Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:51

Eigenlijk hadden ze in deze Staten ook eerst de poststemmen moeten tellen.. Dan had Biden dik voor gestaan, en was Trump ingelopen tot op een paar duizend stemmen.. Had een hele andere dynamiek gegeven :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:52

Mariska_28 schreef:
Eigenlijk hadden ze in deze Staten ook eerst de poststemmen moeten tellen.. Dan had Biden dik voor gestaan, en was Trump ingelopen tot op een paar duizend stemmen.. Had een hele andere dynamiek gegeven :D

Dat mocht dus niet van de republikeinse legislators in die staten :P

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:53

Maar bij een hertelling wie controleert er dan extra of wordt dat dan niet extra gedaan?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:54

HorseTimeXL schreef:
Maar bij een hertelling wie controleert er dan extra of wordt dat dan niet extra gedaan?

Ik heb begrepen dat er van beide kanten toezichthouders zijn bij het tellen, dat zal ook bij een hertelling zo zijn lijkt me :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:55

O ja. En stel Biden wint Pennsylvania dan is de kans sowieso groot dat hij zou winnen toch? los van Georgia enz. Enfin, we gaan er natuurlijk vanuit dat ze gewoon goed de stemmen hebben geteld maar men dan duurt het nog langer.. :z
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 06-11-20 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:56

Als Biden in Pennsylvania wint dan hij heeft gewonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:56

HorseTimeXL schreef:
O ja. En stel Biden wint Pennsylvania dan is de kans sowieso groot dat hij zou winnen toch? los van Georgia enz.

Als hij Pennsylvania wint, heeft hij gewonnen. Je wint als je meer dan 270 kiesmannen heeft, Biden staat nu op 253. Pennsylvania heeft 20 kiesmannen te verdelen, dus zodra hij Pennsylvania officieel binnenhaalt is het klaar. Tenminste, dan kan hij gaan speechen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:57

Eigenlijk best raar dat zoiets niet geautomatiseerd kan worden. Een computer kan toch heel makkelijk een aangevinkt vakje herkennen en in no-time door een stapel heen razen. Dan weet je ook zeker dat het eerlijk gebeurt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:58

Tenzij die gehackt wordt.

Anoniem

8nnemiek schreef:
Eigenlijk best raar dat zoiets niet geautomatiseerd kan worden. Een computer kan toch heel makkelijk een aangevinkt vakje herkennen en in no-time door een stapel heen razen. Dan weet je ook zeker dat het eerlijk gebeurt.

Nou.. Alleen op een machine (die hackbaar is en op andere manieren invloedgevoelig) lijkt me ook niet denderend.

Loretta

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:59

8nnemiek schreef:

Bij mail in kan dat dus niet. In persoon moet je je identificeren bij het stemloket en daar word ook je recht op stemmen gecontroleerd. Vervolgens vul je je vakjes in en klaar. Die stemmen gingen dan ook heel snel.

Bij poststemmen moeten ze naast tellen, de integriteit van de envelop controleren. Dan de handtekeningen vergelijken met wat er on file is, dan nog identiteit en recht op stemmen controleren en dan pas kunnen ze tellen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 06-11-20 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:59

Loretta schreef:
Dit slaat toch echt alles.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... hoofdingen

Een politicus die een viroloog met de dood bedreigt. Veel gekker moet het toch echt niet worden.

Steve Bannon een politicus noemen is sowieso eh.... interessant. Hij was toen hij werd aangewezen door Trump al enorm controversieel en dat is hij sindsdien altijd gebleven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:00

Emmaa_ schreef:
8nnemiek schreef:

Nou.. Alleen op een machine (die hackbaar is en op andere manieren invloedgevoelig) lijkt me ook niet denderend.

Als je zo'n apparaat niet op internet aansluit dan kan die ook niet gehackt worden natuurlijk. Dan hoef je nog maar handmatig hier en daar wat na te controleren, goede testen vooraf en genoeg steekproeven zou zoiets toch heel betrouwbaar moeten maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:02

Shiloh schreef:
Bij mail in kan dat dus niet. In persoon moet je je identificeren bij het stemloket en daar word ook je recht op stemmen gecontroleerd. Vervolgens vul je je vakjes in en klaar. Die stemmen gingen dan ook heel snel.

