Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:34

Laatst bijgewerkt door fargo op 23-07-14 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:36

Jolliegirl schreef:
Cyella schreef:
Ok, dus je geloofd het niet. Motiveer het dan. Wat schieten ze er volgens jou dan mee op om 300 mensen uit de lucht te schieten die daar niks te zoeken hebben en gewoon 'passeren'? Hun oorlog is tegen Oekraïne, niet tegen de rest van de wereld. Dat is immers een oorlog die ze niet kunnen winnen. Bovendien weet je niet of zij het zijn geweest he ;) Is tot nu toe niet bewezen. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

En deze 2 straaljagers!?
En de straaljager en transportvliegtuig van vóór de ramp??

Schei uit.. ze schieten alles zowat uit de lucht.. Idioten zijn het!~

Dat het een vergissing kan zijn, ja....
Maar ik geloof nooit dat de hele lancering een vergissing was..
Er is doelbewust naar een vliegtuig geschoten. En ze hebben domweg niet goed bekeken welk vliegtuig dit was...

Zoals ik al zei, hun oorlog is tegen Oekraïne. Er is doelbewust naar een vermeend Oekraïns vliegtuig geschoten, maar later bleek het een passagiersvliegtuig te zijn. Een vergissing dus, mits deze situatie zich überhaupt heeft voorgedaan: een andere partij kan het vliegtuig ook neergeschoten hebben. Er vloog namelijk een Oekraïens gevechtsvliegtuig in de buurt(3km afstand van het vliegtuig), dus misschien wilde ze die wel neerhalen. Niemand wilt dit, niemand doet dit opzettelijk. Zo'n leed... Dit was duidelijk een vergissing.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:37

Kentaro schreef:
Ze verwachten dat deze operatie tot vrijdag gaat duren....
Ze hebben het over 16 overschotten die onder de wrakstukken van de romp liggen. Die gaan ze er onderuit halen. Waarom niet eerder zou je dan denken...

Omdat ze in the middle of nowhere geen takel hebben. En omdat er nu al wordt geklaagd dat er gezaagd is in de stukken? Zo weinig begrip in deze situatie zeg... (Bedoel ik niet persoonlijk trouwens, maar in het algemeen. Wat ik in de media en social-media lees).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:38

Kentaro schreef:
Ze hebben het over 16 overschotten die onder de wrakstukken van de romp liggen. Die gaan ze er onderuit halen. Waarom niet eerder zou je dan denken...

Omdat de toegang tot het gebied nog steeds niet veilig is en ze dus eerst moeten zorgen dat er bewaakte/beveiligde toegang tot het gebied is.. Als er onderzoekers omkomen bij reddingswerkzaamheden dan zijn helemaal de rapen gaar.
Laatst bijgewerkt door fargo op 23-07-14 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:38

Kentaro schreef:
Als je als nabestaande vanmiddag op het vliegveld staat te wachten, zou je toch in staat zijn om naar de kisten te rennen om te kijken of jouw naaste daar in ligt...... Y;(

En dan is het natuurlijk nog maar de vraag of jouw naaste daar ook inderdaad tussen ligt. Geen enkele nabestaande heeft natuurlijk nog enig idee of zijn/haar naaste überhaupt gevonden is, laat staan of diegene nog "intact" is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:39

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:41

Kentaro schreef:
Maar die takel komt er dus nu wel?! Nee daar heb ik dan geen begrip voor dat ze die mensen daar dágen laten 'verteren\ :(

Weet niet of dit al geplaatst was?! 'Bewijs' dat het om een raketinslag zou gaan?!
http://www.ft.com/cms/s/2/1d6a9ac2-10e3 ... z388QQjCsK

Ik neem aan dat ze daar alles doen wat ze kunnen en wat verantwoord is. Denk dat zij er ook meer inzicht in hebben dan wij, die alles maar van de media en via via moeten vernemen.

Bewijs was inderdaad op de NOS geloof ik ook geweest, maar het was eigenlijk wel duidelijk dat het vliegtuig neergeschoten was. Het gaat erom wie geschoten heeft. Amerika heeft hier bewijs voor, maar wilt niet naar buiten treden met het bewijs. Rare situatie...

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:41

Kentaro schreef:
Als je als nabestaande vanmiddag op het vliegveld staat te wachten, zou je toch in staat zijn om naar de kisten te rennen om te kijken of jouw naaste daar in ligt...... Y;(

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Het zijn ook 'maar' 50 lichamen. Sommige zijn er misschien wel zo erg aan toe dat ze niet geïdentificeerd kunnen worden.

Ik leef heel erg mee met de vader van Daisy... Die man is er niet zo best aan toe, en om dan te bedenken dat hij zo ver moest reizen om misschien wel met lood in de schoenen weer naar huis te gaan.. ;(

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:42

fargo schreef:
Kentaro schreef:

Omdat de toegang tot het gebied nog steeds niet veilig is en ze dus eerst moeten zorgen dat er bewaakte/beveiligde toegang tot het gebied is.. Als er onderzoekers omkomen bij reddingswerkzaamheden dan zijn helemaal de rapen gaar.

