Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Hamas, Hezbollah, houthis , allemaal terroristen. Zonder meer. Maar wanneer je echt vrede wil zal je verkiezingen moeten organiseren voor Palestijnen, zeer veel van hun haten Hamas net zo erg .
En dit is mijn mening, wanneer sommige groepen zich niet zo ver verheven zouden voelen waren er nooit zoveel problemen ontstaan.
FiveSports schreef:BigOne schreef:Hamas, Hezbollah, houthis , allemaal terroristen. Zonder meer. Maar wanneer je echt vrede wil zal je verkiezingen moeten organiseren voor Palestijnen, zeer veel van hun haten Hamas net zo erg .
En dit is mijn mening, wanneer sommige groepen zich niet zo ver verheven zouden voelen waren er nooit zoveel problemen ontstaan.
Waarom vind jij dat terroristische groeperingen en wat doen zij wat Israël niet gedaan heeft? Ik heb niks met al die groepen, maar als je een klein beetje objectief bent of een graantje logica bezit vind je Israël net zo erg.
mysa schreef:Dat ben ik met je eens. Al is de geestelijkheid invloedrijker in de meeste islamitische landen dan bijv. de kerken hier. In Israël zijn in deze coalitie ook de ultra's vertegenwoordigd. Helaas, want het land was altijd redelijk seculier.
mysa schreef:Dan liggen de zaken in België heel anders dan in Nederland. (880 gevallen waarvan een stuk of 40 geweldadig en 88 gevallen van bedreiging.
https://www.ncab.nl/actueel/nieuws/2025 ... oor-online
FiveSports schreef:mysa schreef:Dat ben ik met je eens. Al is de geestelijkheid invloedrijker in de meeste islamitische landen dan bijv. de kerken hier. In Israël zijn in deze coalitie ook de ultra's vertegenwoordigd. Helaas, want het land was altijd redelijk seculier.
Wat was Theodore Herzl z’n rol in het ontstaan van Israël en wat wat was zijn religie?
Rennie89 schreef:Vanmorgen een raket in de straat bij mijn familie beland in Tel Aviv. Hopelijk valt de Israëlische regering in elkaar samen met het Iraanse regime, helemaal klaar mee… steeds meer antisemitisme ook, mensen die juichen als er raketten in woonwijken in Israël belanden… is gewoon in en in triest… alle burgers, zowel Israëli’s als Palestijnen als de Iraanse burgers zijn nu de dupe van extreme regeringen/regimes/bewegingen
journee schreef:Het is niet BigOne die besloten heeft dat dit terroristen zijn, net als genocide in Gaza ook niet door één persoon is vastgesteld. Maar de mensen die vliegtuigen hebben gekaapt en op 9/11 de Twintowers in zijn gevlogen, deden die dat in jouw optiek dan ook uit vredelievende bedoelingen?
Netanyahu gaat nu veel te ver, net als Hamas. Toch is er in Israël ook onvrede:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10575889/coalitiecrisis-in-israel-val-kabinet-kan-kwalijke-gevolgen-hebben-voor-netanyahu
Rennie89 schreef:Vanmorgen een raket in de straat bij mijn familie beland in Tel Aviv. Hopelijk valt de Israëlische regering in elkaar samen met het Iraanse regime, helemaal klaar mee… steeds meer antisemitisme ook, mensen die juichen als er raketten in woonwijken in Israël belanden… is gewoon in en in triest… alle burgers, zowel Israëli’s als Palestijnen als de Iraanse burgers zijn nu de dupe van extreme regeringen/regimes/bewegingen
hwn schreef:journee schreef:Het is niet BigOne die besloten heeft dat dit terroristen zijn, net als genocide in Gaza ook niet door één persoon is vastgesteld. Maar de mensen die vliegtuigen hebben gekaapt en op 9/11 de Twintowers in zijn gevlogen, deden die dat in jouw optiek dan ook uit vredelievende bedoelingen?
