Shadow0 schreef:Zo diep zit die 'vrijheid' bij ons blijkbaar. Is het nodig dat je geen tatoeages hebt? Belemmert het hebben van een tatoeage je bv? (Bij piercings kan dat natuurlijk wel het geval zijn, vooral als je bij metaaldetectoren of MRI's moet werken. Maar tatoeages?)
We laten toe dat de werkgevers nu gaan bepalen hoe mensen moeten zijn. En iedereen die niet op korte termijn voldoet aan het saaiste ideale-werknemerplaatje, die veroordelen we. Want als je geen werk hebt ben je waardeloos.
En dat terwijl ik echt denk dat onze maatschappij een stuk beter wordt van meer creatieve geesten die voor hun mening durven op te komen, dan met meer kleurloze xenos-verkopers. (En als ze dan na de xenos ergens anders komen, op een plaats waar het er echt toe doet, hebben ze geleerd dat ze hun mond moeten houden en niet opvallen. En dus zeggen veel werknemers niets, ook niet bij openlijke misstanden of gevaarlijke situaties. Bang, en nooit geleerd hoe belangrijk het is om moed te tonen, op jezelf te vertrouwen, jezelf te kunnen zijn.)
Daar is het nu de tijd niet voor.
Als je tegen een organisatie ingaat...is het exit.
Ik kom wel voor mijn mening op en tegen onrecht overigens.
Maar ik werk bijv in de zorg en daar zijn ze het protocol ( ook op buitenlocaties) flink aan het aantrekken: geen sieraden, sjaaltjes, sandalen,korte nagels ( hygiëne/veiligheid/uitstraling).
Zo had een kapster hier korte acrylnagels, wil daar niet vanaf....exit.
Zelf vind ik dat je een visite kaartje bent van de organisatie, dus je hebt je aan een kleding proctocol te houden.