wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:28

Heino schreef:
jantergouw schreef:
Over kaartenhuizen gesproken... Wilders is die van hem nog steeds aan het opbouwen aan de grootschalige advertenties in kranten te zien..

Precies, want hij ziet zelf ook hoe groot hij aan het worden is en wil graag goede bestuurders aantrekken voor de dag dat hij weer minstens 15 zetels in de Eerste Kamer moet gaan vullen. Of is er ook al iets mis met advertentie's zetten? Want dat zie ik de allergrootste bedrijven van ons land ook doen als zij een directeur of bestuurders nodig hebben, en ook de Staat der Nederlanden doet dat.

Nee hoor, maar misschien moet hij wel de CV's wat beter natrekken dan, want bij de laatste kieslijst moesten er ook direkt weer een paar verdwijnen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:32

Electra63 schreef:
Kiwiko,
Ja, maar het gebeurt wel.
De meeste PVV-stemmers vinden dat niet erg, of is zelfs een reden om PVV te stemmen.
Voor mij, is het uitsluiten van de PVV, dus juist wel een reden om PvdA te stemmen.

Waarom mag dat dan niet, en het uitsluiten van moslims wel?

nou precies........... waarom word het uitsluiten van moslims niet getolereerd en het uitsluiten van een partij wel??????

Dan de volgende vraag, WAT heeft het uitsluiten van moslims in hemelsnaam te maken met verkiezingen/politiek en democratie???

In wat voor een opzicht is een politiek standpunt van een partij een gevaar voor ons kiesrecht?

en wat is de volgende stap.......... het uitsluiten van bevolkingsgroepen tijdens het stemmen??? want ze zouden wel eens op een partij kunnen stemmen die niet in het plaatje past?
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 20-06-10 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:32

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:

Dat moet een misverstand zijn want ik geef Den Uyl helemaal nergens de schuld van. Ik gaf alleen aan in welke tijd dat zich afspeelde, maar ben me niet bewust dat ik Den Uyl daar de schuld van gaf. Waaruit meen jij op te maken dat ik hem de schuld ergens van gaf?

Alleen was dat in een tijd dat Nederland nog heel links georiënteerd was, en dat is nu niet meer zo. Dat was de tijd van Den Uyl, en had de linkse pers veel meer invloed dan vandaag de dag.
Unquote

Dit was positief bedoeld dan?
Ik begrijp altijd van PVV-stemmers, dat de linkse knuffel-politiek/media, de schuldige is van alle problemen in Nederland.

Dat was om aan te geven wat toen de politieke status was van Nederland en er dus anders werd omgegaan met rechtse figuren in die conjectuur dan tegenwoordig. Een geschiedkundig geheel correcte weergave van de politieke kleur destijds. Dat jij nu alle PVV-stemmers over één kam scheert alsof ze allemaal hetzelfde denken is in mijn ogen net zo incorrect als hetgeen je hen verwijt.
Maar ik kan er echt niet in ontdekken dat ik dat negatief of positief bedoelde.

Electra63

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:35

Nee, maar als je jouw berichten een tijdje volgt, dan trek je misschien, onterecht, toch die conclusie.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:36

Electra63 schreef:
Heino schreef:

Precies, want hij ziet zelf ook hoe groot hij aan het worden is en wil graag goede bestuurders aantrekken voor de dag dat hij weer minstens 15 zetels in de Eerste Kamer moet gaan vullen. Of is er ook al iets mis met advertentie's zetten? Want dat zie ik de allergrootste bedrijven van ons land ook doen als zij een directeur of bestuurders nodig hebben, en ook de Staat der Nederlanden doet dat.

Nee hoor, maar misschien moet hij wel de CV's wat beter natrekken dan, want bij de laatste kieslijst moesten er ook direkt weer een paar verdwijnen.

Dat kan ik me van meer partijen herinneren dat ze figuren hebben moeten verwijderen. Zelfs eentje die minister werd benoemd en nog geen 8 uur later alweer af moest treden omdat ze nauwe banden met Bouterse had die ze ontkende. :D Of herinner je je dat niet meer, dan zal ik die stukjes even linken voor je om het weer op te frissen allemaal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:37

Nou precies, ik heb van de gevestigde orde ook nog wel leuke voorbeelden van heeeeeel fout geselecteerde mensen hoor :D :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:38

Kiwiko,
Volgens mij wordt het uitsluiten van moslims wel getolereerd door de PVV-stemmers, of beter, is dit juist de reden om daarop te stemmen.

