wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:41

jantergouw schreef:
Maar ik begrijp wel dat de tegenstanders graag gezien hadden dat Wilders dezelfde fout gemaakt zou hebben als destijds de LPF, helaas voor hen is hij slimmer en dat is ook de reden dat de PVV alleen maar groter aan het worden is en de LPF als een kaartenhuis in elkaar gestort is.

Het verschil is niet dat er geen inspraak is/was, maar dat Pim dood geschoten is, vind ik nogal een significant verschil.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:43

KiWiKo schreef:
natuurlijk zit er een verschil tussen ZELF terugtrekken NA onderhandelen........... of voor de onderhandelingen partijen uitsluiten.......

Het is niet helemaal duidelijk hoe het toen gegaan is. Maar het was niet helemaal "fair play" ten opzichte van Marijnissen is mijn inschatting.

Dan vind ik eigenlijk van te voren zeggen waar het op staat veel eerlijker, dat is namelijk geen achterkamertjespolitiek. Je zegt gewoon heel eerlijk "dat ga ik in ieder geval niet doen" en laat dan de keus aan de kiezer.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:45

sarabande schreef:
jantergouw schreef:
Maar ik begrijp wel dat de tegenstanders graag gezien hadden dat Wilders dezelfde fout gemaakt zou hebben als destijds de LPF, helaas voor hen is hij slimmer en dat is ook de reden dat de PVV alleen maar groter aan het worden is en de LPF als een kaartenhuis in elkaar gestort is.

Het verschil is niet dat er geen inspraak is/was, maar dat Pim dood geschoten is, vind ik nogal een significant verschil.

In Nederland hebben we trouwens helemaal geen probleem met dictators en dictaturen. We doen handel met China als nooit tevoren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:46

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
hihihi die is wel leuk Hermelientje :)

natuurlijk zit er een verschil tussen ZELF terugtrekken NA onderhandelen........... of voor de onderhandelingen partijen uitsluiten.......

Nee niet als je voor de verkiezingen, dus voor je wist hoeveel stemmen zou krijgen, aangegeven hebt dat je niet samen wil en kan werken. Dan is onderhandelen niet alleen bedrog tegen over je kiezers, maar ook misbruik van tijd en dus belastinggeld.

ik vind dat je als politieke partij vanuit democratisch oogpunt zowizo geen enkele partij uit mag sluiten........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:49

KiWiKo schreef:
ik vind dat je als politieke partij vanuit democratisch oogpunt zowizo geen enkele partij uit mag sluiten........

Dan had je niet op een partij moeten stemmen die dat heel duidelijk gedaan heeft, maar dat heb je wel. Dat is jouw keuze dus dit soort uitspraken is nogal achteraf.

Anders zou het zijn als al die partijen nu opeens zouden zeggen we willen niet met de PVV, maar het is altijd een duidelijk onderdeel van het beleid geweest dat ze als programma aan de kiezer presenteerden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:50

KiWiKo schreef:

Tenzij hun hoofdkantoor in Mekka staat misschien......?? ;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:52

Zonder Wilders blijft er van de PVV ook niets over.

Wilders heeft in mijn ogen zichzelf buitenspel gezet door de afgelopen jaren met totaal irrelevante, ronduit hilarische maar vooral voor bepaalde groeperingen kwetsende uitspraken en voorstellen te komen.
Kopvoddentax mag dan een leuke woordvondst zijn, wat het impliceert is heel wat minder komisch.
Over democratisch plichtsbesef gesproken...

Er zijn misschien Nederlanders die zich gesteund voelen door zondeboktactiek, er zijn er ook die niet zitten te wachten op samenwerking met een man die bijv. etnische registratie wil invoeren in Nederland.

En een heel deel daarvan heeft bewust een tegenstem gegeven aan een partij die níet met Wilders in zee wil. Ik bijvoorbeeld. ;)

Maar goed, van mij mag Wilders best meeregeren voor zolang dat duurt, want de komende regering(en, ben beniewd wanneer we weer met dat rode potloodje staan :+ ) moeten er heel impopulaire maatregelen genomen worden die door veel burgers in de portemonnee gevoeld gaan worden.

