Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
irmaz schreef:nikkel schreef:Al zouden de Oekrainers het militair redden, dan hebben de russen 1 grote troefkaart over, het zwarte zee embargo. Zonder voedsel voor de veestapel hier, ziet het er toch heel anders uit.
wat een bijzonder bericht. Weet jij waar de Krim ligt?
Babootje schreef:Controleer je De Krim, dan controleer je de zwarte zee. Geen wonder dat Oekraine zsm naar De Krim wil.
pien_2010 schreef:Als de Oekraïners de Russen het land uit krijgen dan volgt:
1 opbouw van de bezette gebieden die totaal verwoest zijn;
2. Opruimen van mijnen en ander oorlogsrommel, dat veel tijd in beslag gaat nemen;
3. Opruimen van enorme vervuiling dat deze oorlog nu al geeft, waarbij het de vraag is of Oekraïne dit binnen afzienbare tijd gaat lukken, en zo nee wat ik denk hoe lang het land nodig heeft om te herstellen van wat de Russen hebben aangericht;
4. Leren leven met al dat menselijke leed dat ze is aangedaan.
Ik weet zeker dat ik nog veel vergeten ben.
https://twitter.com/NOELreports/status/ ... 8972839936Citaat:'Ons werd gevraagd de troepen uit Kiev terug te trekken om voorwaarden te scheppen voor het sluiten van vrede', zei Poetin.
Citaat:Het verleden verandert zo snel dat je geen idee hebt wat er gisteren zal gebeuren.
Sizzle schreef:Babootje, bedankt dat je steeds die updates plaatst.
In het nieuws lees ik er haast niets meer over, dat is een soort van uitgedoofd lijkt het.
Sizzle schreef:Er is wel een feed, maar ik vind het vaak meer pagina vulling dan echt informatief.
Nieuws als „Rusland is niet onder de indruk van het offensief“, draagt weinig bij. Wat hadden ze anders voor reactie vanuit Rusland verwacht
Twitter gebruik ik niet, heb ook geen account.
Citaat:"Boven ons patrouilleerden niet minder dan vier NAVO-gevechtsvliegtuigen: een P-8-patrouillevliegtuig van de Amerikaanse marine, een Challenger van het Amerikaanse leger met een oppervlaktescanradar, een RQ-4-drone van de Amerikaanse luchtmacht en een E-3-vliegtuig voor vroegtijdige waarschuwing van de NAVO. ”, werd gemeld.
pien_2010 schreef:Citaat:"Boven ons patrouilleerden niet minder dan vier NAVO-gevechtsvliegtuigen: een P-8-patrouillevliegtuig van de Amerikaanse marine, een Challenger van het Amerikaanse leger met een oppervlaktescanradar, een RQ-4-drone van de Amerikaanse luchtmacht en een E-3-vliegtuig voor vroegtijdige waarschuwing van de NAVO. ”, werd gemeld.
wouw. Zelfs zonder wapens aan boord indrukwekkend en terecht ook.
Babootje schreef:In de nacht van maandag op dinsdag was er opnieuw een droneaanval op het centrum van Moskou. De schade is niet heel groot, maar toch....
https://twitter.com/RALee85/status/1686180379575595009