Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:30

Poeh, wat een lappen tekst, ik heb het maar vluchtig door gelezen.

Ik hoorde vandaag op het nieuws dat het COA voorstander is van kleinschalige opvang. Mooi, laten we daar dan maar eens mee beginnen.
En de laatste tijdelijke crisisopvang is gesloten, omdat de "aanvoer" nu goed te verdelen is over de bestaande centra. Hmmmm, wacht maar tot de ergste kou geweest is.
Maar dan is er nu dus ook tijd om een betere en veiligere toelating te creëren, maar dat is vast naïef gedacht :Y)

ilse46

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:05

IK ben 1 van die mensen die met de binnen gekomen vluchtelingen (aan het slepen is) zoals het genoemd wordt ..Het Taxibedrijf waar ik werk heeft een contract met de Coa..is onvoorstelbaar en ik weet het ook niet meer ,ben geen racist maar zelfs de beveiliging van coa,s zeggen...Het is te veel.
in een half jaar heb ik heel Nederland gezien en denk ik gemiddeld meer kilometers gereden dan de verzekering voor een jaar maximum aangeeft :( het meeste op een dag was 800 km)
Natuurlijk heb ik er financieel voordeel van iedereen pikt een graantje mee ,maar oh zo leuk is het niet altijd
in korte tijd veel talen gehoord weinigen die engels spreken , het meeste wat ik niet begrijp is...Al die bagage die men in korte tijd heeft verzameld,sommige vragen of er nog een fiets mee kan in de bus..nou nee dat gaat niet.
Het is wat allemaal.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:20

Tcm62 schreef:
geerke schreef:
ik denk dat mijn middenweg de terugweg is....Dit gaat een mega probleem worden,op alle fronten

Zeker, en ik denk dat de Islamisering van Europa nu aan het beginnen is, alleen zijn we zo naif dat we dat nog niet door hebben...

Het eerste wat er in mij op kwam toen ik de documentaire over Abutaleb zag, dat hij 20 keer per dag van zich zelf moest bidden, dat elke keer als hij met ons christenen en ongelovigen heulde, tot Allah moest bidden voor vergiffenis....het meest grappige vond ik dat zijn dochters verkering met een niet moslim hebben en dat dat iets is wat hem gruwelijk dears zit...hoezo geintergreerd....de eerste pion zit al op zijn plaats.....

islamiserig is helaas al op grote schaal bezig.
ik zie het met lede ogen aan :n

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:23

Shadow0 schreef:
Zo diep zit die 'vrijheid' bij ons blijkbaar. Is het nodig dat je geen tatoeages hebt? Belemmert het hebben van een tatoeage je bv? (Bij piercings kan dat natuurlijk wel het geval zijn, vooral als je bij metaaldetectoren of MRI's moet werken. Maar tatoeages?)

We laten toe dat de werkgevers nu gaan bepalen hoe mensen moeten zijn. En iedereen die niet op korte termijn voldoet aan het saaiste ideale-werknemerplaatje, die veroordelen we. Want als je geen werk hebt ben je waardeloos.

En dat terwijl ik echt denk dat onze maatschappij een stuk beter wordt van meer creatieve geesten die voor hun mening durven op te komen, dan met meer kleurloze xenos-verkopers. (En als ze dan na de xenos ergens anders komen, op een plaats waar het er echt toe doet, hebben ze geleerd dat ze hun mond moeten houden en niet opvallen. En dus zeggen veel werknemers niets, ook niet bij openlijke misstanden of gevaarlijke situaties. Bang, en nooit geleerd hoe belangrijk het is om moed te tonen, op jezelf te vertrouwen, jezelf te kunnen zijn.)

Daar is het nu de tijd niet voor.
Als je tegen een organisatie ingaat...is het exit.
Ik kom wel voor mijn mening op en tegen onrecht overigens.
Maar ik werk bijv in de zorg en daar zijn ze het protocol ( ook op buitenlocaties) flink aan het aantrekken: geen sieraden, sjaaltjes, sandalen,korte nagels ( hygiëne/veiligheid/uitstraling).
Zo had een kapster hier korte acrylnagels, wil daar niet vanaf....exit.
Zelf vind ik dat je een visite kaartje bent van de organisatie, dus je hebt je aan een kleding proctocol te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:31

ravellie schreef:
Shadow0 schreef:
Zo diep zit die 'vrijheid' bij ons blijkbaar. Is het nodig dat je geen tatoeages hebt? Belemmert het hebben van een tatoeage je bv? (Bij piercings kan dat natuurlijk wel het geval zijn, vooral als je bij metaaldetectoren of MRI's moet werken. Maar tatoeages?)