En partijen die een land door zon snijronde moeten leiden, worden er meestal niet populairder op.

Citaat:
In Nederland hebben we trouwens helemaal geen probleem met dictators en dictaturen. We doen handel met China als nooit tevoren.

Niets nieuws onder de zon denk ik zo...
Handeldrijven met een dictatuur is nét even anders dan geregeerd worden door een dictator.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:53

Alternatief voor mij was PVV :D :D en daar heb ik toch wat morele bezwaren tegen :)

maar je snapt mijn punt niet :)

Ik vind dat een politieke partij vanuit een democratisch oogpunt NOOIT een andere partij mag uitsluiten, om de doodsimpele reden dat dit niet democratisch is..... Niet op voorhand en zeker niet achteraf!

Het is hetzelfde als zeggen, iedereen mag hier wonen........ maar geen moslims, daar willen we niet eens mee praten!

iedereen mag hier regeren, behalve de PVV, daar willen we niet eens mee praten.......

is niet democratisch......

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:54

Hermelientje schreef:
KiWiKo schreef:

Zoals Wilders ooit zei: Partij Van De Arabieren :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:55

Hermelientje schreef:
KiWiKo schreef:
Saar IK vind dat de partijen gewoon niet het recht hebben zo over de wens van de kiezers heen te walsen..........

En je kan het niet altijd overal mee eens zijn :)

Maar dat doen ze ook niet Kiwiko.

Dit zei de SP over samenwerken met Wilders:
“De heer Wilders discrimineert systematisch. Dat vinden wij zo ernstig, dat we nooit en te nimmer met zo’n opvatting kunnen leven in één coalitie. Wilders heeft zich gediskwalificeerd voor regeringsdeelname omdat hij systematisch discrimineert.”

en dat werd gezegd ondanks het feit dat ze het inhoudelijk vaak eens zijn.
Lees dit maar eens:
http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdi ... lkaar.html

Als je SP stemt dan weet je dus dat PVV/SP niet gaat gebeuren
Als je D66 stemt dan weet je dat PVV/D66 niet gaat gebeuren
Als je PvdA stemt dan weet je dat PVV/PvdA niet gaat gebeuren

Als iemand PVV stemt wist hij/zij dit ook. Het is net als een jongetje dat mee wil doen met voetbal en zich niet aan de regeltjes wil houden. Dan zegt de rest als je toch blijft schoppen mag je niet meedoen. Als je dan door blijft schoppen mag je dus niet meedoen. Dat is gewoon lik op stuk beleid waar de PVV zelf voorstander van is, verantwoordelijk zijn voor je eigen daden. Zo simpel ligt het gewoon.
Ook PVV stemmers hadden dit kunnen weten. Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om te stemmen op welke partij dan ook, alleen heeft dat dus consequenties.

En als jij niet vindt dat een partij mag zeggen "ik ga niet samen met jou" dan moet je dus niet op zo'n partij stemmen, die vrijheid heb je ook. Beetje raar als je er eerst wel voor kiest en dan zegt ik vind het niet goed. Als het zo belangrijk voor je is had je een andere keus kunnen maken. Er is helemaal niemand die zegt "jij mag niet regeren" er zijn alleen maar mensen die zeggen ik doe het niet samen met jou.

Het werkt altijd al zo in ons systeem, ik begrijp niet wat er nu zo speciaal aan is. Er wordt gewoon veel meer gezeurd dan anders omdat het nu gaat om een partij die zeurders aantrekt.

Goed uitgelegd, Hermelientje

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:01

jantergouw schreef:
Hermelientje schreef:

Hahaha wat een humor toch heh.

Ik vind dat een politieke partij wél mag besluiten dat als een partij lijnrecht staat tegenover waar zij voor staan, dat samen regeren dan een onmogelijke opgaaf wordt. Als ik wil dat de grondwet gerespecteerd wordt, maar mijn toekomstige partner wil graag etnische registratie (waarom eigenlijk, een PVV kenner in de zaal? Kan die meteen mijn vorige vraag beantwoorden wat er nou rechts is aan Wilders?)

Je kan ook best mooi weer spelen en met de formateur in dat kamertje gaan zitten terwijl je op voorhand weet dat je niet samen wil regeren, maar dat is evengoed ondemocratisch. Wie zegt dat dat de vorige verkiezing niet met de SP is gebeurd?