Netanyahu gaat nu veel te ver, net als Hamas. Toch is er in Israël ook onvrede:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10575889/coalitiecrisis-in-israel-val-kabinet-kan-kwalijke-gevolgen-hebben-voor-netanyahu
Het is een subjectief westers terreurlijstje dat hen als terroristen ziet, dat geldt zeker niet voor heel de wereld. Bovendien stond de politieke vleugel van Hamas heel lang niet op de Europese terreurlijst, enkel de gewapende vleugel, de Al Qassam brigades. Er is geen enkele terreurdefinitie waaraan de verzetsbewegingen/politieke partijen die je noemt (ik zie hen ook niet als terroristen, vandaar mijn woordkeuze) die niet in 10- of 100-voud
opgaat voor Israël, VS, VK... Daarom loopt er zelfs een aanklacht tegen het VK om Hamas daar van de terreurlijst te schrappen. Hamas erkent dat ze volgens de definitie daar aan de omschrijving van terroristen voldoen, maar argumenteert dat dezelfde definitie zeker evenzeer geldt voor Israël.
En de Palestijnse strijd is een bevrijdingsstrijd, dekolonisatie, terwijl Al Qaeda puur religieus geïnspireerd was (al is Palestina natuurlijk ook een voedingsbodem voor hen). Hamas heeft nog nooit buiten eigen gebied geopereerd.
journee schreef:[
Als je niet bestempeld wilt worden als een terrorist, zal je jezelf niet als zodanig moeten gedragen. Dat Netanyahu nu te ver gaat spreekt het gedrag van Hamas niet goed en vice versa. Twee fouten maken geen goed. Dat blijft gewoon twee keer fout.
Electra63 schreef:Wat is de zin om dit verhaal te delen?
Zo'n verhaal heb je ook van Palestijnse moeders.
Er wordt ook veel nep-nieuws verspreid.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/in ... gle.com%2F
Vandaag nog een interview met Rinske Verkerk gezien, over een Palestijnse vader die zomaar wordt doodgeschoten, onder de ogen van vrouw en kinderen. Hij mocht niet geholpen worden en bloedde gewoon dood.
https://www.instagram.com/reel/DLMbx9ZI ... hpa201Mg==
En zo heb je duizenden verhalen.
Benzz schreef:journee schreef:[
Als je niet bestempeld wilt worden als een terrorist, zal je jezelf niet als zodanig moeten gedragen. Dat Netanyahu nu te ver gaat spreekt het gedrag van Hamas niet goed en vice versa. Twee fouten maken geen goed. Dat blijft gewoon twee keer fout.
Natanyahu doet dit puur voor persoonlijk gewin. Puur voor ego.
De vorige premier van Israel zat laatst bij Buitenhof en die had daar een stevige mening over.
journee schreef:Electra63 schreef:Wat is de zin om dit verhaal te delen?
Zo'n verhaal heb je ook van Palestijnse moeders.
Er wordt ook veel nep-nieuws verspreid.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/in ... gle.com%2F
Vandaag nog een interview met Rinske Verkerk gezien, over een Palestijnse vader die zomaar wordt doodgeschoten, onder de ogen van vrouw en kinderen. Hij mocht niet geholpen worden en bloedde gewoon dood.
https://www.instagram.com/reel/DLMbx9ZI ... hpa201Mg==
En zo heb je duizenden verhalen.
Verhalen van de betrokkenen zelf vind ik dat net wat geloofwaardiger dan inderdaad de opgeklopte verhalen in de pers. Deze vrouw verteld het ook zonder opgeklopte aantallen, maar gewoon zoals zij het ervaren heeft en dat lijkt mij al erg genoeg. De reden waarom ik het deel is omdat Hamas hier wordt neergezet als een bevrijdingsleger, maar hun daden laten toch echt geen bevrijdingsleger zien maar een terroristische aanslag.
Electra63 schreef:journee schreef:
Verhalen van de betrokkenen zelf vind ik dat net wat geloofwaardiger dan inderdaad de opgeklopte verhalen in de pers. Deze vrouw verteld het ook zonder opgeklopte aantallen, maar gewoon zoals zij het ervaren heeft en dat lijkt mij al erg genoeg. De reden waarom ik het deel is omdat Hamas hier wordt neergezet als een bevrijdingsleger, maar hun daden laten toch echt geen bevrijdingsleger zien maar een terroristische aanslag.
Volgens mij, vindt het merendeel hier dat Hamas een terreurorganisatie is.
Maar de Israëlische regering doet daar niet meer voor onder, met hun oorlogsmisdaden.
Het leed van Joodse moeders is niet erger dan het leed van Palestijnse moeders.
Jodenhaat is niet erger dan moslimhaat.
De Israëlische slachtoffers krijgen in ieder geval medische hulp en hoeven geen honger te lijden en er zijn schuilkelders.
Is vreselijk, maar de Palestijnse slachtoffers hebben niets meer.