Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:57

Wat ik zelf ook zorgelijk vind in deze docu, is dat er op slinkse wijze fundamentalistische moslims in de overheid komen te zitten. Deze moslims schijnen in functies te zitten die beslissen over waar het geld naartoe gaat wat betreft bijv. culturele activiteiten. Er zijn een aantal mensen aan het woord die seculiere culturele activiteiten organiseren, en geen geld meer krijgen. Terwijl er wel (veel) geld gegeven wordt aan organisaties die politieke islam aanhangen.

De moslims die gelukkig zijn in het vrije Engeland, zien zo de beperkingen van de politieke Islam op zich af komen.
edit: ... met hulp van de overheid.

jantergouw schreef:
Zwijgen is instemmen

Ik ben het er niet mee eens om deze redenen:
Je haalt aan hoe gevaarlijk het kan zijn om afvallige moslim te zijn. Het lijkt me heel moeilijk om afstand te doen van zo'n gerespecteerde imam die zo veel méér Islam heeft gestudeerd dan de gemiddelde moslimgroentenboer op de hoek.
Straks word jij nog gezien als afvallige moslim! Dat wil je niet hebben, toch?

Daarnaast, opgroeiend in een westerse samenleving, waarin je dagelijks de bevestigingen ziet van wat de radicale moslims prediken (kijk hoe onrein zij leven, hoe hun vrouwen gekleed gaan en hoe ongelovig zij zijn) lijkt het mij niet makkelijk om vooral de voordelen van de westerse samenleving in te blijven zien.
Het lijkt mij dat je dan snel blind kan worden voor onze individualistische samenleving, en de Islamitische cultuur gaat ophemelen in je hoofd.
Laatst bijgewerkt door Nic op 03-09-10 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:01

Krips schreef:
Er is voor mij niets en dan ook niets dat er op wijst dat de gewone moslim Nederland zou willen overnemen...

Ik begrijp het woord gewone moslim niet denk ik. Wie is dat? Daarnaast, denk ik dat juist de door jou bedoelde gewone moslim niet zit te wachten op islamisering nee. Maar de gewone moslim, de zo aangehaalde groenteboer-op-de-hoek is inderdaad niet degene die met onze overheid lobbyt of veel geld uit Saoedi Arabië regelt voor de bouw van koranscholen en moskeeën.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:33

Okay het gaat nu nog verder. In deel 4 van de docu zijn mensen aan het woord die leuke dingen organiseren voor o.a. moslims, maar waarbij mannen en vrouwen bijelkaar komen om te dansen, feesten, zingen of zelfs daten.
De (Islamitische) organisatoren van deze evenementen worden bedreigd door de fundamentalisten. Omdat zij tegen de moslimwaarden in leven op deze manier en andere moslims aanzetten om zich ook zo te gedragen met het organiseren van deze activiteiten.

Deze zelfde fundamentalisten willen op slinkse wijze een 'democratisch gekozen burgemeester' erdoorheen hebben en dan uiteraard een lid van hun moslimbroeders naar voren schuiven.
De mensen die hiertegen protesteren omdat zij de dupe hiervan zijn, zijn inderdaad ook gewoon groenteboeren van de hoek.

Het is maar Engeland en niet hier, maar ik vind, zolang wij het onderscheid niet goed kunnen maken en dingen als scheiding van mannen en vrouwen, het niet willen vieren van onze feestdagen, hoofddoekjes omarmen, fundamentalistische imams importeren allemaal als zijnde religieuze vrijheid, weten wij niet welke kant het op gaat.

Mensen die nu zo tegen Wilders zijn. Ik zal niet zeggen dat het binnen 10 jaar gebeurt, zoiets als dit in Nederland, maar ik kan niet in de toekomst kijken.
De dingen die wij zo gewend zijn, de islam die wij omarmd hebben met onze ideeën over vrijheid van geloof omdat wij vinden dat dat een deel van onze basiswaarden zijn.

