Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:55

DuoPenotti schreef:
Omdat het vragen van een leeg mapje dom is?
Omdat meer mensen het al hebben dus geen zin meer heeft?
Omdat ze hen al jaren wijst op fouten ?

Je hoeft helemaal geen leeg mapje te tonen. Je verwijdert het bestand met namen gewoon op verzoek.

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 19:57

En ondertussen weet je niet wie er nog meer gekeken heeft. Journalisten maken er ook dankbaar gebruik van.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 19:58

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:00

Nou dan doet ze dat toch gewoon. Wat moet ze dan met alle namen van medewerkers?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 20:06

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:07

In de Stentor wordt een pleidooi gehouden door ene Hester Veltman, tweede kamerlid van de VVD, voor het zenderen van alle wolven. Ik kan dat niet openen maar misschien iemand anders wel. Het werd me verteld door een kennis.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:25

Jessix schreef:
Nou dan doet ze dat toch gewoon. Wat moet ze dan met alle namen van medewerkers?

Niks.
Een punt maken dat zij niet de puinhoop heeft gemaakt.

Meestal gaat het daar toch om bij haar? Een punt maken. :)

Maar nogmaals wat heeft een printscreen van een mapje nu voor nut?

Het is toch idioot om voor te stellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:29

Los van het voorstel van het lege mapje.

Het is gewoon heel flauw om een punt te maken ten koste van de privacy van medewerkers. Het is niet haar fout maar ze kan wel gewoon meewerken. In plaats van zo te schoppen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:30

DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:

Niks.
Een punt maken dat zij niet de puinhoop heeft gemaakt.

Meestal gaat het daar toch om bij haar? Een punt maken. :)

Maar nogmaals wat heeft een printscreen van een mapje nu voor nut?

Het is toch idioot om voor te stellen.

Met het laatste ben ik het eens. Maar nogmaals ik vind dat ze de namen en gegevens gewoon hoort te verwijderen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:37

Ja vind ik ook. Zou het zelf ook doen.

In hoeverre het dan ook nut heeft omdat meerdere die namen hebben.

Zou me ook niets verbazen als ze het van de week verwijdert.

Op deze manier heeft het gepruts tenminste wel aandacht.
Anders was het vast het volgende onder dat al dikke tapijt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 21:31

Zichtmelding ‘t Harde Gld
Citaat:
't Harde Gelderland
29-09-2025
03.20 uur

zichtmelding

Wolf op wildcamera tussen Nagelhoudsweg en Vaarbekerweg.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/17CuQP ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 21:45

Zichtmelding Ugchelen Gld
Citaat:
Ugchelen Gelderland
29-09-2025
14.45 uur

zichtmelding

Wolf gezien in Willemsbos in bos aan de Hoog Buurloseweg.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/192tfh ... tid=wwXIfr

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 23:26

Oei, wat een naar verhaal van de datalek. Er zijn heel vervelende dingen gaande rondom mensen die aan dossier wolf werken, inclusief allerhande bedreigingen. In denk dat er 70 mensen slecht slapen vannacht.

Ik vind Annemieke haar reactie niet okee. Ze zou deze gegevens dienen te vernietigen - zeker als ze zich aan de integriteit houdt die ze anderen af probeert te dwingen.

Daarnaast gebruikt ze haar bezit van de data in haar mail terug aan de provincie als manipulatie om provincie aan tafel te krijgen.

En data dus al door gedeeld aan derden/media ...

Ik weet dat er op de UH al.maanden gedoe is, niet alleen vreedzaam, door mensen die hun hond perse los willen hebben lopen in Bram gebied. Daar gaat verder dan eindeloos informatiebordjes slopen. Nu die persoonlijke gegevens van medewerkers verder zijn gedeeld is de verspreiding van informatie oncontroleerbaar. En komen in een steeds harder polariserende maatschappij persoonlijke gegevens van medewerkers van dossier wolf mogelijk bij partijen terecht die niet terugdeinzen die informatie te gebruiken.

