Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:34

Nou niet echt. Ik heb ook piercings maar ik als docent zorg dat ze onzichtbaar zijn. Je kunt niet met 10 lipringen bij de Xenos solliciteren en dan je schouders ophalen dat je niet bent aangenomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:44

Tja, en daar ben ik dus geen voorstander van. Want de persoon met piercings doet z'n werk wellicht veel beter dan de ogenschijnlijke keurige dame in mantelpak.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:54

Misschien wel, maar zowel piercings als make-up is smaak gevoelig. En elke werkgever wil iets uitstralen en het kan goed dat piercings of overmatig make-up daar niet welkom is. Alleen is make-up wat makkelijker aan te passen als een piercing.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:03

piezze schreef:
Wel typisch dat sommige mensen moeiteloos hardwerkende polen het land zouden uitknikkeren om er volk naar binnen te halen dat hier loopt te protesteren tegen gratis brood met kaas.

Waarom Typisch?
Mij lijkt het logisch dat je eerst de mensen die in Nederland verblijven aan het werk helpt.
Willen de klagers dat niet, dan is het exit en plaats voor de Polen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:07

LadyMadonna schreef:
Tja, en daar ben ik dus geen voorstander van. Want de persoon met piercings doet z'n werk wellicht veel beter dan de ogenschijnlijke keurige dame in mantelpak.

Dat kan wel zo zijn.
Maar er zijn nu eenmaal bedrijven die bepaalde eisen hebben aan je uiterlijk.
Ik mag bijvoorbeeld geen zichtbare tatoeages hebben. En piercing uit. Dus je oorbellen. Maar ook andere piercings.
Kan dat niet heb je geen baan.
Daar hoeft de staat of beter gezegd de Nederlander toch niet voor op te draaien?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:15

Zo diep zit die 'vrijheid' bij ons blijkbaar. Is het nodig dat je geen tatoeages hebt? Belemmert het hebben van een tatoeage je bv? (Bij piercings kan dat natuurlijk wel het geval zijn, vooral als je bij metaaldetectoren of MRI's moet werken. Maar tatoeages?)

We laten toe dat de werkgevers nu gaan bepalen hoe mensen moeten zijn. En iedereen die niet op korte termijn voldoet aan het saaiste ideale-werknemerplaatje, die veroordelen we. Want als je geen werk hebt ben je waardeloos.

En dat terwijl ik echt denk dat onze maatschappij een stuk beter wordt van meer creatieve geesten die voor hun mening durven op te komen, dan met meer kleurloze xenos-verkopers. (En als ze dan na de xenos ergens anders komen, op een plaats waar het er echt toe doet, hebben ze geleerd dat ze hun mond moeten houden en niet opvallen. En dus zeggen veel werknemers niets, ook niet bij openlijke misstanden of gevaarlijke situaties. Bang, en nooit geleerd hoe belangrijk het is om moed te tonen, op jezelf te vertrouwen, jezelf te kunnen zijn.)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:25

Je mag je hele lijf vol hebben staan hoor.
Alleen niet je handen en je nek en hoofd.
Wil je in de zomer korte mouwen dragen dan mag je tot een deel van je bovenarm.
Is dat zo beperkt?

Piercing is puur voor eigen veiligheid.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:28

Zo las ik een poosje terug nog iets op fb.
Iemand die moest gaan zitten, maar op hetbankje zat een moslim met lange baard etc. Ze was er een beetje bang voor. Uiteindelijk bleek het een super vriendelijke man te zijn in gebrekkig Nederlands vertelde dat hij veel vrijwilligers werk deed omdat hij geen baan kon krijgen
Mensen allemaal heel meelevend reageren, terwijl ik dan denk.... ga eens andere kleding aan trekken en scheer je baard er (deels) af en zorg dat je goed Nederlands praat.
Imo moet je je best doen om te krijgen wat je wilt. Pas je aan indien nodig ipv klagen dat je niet wordt geaccepteerd.
Je kan de wereld niet veranderen, alleen jezelf.
Anders zijn is niet erg, maar wees wel realistisch in wat je van anderen verwacht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:30

Tatoeage's zijn niet vreemd of apart meer,heel veel mensen hebben dat.De een zit helemaal vol,de ander alleen de armen of de benen.
Mij boeit het niet of iemand mij serveert op een terras of in een restaurant met of zonder tatoo.Als hij/zij er verder hygiënisch uitziet, prima.
Piercings kunnen ze tijdelijk uitdoen,dus om iemand om die reden een baan te weigeren? Dom.