Bij poststemmen moeten ze naast tellen, de integriteit van de envelop controleren. Dan de handtekeningen vergelijken met wat er on file is, dan nog identiteit en recht op stemmen controleren en dan pas kunnen ze tellen.

Ah vandaar ja, ik kan me voorstellen dat dat minder makkelijk te automatiseren is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:05

Emmaa_ schreef:
HorseTimeXL schreef:
O ja. En stel Biden wint Pennsylvania dan is de kans sowieso groot dat hij zou winnen toch? los van Georgia enz.

Als hij Pennsylvania wint, heeft hij gewonnen. Je wint als je meer dan 270 kiesmannen heeft, Biden staat nu op 253. Pennsylvania heeft 20 kiesmannen te verdelen, dus zodra hij Pennsylvania officieel binnenhaalt is het klaar. Tenminste, dan kan hij gaan speechen.

O ja want dan kan trump sowieso niet meer winnen of meer krijgen toch?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:05

Emmaa_ schreef:
Loretta schreef:
Dit slaat toch echt alles.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... hoofdingen

Een politicus die een viroloog met de dood bedreigt. Veel gekker moet het toch echt niet worden.

Steve Bannon een politicus noemen is sowieso eh.... interessant. Hij was toen hij werd aangewezen door Trump al enorm controversieel en dat is hij sindsdien altijd gebleven.

Ik ken de Amerilaanse politiek niet zo. Maar dit is gewoon middeleeuws.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:07

Het Trump team heeft een verklaring gegeven dat hij de hele verkiezing gaat winnen. Dit is toch te gek voor woorden. :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:12

Tellen gebeurd een soort van digitaal! Dat is waarom er een #sharpiegate was in Arizona. Officieel moet je met pen stemmen omdat stift doordrukt en het kan zijn dat dat de 'computer' (alleen aangesloten op een memory card) het niet kan lezen. Deze stemmen zijn uiteindelijk met de hand geteld.

https://youtu.be/WiCaNBRAxQM

Dit is een heel gemakkelijk filmpje, waarin het goed uitgelegd wordt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:14

Maar voor het in de machine gescand wordt, moet eerst handtekening/identiteit/stemgerechtigheid Ed gecontroleerd worden.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:15

Jep, dat gebeurt inderdaad allemaal met de hand. Maar het tellen van het uiteindelijke ballod gebeurt wel automatisch (uitzonderingen daargelaten).

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:25

Voor degene die het interessant /leuk vinden om zelf een keer te tellen of bij een stembureau te zitten, de verkiezingen van de tweede kamer komen er natuurlijk aan! Bij je gemeente kun je navragen waar je je moet opgeven of op de hoogte gehouden kan worden. Ik heb de vorige verkiezingen stemmen geteld en het is echt ontzettend veeeel werk, maar wel heel leuk. Alleen al het openvouwen van die bladen duurt al een uur :'). En wij hadden geloof ik maar iets van 500 stemmen op het bureau, maar zijn met 6 mensen bezig geweest van 21 tot 23.30.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:31

Amyyy schreef:
Voor degene die het interessant /leuk vinden om zelf een keer te tellen of bij een stembureau te zitten, de verkiezingen van de tweede kamer komen er natuurlijk aan! Bij je gemeente kun je navragen waar je je moet opgeven of op de hoogte gehouden kan worden. Ik heb de vorige verkiezingen stemmen geteld en het is echt ontzettend veeeel werk, maar wel heel leuk. Alleen al het openvouwen van die bladen duurt al een uur :'). En wij hadden geloof ik maar iets van 500 stemmen op het bureau, maar zijn met 6 mensen bezig geweest van 21 tot 23.30.

Voor het zitten bij het stembureau krijg je heel behoorlijk betaald (hier in de gemeente), is dat voor het tellen ook zo?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:33

Ik kreeg toen niks (Den Bosch) :+ maar volgens mij verschilt het per gemeente. Hier in Amersfoort waren de vergoedingen nog niet bekend
Laatst bijgewerkt door Amyyy op 06-11-20 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:34

Georgia heeft nu officieel bekend gemaakt las ik dat ze gaan hertellen. Ben benieuwd. Hopelijk klopt de huidige uitslag gewoon anders ben ik bang dat iedere staat straks aan de beurt is..