Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:07

mysa schreef:
Chris Klomp is sowieso de moeite van het lezen waard. Hij schrijft ook regelmatig over het FvD.

Klopt, ik volg hem ook op Twitter.
Goede inhoudelijke berichten.

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:52

Ken hem niet en ga hem zeker volgen.
Eens Askja dat ik dat gevoel beter bij me had kunnen houden. Spijt van. Karl zijn bericht vind ik duidelijk en helpend daarin.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:57

Karl het rammelt te veel waar rook is is vuur.

Waarom is er niet naar nieuwe bewijsstukken gekeken?
Waarom zijn er meerdere die tegen Demmink zijn Bedreigd.
Waarom zijn er meerdere bewijzen van een pedofiel netwerk zeker tussen "hogere" Belgen en Nederlanders

Het stinkt en zal blijven stinken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 22:58

Daks schreef:

Waarom zijn er meerdere die tegen Demmink zij. Bedreigd

Heb je de linkjes van Karl gelezen?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:06

Ja heb ik en in geen van de links komt hij met feiten of praat hij Demmink vrij.

"De zaak van Demmink blijft mistig"

Ja gek hè als mogelijk bewijs de prullenbak in word geflikkerd

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:12

Daks schreef:

(...)

Deze zin vind ik "besmet" sinds de toeslagen affaire.

(In feite wordt er een verdenking mee gepromoveerd tot hetzij een feit, hetzij een veroordeling.)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 00:00

Daks schreef:
Karl het rammelt te veel waar rook is is vuur. .

Ik kopieer mijzelf maar even uit een ander topic.

Citaat:
Even een stukje bijscholing:
https://www.arbopodium.nl/arbo-index/ar ... -en-nevel/

Er zijn echt heel veel manieren om rook te maken zonder vuur. Weet ik ook nog van mijn tijd toen ik nog Scheikunde studeerde.... :+ }>

Wat er op social media gebeurt is precies hetzelfde. Er wordt neprook gemaakt, hoe meer hoe beter. Zodat mensen denken dat er vuur is. Maar in werkelijkheid zit er iemand met een rookmachine en een ventilator in de hoop genoeg mist te maken zodat mensen de weg niet meer zien.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 00:20

Daks schreef:
Ja heb ik en in geen van de links komt hij met feiten of praat hij Demmink vrij.

"De zaak van Demmink blijft mistig"

Ja gek hè als mogelijk bewijs de prullenbak in word geflikkerd

Je bent in Nederland ( gelukkig ) onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Dus volgens mij hoeft Demmink niet vrij gepraat te worden?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 00:35

Daks schreef:

Waarom zijn er meerdere bewijzen van een pedofiel netwerk zeker tussen "hogere" Belgen en Nederlanders

Dus als er morgen iemand besluit een hetze tegen jou te beginnen is er per definitie ook iets aan de hand?

Ik sluit me verder bij Askja aan betreffende de post van pien_2010, ik vind het ook nogal wat om dat zo openbaar te delen :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:03

Klopt Laurie en zoals ik al eerder schreef had ik dat niet mogen doen, gaf ik Askja gelijk en heb ik er spijt van. Ik heb er niet van geslapen zo not done vind ik het. Helaas kan ik het niet verwijderen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:36

Daks schreef:

Nee, er zijn een paar mensen die een rookmachine opgestart hebben en die daarna zijn gaan roepen: "Waar rook is, is vuur." Dat is echt wat anders.

De media ziet kans om allerlei schandalen boven water te krijgen, inclusies schandalen binnen de koninklijke familie en nu bijvoorbeeld de toeslagenaffaire, maar in dit geval kijken we opeens massaal de andere kant op? Dit is een wappie complot en weet je wat daar het erge van is? Dat werkelijke schandalen of gevallen van kindermisbruik ook minder serieus genomen worden. Hou dus gewoon op dit soort rookgordijnen te creëeren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:57

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... eede-kamer

Dit is een interessant artikel over een buitengewoon kritisch rapport over de toeslagen affaire van de raad van Europa.

Wat mij verbaast is dat het nog steeds niet afgehandeld is. Dat gezinnen zelfs afgelopen jaar hun huizen zijn uitgezet, kinderen van goede ouders daardoor bij jeugdhulpverlening terecht zijn gekomen en de ellende maar door gaat.
Ik begrijp gewoon niet dat zaken zoals de basale woonellende in Groningen, de toeslagen affaire waardoor kinderen en jongeren hun jeugd afgenomen zijn, alsmaar niet opgelost worden.

