Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:20

Ok, sorry dan Nicolletje, ik dacht dat ik toen had begrepen dat je SP had gestemd. Ook al begreep ik dan niet, want als je jouw berichten leest, ben je het (bijna) altijd eens met de PVV.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:37

christel1857 schreef:
Bedankt dat je me nu het gevoel geeft dat ik een imbeciel bent. Heel volwassen van je. Zoek lekker zelf je informatie op, ik heb geen zin om een heel partijprogramma voor je te gaan citeren. En wanneer het partijprogramma volgens jou niet goed genoeg is, dan is dat jouw goed recht. Maar laat mij niet moeite gaan steken in het formuleren van mijn ideeen bij Geert Wilders wanneer je mening overduidelijk toch al is bepaald. Doe je eigen research, en respecteer mijn vrijheid en boven alles mijn stemrecht.

Nou, nou, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen? Waar respecteer ik je vrijheid niet dan? Laat staan je stemrecht, daar hebben we het helemaal niet over.

Jij: ik vind Wilders geruststellend wat hij is duidelijk over waar hij naar toe wil
Ik : waar is hij dan duidelijk over zijn beleid, ik kan het niet vinden?
Jij: komt met totaal andere boeken
Ik: dat is toch geen beleid, hoe kan je daar nou gerustgesteld door zijn
Jij: val me niet aan, respecteer mijn stemrecht!!

Sorry hoor, volgens mij mis ik iets?

En om misverstanden te voorkomen: mijn mening is in zoverre niet bepaald dat wanneer iemand mij kan verwijzen naar een partijprogramma van Wilders dat gedetailleerd en concreet genoeg is om over de inhoud een mening te kunnen vormen, dan wil ik daar graag pragmatisch naar kijken. Ik heb daar zelf naar gezocht en tot nu toe niet gevonden. Dan heb ik dus het idee dat het een one issue partij is a la de partij van de dieren. Als iemand dan claimt dat Wilders wél weet waar ie naar toe wil dan kan je ook verwachten dat je daar vragen over krijgt. Het is een discussietopic hè.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:47

Electra63 schreef:
Ok, sorry dan Nicolletje, ik dacht dat ik toen had begrepen dat je SP had gestemd. Ook al begreep ik dan niet, want als je jouw berichten leest, ben je het (bijna) altijd eens met de PVV.

Ik denk dat een PVV nu in de regering beter had geweest dan afwachten tot de volgende verkiezingen ja, eerlijk gezegd.
Ik geloof niet dat de PVV verdwijnt tenzij het door interne dingen is, maar ik geloof niet dat Wilders dat laat gebeuren. Als er geen PVV is dan komt er weer een nieuwe PVV-achtige partij en ik weet niet hoe schappelijk die dan gaat worden.

Ik ben zelf eerder VVD wat deze immigratie-kwestie betreft. Volgens mij liet ik in een filmpje met Rutte precies zien hoe ik erover dacht.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:51

Waves schreef:
En om misverstanden te voorkomen: mijn mening is in zoverre niet bepaald dat wanneer iemand mij kan verwijzen naar een partijprogramma van Wilders dat gedetailleerd en concreet genoeg is om over de inhoud een mening te kunnen vormen, dan wil ik daar graag pragmatisch naar kijken. Ik heb daar zelf naar gezocht en tot nu toe niet gevonden.

Waarschijnlijk ben je bang die iemand in je PC geschiedenis ziet dat je op de website van de PVV bent geweest maar het staat er allemaal én gedetailleerd:

http://www.pvv.nl/images/stories/Webver ... mmaPVV.pdf

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:52

Nicolletje,
Ja, als immigratie voor jou het belangrijkste issue is, dan heb je gelijk.
Maar ik denk ook aan zorg, onderwijs, ontslagrecht, pensioenen ed.
Ik heb niet zoveel last van moslims, dat ik daarop mijn politieke keuze maak.
En, omdat ik in Rotterdam woon, waar heel veel moslims wonen, ben ik altijd benieuwd waar anderen dan wel last van hebben?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:56

janderegelaa schreef:
Waves schreef:
En om misverstanden te voorkomen: mijn mening is in zoverre niet bepaald dat wanneer iemand mij kan verwijzen naar een partijprogramma van Wilders dat gedetailleerd en concreet genoeg is om over de inhoud een mening te kunnen vormen, dan wil ik daar graag pragmatisch naar kijken. Ik heb daar zelf naar gezocht en tot nu toe niet gevonden.

