Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:18

Sassy4barrel schreef:
Ze zijn NU beschermd .., tot het straks helemaal misgaat en ze een kind verscheuren en dan mogen ze wel afgeschoten worden ..

Roofdieren onvruchtbaar maken ; dat verschilt nogal per diersoort .. bij hoog% wolfhonden en ook bij wolven in grote dierparken ( zoals Italië) is sterilisatie al succesvol geweest. Hoe het bij andere roofdieren zit weet ik niet maar bij wolven is het zeker mogelijk en ook nodig nu ze zich zo snel voortplanten

Ik denk ook dan dat je er niet aan ontkomt de wolven te markeren en te zenderen. Zodat je weet hoeveel wolven wel en niet gesteriliseerd zijn.
Ik denk idd dat je het per roedel zou moeten doen, maar dat lijkt me niet onmogelijk.
En met een mobiele operatieunit op locatie.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:49

tienus63 schreef:
Afgelopen week in Spanje, paard aangevreten door wolf.
Ik durf filmpje niet te kijken. Ik word onpasselijk van afgerukte oren.

Bron burgeriniatieve wolfsfreies Ostfriesland

https://www.facebook.com/share/p/18Be9CnQSC/?
Spoiler:
[ Afbeelding ]

Beter dat je hem niet hebt aangeklikt, de schade elders is nog erger, ik zal het expres niet in details omschrijven.
Het dier leeft nog op het filmpje en je ziet het lopen met de verwondingen, ik denk (als leek) dat inslapen de enige keuze is. Ontzettend verdrietig... Arme dier |(

DubbelFun

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:51

Ik kan alleen maar hopen dat ie heel snel uit zijn lijden verlost is ;(

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:59

Ik word zo moedeloos van de grote massa die net doet alsof het oké is dat hier en elders in Europa wolven zijn, die talloze dieren verscheuren. Het enorme leed, en dan enkel reacties als ‘ wij mensen slachten meer dieren, ‘ of ‘ de eigenaar moet betere hekken neerzetten etc’.

Zo moedeloos en verdrietig |( |(

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:05

Vraagje over die meldingen, ik zie er vaak iets bij staan over de betrouwbaarheid ervan. Hoe wordt dit eigenlijk bepaald?
Of het via via via gegaan is, of dat de melder rechtstreeks met de groep Geen wolf contact op heeft genomen bvb?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:19

Aranel schreef:
Vraagje over die meldingen, ik zie er vaak iets bij staan over de betrouwbaarheid ervan. Hoe wordt dit eigenlijk bepaald?
Of het via via via gegaan is, of dat de melder rechtstreeks met de groep Geen wolf contact op heeft genomen bvb?

Ik denk dat er gekeken wordt naar de hoeveelheid meldingen en of er duidelijke foto's en filmpjes zijn.

En misschien ook wel wie er meldt. Een ervaren jager zou bijvoorbeeld een betrouwbare bron zijn en iemand die in de gauwigheid vanuit een rijdende auto wat gezien heeft minder betrouwbaar.

Ik zie vanaf een afstand ook het verschil tussen een goudjakhals en een wolf niet. Dat geef ik eerlijk toe. Maar ik scheld geen wolf uit voor wild zwijn zoals die wolvenkenner Maurice de la Haye.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:37

Aranel schreef:

Wij beoordelen de betrouwbaarheid door te kijken wie er meld bij ons. Wij krijgen meldingen het liefst direct van de bron zodat wij ook weten met wie we te maken hebben. De reden dat wij dit zijn gaan doen is omdat er opgeroepen word om fake meldingen bij ons te gaan doen. Het is voor ons soms lastig te controleren of iets waar is of niet, vandaar dat wij besloten hebben om meldingen waar twijfel over is wel te plaatsen, maar dan met betrouwbaarheid laag. We waarschuwen liever 1x teveel dan te weinig.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:26

Heel blij met jullie en met jullie werk!

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:34

Bron: Algemeen Dagblad van vandaag 10 november 2024

Schapenhouders hebben mogelijk baat bij dit geurmengsel tegen wolven. Jacques Wolters kreeg de ingeving dankzij herinneringen aan zijn vader die als beroepsmilitair werkte.

Jacques schiet veehouders te hulp met curieus elixer, en het werkt tegen de wolf!

Amsterdammer Jacques Wolters heeft een oplossing voor veehouders die wolven op afstand willen houden. Een brouwsel op basis van tijgerpis en -poep vormt een nieuw wonderelixer. ,,En het werkt”, benadrukt hij.
De tinctuur (op alcohol basis) meurt ongelofelijk sterk. Naast het extract van uitwerpselen gebruikt hij nog enkele riekende ingredienten.

Edwin Timmer 10-11-24, 18:30

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 20:31

Zichtmelding Velddriel Gld
Citaat:
Velddriel, Gelderland
10-11-2024

Vandaag meerdere zichtmeldingen van een wolf in Velddriel en omgeving.

Betrouwbaarheid: Hoog.