Alleen voor andere stemmers, is dit dus een reden, om juist PvdA te stemmen.

Ik zie het zo:
Wilders mag alles zeggen, tot kopvoddentax toe, maar de "linkse" stemmer moet dat accepteren, en vooral dan niet zeggen dat Wilders bijvoorbeeld een rascist (voorbeeld) is.

Die vrijheid van meningsuiting is dan voor iedereen, en niet alleen voor Geert.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:39

Electra63 schreef:
Nee, maar als je jouw berichten een tijdje volgt, dan trek je misschien, onterecht, toch die conclusie.

Dat zou inderdaad, onterecht, kunnen. Maar als men echt zou lezen wat er stond, en er geen dingen bij leest die er niet staan, dan zouden die voorbarige conclusies vanzelf minder worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:40

Heb je gelijk in. Maar dat is dan op dat moment maar 1 persoon, en kan een gevestigde partij, dat met ervaren mensen oplossen.
De PVV komt straks met een heleboel, onervaren, mensen in de partij, dus de kans op escalatie is dan groter.
Zie de LPF.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:41

jantergouw schreef:
Electra63 schreef:

Dat zou inderdaad, onterecht, kunnen. Maar als men echt zou lezen wat er stond, en er geen dingen bij leest die er niet staan, dan zouden die voorbarige conclusies vanzelf minder worden.

Ach, misschien moet jij dan je humor ook een beetje aanpassen?
De Partij van de Arabieren, vind ik dan weer niet grappig.
Maar van mij, mag je dat best zeggen, hoor, prima

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:42

Electra63 schreef:
Kiwiko,
Volgens mij wordt het uitsluiten van moslims wel getolereerd door de PVV-stemmers, of beter, is dit juist de reden om daarop te stemmen.

Ik zie het zo:
Wilders mag alles zeggen, tot kopvoddentax toe, maar de "linkse" stemmer moet dat accepteren, en vooral dan niet zeggen dat Wilders bijvoorbeeld een rascist (voorbeeld) is.

Dat ze hem racist noemen zal niet zo lang meer ongestraft kunnen. Als de rechter hem straks vrijspreekt dan kunnen die uitspraken nog wel eens kwalijke gevolgen hebben voor degenen die ze uiten. In de wet kennen we ook nog zoiets als laster en belediging, en neem maar aan van mij dat daar dan gretig op ingespeeld zal gaan worden door de PVV. Dan kunnen zulke uitspraken op het gemak getemd worden. :-)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:45

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:

Ach, misschien moet jij dan je humor ook een beetje aanpassen?
De Partij van de Arabieren, vind ik dan weer niet grappig.
Maar van mij, mag je dat best zeggen, hoor, prima

Als ik me niet vergis kan er geen twijfel over bestaan dat dat een quote was. Mij ontgaat echt de relevantie van hetgeen jij me nu verwijt, aangezien het mijn humor helemaal niet was maar die van een ander.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:50

Electra63 schreef:
Kiwiko,

Ik zie het zo:

net zoals de pvda stemmers tollereren dat er een partij uitgesloten word van meeregeren ondanks de winst in de stemhokjes :)

Een mening mag je uiten, mag iedereen......... een politieke partij uitsluiten niet :)

Wellicht weet jij het antwoord op mijn kwisje ?? :) :)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:56

Ik weet het antwoord. Dictatuur. Heb ik wat gewonnen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:57

u mag door voor de koelkast :D :D :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:59

KiWiKo schreef:
net zoals de pvda stemmers tollereren dat er een partij uitgesloten word van meeregeren ondanks de winst in de stemhokjes :)

Een mening mag je uiten, mag iedereen......... een politieke partij uitsluiten niet :)

Wellicht weet jij het antwoord op mijn kwisje ?? :) :)

Net zoals PVDA, SP, Groen LInks en D66 stemmers van hun partijen verwachten dat die niet met de PVV regeren, dan maar in de kamer. Dat is geen mening dat is een uitgangspunt voor die partijen. Dat heeft niets met uitsluiten te maken dat heeft te maken met onoverbrugbare verschillen.
Ik begrijp dus echt niet waarom wel over de mening van al de kiezers op die partijen heen gewalst mag worden en volgens jou niet over die van de PVV. Ik vind dat zeer ondemocratisch. Waarom nog kiezen en partijstandpunten hebben als je gedwongen wordt door iets dat Het Volk genoemd wordt tot beleid dat tegen je geweten indruist.