Waarschijnlijk ben je bang die iemand in je PC geschiedenis ziet dat je op de website van de PVV bent geweest maar het staat er allemaal én gedetailleerd:

http://www.pvv.nl/images/stories/Webver ... mmaPVV.pdf

Kan jij niet eens normaal discussiëren?
Volgens mij, hebben velen van de posters hier, al vaak gevraagd hoe de PVV hun visie kan waarmaken (internationale verdragen en financieel?)
Daar is nog nooit een onderbouwd antwoord op gekomen.
Immers die poedersuiker-marokkaanse-rotjochies het land uitgooien (mits dat mogelijk is) en de koran/hoofddoek/moskee verbieden, brengt niet genoeg geld op om:
10.000 handen in de zorg erbij
10.000 politie-agenten erbij
De AOW-leeftijd handhaven op 65 jaar
enz. enz.
Allemaal populaire issues, die iedereen wel wilt, maar die niet waargemaakt kunnen worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:00

Electra63 schreef:
Ok, dat er aanslagen zijn geweest, verschrikkelijk.
Maar waar hebben wij in Nederland dan zoveel last van (extreme) moslims? Die poedersuiker-marokkaantjes, ok?
Maar verder?

Nou....stel nou er een demonstratie zou zijn van moslims waar Nederlandse politici tussen zouden lopen die roepen, "Intifada" en "Palestina vrij". Terwijl er ondertussen ook geroepen wordt dat Joden aan het gas moeten en dat Hamas een Jihad moet voeren. Is dat extreem genoeg? Die demonstratie was er namelijk....

http://video.elsevier.nl/11792850/
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 03-09-10 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:05

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:07

Palestina vrij kan ik begrijpen, Joden aan het gas niet.
Ik kom nog al eens in de kuip, wordt het ook geroepen.
Dat wil ik niet bagataliseren, maar dan moet je ingrijpen bij zo'n demonstratie.
Maar ik heb geen zin in dit soort spelletjes.
Moet je eens gaan kijken bij demonstraties van rechts Nederland, wordt ik ook niet vrolijk van.

Jij zoekt altijd links/publicaties met negatieve zaken van moslims. Die zijn niet zo moeilijk te zoeken.
Alles is te vinden op het net.
Maar IMO scheer jij altijd alle moslims over één kam.
Die paar honderd/duizend in die demonstratie zegt niets over alle andere moslims in dit land, die dus niet meeliepen.
En zo'n dooddoener, ze moeten als groep daar afstand van nemen, daar reageer ik niet meer op.

Reageer jij maar eens op mijn vraag, hoe jij denkt dat de PVV haar visie/standpunten zou kunnen financieren.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:09

Electra63 schreef:
Kan jij niet eens normaal discussiëren?
Volgens mij, hebben velen van de posters hier, al vaak gevraagd hoe de PVV hun visie kan waarmaken (internationale verdragen en financieel?)
Daar is nog nooit een onderbouwd antwoord op gekomen.
Immers die poedersuiker-marokkaanse-rotjochies het land uitgooien (mits dat mogelijk is) en de koran/hoofddoek/moskee verbieden, brengt niet genoeg geld op om:
10.000 handen in de zorg erbij
10.000 politie-agenten erbij
De AOW-leeftijd handhaven op 65 jaar
enz. enz.
Allemaal populaire issues, die iedereen wel wilt, maar die niet waargemaakt kunnen worden.

Dus....als ik het goed begrijp, ben jij het feitelijk eens met het verkiezingsprogramma zoals dat er ligt van het PVV alleen stem je niet op hem omdat je denkt dat het toch niet waargemaakt kan worden!? Laat ik je nou één ding vertellen: als er niet op hem gestemd wordt kan hij het zeker niet waarmaken. Met alle geldstromen naar het buitenland en het zwaar beperken van de immigratie heeft hij het potje onderhand al gevuld met het geld dat nodig is om de bevolking van Nederland dat te geven wat ze nodig hebben.