In een uitzending zag ik jaren geleden een echtpaar met (gelukkig) flink wat geld, hun prachtige huis dat een onvewoonbare krot was geworden verlaten en elders een huis huurde in afwachting van de afhandeling vd schade. Dit omdat de jeugd van hun kinderen anders teveel in het teken zou staan van al die ellende. De ouders zeiden dat zij deze stap financieel kunnen doen, maar de meeste niet natuurlijk.

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind dat er haast sprake is van een vijandige overheid jegens haar burgers die zoveel ellende hebben. Het blijft maar slepen, mensen worden ziek, kinderen en ouders uit hun huizen gezet en de gevolgen zijn gigantisch. Ik vind het zo kwalijk...

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:21

Ja dat klopt, Pien. Veel van de miskleunen, zo niet alle, zijn te wijten aan gebrek aan competentie. Er zitten veel te veel mensen op de verkeerde plek, als je het mij vraagt.
Je ziet dat op microniveau binnen bedrijven. De intentie van het beleid is vaak goed, de uitvoering gaat de mist in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:33

Een zijstapje.. in de Podcast 'de Deventer Mediazaak" komt ook ter sprake dat De Hond gefinancieerd wordt door een zakenman, wiens doel het is de rechterlijke macht in discrediet te brengen (ik ben zn naam even kwijt). Ook, dacht ik, door het noemen van een pedonetwerk... Dus ook het aanleggen van het zgn rookgordijn...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:41

pien_2010 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... eede-kamer

Dit is een interessant artikel over een buitengewoon kritisch rapport over de toeslagen affaire van de raad van Europa.

Wat mij verbaast is dat het nog steeds niet afgehandeld is. Dat gezinnen zelfs afgelopen jaar hun huizen zijn uitgezet, kinderen van goede ouders daardoor bij jeugdhulpverlening terecht zijn gekomen en de ellende maar door gaat.
Ik begrijp gewoon niet dat zaken zoals de basale woonellende in Groningen, de toeslagen affaire waardoor kinderen en jongeren hun jeugd afgenomen zijn, alsmaar niet opgelost worden.

In een uitzending zag ik jaren geleden een echtpaar met (gelukkig) flink wat geld, hun prachtige huis dat een onvewoonbare krot was geworden verlaten en elders een huis huurde in afwachting van de afhandeling vd schade. Dit omdat de jeugd van hun kinderen anders teveel in het teken zou staan van al die ellende. De ouders zeiden dat zij deze stap financieel kunnen doen, maar de meeste niet natuurlijk.

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind dat er haast sprake is van een vijandige overheid jegens haar burgers die zoveel ellende hebben. Het blijft maar slepen, mensen worden ziek, kinderen en ouders uit hun huizen gezet en de gevolgen zijn gigantisch. Ik vind het zo kwalijk...

Ik vind het verschrikkelijk voor de slachtoffers.

Maar ik weer uit ervaring, dat het erg moeilijk is correcties met terugwerkende kracht in financiële systemen te verwerken. Zeker als er tussentijds is overgegaan op een ander systeem en niet alle historie is meegenomen.

Ik begreep dat van de Toeslagenaffaire 75% is opgelost. De andere 25% zijn de ingewikkelde gevallen. Ik zou aan ieder slachtoffers een persoonlijke medewerker koppelen en alles handmatig laten berekenen en dan gelijk afhandelen.

Dit kan niet langer duren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:48

Electra63 schreef:
Ik begreep dat van de Toeslagenaffaire 75% is opgelost. De andere 25% zijn de ingewikkelde gevallen. Ik zou aan ieder slachtoffers een persoonlijke medewerker koppelen en alles handmatig laten berekenen en dan gelijk afhandelen.
Heb je daar berichten van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:09

Vroegtijdige kwijtschelding schulden Haagse slachtoffers toeslagenaffaire
Toeslagenaffaire Begin september werd al bekend dat zeker honderd gemeenten bezig zijn met het kwijtschelden van gemeentelijke schulden van slachtoffers van de Toeslagenaffaire.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/12/vr ... rs-toeslag

of het daarmee voor iedereen is opgelost!!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:13

pien_2010 schreef:
Klopt Laurie en zoals ik al eerder schreef had ik dat niet mogen doen, gaf ik Askja gelijk en heb ik er spijt van. Ik heb er niet van geslapen zo not done vind ik het. Helaas kan ik het niet verwijderen.
+:)+ :(:) Hiermee heb je het m.i. rechtgezet hoor, geen reden om wakker te liggen! Waren er maar meer mensen met een dergelijk vermogen tot zelfreflectie.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:59

