Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:In dienst is wel meer dan soldaat zijn, he. Monteurs, ICT, zorg, administratie, ze selecteren echt wel op wat wel en niet kan.
Wat mij betreft wordt de opkomstplicht weer actief
Tango1979 schreef:Ik zou absoluut niet geschikt zijn voor echt soldaat-soldaat. Maar administratief/verzekeringstechnisch misschien wel wat kunnen betekenen.
Benzz schreef:_San87_ schreef:In dienst is wel meer dan soldaat zijn, he. Monteurs, ICT, zorg, administratie, ze selecteren echt wel op wat wel en niet kan.
Wat mij betreft wordt de opkomstplicht weer actief
Ik vond het idee van Tuinman erg goed mbt reservisten. Die hebben een gewone baan, inderdaad in zorg of ict en worden 1 dag per week of een weekend per maand bijgeschoold. Zo kun je uitwisselen wanneer nodig.
BigOne schreef:Dienstplicht , graag maar dan wel goed en niet zoals toen der tijd. De verhalen die ik van zwagers en vrienden heb gehoord was het een groot feest en zuip festijn.
En regionaal kiesstelsel? Indien we dat hadden gehad bij de vorige kamer verkiezingen waren we nu een autocratie geweest want Wilders was de grootste in elke provincie . Of ik moet het verkeerd interpreteren maar anders, zeker niet!!
IMANDRA schreef:BigOne schreef:Dienstplicht , graag maar dan wel goed en niet zoals toen der tijd. De verhalen die ik van zwagers en vrienden heb gehoord was het een groot feest en zuip festijn.
En regionaal kiesstelsel? Indien we dat hadden gehad bij de vorige kamer verkiezingen waren we nu een autocratie geweest want Wilders was de grootste in elke provincie . Of ik moet het verkeerd interpreteren maar anders, zeker niet!!
Dat was ook mijn eerste reactie, maar volgens mij zit het systeem niet zo in elkaar. Het is alleen dat de namen op de kieslijsten anders zijn toch (dus Wilders zou er in, bijvoorbeeld, Zeeland niet opstaan, maar bv wel in Zuid-Holland), niet dat per provincie de grootste partij telt zoals in de VS?