Het kan niet zo zijn dat er geld naar het buitenland verdwijnt terwijl we hier tekorten hebben. Dat geld hoort in Nederland, en in Nederland uitgegeven te worden om de aan de noodzakelijke behoeftes van de bevolking in Nederland te voldoen. En als we dat gedaan hebben kunnen we kijken of er nog wat geld in het potje zit voor een eventuele verre buur. Eerder niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:11

Electra63 schreef:
Jij zoekt altijd links/publicaties met negatieve zaken van moslims. Die zijn niet zo moeilijk te zoeken.

Nee, jij stelt een vraag:
Citaat:
Maar waar hebben wij in Nederland dan zoveel last van (extreme) moslims?

En ik beantwoord hem.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:12

janderegelaa schreef:
Dus....als ik het goed begrijp, ben jij het feitelijk eens met het verkiezingsprogramma zoals dat er ligt van het PVV alleen stem je niet op hem omdat je denkt dat het toch niet waargemaakt kan worden!?

Om een of andere reden worden de woorden 'als ik het goed begrijp' altijd gevolgd door een bijzondere herinterpretatie van de woorden van anderen, om er vervolgens een volstrekt andere conclusie aan te verbinden. Het simpele antwoord is 'nee'. Je begrijpt het niet goed.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:14

@ Janregelaa: Volgens het CBS was zijn financieel beleid niet in orde. De immigratie is de laatste jaren al enorm terug gedrongen. Enkel politieke vluchtelingen komen het land binnen. Het geld terug naar de bevolking van Nederland.. enz enz.. Ik krijg hier nog steeds een naar eerste volk eerst gevoel bij.. Het geld wat Wilders uit immigratie e.d. denkt te gaan halen gaat nooit al die extra verpleegsters en politie-agenten kunnen betalen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:17

Krips schreef:
@ Janregelaa: Volgens het CBS was zijn financieel beleid niet in orde. De immigratie is de laatste jaren al enorm terug gedrongen. Enkel politieke vluchtelingen komen het land binnen. Het geld terug naar de bevolking van Nederland.. enz enz.. Ik krijg hier nog steeds een naar eerste volk eerst gevoel bij.. Het geld wat Wilders uit immigratie e.d. denkt te gaan halen gaat nooit al die extra verpleegsters en politie-agenten kunnen betalen.

Als die immigratie al zo ontzettend teruggedrongen is waarom kost het dan nog steeds 7,200.000.000,00 per jaar? En dat is door een onafhankelijk bureau uitgerekend. Ik denk dat we met dat geld aardig wat gaten kunnen dichten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:22

Janderegelaar,
Ik vind dat je met jou geen normale discussie kan voeren.

Ik ben het helemaal niet eens met de PVV.

Maar ik wil net als iedereen in Nederland;
meer handen in de zorg, meer politie-agenten (1e vraag, waar halen we al die verpleegkundigen en agenten vandaan? En waar betalen we ze van, immers politie is ambtenaar, maar daar gaat de PVV op bezuinigen?).
Ik wil liever al stoppen met werken als ik 60 ben, dan wachten tot mijn 65ste, laat staan als ik tot mijn 67ste moet werken.
Natuurlijk wel met een goed pensioen, tenslotte betaal ik daar premie voor.
Verder wil ik, als ik ooit ontslagen/langdurig ziek word, een riante uitkering, 100% van mijn huidige salaris, en graag nog geïndexeerd.
Verder, de hypotheekaftrek moet blijven.
Alle toeslagen mogen blijven bestaan, ik kom er wel niet voor in aanmerking, maar ik gun mijn medemens ook iets.;)
Verder files, baal ik ook van, dus uitbreiden die wegen, uitgebreid openbaar vervoer, maar natuurlijk wel met behoud van milieu.
Enz. enz.

Alleen, zoals al zo vaak gevraagd?
Dat kunnen we allemaal niet betalen door een paar duizend moslims (met nederlands paspoort) er uit te gooien.
De moskeeën te sluiten, hoofddoekjes en koran verbieden. Dat levert nl. niet zoveel op. Mocht je dit allemaal al kunnen uitvoeren.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:30

Waves schreef:
Nou, nou, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen? Waar respecteer ik je vrijheid niet dan? Laat staan je stemrecht, daar hebben we het helemaal niet over.

Jij: ik vind Wilders geruststellend wat hij is duidelijk over waar hij naar toe wil
Ik : waar is hij dan duidelijk over zijn beleid, ik kan het niet vinden?
Jij: komt met totaal andere boeken
Ik: dat is toch geen beleid, hoe kan je daar nou gerustgesteld door zijn
Jij: val me niet aan, respecteer mijn stemrecht!!