Ik wil deze mensen dan wel spreken als er geen vrijheid meer is omdat de 'verkeerde' versie van de Islam in het westen is doorgedrongen en dit soort dingen meer regel dan uitzondering zijn geworden.
Ik wil deze mensen dan nog wel spreken als er geen alcohol meer geschonken mag worden en een Lowlands of gewoon de kroeg verleden tijd is geworden omdat er een Islamitische minister president naar voren is geschoven (op de slinkse maar democratische manier zoals in dit filmpje een burgemeester naar voren wordt geschoven), want dat is zo leuk voor de multi culti samenleving.

Misschien zijn er mensen die nu denken haha lachen met die Nicole, wat een angsthaas, dat gebeurt NOOIT!
Maar zeg nooit nooit, ik had nog geen jaar geleden ooit kunnen denken dat een Wilders überhaupt in coalitiebesprekingen zou komen. Bijvoorbeeld.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:41

En voor de hollandse moslima's onder ons: beseffen jullie dat jullie mochten en konden kiezen voor welk geloof dat je wil gaan, maar dat dat voor jullie (moslim)kinderen niet is weggelegd? Dat jullie die keuzemogelijkheid hadden omdat jullie ouders geen moslims zijn? Dat jullie de man van je leven nog mag kiezen omdat jullie ouders geen moslims zijn (als je volgens de islam überhaupt nog mag kiezen voor een willekeurige man met een willekeurig geloof/ongeloof)? Dat de waarschijnlijkheid groot is dat jullie (klein)kinderen uitgehuwelijkt gaan worden? Dat ze gesluierd moeten gaan als hun man dat beveelt, en geen keuze meer hierin hebben, nooit van hun leven? Dat je daar niets aan kan doen omdat een moslimman het nu eenmaal voor het zeggen heeft?

edit: Als je nu denkt: "dat is niet zo" kijk dan in welk islamitisch land, waar ter wereld dan ook, de vrouwen enig recht van kiezen of inspraak hebben. Volgens mij is dat geen een. Tenminste, na het verschillende keren stellen van deze vraag geen antwoord gekregen te hebben neem ik aan dat jullie die ook niet kunnen vinden.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:53

Nicolletje schreef:
Wat een vergelijking, Jorna is crimineel, deze man is leider van een moskee.

De Paus kraamt ook heel wat walgelijke dingen over bijvoorbeeld homosexuelen uit. Daar neem ik ook niet altijd publiekelijk afstand van, maar dat wil niet zeggen dat ik het met hem eens ben.
En daarnaast zet deze imam aan tot geweld, en dat is wel degelijk strafbaar. Ook een crimineel dus, net als Joran.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:56

PattyOosten schreef:
De Paus kraamt ook heel wat walgelijke dingen over bijvoorbeeld homosexuelen uit. Daar neem ik ook niet altijd publiekelijk afstand van, maar dat wil niet zeggen dat ik het met hem eens ben.

Ben jij katholiek dan Patty? Ik ben wel katholiek gedoopt maar heb mijn snor gedrukt en heb me uit de kerk geschreven.
Ik kan me niet in dát geloof vinden, dus wat moet ik er zoeken?

edit: Maar dan nog, is het onze wésterse recht en waarde om hierover te praten, satire over te maken, er afstand van te nemen.
Ergens ontgaat mij dat in de Islamitische normen en waarden, dat dat mag. En dat geldt blijkbaar ook voor ons, westerlingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:43

PattyOosten schreef:
Nicolletje schreef:
Wat een vergelijking, Jorna is crimineel, deze man is leider van een moskee.

En daarnaast zet deze imam aan tot geweld, en dat is wel degelijk strafbaar. Ook een crimineel dus, net als Joran.

Maar de paus zegt zijn mening en een grote groep katholieken kan hier zonder problemen tegen ageren.