We laten toe dat de werkgevers nu gaan bepalen hoe mensen moeten zijn. En iedereen die niet op korte termijn voldoet aan het saaiste ideale-werknemerplaatje, die veroordelen we. Want als je geen werk hebt ben je waardeloos.

En dat terwijl ik echt denk dat onze maatschappij een stuk beter wordt van meer creatieve geesten die voor hun mening durven op te komen, dan met meer kleurloze xenos-verkopers. (En als ze dan na de xenos ergens anders komen, op een plaats waar het er echt toe doet, hebben ze geleerd dat ze hun mond moeten houden en niet opvallen. En dus zeggen veel werknemers niets, ook niet bij openlijke misstanden of gevaarlijke situaties. Bang, en nooit geleerd hoe belangrijk het is om moed te tonen, op jezelf te vertrouwen, jezelf te kunnen zijn.)

Daar is het nu de tijd niet voor.
Als je tegen een organisatie ingaat...is het exit.
Ik kom wel voor mijn mening op en tegen onrecht overigens.
Maar ik werk bijv in de zorg en daar zijn ze het protocol ( ook op buitenlocaties) flink aan het aantrekken: geen sieraden, sjaaltjes, sandalen,korte nagels ( hygiëne/veiligheid/uitstraling).
Zo had een kapster hier korte acrylnagels, wil daar niet vanaf....exit.
Zelf vind ik dat je een visite kaartje bent van de organisatie, dus je hebt je aan een kleding proctocol te houden.

Klopt, bij ons komt men regelmatig onverwacht de nagels controleren en ik heb speciaal toestemming moeten vragen om een sjaal aan te mogen als ik niet bij mijn ptn ben (ik heb enorm veel last van mijn neksspieren, houdt ik die niet warm, dan blokkeerd de boel). Lange mouwen en ringen mogen niet, omdat daar micro organismen kunnen opzitten die zwakken ziek maken.
Een hoofddoek mag wel, maar dan met het logo van de instelling als je tot de groep behoord die in uniform werkt en zelfs dat is voor sommige vrouwen al te veel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:17

[quote="ravellie"
Zelf vind ik dat je een visite kaartje bent van de organisatie, dus je hebt je aan een kleding proctocol te houden.[/quote]

Veiligheid vind ik een goed argument, maar dat visitekaartje is betrekkelijk. Ik snap het wel, maar het is wel een beperking van mensen in wie ze willen zijn. Het is heel raar dat we een maatschappij in stand houden waar het zo normaal is dat je alleen gezien wordt en hoort te functionerende als 'visitekaartje van het bedrijf' ipv als mens. We vragen mensen een gigantisch deel van hun leven zichzelf te onderdrukken om iets te zijn wat anderen willen. Dat is toch echt geen vrije maatschappij. We stellen nu heel vaak het systeem toch weer boven de mensen, ipv dat we de mensen centraal zetten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:29

Shadow0 schreef:
Veiligheid vind ik een goed argument, maar dat visitekaartje is betrekkelijk. Ik snap het wel, maar het is wel een beperking van mensen in wie ze willen zijn. Het is heel raar dat we een maatschappij in stand houden waar het zo normaal is dat je alleen gezien wordt en hoort te functionerende als 'visitekaartje van het bedrijf' ipv als mens. We vragen mensen een gigantisch deel van hun leven zichzelf te onderdrukken om iets te zijn wat anderen willen. Dat is toch echt geen vrije maatschappij. We stellen nu heel vaak het systeem toch weer boven de mensen, ipv dat we de mensen centraal zetten.

Helemaal mee eens!
_/-\o_

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:22

Niet mee eens, maar ieder zo zn mening

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:56

Als een beroep bij je past past dat visitekaartje vaak ook. En gaat het niet tegen je eigen ik in.