Sorry hoor, volgens mij mis ik iets?

En om misverstanden te voorkomen: mijn mening is in zoverre niet bepaald dat wanneer iemand mij kan verwijzen naar een partijprogramma van Wilders dat gedetailleerd en concreet genoeg is om over de inhoud een mening te kunnen vormen, dan wil ik daar graag pragmatisch naar kijken. Ik heb daar zelf naar gezocht en tot nu toe niet gevonden. Dan heb ik dus het idee dat het een one issue partij is a la de partij van de dieren. Als iemand dan claimt dat Wilders wél weet waar ie naar toe wil dan kan je ook verwachten dat je daar vragen over krijgt. Het is een discussietopic hè.

En jij houdt er een hele maffe manier van communiceren op na. En laat 1 ding duidelijk zijn, ik heb geen ZIN om speciaal voor jou dingen te gaan onderzoeken. Ik heb mijn GEVOEL bij Geert Wilders uitgelegd. Meer hoef ik niet te doen, en al helemaal niet voor iemand die zo'n nare toon aanslaat. Sorry, het moet wel van 2 kanten komen.
Overigens claim ik niets. Ik uitte het heel anders. Ik zei dat ik bij Geert Wilders het gevoel heb dat hij precies weet waar hij mee bezig is en dat hij een duidelijk doel voor ogen heeft. Ik heb het hierbij over de persoon Wilders, niet het partijprogramma.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:32

Electra63 schreef:
Nicolletje,
Ja, als immigratie voor jou het belangrijkste issue is, dan heb je gelijk.
Maar ik denk ook aan zorg, onderwijs, ontslagrecht, pensioenen ed.

Nee ik ben een vreemde mengeling van VVD en SP maar dat botst soms zo in mijn hoofd, plus dat er geen partij is die aan mijn wensen voldoet (behalve de PVV? :') ) dat ik het soms ook niet weet.
Ik denk dat ik momenteel eerder voor VVD zal gaan dan SP. Ook al zou ik zelf de meeste baat hebben bij een links kabinet omdat ik baat zou hebben bij goede gezondheidszorg en sociale voorzieningen want ik hoor bij de onderklasse als je het zo cru bekijkt.
Maar ik vind dat ik niet alleen aan mijn eigen hachje moet denken, maar aan het land waarin ik woon.
En dat land vind ik niet goed onder de PvdA en CDA geweest.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:33

Electra63 schreef:
Janderegelaar,
Ik vind dat je met jou geen normale discussie kan voeren.

Ik ben het helemaal niet eens met de PVV.

Maar ik wil net als iedereen in Nederland;
meer handen in de zorg, meer politie-agenten (1e vraag, waar halen we al die verpleegkundigen en agenten vandaan? En waar betalen we ze van, immers politie is ambtenaar, maar daar gaat de PVV op bezuinigen?).
Ik wil liever al stoppen met werken als ik 60 ben, dan wachten tot mijn 65ste, laat staan als ik tot mijn 67ste moet werken.
Natuurlijk wel met een goed pensioen, tenslotte betaal ik daar premie voor.
Verder wil ik, als ik ooit ontslagen/langdurig ziek word, een riante uitkering, 100% van mijn huidige salaris, en graag nog geïndexeerd.
Verder, de hypotheekaftrek moet blijven.
Alle toeslagen mogen blijven bestaan, ik kom er wel niet voor in aanmerking, maar ik gun mijn medemens ook iets.;)
Verder files, baal ik ook van, dus uitbreiden die wegen, uitgebreid openbaar vervoer, maar natuurlijk wel met behoud van milieu.
Enz. enz.

Alleen, zoals al zo vaak gevraagd?
Dat kunnen we allemaal niet betalen door een paar duizend moslims (met nederlands paspoort) er uit te gooien.
De moskeeën te sluiten, hoofddoekjes en koran verbieden. Dat levert nl. niet zoveel op. Mocht je dit allemaal al kunnen uitvoeren.