De paus zegt niet dat we homo's moeten onthoofden. Klein verschilletje lijkt mij.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:43

Nicolletje schreef:
<knip> Misschien zijn er mensen die nu denken haha lachen met die Nicole, wat een angsthaas, dat gebeurt NOOIT!
Maar zeg nooit nooit, ik had nog geen jaar geleden ooit kunnen denken dat een Wilders überhaupt in coalitiebesprekingen zou komen. Bijvoorbeeld.
Ik denk of zeg niet 'dat gebeurt NOOIT!' Mijn punt is dat de manier waarop Wilders het aanpakt alleen maar voor verdeeldheid & onverdraagzaamheid zorgt imo. En dat kan nooit een oplossing zijn. Maar dat betekent niet dat ik mijn hoofd in het zand steek.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:13

Daar heb ik ook over na zitten denken. Maar hij is er nou eenmaal en mensen hebben op hem gestemd.
Als je kijkt naar die omstreden Sarrazin ook, mensen vallen hem momenteel continu aan via het morele debat in plaats van dat men over de werkelijke inhoud van zijn boek praat en wat dat betekent wat hij heeft geschreven.
Als je teruggaat naar Wilders en zijn bodschap/ debatten, enz. dan is er geen één politicus die zegt, weet je, misschien zit er wel wat in wat je daar zegt maar de manier waarop vind ik niet zo makkelijk, maar laten we over de inhoud praten.

Het is allemaal blaat blaat racisme dit fascisme dat, groepen aan de kant zetten enzovoorts.
Ook op deze manier polariseer je. Namelijk dat een Wilders nog ongenuanceerder gaat schreeuwen en de tegenstanders alleen maar tegen Wilders aan gaan schreeuwen hoe ongenuanceerd hij is ipv de inhoud.
En als tegenstander van Wilders wordt het steeds moeilijker om een stelling in te nemen tegen Islamitische dingen in onze cultuur die eigenlijk niet passen of besproken zouden moeten worden.
Ook wordt het voor de gewone moslim op straat steeds lastiger om een kant te kiezen, leuk stukje:
De moslima die volgens Ab klink a.s. maandag met haar broodtrommeltje op het werk komt (terwijl het ramadan is)

Ondertussen kan de gewone mens op straat, die PVV heeft gestemd of niet negatief tegenover PVV staat of vindt dat hij wel ergens gelijk heeft, nergens heen met zijn frustratie want hij/zij vindt dat de politiek correcten hem/haar gewoon negeren, niet luisteren.
Zo iemand kan niet echt ergens heen met zijn frustratie behalve misschien gewoon de moslims op straat, die zo'n persoon misschien wel aan gaat wijzen als oorzaak van de problemen.
En zo kom je in de vicieuze cirkel dat op een gegeven moment dus inderdaad de gewone moslim slachtoffer is of als groep benaderd wordt.

>> Dit is mijn theorie over Wilders.

In de docu werd trouwens door de gewone moslim die leuke dingen wilde organiseren ook heel treffend gezegd: de overheid doet niets aan deze radicale moslims die óók de gewone moslim willen gaan overheersen, uit angst om voor islamofoob uitgemaakt te worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:20

Nicolletje schreef:
Als je teruggaat naar Wilders en zijn bodschap/ debatten, enz. dan is er geen één politicus die zegt, weet je, misschien zit er wel wat in wat je daar zegt maar de manier waarop vind ik niet zo makkelijk, maar laten we over de inhoud praten.

Da's natuurlijk grote onzin. Er zijn meerdere politici die dat wel gezegd hebben, met name Marijnissen komt in mij op. Maar Wilders heeft aanbiedingen voor een inhoudelijk debat veelvuldig afgeslagen. Ook debatten met moslimorganisaties ontwijkt hij.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:21

Nicolletje, ik vind het fijn zoals jij in dit topic reageerd. Mijn mening komt behoorlijk overeen met die van jou, behalve dat iig wel op Rutte heb gestemd haha.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:26

janderegelaa schreef:
Electra63: Als er een bokaal zou zijn voor appels met peren vergelijken zou jij hem winnen.