Ik vind dat een heel raar standpunt hoor.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:00

KiWiKo schreef:
u mag door voor de koelkast :D :D :D

Dat komt mooi uit met het mooie weer dat we nu hebben. :-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:02

IK vind dat een partij zo iets helemaal niet eens mag roepen...... laat staan het een stand of breekpunt maken.........

IK vind dat je dan gewoonweg scheit hebt aan de bevolking......

Partijstandpunten heb je op het politieke vlak, we moeten het zus of zo gaan doen....... maar je mag nooit een andere partij uitsluiten dat is ondemocratisch......

Ik zal een poll openen of het een raar standpunt is :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:06

KiWiKo schreef:
IK vind dat een partij zo iets helemaal niet eens mag roepen...... laat staan het een stand of breekpunt maken.........

IK vind dat je dan gewoonweg scheit hebt aan de bevolking......

Partijstandpunten heb je op het politieke vlak, we moeten het zus of zo gaan doen....... maar je mag nooit een andere partij uitsluiten dat is ondemocratisch......

Ik zal een poll openen of het een raar standpunt is :)

Nou gezien de grote boktmeerderheid voor de PVV zal dat weinig duidelijkheid geven. Ik begrijp niet dat jij niet begrijpt dat ik niet op een partij wil stemmen die gaat regeren met een partij die een bevolkingsgroep uitsluit. Ik gruw van waar dat me aan doet denken. En dat je dat niet wilt is wel degelijk een politiek standpunt.
Ik vind het ongelooflijk dat jij scheit hebt aan onze gevoelens en mening daarover die uitgedragen worden door de partijen van onze keuze.
Ik ben bang voor de dag dat Dat Volk hier de dienst gaat uitmaken en ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:09

volgende verkiezingen is het misschien wel de SP die uitgesloten word, of de PVDA......... od misschien wel D66 :)

kan zomaar

dus bevolkingsgroepen mogen niet uitgesloten worden, maar partijen wel........ snap je niet dat dit meten met twee maten is?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:09

sarabande schreef:
Net zoals PVDA, SP, Groen LInks en D66 stemmers van hun partijen verwachten dat die niet met de PVV regeren, dan maar in de kamer.

Ik ken geen enkele PvdA stemmer (en heb er een aantal om me heen) die daarom PvdA hebben gestemd en nadrukkelijk PVV uit willen sluiten.

Ik ben het met Kiwiko eens.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:10

Nicolletje schreef:
Ik ken geen enkele PvdA stemmer (en heb er een aantal om me heen) die daarom PvdA hebben gestemd en nadrukkelijk PVV uit willen sluiten.

Ik ben het met Kiwiko eens.

Wellicht dat ze geen ruzie met jou willen gezien je voorkeur. Ik ken alleen maar linkse stemmers die het niet regeren met de PVV een voorwaarde voor hun stem vonden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:14

dat was voor mij reden om ernstig op zoek te gaan naar een andere partij dan de SP......... alleen toen kwam ik bij de PVV uit...... en daar heb ik morele bezwaren tegen, dus is het toch SP geworden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:14

KiWiKo schreef:
volgende verkiezingen is het misschien wel de SP die uitgesloten word, of de PVDA......... od misschien wel D66 :)

kan zomaar

dus bevolkingsgroepen mogen niet uitgesloten worden, maar partijen wel........ snap je niet dat dit meten met twee maten is?

Zoals al diverse malen hier verteld was het vorige keer de SP die dankzij de vrij onwrikbare standpunten ondanks de eclatante winst niet mee deed, noem het uitgesloten werd
Dat zijn zo de regels van het spel dat heeft niets met ondemocratisch zijn te maken.
Ik vind het trouwens totaal misplaatst om het uitsluiten van een bevolkingsgroep ook maar te vergelijken met het niet willen samenwerken met een partij.

Dat zijn onvergelijkbare zaken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:16

SP heeft zelf gezegd niet mee te regeren :) dat is iets heel anders als bij voorbaat al zeggen dat je er niet eens mee wil praten :)

hoezo is dat onvergelijkbaar?