Waarom moet een mens veranderen van kleding, uiterlijk, kapsel? omdat een ander dat wil? omdat een ander dat niet mooi vind? Laat iedereen zijn zoals die wil zijn.Klein beetje aanpassen lukt altijd wel,als je er over praat.
Laatst bijgewerkt door gohya op 21-01-16 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:30

Dat zie je verkeerd hoor sneeuwpop.
Alles moet maar kunnen in Nederland.
Behalve werken, dat hoeft bij vele dan weer niet te kunnen. Dat doen de andere wel die zich wel aanpassen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:32

Ik snap er idd niks van.
En discrimineer ook blijkbaar steeds als ik denk het over feiten te hebben..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:34

gohya schreef:
Tatoeage's zijn niet vreemd of apart meer,heel veel mensen hebben dat.De een zit helemaal vol,de ander alleen de armen of de benen.
Mij boeit het niet of iemand mij serveert op een terras of in een restaurant met of zonder tatoo.Als hij/zij er verder hygiënisch uitziet, prima.
Piercings kunnen ze tijdelijk uitdoen,dus om iemand om die reden een baan te weigeren? Dom.

Ik heb er ook geen moeite mee.
En ik geloof ook niet dat een bouwmarkt of zo daar mensen om weigert.
Maar op een advocatenkantoor aan de balie? Noem maar wat.

En ja er zijn mensen die piercings weigeren uit te doen.
Ze worden dus niet geweigerd om de piercings zelf maar omdat ze die niet uit doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:39

Als ze weigeren een piercing uit te doen,dan is het eigen schuld.Mits ze in een 'gesloten' ruimte werken,zoals een loods of magazijn.Collega's onder elkaar moeten er dan maar mee hendelen.

Ook op een advocatenkantoor zou ik geen moeite hebben met een getatoëerde man of vrouw.Als hun vak maar goed uit oefenen.
Het is gewoon een modegril dat een directeur,advocaat of wat dan ook er netjes en sjiek uit moeten zien.Wat is er mis met een directeur in spijkerbroek en sweater?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:46

Maar met piercing en tatoeages draag je toch een boodschap uit -jij vind dat mooi en vaak zit er nog meer achter. Dat doen bedrijven ook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:48

bruintje123 schreef:
Wil je in de zomer korte mouwen dragen dan mag je tot een deel van je bovenarm.
Is dat zo beperkt?

Ja, want het is niet nodig. Dat de werkgever tatoeages afkeurt is een morele keuze die iemands persoonlijke keuze onnodig inperkt. Dat is een keuze van de werkgever, niet van de persoon met tatoeages.

Ik zou overigens liever hebben dat veel meer mensen zich niet zo zouden laten intimideren door de noodzaak werk te hebben. We hebben nu veel te veel mensen die werk doen dat werkelijk schadelijk is (het verkopen van woekerpolissen en al die andere vormen van actieve misleiding), geavanceerde bezigheidstherapie (het grootste deel van de bureaucratie), of werk dat slecht gedaan wordt omdat de mensen die het moeten doen te weinig mogelijkheden hebben om het goed te doen, maar die niets durven te ondernemen.
Daarnaast is veel van dat werk slecht voor het milieu en zijn mensen veel van huis waar hun sociale verbanden onder leiden.

Ik denk dat flink minder werk enorm goed zou zijn voor ons welzijn als maatschappij :j

Wat mij betreft heeft ieder mens waarde omdat 'ie mens is, niet omdat 'ie bij de xenos werkt of op andere manieren z'n ziel weggeeft aan anonieme aandeelhouders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:50

Ik heb mezelf er laatst ook op betrapt hoor, ik had een computer spel verkocht, en de jongen die het gekocht had belde mij met een Arabisch accent op dat hij mijn huis niet kon vinden. Dus ik stelde voor dat ik de dijk op zou lopen. Er kwam een oud, klein autootje aan met daarin twee Arabisch ogende mannen. Een jonge gast van rond de twintig, keurig verzorgt, en een wat oudere man, met lange baard en een muts tot net boven zijn ogen. Heel even schoot door mijn hoofd, ja, daar sta je dan als vrouw alleen. Maar het waren echt hele aardige mensen.
Waarom is een Arabier met baard eng, en een blanke met baard hip (Nouja, niet meer geloof ik, maar even voor het punt )

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:51

Ik word denk ik totaal gek van vluchtelingen.
Op mijn school wordt er bij godsdienst bij je ingestampt dat je voor moet zijn. Steeds zie je overal zielige filmpjes van kindjes. Alle vluchtelingen zijn klaarblijkelijk hoogopgeleid en kunnen zich goed aanpassen aan de westerse samenleving. Vast.
Ik weet niet meer welke bronnen betrouwbaar zijn of propaganda.
Ik hoop dat er binnenkort een goede oplossing komt want ik ben het nu echt zat.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:53