Trouwens een cordon sanitaire is ook niets nieuws, Jan-Maat werd stelselmatig genegeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:03

KiWiKo schreef:
[

_/-\o_

Electra63

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:11

Ik vind dat een politieke partij geen mensen mag uitsluiten op grond van hun geloof.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:12

is inderdaad PRECIES hetzelfde Electra! :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:14

jantergouw schreef:
Hoezo? Gelden voor de diverse lidstaten van Europa verschillende normen en waarden in jouw ogen? Ik dacht dat jij zo voor Europa was en je het Wilders juist kwalijk nam dat hij tegen Europa is. Was jij niet een voorstander van het toetreden van Turkije tot de Europese Unie? Een land waar een veroordeelde misdadiger aan het roer staat.

Ik denk dat je me verwart met iemand anders... Ik herken mezelf in elk geval niet in deze beschrijving.
Ik vind het nogal irritant om steeds weer vergelijkingen te maken met andere landen en andere situaties, terwijl we hier, in Nederland, met een probleem kampen. Dan kan je wel vergelijkingen maken met andere landen, maar waar schieten we daar mee op? Behalve dat er weer van het onderwerp afgeweken wordt?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:16

randalinpony schreef:
jantergouw schreef:

Hahaha wat een humor toch heh.

Oh, je vond hem ook leuk. Ja, ik ook. _O-

randalinpony schreef:
Ik vind dat een politieke partij wél mag besluiten dat als een partij lijnrecht staat tegenover waar zij voor staan, dat samen regeren dan een onmogelijke opgaaf wordt. Je kan ook best mooi weer spelen en met de formateur in dat kamertje gaan zitten terwijl je op voorhand weet dat je niet samen wil regeren, maar dat is evengoed ondemocratisch. Wie zegt dat dat de vorige verkiezing niet met de SP is gebeurd?

Dat weet je pas als je onderhandelt hebt. Misschien had hij die punten wel net zo makkelijk ingeslikt als zijn AOW breekpunt. Niemand kan in zijn hoofd kijken en zeggen wat hij wel of niet in zou slikken. Dus eerst praten en dan weet je dat pas.

randalinpony schreef:
Trouwens een cordon sanitaire is ook niets nieuws, Jan-Maat werd stelselmatig genegeerd.

Jan-Maat had dan ook geen grote overwinning behaald tijdens de verkiezingen, dus daar hoefde helemaal niet mee onderhandeld te worden. Is een appels-peren vergelijking. De loop van de geschiedenis heeft Jan-Maat in alles gelijk gegeven, bovendien waren de dingen die hij zei maar kinderspel wat politici als Bolkestein (VVD), Fortuyn (LPF), Verdonk (VVD) en Wilders (PVV) na hem zeiden. Die 4 gingen in hun uitspraken veel verder. Ik weet niet of je oud genoeg bent om Jan-Maat ooit live aan het werk te hebben gezien, anders moet je maar zijn uitspraken en partijpunten bekijken. Dan zul je constateren dat hij vrij mak was vergeleken met de genoemde 4. Alleen was dat in een tijd dat Nederland nog heel links georiënteerd was, en dat is nu niet meer zo. Dat was de tijd van Den Uyl, en had de linkse pers veel meer invloed dan vandaag de dag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:16

Kiwiko,
Ja, maar het gebeurt wel.
De meeste PVV-stemmers vinden dat niet erg, of is zelfs een reden om PVV te stemmen.
Voor mij, is het uitsluiten van de PVV, dus juist wel een reden om PvdA te stemmen.

Waarom mag dat dan niet, en het uitsluiten van moslims wel?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:19

Jantergouw,
Je kan nu wel Den Uyl de schuld geven, maar dat is niet terecht.
Ik ben nl. wel oud genoeg om Janmaat te "kennen", en alle politieke partijen moesten daar niets van hebben.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:20

Heino schreef:
jantergouw schreef:
Hoezo? Gelden voor de diverse lidstaten van Europa verschillende normen en waarden in jouw ogen? Ik dacht dat jij zo voor Europa was en je het Wilders juist kwalijk nam dat hij tegen Europa is. Was jij niet een voorstander van het toetreden van Turkije tot de Europese Unie? Een land waar een veroordeelde misdadiger aan het roer staat.