Heb je gelijk in. Net als ik het dom vind een hele bevolkingsgroep af te rekenen op een of andere imam ver weg.
Wat heeft dat met Nederland te maken?

En denken jullie, dat Wilders de enige is in Nederland die bedreigd wordt?
Hij is alleen de enige waar ruchtbaarheid aan gegeven wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:29

[quote="Nicolletje"]

Of hij nou in Nederland zou wonen, Engeland, Amerika of Australie, wat ik ernstig vind is dat hij érgens in de Westerse wereld woont, leeft en vooral een moskee en jeugdvereniging leidt en sterk anti-westerse ideeën verspreidt en zich bemoeit met hier.

Unquote

Er wonen heel veel idioten op deze aardbol. En dat zijn niet alleen maar (extreme) moslims.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:32

Shadow0 schreef:
Da's natuurlijk grote onzin. Er zijn meerdere politici die dat wel gezegd hebben, met name Marijnissen komt in mij op. Maar Wilders heeft aanbiedingen voor een inhoudelijk debat veelvuldig afgeslagen. Ook debatten met moslimorganisaties ontwijkt hij.

Eerlijk gezegd weet ik het van Marijnissen niet, maar wat betreft debatten met moslimorganisaties, heb ik een keer een stukje gelezen over dat Wilders zei:
"Ze nodigden me uit met de tekst: Kom maar op Wilders, wie er meer over de Koran weet jij of ik" en daarop heeft hij gezegd: dat wil ik niet, zo ga ik niet in debat.
Als ik zie wat voor soort debatten het worden, moet ik ook meteen denken aan http://islaam.tv/?p=1674
Ik zou ook bedanken voor zo'n 'debat'.

Bedankt Superwoman :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:35

Electra63 schreef:
Er wonen heel veel idioten op deze aardbol. En dat zijn niet alleen maar (extreme) moslims.

Klopt, toch maak ik me meer zorgen om de groepen dan om idioten die alleen "werken".
Kijk naar de schade die de extreme moslims hebben aangericht en nog steeds aanrichten....

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:38

En wist je dat de IRA ook weer actief is?
Ik vind het jammer dat men zich zo fixeert op de extreme Moslims, dat het lijkt alsof de wereld verder geen problemen heeft. Nou, die zijn er genoeg. En waarschijnlijk zijn die belangrijk of in ieder geval ook niet onbelangrijk.
Door je zo blind te staren op de extreme Moslims, bestaat het gevaar hieraan voorbij te gaan, met alle gevolgen van dien.
En daar hoor je Wilders maar zo heel nu en dan over, over al die andere dingen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:40

komt omdat ie geobsedeerd is :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:45

superwoman schreef:
Electra63 schreef:

Klopt, toch maak ik me meer zorgen om de groepen dan om idioten die alleen "werken".
Kijk naar de schade die de extreme moslims hebben aangericht en nog steeds aanrichten....

Ok, dat er aanslagen zijn geweest, verschrikkelijk.
Maar waar hebben wij in Nederland dan zoveel last van (extreme) moslims? Die poedersuiker-marokkaantjes, ok?
Maar verder?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:56

christel1857 schreef:
Waves schreef:
Maar wat is die visie dan? Ik kan het namelijk echt nergens vinden. Het partijprogramma heeft hij namelijk al los gelaten behalve de stukken over immigratie en islam. Niks meer over zorg, AOW, onderwijs etc.

Als jij mij kan vertellen of verwijzen naar zijn visie en beleid op die punten dan zou ik die graag lezen.