Je mag een hoop willen Shadow0, maar realistisch gezien werkt het nu niet zoals jij zou willen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:55

LadyMadonna schreef:
Ik heb mezelf er laatst ook op betrapt hoor, ik had een computer spel verkocht, en de jongen die het gekocht had belde mij met een Arabisch accent op dat hij mijn huis niet kon vinden. Dus ik stelde voor dat ik de dijk op zou lopen. Er kwam een oud, klein autootje aan met daarin twee Arabisch ogende mannen. Een jonge gast van rond de twintig, keurig verzorgt, en een wat oudere man, met lange baard en een muts tot net boven zijn ogen. Heel even schoot door mijn hoofd, ja, daar sta je dan als vrouw alleen. Maar het waren echt hele aardige mensen.
Waarom is een Arabier met baard eng, en een blanke met baard hip (Nouja, niet meer geloof ik, maar even voor het punt )

Zo kan je gevoel ook wel eens goed zijn en denkt je verstand "niet discrimineren" en bleek je gevoel wel goed te zijn.
oliebol!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:56

Wat ben je dan precies zat Roowsie?
Zielige filmpjes van kinderen zullen er altijd zijn, aangezien er altijd leed zal zijn, door oorlog, hongersnood, natuurrampen, etc.
Dat niet alle vluchtelingen hoogopgeleide mensen zijn die zich makkelijk aanpassen lijkt me vrij duidelijk, maar dat zegt tegelijk niet dat het allemaal profiterende honden zijn.
Dat erin gestampt wordt dat je voor moet zijn vind ik kwalijk. Juist op jouw leeftijd zouden ze imo moeten toejuichen dat je een eigen mening vormt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:57

Sneeuwpop, ik weet dat het niet zo werkt, maar je kunt de keuze maken om het met de huidige situatie oneens te zijn. En dat betekent: niet de mensen met spikes boos aankijken omdat ze zich niet tot grijze muizen laten vervormen, maar onze maatschappij aankijken dat we blijkbaar vooral vormeloze werknemers willen ipv mensen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:03

Ik weet dat het niet zo werkt, MAAR... ...
tja niet realistisch dus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:10

Ik had moeten zeggen, ik weet dat het nu niet zo werkt.

Dingen veranderen voortdurend, en kunnen ook prima veranderen. En specifiek op dit terrein zie je dat het steeds opnieuw verandert, en dat er ook elke keer (gelukkig) opnieuw gestreden wordt voor vrijheid. En dat heeft in de meeste gevallen ook echt effect. Het is dus beslist realistisch om uit te gaan van het vermogen tot verandering :j

roowsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:17

LadyMadonna schreef:
Wat ben je dan precies zat Roowsie?
Zielige filmpjes van kinderen zullen er altijd zijn, aangezien er altijd leed zal zijn, door oorlog, hongersnood, natuurrampen, etc.
Dat niet alle vluchtelingen hoogopgeleide mensen zijn die zich makkelijk aanpassen lijkt me vrij duidelijk, maar dat zegt tegelijk niet dat het allemaal profiterende honden zijn.
Dat erin gestampt wordt dat je voor moet zijn vind ik kwalijk. Juist op jouw leeftijd zouden ze imo moeten toejuichen dat je een eigen mening vormt.

Daarom wordt ik er zo gek van, dat je op tv zielige beelden ziet vindt ik tot daaraan toe, maar dat je dat op school ook moet kijken. Blijkbaar mag je in de maatschappij nu wel jezelf zijn maar geen eigen mening hebben.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:42

Shadow0 schreef:
Ik had moeten zeggen, ik weet dat het nu niet zo werkt.

Dingen veranderen voortdurend, en kunnen ook prima veranderen. En specifiek op dit terrein zie je dat het steeds opnieuw verandert, en dat er ook elke keer (gelukkig) opnieuw gestreden wordt voor vrijheid. En dat heeft in de meeste gevallen ook echt effect. Het is dus beslist realistisch om uit te gaan van het vermogen tot verandering :j

Je had het woord "maar" niet moeten gebruiken.

Verder ben ik het met je eens.
Alleen soms is de rest er nog niet aan toe en zul je imo je wat moeten aanpassen zonder dat je je geheel moet veranderen. Het moet van 2 kanten komen en dat werkt niet als je zelf stug blijft.
Dat is imo realistisch.