Electra63 schreef:

Dit wordt op gemeenteniveau afgehandeld. De lastigheid zit 'm ook in het personeelstekort. Er zijn te weinig mensen beschikbaar voor de afhandeling.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:58

Chubby schreef:
Electra63 schreef:

Dit wordt op gemeenteniveau afgehandeld. De lastigheid zit 'm ook in het personeelstekort. Er zijn te weinig mensen beschikbaar voor de afhandeling.

Ja, waar is er geen personeelstekort?

En je moet medewerkers hebben met een financiële achtergrond.
Immers het gaat om jaren opnieuw alles berekenen. Kijken naar inkomsten, ontvangen toeslagen en terugvorderingen en dan nog met eventuele correcties en wijzigingen in inkomen en de gevolgen daarvoor.
Bij loonbeslagen en incassozaken wordt ook rente berekend.
Dus ook dat moet meegenomen worden.

Dat kunnen pittige berekeningen zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 14:31

Ik zit (tijdens mijn werk :D ) naar het debat te luisteren o.a. over de gasproblemen enz.
Haga (maar ook PVV) vindt het belachelijk dat de gaskraan in Groningen gesloten wordt.
Die moet gewoon open blijven, alleen wat minder gas boren, niet zoveel als in het verleden.
Haga hoopt tevens dat het besluit van de Rechtbank dat Shell de CO2-uitstoot moet terugdringen, in hoger beroep wordt vernietigd.

Wel duidelijk dat Haga er zeker niet voor de burgers zit en met name niet voor de Groningers. ;)

Note: Nu is FvD aan het woord.
Die vinden het ook belachelijk dat de gaswinning in Groningen stopgezet worden.
Er zit daar tenslotte nog voor een halve eeuw gas in de grond.
Dan hebben wij goedkoop gas en dat is voor alle Nederlanders heel fijn :D
FvD vindt dat we de Groningers een paar ton compensatie moeten geven en dan gewoon verder gaan met gaswinning, dan maken wij nog heel veel winst.

Ik ben dan toch wel heel erg benieuwd hoe Groningers hier naar kijken?
En of dit uitwerking heeft op de stemmers bij de volgende verkiezingen.

Maar ik ben bang, dat heel veel mensen deze debatten niet (kunnen) volgen.
Ik vind die debatten altijd heel interessant en soms worden standpunten ineens heel duidelijk.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 15:48

En het gaat nu al zo goed met die compensatie voor schade van de afgelopen jaren...
En dan? Iedere Groninger krijgt een paar ton? Of alleen degenen waarvan vermoed wordt dat ze schade zullen lijden? En dan moeten ze daarvoor in ruil met angst en beven wachten op de volgende aardbeving? Of moeten ze die paar ton gebruiken om elders in het land te gaan wonen en zetten we een hek om de lege provincie?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:23

mysa schreef:
En het gaat nu al zo goed met die compensatie voor schade van de afgelopen jaren...
En dan? Iedere Groninger krijgt een paar ton? Of alleen degenen waarvan vermoed wordt dat ze schade zullen lijden? En dan moeten ze daarvoor in ruil met angst en beven wachten op de volgende aardbeving? Of moeten ze die paar ton gebruiken om elders in het land te gaan wonen en zetten we een hek om de lege provincie?

Het is echt goed om die debatten te kijken. :D

Er wordt wat geroepen: geef al die Groningers maar een paar ton, dan hebben we nog genoeg over :D

Geen details, niets.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:26

Ik vind het sowieso raar hoe er het laatste jaar over 'eigendommen' gedacht word. Of het nu gaat om het verplicht onteigenen van boeren voor woningbouw of de gaskraan weer open zetten in Groningen.

Net alsof je gewoon niks te zeggen hebt over grond die gewoon van jezelf is.

Je zal maar in Groningen wonen zeg... echt absurd dit.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 16:36

In bepaalde gevallen is dat ook zo. Grond onteigenen is iets van alle tijden bijvoorbeeld.