Als je een verwijzing wilt:

* René Marres De verdediging van het vrije woord - de kwestie Wilders en de demonisering van een debat, uitg. Aspekt, Soesterberg (2009)
* Arthur Blok & Jonathan van Melle Veel gekker kan het niet worden - het eerste boek over en met Geert Wilders, uitg. Just Publishers, Hilversum (2008)
* Geert Wilders Kies voor vrijheid - een eerlijk antwoord, uitg. Groep Wilders (2005)
* De wegbereiders van Wilders, uitg. Stichting Gebladerte, Leiden (2005)
* Chris Willemsen Dossier Wilders - uitspraken van de meest besproken Nederlandse politicus van deze eeuw, uitg. House of Knowledge, (2010)
* Joost Bosland De waanzin rond Wilders - psychologie van de polarisatie in Nederland, uitg. Balans, Amsterdam (2010)
* Hans de Bruijn Geert Wilders in debat - over de framing en reframing van een politieke boodschap, uitg. LEMMA, Den Haag (2010)

yes Google is my friend. Zelf heb ik het boek van Chris Willemsen gelezen.

Bedankt voor de moeite maar ik geloof dat je mijn vraag niet helemaal hebt begrepen. Ik bedoelde (zoals er ook letterlijk staat) zijn visie en beleid op punten als AOW, zorg, onderwijs, sociale zekerheid etc.

Biografieen en theorieen over polarisering en framing hebben daar niet zoveel tot niks mee te maken. Ik bedoel gewoon een concreet, gedetailleerd en (financieel) onderbouwd partijprogramma. Zoals elke partij die heeft.

Blijkbaar is dat moeilijk (of niet) te vinden? Of staan die in het boek van Chris Willemsen? In dat geval zou het opvallend zijn dat een ander persoon het partijprogramma van Geert Wilders heeft geschreven en verstopt in een boek over uitspraken.

Apart hoor, dat er voor jou blijkbaar zoveel geruststelling uitgaat van een man die geen enkel concreet beleidsplan heeft hoe hij de samenleving in kan richten. Maar ieder het zijne..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:02

Nicolletje schreef:
Shadow0 schreef:

Eerlijk gezegd weet ik het van Marijnissen niet, maar wat betreft debatten met moslimorganisaties, heb ik een keer een stukje gelezen over dat Wilders zei:
"Ze nodigden me uit met de tekst: Kom maar op Wilders, wie er meer over de Koran weet jij of ik" en daarop heeft hij gezegd: dat wil ik niet, zo ga ik niet in debat.
Als ik zie wat voor soort debatten het worden, moet ik ook meteen denken aan http://islaam.tv/?p=1674
Ik zou ook bedanken voor zo'n 'debat'.

Bedankt Superwoman :)

Dat vind ik raar, Nicolletje.
Ik dacht dat jij SP had gestemd? Dan heb je Marijnissen toch wel een beetje gevolgd?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:31

Waves schreef:
christel1857 schreef:
Bedankt voor de moeite maar ik geloof dat je mijn vraag niet helemaal hebt begrepen. Ik bedoelde (zoals er ook letterlijk staat) zijn visie en beleid op punten als AOW, zorg, onderwijs, sociale zekerheid etc.

Biografieen en theorieen over polarisering en framing hebben daar niet zoveel tot niks mee te maken. Ik bedoel gewoon een concreet, gedetailleerd en (financieel) onderbouwd partijprogramma. Zoals elke partij die heeft.

Blijkbaar is dat moeilijk (of niet) te vinden? Of staan die in het boek van Chris Willemsen? In dat geval zou het opvallend zijn dat een ander persoon het partijprogramma van Geert Wilders heeft geschreven en verstopt in een boek over uitspraken.

Apart hoor, dat er voor jou blijkbaar zoveel geruststelling uitgaat van een man die geen enkel concreet beleidsplan heeft hoe hij de samenleving in kan richten. Maar ieder het zijne..

Bedankt dat je me nu het gevoel geeft dat ik een imbeciel bent. Heel volwassen van je. Zoek lekker zelf je informatie op, ik heb geen zin om een heel partijprogramma voor je te gaan citeren. En wanneer het partijprogramma volgens jou niet goed genoeg is, dan is dat jouw goed recht. Maar laat mij niet moeite gaan steken in het formuleren van mijn ideeen bij Geert Wilders wanneer je mening overduidelijk toch al is bepaald. Doe je eigen research, en respecteer mijn vrijheid en boven alles mijn stemrecht.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:41

Electra63 schreef:
Dat vind ik raar, Nicolletje.
Ik dacht dat jij SP had gestemd? Dan heb je Marijnissen toch wel een beetje gevolgd?

