Elisa2 schreef:Journee post hele nette posts en ze heeft gewoon gelijk, wat zij omschrijft ervaar ik ook steeds. In mijn laatste inhoudelijke posts heb ik ook het een en ander uitgelegd en toegelicht maar in de post van NPS wordt het direct weer verdraaid. Zo is er echt niet fatsoenlijk te discusieren.
Vind jij. Ik vind van niet.
Elisa2 schreef:Imandra, als iemand ergens van verdacht wordt en er is geen onderzoek gedaan kun je niet stellen dat die persoon per definitie onschuldig is. Zal mezelf maar weer herhalen want kennelijk komt het niet aan. Een deel van de kamer wilde wel onderzoek, incl Timmermans zelf en een deel niet..en er is geen verder onderzoek gedaan.
Maar je kan ook niet zeggen dat iemand schuldig is. En dat is wel wat er hier gebeurt. Er zit geen grijs gebiedje tussen schuldig en onschuldig. Dat zou wat zijn, als de rechter zegt "Ja, we kunnen geen bewijs vinden dat je schuldig bent, maar we vinden je ook niet onschuldig.".
Elisa2 schreef:NPS, de BBB radicaal noemen vind ik erg ver gaan..en als je dan beweerd dat radicale partijen vooral mensen opstoken dan zou ik toch maar eens even in de spiegel kijken.
Het is niet persoonlijk, en het is niet om op te stoken. Ik kijk simpelweg naar de criteria. BBB begon als best mooie centrumpartij, maar is voor de laatste verkiezingen opgeschoven naar radicaal. Het wij - zij denken (wij boeren tegen de stadse elite), het ineens sterke anti-immigratiestandpunt, maar vooral - autoritarisme. Meestemmen met het benoemen van Antifa als terroristische organisatie - in navolging van Trump, terwijl het helemaal geen organisatie is en terwijl het al helemaal niet aan de kamer is om organisaties wel of niet terroristisch te noemen. Motie indienen om staatsnoodrecht van stal te halen om een directe asielstop af te dwingen na democratie extreemrechts. Rechters en democratische instanties verdacht maken (D66 rechters). Ze zijn nog zeker niet zo radicaal als bijvoorbeeld de FvD, maar zeker populistisch en niet vies van een beetje radicaliteit.
Elisa2 schreef:Over Weijers heb ik al toegelicht wat ik bedoel, leer lezen of reageer niet maar houdt op met verdraaien.
Zoals gezegd, ik heb Timmermans nooit genoemd in combinatie met corrupt. LEER LEZEN
Ik benoem die twee ook steeds los. Leer lezen. Je zegt a. ik vertrouw geen artikel wat Timmermans als onschuldig benoemt en b. De hele politiek is een corrupte bende.
Elisa2, maar eerder schreef:Nee, ik zeg dat de hele politiek een corrupte bende is..en dat wordt bevestigd door de informateur van D66 die appt met een belangrijke meneer uit het bedrijfsleven welke koers er aangenomen moet worden nadat er geld is ontvangen uit dat bedrijfsleven. Dus duidelijk invloed probeert uit te oefenen. (wat nog gelukt was ook waarschijnlijk als de appjes niet boven tafel waren gekomen)
Grote, en ongefundeerde beschuldigingen. Misschien heb eroverheen gelezen, maar waar vind ik meer info over de beinvloeding vanuit het bedrijfsleven op Weijers?
Elisa2 schreef:Als je het over de toon wilt hebben, reageer dan op de inhoud en houdt op met woorden verdraaien of in de mond leggen.
Ik doe echt gruwelijk mijn best om het geprek steeds terug te draaien naar de inhoud. MAar dan word ik steeds aangevallen op mijn toon.
Elisa2 schreef:Daarnaast worden hier ook nog zaken door de war gehaald in dit topic, dat de politiek praat met het bedrijfsleven voor input is iets heel anders dan dat het bedrijfsleven een grote invloed heeft op de politiek. Dat laatste is zorgelijk, een politicus moet niet zo makkelijk te beinvloeden zijn.
Als er advies wordt opgehaald, wordt beleid altijd beinvloed. En het is juist slim om naar adviseurs vanuit het bedrijsfleven te luisteren. Zo wordt ero ok beleid gemaakt aan de hand van aanbevelingen vanuit onderzoeken. Als er geld mee gemoeid is, dan wordt het problematisch. Maar volgens mij is dit niet aan de orde, toch?
Elisa2 schreef:
Maar niemand ontkent toch dat er stevig gelobbied wordt vanuit het bedrijfsleven? Daar ging dat hele geneuzel over lobby van NGO's over. Die staan al 10-0 achter, want die hebben geen rijke bedrijven achter zich.
@journee, ik reageerde op jou én Elisa in 1 post. Het kan zijn dat dat door elkaar liep. Dit stukje is voor jou!
journee schreef:Blijkbaar haal je dingen die verschillende bokkers posten door elkaar. Ik heb namelijk niet gezegd dat hij schuldig is, alleen dat hij niet bewezen onschuldig is zonder onderzoek. Dat zijn dus twee verschillende dingen.
Nee, je hebt schuldig en onschuldig. Totdat iemand veroordeeld is, is hij onschuldig. Ook zal zijn er, terecht of niet, verdenkingen. Er is geen grijs smaakje tussen. Wel goed voorbeeld van wat er mis gaat: door iemand "niet bewezen onschuldig" noemen zeg je eigenlij kdat hij schuldig is. Je had beter kunnen zeggen: hij is niet schuldig bevonden, maar er is wel opgeroepen tot onderzoek". Dan klopt ie en valt niemand erover.
journee schreef:In het stukje wat jij van mij quote gebruik ik ook het woord 'lijkt'. Er 'lijkt' geen twijfel over te bestaan, het heeft er de schijn van, maar het is dus nog niet zeker!
Ik probeer een manier te vinden waarop je dat stukje beter had kunnen formuleren, maar er is denk ik geen enkele manier waarop dat stukje niet kan opvatten alsof er tegen het onderzoek is gestemd niet op basis van het feit dat hij niet nodig bleek, maar om politieke redenen. Daarnaast is de enige bron die iets noemt over stemmen van partijen Cultuur onder Vuur, die gekkies gerelateerd aan Civitas Christiana, zeer enge lui.
Ik kan wel weer op ieder puntje ingaan maar sorry, ik denk dat het niet aan mij ligt. Ik ben misschien wat fel en kritisch tegen wat ik als onzin zie, maar ik denk dat dat gewoon moet kunnen in een open discussie. Het verdraaien herken ik zelf niet - wel dat ik doorvraag. Dus ik zou niet zo goed weten wat ik nu anders zou moeten doen. Niet meer reageren op onwaarheden of nare verdachtmakingen, ofzo?