Ik denk dat je me verwart met iemand anders... Ik herken mezelf in elk geval niet in deze beschrijving.
Ik vind het nogal irritant om steeds weer vergelijkingen te maken met andere landen en andere situaties, terwijl we hier, in Nederland, met een probleem kampen. Dan kan je wel vergelijkingen maken met andere landen, maar waar schieten we daar mee op? Behalve dat er weer van het onderwerp afgeweken wordt?

Dan mijn excuses, en begrijp ik dat jij tegenstander bent van een toetreding van Turkije tot de Europese Unie en het Wilders niet kwalijk neemt dat hij tegen één Europa is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:20

jantergouw schreef:
de PVV alleen maar groter aan het worden is en de LPF als een kaartenhuis in elkaar gestort is.

Over kaartenhuizen gesproken... Wilders is die van hem nog steeds aan het opbouwen aan de grootschalige advertenties in kranten te zien..

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:22

Electra63 schreef:
Jantergouw,
Ik ben nl. wel oud genoeg om Janmaat te "kennen", en alle politieke partijen moesten daar niets van hebben.

Dat moet een misverstand zijn want ik geef Den Uyl helemaal nergens de schuld van. Ik gaf alleen aan in welke tijd dat zich afspeelde, maar ben me niet bewust dat ik Den Uyl daar de schuld van gaf. Waaruit meen jij op te maken dat ik hem de schuld ergens van gaf?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:22

jantergouw schreef:
Dan mijn excuses, en begrijp ik dat jij tegenstander bent van een toetreding van Turkije tot de Europese Unie en het Wilders niet kwalijk neemt dat hij tegen één Europa is.

Eh?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:25

jantergouw schreef:
Electra63 schreef:
Jantergouw,

Dat moet een misverstand zijn want ik geef Den Uyl helemaal nergens de schuld van. Ik gaf alleen aan in welke tijd dat zich afspeelde, maar ben me niet bewust dat ik Den Uyl daar de schuld van gaf. Waaruit meen jij op te maken dat ik hem de schuld ergens van gaf?

Alleen was dat in een tijd dat Nederland nog heel links georiënteerd was, en dat is nu niet meer zo. Dat was de tijd van Den Uyl, en had de linkse pers veel meer invloed dan vandaag de dag.
Unquote

Dit was positief bedoeld dan?
Ik begrijp altijd van PVV-stemmers, dat de linkse knuffel-politiek/media, de schuldige is van alle problemen in Nederland.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:25

Electra63 schreef:
Kiwiko,
Ja, maar het gebeurt wel.
De meeste PVV-stemmers vinden dat niet erg, of is zelfs een reden om PVV te stemmen.
Voor mij, is het uitsluiten van de PVV, dus juist wel een reden om PvdA te stemmen.

Waarom mag dat dan niet, en het uitsluiten van moslims wel?

Dat vraag ik me ook steeds al af. Maar aangezien er nu kennelijk een nieuwe soort slachtoffer en underdog is in Nederland (het is zelfs al noodzakelijk voor sommige bokkers om zichzelf te klonen zodat ze ietsje minder underdog zijn!) lijkt het antwoord mij simpel. Ook PVV'ers moeten voortaan volgens de leer van de linkse kerk recht hebben op theedrinksubsidie. :+

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:26

Heino schreef:
jantergouw schreef:
de PVV alleen maar groter aan het worden is en de LPF als een kaartenhuis in elkaar gestort is.

Over kaartenhuizen gesproken... Wilders is die van hem nog steeds aan het opbouwen aan de grootschalige advertenties in kranten te zien..

Precies, want hij ziet zelf ook hoe groot hij aan het worden is en wil graag goede bestuurders aantrekken voor de dag dat hij weer minstens 15 zetels in de Eerste Kamer moet gaan vullen. Of is er ook al iets mis met advertentie's zetten? Want dat zie ik de allergrootste bedrijven van ons land ook doen als zij een directeur of bestuurders nodig hebben, en ook de Staat der Nederlanden doet dat.