Ik vind dat echt zorgwekkend, en niet te verdedigen dat Annemieke zo handelt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 00:12

Doet wel de vraag rijzen: was dit effectief een onfortuinlijk lek of was dit net geënsceneerd om zo Annemieke van buiten spel te zetten, gokkende dat ze dus zou doen, wat ze nu dus ook effectief doet...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 06:09

Citaat:
En komen in een steeds harder polariserende maatschappij persoonlijke gegevens van medewerkers van dossier wolf mogelijk bij partijen terecht die niet terugdeinzen die informatie te gebruike

Waar.
Ja het is al gedeeld en heeft openbaar gestaan.

Maar dat is dus niet de schuld van annemieke.
Jullie wijzen echt naar de verkeerde imo.

Bij de provincie Utrecht heeft er 1 zitten slapen.
En als annemieke niets had gezegd stond het nog online

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 06:44

Ergens in 2020 heb ik ook WOO verzoeken ingediend bij BIJ12 en ministerie van defensie, tegelijkertijd met Annemieke. Zo hebben wij ook voor het eerst contact gehad en ik heb toen ik wat meer tijd had een hele tijd de verzoeken van haar gehad om mee te lezen. Ze sturen namelijk zoveel nutteloze en driedubbele documenten dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Toch moet je erdoor omdat je anders iets kunt missen. Hele paginas zwartgelakt etc. Dus ik kan me voorstellen dat ze dit verzoek nog even bijhoudt totdat ze het aangepaste heeft. Gewoon om zeker te weten dat er geen gegevens verloren gaan. Dat ze daar verder niets mee doet dan steek ik mijn hand voor in het vuur.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 08:11

Dat galloway’s levend opgevreten worden, is dat nu gemist door de meeste lezers hier?
Dat de kalveren een dag of twee oud worden, als ze dat al halen.
En nu volwassen dieren gepakt worden.
Gaat om dieren tussen de 350-600 kg afhankelijk van leeftijd en geslacht.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 08:18

tienus63 schreef:
Dat galloway’s levend opgevreten worden, is dat nu gemist door de meeste lezers hier?

Nee door mij niet gemist. Ik wilde vandaag even terug zoeken want volgens mij zijn er meerdere meldingen geweest afgelopen jaar van onrustige loeiende koeien in die omgeving ;(

Er staat in deel 3 meer over vermeld

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 08:24

tienus63 schreef:

Nee, het is niet gemist. Maar ik twijfelde of ik er op moest reageren, voel me soms een beetje roepende in de woestijn.
Het is zo triest, het gaat maar door, en de grote meerderheid in het land kijkt maar weg… |(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 08:37

@anca,
Triest om het ook nu her en der in de reacties te zien staan dat mensen in de regio daar regelmatig gestresst vee horen.
Ik vind het jammer dat er niet meer gemeld wordt.

Ik zet nu wel alle meldingen in de app Viervoet.
GWIC en geen wolf controleren de binnengekomen meldingen. Dus die bron vermeld ik erbij.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 08:50

DuoPenotti schreef:
Citaat:
En komen in een steeds harder polariserende maatschappij persoonlijke gegevens van medewerkers van dossier wolf mogelijk bij partijen terecht die niet terugdeinzen die informatie te gebruike

Waar.
Ja het is al gedeeld en heeft openbaar gestaan.

Maar dat is dus niet de schuld van annemieke.
Jullie wijzen echt naar de verkeerde imo.

Bij de provincie Utrecht heeft er 1 zitten slapen.
En als annemieke niets had gezegd stond het nog online

Zeker heeft de provincie enorm zitten slapen en een fout gemaakt.

Waar ik over val is Annemieke die met harde taal weigert die map te verwijderen en het als collateral lijkt in te zetten om haar zin te krijgen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 08:52

Wat is haar zin in deze?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 09:05

Overigens heeft ze hier ook het nieuws vanochtend op de radio gehaald, al werd er geen naam genoemd wel dat 'een persoon' weigerde het bestand te verwijderen, maar niet dat er meerdere ontvangers waren.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 09:33

tienus63 schreef:

Zeker niet gemist. Regelmatig rij ik daar een "koeienzoek" rondje, al jaren. Laatst tijdje staan praten met de eigenaar van de Galloways. Hij vertelde al dat er al 2 jaar geen kalveren langer dan een dag of 3 overleven. En nu de kalveren van dit jaar al op zijn én er steeds meer wolven in de regio verblijven, is het onafwendbaar dat ze zich gaan voeden met de grotere dieren. De eigenaar zei dat de media het stil houden. En ik had de indruk dat hij zich ook (nog) niet al te groots durfde uitspreken over het leed wat daar gebeurt. Misschien legt SBB hem het zwijgen op?