Nee ik heb geen SP gestemd hoewel ik Marijnissen wel een goed politicus vind maar daar viel niet meer op te stemmen. Ik kreeg mijn stemkaart te laat om 'm om te kunnen wisselen voor een algemene kieskaart dus ik heb niet gestemd.
Daarnaast wist ik niet op wie ik moest stemmen. Als ik nu nog een keer moest stemmen zou ik VVD stemmen omdat ik Pvda niet wil hebben. Mijn vriend heb ik vriendelijk verzocht volgende keer geen Pvda maar SP te stemmen :o en ik denk ook dat hij volgende keer niet op Cohen meer stemt, maar helemaal niét.

Eerlijk gezegd heb ik dat gedeelte voor de verkiezingen gemist omdat ik Wilders ook afserveerde als fanatieke idioot, ben eigenlijk pas sinds de discussies op Bokt me gaan verdiepen of mijn mening correct was, waarom hij zo groot is geworden, enz.

Er zijn wat links van debatten voorbijgekomen in eerdere topics, ik zie een soort herhaling in die Sarrazin-figuur en vraag me af, wat is er aan de hand hier wil ik het mijne van weten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:47

Electra63 schreef:
Ok, dat er aanslagen zijn geweest, verschrikkelijk.
Maar waar hebben wij in Nederland dan zoveel last van (extreme) moslims? Die poedersuiker-marokkaantjes, ok?
Maar verder?

Naar mijn idee komt de dreiging steeds meer deze kant op.
Alleen al het feit dat bij 9-11 er moslims hier de straat op gingen om te juigen vind ik héél erg. Ook van de rellen wegens de cartoons ben ik geschrokken over de omvang, die het nodig vinden om zo voor hun geloof "op te komen".
Daarbij komen er hier ook foute imams hun boodschap verkondigen en er ook in Nederland kampen zijn om jonge moslims te trainen vind ik behoorlijk dreigend.
Ik ben ook eens uitgescholden voor prutsmuts door een kleine moslimse jongen en heb nog meer ervaren dat het naar mijn idee te vaak met de paplepel wordt ingegoten dat (westerse) vrouwen "minder" zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:50

Electra63 schreef:
Maar verder?

Ik vind dit een beetje een moeilijke (in)stelling.
Als ik om me heen kijk, zie ik namelijk dat de sociale druk onder moslims steeds groter is geworden.
In plaats van vrijer, zijn ze alleen maar beperkter geworden lijkt het wel.

Ook niet- moslims gaan zich er nu mee bemoeien.
Het gebeurt in het klein: commentaar op hoe de hoofddoek gedragen 'hoort' te worden. Maar er worden ook goedbedoelde, gesubsidieerde iftars georganiseerd door de overheid en de moskee. Klinkt heel leuk, maar de moslim die helemaal geen zin heeft in de ramadan, moet dit onder sociale druk steeds stiekemer gaan doen.

Wij gaan uit van: als je geen christen ben is dat prima, maar als je (streng) christen wil zijn moet je in deze samenleving ook de gevolgen dragen.
Moslims gaan uit van andersom: als je moslim wil zijn is dat prima, maar als je geen moslim wil zijn moet je daar de gevolgen van dragen.

Wij gaan veel te veel uit van onze eigen vrije denkwijze en daar maak ik me zorgen om, dat we onze vrije denkwijze zonder dat we het zelf weten overboord kieperen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:53

Naar jouw idee, dat is toch wat anders dan de werkelijkheid. Gelukkig gaat het rechtse kabinet met gedoogsteun niet door, nu eens kijken of de rest van de politici op een normale manier een regering kan gaan vormen, zonder gelieg en gedreig.