Laatste update:
Laatste zichtmelding was in nabij gelegen dorp Kerkdriel (Gld) in de Kerkstraat ter hoogte van Babbels/pinautomaat. Liep richting Teisterbandstraat.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1BQt4SETsL/?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:35

Dhr. Wolters heeft zeker een link naar Artis :) Ik had al eerder gemeld dat tijgerurine ongeveer het ultieme stinkspul is :)
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 10-11-24 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:38

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:15

jibberjabber schreef:

Schapenhouders hebben mogelijk baat bij dit geurmengsel tegen wolven. Jacques Wolters kreeg de ingeving dankzij herinneringen aan zijn vader die als beroepsmilitair werkte.

Jacques schiet veehouders te hulp met curieus elixer, en het werkt tegen de wolf!

Amsterdammer Jacques Wolters heeft een oplossing voor veehouders die wolven op afstand willen houden. Een brouwsel op basis van tijgerpis en -poep vormt een nieuw wonderelixer. ,,En het werkt”, benadrukt hij.
De tinctuur (op alcohol basis) meurt ongelofelijk sterk. Naast het extract van uitwerpselen gebruikt hij nog enkele riekende ingredienten.

Dat is mooi en dat garandeert hij ook dat het werkt? Waar heb ik toch eens wat gehoord over omheiningen ,wat was dat ook al weer?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:19

Hoe is t eigenlijk met de pony’s en koeien die bij de mossel en planken wambuis lopen? Worden die niet aangevallen?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:51

Rizette schreef:
jibberjabber schreef:

Dat is mooi en dat garandeert hij ook dat het werkt? Waar heb ik toch eens wat gehoord over omheiningen ,wat was dat ook al weer?

Ik geloof er ook niets van dat het werkt. Misschien tijdelijk, maar vervolgens leert die wolf snel genoeg dat hem helemaal niets gebeurt in de buurt van die gore lucht en gaat ie toch echt voor die schapen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:22

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:50

MyChoice schreef:
Hoe is t eigenlijk met de pony’s en koeien die bij de mossel en planken wambuis lopen? Worden die niet aangevallen?

Ik weet helemaal niet of die er nog staan, de koeien volgens mij wel..maar dat zijn (halve) oerossen en die schijnen wel met de wolf om te kunnen gaan. De paarden heb ik al een tijdje niet gezien, maar zou er moeten wandelen in het gebied om te kijken of ze er nog staan. Weet niet of ik daar zin in heb nu haha.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:54

Tijgerurine zal wel stinken maar de wolven hier hebben geen negatieve associatie bij tijgerlucht want die kennen ze niet. Dus ze zullen er niet voor wegblijven. Dan ook nog, hoe kom je aan grote hoeveelheden tijgerurine? Zo veel tijgers zijn er niet namelijk want dat is, i.t.t. wolven, wel een zeldzaam geworden diersoort.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:57

Onali schreef:
Popstra schreef:
Ik miste deze nog hier of heb ik er overheen gelezen!?
Gister wolf dood gereden in Leersum UH

https://www.facebook.com/share/p/14Nw6LPGjo/

Die is inderdaad al 2 keer gemeld in het topic.

Ah excuus, ik liep achter

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:02

Elisa2 schreef:
MyChoice schreef:

Ik weet helemaal niet of die er nog staan, de koeien volgens mij wel..maar dat zijn (halve) oerossen en die schijnen wel met de wolf om te kunnen gaan. De paarden heb ik al een tijdje niet gezien, maar zou er moeten wandelen in het gebied om te kijken of ze er nog staan. Weet niet of ik daar zin in heb nu haha.

Ik zag de paarden laatst in een hele grote groep (meer dan 10 geloof ik) op het veld bij de Mossel. Dat was de eerste keer dat ik ze allemaal (denk ik) samen heb gezien op 1 plek. Meestal zie ik een klein groepje van 4-6 paarden (en dan zijn de andere paarden weer ergens anders). Ik denk omdat dit volwassen paarden zijn en alle ruimte hebben de wolven ze niet aanvallen (of dat de paarden ze in ieder geval kunnen afweren / wegrennen).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:28

Het mogen dan volwassen paarden zijn, het blijven D/E'tjes en ik moet er niet aan denken dat die in paniek gaan rennen en over de veeroosters proberen te komen ;(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:57

anjali schreef:
Tijgerurine zal wel stinken maar de wolven hier hebben geen negatieve associatie bij tijgerlucht want die kennen ze niet. Dus ze zullen er niet voor wegblijven. Dan ook nog, hoe kom je aan grote hoeveelheden tijgerurine? Zo veel tijgers zijn er niet namelijk want dat is, i.t.t. wolven, wel een zeldzaam geworden diersoort.

Of stinkt die mix zo erg dat ze niks anders meer ruiken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:59

Ik denk niet dat ze puur op de reuk van schapen oid af gaan, die ogen hebben ze ook niet voor niets :D
Maar het spul stinkt wel zo erg dat er grote kans is dat ze er niet dichterbij willen komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:00

Totdat ze merken dat de geur geen enkele consequentie heeft en er niet meer op reageren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:01

Idd die kans loop je.