Wil het zeggen dat je dan al dan niet expres gaat reageren op vacatures zodat je weet dat je niet aangenomen wordt hoeft daar de rest van de gemeenschap niet voor op te draaien.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:00

Wat verstaan jullie onder de "islamisering van Europa"? vind het maar een vaag iets...En lees het al meerdere keren

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:24

Werk en prive scheiden.....dat is niet je identiteit verliezen dat heet prfessioneel zijn..je wordt er voor betaald en is altijd een vrijwillige keuze, elke baan en elk soort beroep dat je Kiest...en daar horen nu eenmaal beroepscodes, beroeps ethiek, gedragscodes etc bij...helaas....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:27

Is het niet gewoon egoïsme wanneer je niet wil nadenken over wat je uit straalt naar anderen?
In een bedrijf waar je werkt om geld te verdienen is het toch logisch om te denken wat de klant wil.
Eenheid maakt het overzichtelijk en duidelijk.
En dan zijn er nog genoeg banen waar je niet met klanten in aanraking komt, waarbij er dus ook veel meer vrijheid is in hoe jij als persoon wil over komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:27

Ik ook, heb er zelf geen last van. Heb met een moskee net zoveel of zo weinig moeite als met een katholieke of protestantse kerk.
En qua uiterlijk tja, ik heb een horeca achtergond. Had toen een gothic meisje op school wat de koksopleiding deed.
Ze had twee dingen tegen haar:
A: ze was een meisje.
B: ze was gothic (en dat ging verder dan enkel zwarte ogen)
Vanwege de hygiene moesten piercings uit of afgeplakt (wat ik begrijp), maar ze was de beste van de school zowat.
Na stage bij een restaurant met een ster mocht ze daar blijven, ondanks haar "afwijkende" uiterlijk.

Hoofddoekjes kan ik ook echt geen moeite mee hebben :n

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:30

Ze stond in de keuken, niet in de bediening en in een trendy gotic achtig restaurant zou ze in de bediening op haar plaats zijn...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:32

Hoofddoek ben ik wel tegen in openbare plekken. Achter in de keuken bij een kantoor moeten ze het zelf weten.
Dit is onderdrukken van het vrouw zijn.
Laten we de tijd daarin niet 100 jaar terug draaien.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:32

En had/heeft dus veel talent. Zit je in de middenmoot dan wordt het lastiger.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:33

Moet ik even lachen, straks zul je bijna alleen nog maar hoefddoeken zien als alles aan het werk wordt geholpen :+ }:0

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:35

Alsof dat ooit gaat gebeuren. :+
Die krijgen automatisch basisloon.
Wij niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:35

bruintje123 schreef:
Hoofddoek ben ik wel tegen in openbare plekken. Achter in de keuken bij een kantoor moeten ze het zelf weten.

En een kruisje aan een ketting? Of iemand die een hoofddoek draagt omdat ze bijv door ziekte kaal is?

Als een vrouw er zelf voor kiest, waarom zou ik daar dan moeite mee hebben?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:36

bruintje123 schreef:

ik ook. Het is toch zoals zei zelf zeggen "het vrouwelijke sieraad bedekken"?
Het heeft toch verder geen functie?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:37

Een kruisje aan de nek kan onder de t shirt.

Een zieke vrouw vergelijken met een gezonde. Dat is pas ziek.

Jaja vrijwillig.
Gebrainwashed heet dat.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:38

Ja dat stukje achterhoofd, in de nek, snap je het nog?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:42

bruintje123 schreef:
Een kruisje aan de nek kan onder de t shirt.

Een zieke vrouw vergelijken met een gezonde. Dat is pas ziek.

Jaja vrijwillig.
Gebrainwashed heet dat.

Echt compleet onzin...

En voor mij is een hoofddoek een hoofddoek. Mijn nicht is momenteel kaal door chemo, zij kiest niet voor een pruik, maar draait een sjaal op een soort tulband achtige manier om haar hoofd. Staat nog leuk ook trouwens :j
Maar goed, ik kan net zo goed tegen een betonnen muur banketstaaf. Ik probeer open te staan voor mensen met een diepgewortelde haat tegen moslims, hoe dat komt, waarom ze zo denken, maar het is (weer) eenrichtingsverkeer. Tegen zoveel weerstand kan en wil ik niet tegenop. Ik voel me (weer) niet welkom in dit topic, dus ik kruip maar weer onder mijn meelees steen.... Net als een hele groep anderen die er wat neutraler in staan... Erg jammer....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:44

Dat is geen vergelijk en je nicht mag kiezen voor een mooie pruik of voor niets...niemand zegt haar wat te doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:49

Ik heb dat gevoel van die betonnen muur en eenrichtings verkeer ook lady.

En verplicht voor je man een doek omdoen omdat ze anders hun poten niet thuis kunnen houden, zie Keulen. En dat vergelijken met een zieke vrouw.
Laar ik maar niet in woorden beschrijven hoe ziek ik dat vergelijk vindt.