt jij dat maar eens.
Maar jij weet niet eens dat er voornamelijk mannen hierheen komen. Maar wel een mening hebben over vluchtelingen.

Jij hebt ons ooit gevraagd wanneer wij in een azc zijn geweest.
Maar wanneer kwam jij er?

Nog nooit, maar wist je dat het niet netjes is om op de man te spelen in een discussie? Misschien een keer wat lezen over valide argumenten? Dacht dat dat wel een beetje algemene kennis was...

Ga ook eens een keer in op wat ik zeg :) dit heeft er weer totaal niets mee te maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:18

Ik had toch al geantwoord op diezelfde vraag die jij toen stelde.
Ik vraag hem nu aan jou.
En dan is dat op de man?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:23

tamary schreef:
Mixje90 schreef:

Er is een groot verschil tussen gewoon bedekt voor buitenshuis en een religieus "uniform". Een passende of maatje te grote nette lange broek + shirt of overhemd doet hetzelfde qua eisen maar is neutraal in religieus opzicht.

Wat is voor jou een religieus uniform? Zou een moslim man een lange broek als religieus uniform kunnen zien omdat hij geen boxer aan mag in t openbaar van zijn religie?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:25

bruintje123 schreef:
Ik had toch al geantwoord op diezelfde vraag die jij toen stelde.
Ik vraag hem nu aan jou.
En dan is dat op de man?

De vraag is of die duizenden Nederlandse vrouwen een hoofddoek niet uit eigen wens dragen... Waar beantwoord je dat?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:27

Ik denk inderdaad dat ze dat niet doen uit eigen wens maar voor de wens van hun man.

Maar ook dat had ik al beantwoord.
Wel blijven lezen :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:29

Waar dan? Ehm vele zijn ongetrouwd, dus welke man?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:30

Ik denk dat je uitzending van hagelslag naar halal eens moet bekijken. Dat zijn vrouwen die dus uit eigen beweging moslima zijn geworden. Best een pittige serie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:32

Terug lezen mixje.

Apart ik ken Nederlandse duw zijn bekeert.
Maar geen enkele die toen niet verliefd was.
En liefde doet rare dingen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:37

bruintje123 schreef:
Terug lezen mixje.

Apart ik ken Nederlandse duw zijn bekeert.
Maar geen enkele die toen niet verliefd was.
En liefde doet rare dingen.

Ik wel, genoeg :) ook eentje die getrouwd is met een Nederlandse niet moslim man...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:47

Bruintje, een paar pagina's geleden vond je nog dat vrouwen die zich te uitnodigend kleedden zelf deels schuldig waren aan verkrachting...

Blijkbaar is er een hele precieze lijn waar je je als vrouw precies aan dient te houden: geen hoofddoek, want dat is gedwongen door een man (zelfs als het niet zo is), maar zeker ook geen te vrije kleding, want dan hebben mannen best het recht om je te gebruiken.

En dat is dan jouw idee van hoe het hoort?