Nee van die "sociale" PvDA wordt je vrolijk. Onderstaande komt rechtstreeks uit hun "financiële onderbouwing":

De besparingen zullen o.a. op de volgende terreinen plaatsvinden:
Verhogen AOW-leeftijd: 4 miljard
Aanpassing hypotheekrente-aftrek: 5-6 miljard
Leenstelsel basisbeurs: 0,75 miljard
• Aanpassen ambitieniveau krijgsmacht: 1 miljard
Nieuw toptarief: 0,25 miljard
• Bedrijfsvoering Rijksoverheid: 2 miljard
• Vermindering Bestuurlijke Drukte: 1,5 miljard
Vermindering subsidies: 0,75 miljard
• Decentralisatie uitvoering sociale zekerheid: 1 miljard
Doelmatigheidswinsten zorgkosten: 2 miljard
• Vermindering afdracht EU: 1+ miljard

De burger in Nederland wordt direct gepakt terwijl Wilders het grootste gedeelte van het geld wil besparen door te voorkomen dat iedere gelukszoeker hier terecht kan.

Daar komt nog eens bij dat óók de PvDA niet toelicht hoé ze het willen doen. Sterker nog, ze hadden het niet eens klaar!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:41

Jan, jij draait alles altijd om. Als men hier een vraag stelt over de PVV kom jij met een wedervraag.
Volgens mij ging dit topic over de PVV en niet over de PvdA, misschien kun je daar een topic over openen?

Heel veel PVV-stemmers voelen zich aangevallen omdat er gezegd wordt rascistisch, discriminatie, vreemdelingenhaat enz.

Maar altijd komt dit topic op moslims/islam. Zie alle links/quotes die er geplaatst worden door jou en anderen.

Het gaat nooit over wat de PVV met bijvoorbeeld de zorg (of een ander issue) wil doen. Ja, wel wat het met de zorg wil doen, maar of dit haalbaar is, enz. dat weet niemand en de meeste vinden dat allemaal niet belangrijk, want het gros van de stemmers stemt op de PVV i.v.m. integratie. Dus is het een one-issue-partij?
Dan moet je niet miepen, als anderen je dan een rascist enz. noemen. Immers dat is toch het belangrijkste punt waarom de meesten op de PVV stemmen? De islam/moslim.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:46

Electra63 schreef:
Jan, jij draait alles altijd om. Als men hier een vraag stelt over de PVV kom jij met een wedervraag.
Volgens mij ging dit topic over de PVV en niet over de PvdA, misschien kun je daar een topic over openen?

Heel veel PVV-stemmers voelen zich aangevallen omdat er gezegd wordt rascistisch, discriminatie, vreemdelingenhaat enz.

Maar altijd komt dit topic op moslims/islam. Zie alle links/quotes die er geplaatst worden door jou en anderen.

Het gaat nooit over wat de PVV met bijvoorbeeld de zorg (of een ander issue) wil doen. Ja, wel wat het met de zorg wil doen, maar of dit haalbaar is, enz. dat weet niemand en de meeste vinden dat allemaal niet belangrijk, want het gros van de stemmers stemt op de PVV i.v.m. integratie. Dus is het een one-issue-partij?
Dan moet je niet miepen, als anderen je dan een rascist enz. noemen. Immers dat is toch het belangrijkste punt waarom de meesten op de PVV stemmen? De islam/moslim.

Bij heel veel mensen kwam deze partij bovenaan uit de stemwijzer. Hoe verklaar je dat dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:48

Angst?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:48

Electra63 schreef:
Angst?

De stemwijzer? die vraagt niet alleen dingen over de islam hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:56

Nee, ok, maar zoals ik al hierboven heb genoemd.
Meer zorg, politie, blabla.
In de stemwijzer wordt verder niet gekeken of het haalbaar is.
Dus logisch als je veel populaire maatregelen in je visie hebt, maar deze waarschijnlijk niet kan waarmaken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:00

Electra63 schreef:
Nee, ok, maar zoals ik al hierboven heb genoemd.
Meer zorg, politie, blabla.
In de stemwijzer wordt verder niet gekeken of het haalbaar is.
Dus logisch als je veel populaire maatregelen in je visie hebt, maar deze waarschijnlijk niet kan waarmaken.

Maar dat is dus niet veel anders dan de PVDA, terwijl daarover maar weinig wordt "geklaagd" en nog zoveel stemmen heeft opgeleverd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:15

Ik weet het niet. Op 1 kwam bij mij PVV en op 2 SP.
Dus volgens deze redenatie zou ik op SP kunnen stemmen wegens

- angst
- populaire maatregelen.

Echt, als ik aan SP denk, denk ik aan geen van deze beide dingen.