En omdat je ze er niet zomaar onderuit wil gaan trekken. Beschadiging aan de lichamen en onrespectvol, voor zowel de slachtoffers als de nabestaanden. Als je dit mooi en goed wilt doen, kost dat helaas tijd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:42

Kentaro schreef:
Maar die takel komt er dus nu wel?! Nee daar heb ik dan geen begrip voor dat ze die mensen daar dágen laten 'verteren\ :(

Weet niet of dit al geplaatst was?! 'Bewijs' dat het om een raketinslag zou gaan?!

Het gaat echt niet om de takel hoor Kentaro, het gaat om de veiligheid van de mensen die gaan onderzoeken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:43

michelle___ schreef:
Kentaro schreef:

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Het zijn ook 'maar' 50 lichamen. Sommige zijn er misschien wel zo erg aan toe dat ze niet geïdentificeerd kunnen worden.

Ik leef heel erg mee met de vader van Daisy... Die man is er niet zo best aan toe, en om dan te bedenken dat hij zo ver moest reizen om misschien wel met lood in de schoenen weer naar huis te gaan.. ;(

Even voor de duidelijkheid: Daisy was een bekende van je?

gohya

Cyella schreef:
Kentaro schreef:

Omdat ze in the middle of nowhere geen takel hebben. En omdat er nu al wordt geklaagd dat er gezaagd is in de stukken? Zo weinig begrip in deze situatie zeg... (Bedoel ik niet persoonlijk trouwens, maar in het algemeen. Wat ik in de media en social-media lees).

Maar er stond toch 1 takelvoertuig daar die zag je brokstukken weg tillen.

fargo

michelle___ schreef:
Kentaro schreef:

Het zijn er uiteindelijk niet 50 maar 40 geworden Michelle.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:44

Jolien87 schreef:
Even voor de duidelijkheid: Daisy was een bekende van je?

Klopt. Goede vriendin en oud klasgenootje.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:44

fargo schreef:
Kentaro schreef:

Het gaat echt niet om de takel hoor Kentaro, het gaat om de veiligheid van de mensen die gaan onderzoeken.

Het gaat ook zo snel in dit topic... Dat was eigenlijk nog in reactie op een post daarboven 'Omdat ze in the middle of nowhere geen takel hebben' :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:45

Die vergissing had niet hoeven gemaakt te worden als ze dat tuig niet als stand alone hadden gebruikt
Hier hoort nog meer spul bij, een "database" oa.

DewiRox

Ik heb vandaag al meerdere keren met kippenvel voor de radio gezeten. Bij 538 worden zo nu en dan gedichten voorgelezen, gevolgd door erg mooie nummers.

Tillie20

gohya schreef:
Maar er stond toch 1 takelvoertuig daar die zag je brokstukken weg tillen.

Tuurlijk, maar ik neem aan dat de vraag was waarom die lichamen niet mee zijn gegaan met de trein, dus niet eerder geborgen zijn. Er waren toen gewoon niet de mogelijkheden, en op het gezaag was kritiek. Bovendien moet er inderdaad voorzichtig omgegaan worden met de lichamen, kost allemaal tijd. Ik ben ervan overtuigd dat men alles doet wat men kan.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:46

Huh? Volgens mij heb ik iets gemist..

Ik dacht ze hadden 200 lichamen / delen? Waarom opeens 40/50?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:46

Mag ik vragen welke bokker nu ook in het vliegtuig zat?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:47

Ze kunnen niet allemaal in een keer vervoerd worden.

Tillie20

Samblabla schreef:
Huh? Volgens mij heb ik iets gemist..

Ik dacht ze hadden 200 lichamen / delen? Waarom opeens 40/50?

Er zijn 200 lichamen geborgen, die liggen nu in een koeltrein. Maar 40/50 daarvan worden vandaag overgevlogen naar Eindhoven, die komen rond 16.00 aan.

Annemiek80

Ik heb trouwens de tour aanstaan (geluid, kijk niet) en dat zou een aangepaste uitzending moeten zijn... >;)

Ik denk dat ik het nu een uurtje aanheb, maar heb nog geen woord gehoord erover, en vind de uitzending/commentaar toch echt niet anders dan anders...
De tour stopt voor niets krijgt zo een iets andere smaak.. :(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:48

Er zijn op dit moment 40 lichamen onderweg, 16 met de Hercules en 24 met het Australische legertoestel. Niet alle lichamen worden tegelijk overgevlogen. Daar zullen vast ook redenen en protocollen voor zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:48

Vrijdag zullen alle lichamen in NL zijn.
Morgen vliegen er weer 2 vliegtuigen om weer lichamen op te halen. :)