Van Annemieke had hij nog nooit gehoord, dus we hebben hem de tip gegeven haar te contacten. Dat zij discreet dit aan de grote klok zou kunnen hangen. Ben dus wel blij dat dit verhaal nu eindelijk wat meer naar buiten komt. Alhoewel ik denk dat de koeien daar beter weggehaald kunnen worden, want voor er iets aan de wolf gaat gebeuren, moeten er vast nog veel meer dieren dood ;( . Hou mijn hart vast voor wat de wolven gaan aanvallen als hier de koetjes allemaal dood/weg zijn.......

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-25 09:54

Citaat:
30 september 2025
Waarom krijgen wolven geen zender? Kamervragen na brandbrief van Gelderse burgemeesters

Wolven moeten worden voorzien van een zender om de problematiek rond deze dieren te beteugelen. Dat stelt Hester Veltman (VVD) in schriftelijke Kamervragen over een brandbrief van Gelderse burgemeesters.
Ze vraagt staatssecretaris Jean Rummenie (BBB) om dat te bevorderen, nu angst en maatschappelijke onrust groeien.
‘Wij maken ons ernstige zorgen over de veiligheid van onze inwoners en dieren’, benadrukte Ton Heerts (Apeldoorn) in de brandbrief, namens 22 burgemeesters in Noord- en Oost-Gelderland. ‘De maatschappelijke onrust is tastbaar en vraagt om daadkrachtig optreden.’

Tweede Kamerlid Veltman wil weten of Rummenie dit herkent, nu wolven steeds vaker in de buurt van mensen, bebouwing en huisdieren worden gesignaleerd.

Grote zorgen bij hondenbaasjes

In Epe leidden meerdere incidenten binnen korte tijd tot een heus wolvenprotest voor het gemeentehuis. Tot twee keer toe was een hond van schaapsherder Lammert Niesing aangevallen door een wolf en ook bij twee andere incidenten was een hond het doelwit. Hondenbaasjes maken zich grote zorgen.

Ook in andere plaatsen op de Veluwe deden zich zorgwekkende incidenten voor, maakte Heerts in de brandbrief duidelijk, onder meer in Hoenderloo, Putten, Barneveld, Harderwijk en Nunspeet. ‘Gelet op de gedragsverandering van de wolf, verzoeken wij u met klem om de nationale wetgeving met spoed aan te passen of uitvoerbaarder te maken’, schreef hij.

Als wolven een zender dragen ontstaat meer inzicht in hun gedrag, denkt Veltman. Als duidelijk is hoe ze zich verplaatsen ‘in een klein en dichtbevolkt land als Nederland’ kan dat bijdragen aan veiligheid en risicobeheersing, is ze van mening. ‘Deelt u die opvatting?’ vraagt ze de staatssecretaris.

Wereldwijd gebeurt het al

Tijdens een internationaal wolvencongres in Lunteren pleitten internationale deskundigen daar begin juni ook al voor. De Italiaanse zoölogie-professor Luigi Boitani wees erop dat dit wereldwijd al gedaan wordt, zonder negatieve gevolgen. Ook de Canadese wolvendeskundige Ross Hinter stelde dat zenders helpen om het gedrag van de dieren te begrijpen.

In Nederland werkt de provincie Utrecht aan een plan om alle wolven in de roedel op de Utrechtse Heuvelrug van een zender te voorzien. De rechter verbood echter om dat al te doen bij probleemwolf Bram.

Zenders voor alle bekende roedels

Veltman wil dat Rummenie zich uitspreekt over het zenderen van álle bekende wolvenroedels in Nederland. Zo kan er een landelijk dekkend en meerjarig beeld ontstaan van verplaatsingen, incidenten en risico’s. Ze wil dat de staatssecretaris helderheid geeft over de juridische voorwaarden die voor zenderonderzoek gelden.

Ook vraagt ze hoe hij ervoor gaat zorgen dat provincies, gemeenten en burgemeesters toegang krijgen tot de gegevens die hierdoor worden verzameld.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/waar ... &auth_rd=1

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/17J34B ... tid=wwXIfr