Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:00

xConnie schreef:
Ook ik merk dat de media het wel anders brengt dan hoe het werkelijk is.
Vanochtend op de radio hoorde ik over geliefden van een slachtoffer die zijn telefoon hebben opgebeld en er werd aan de andere kant door een Oost-Europeaan opgenomen. Volgens de Telegraaf zou dit bewijs zijn dat er inderdaad geplunderd zou zijn.
Dit ging over de bekende van mij, zijn vrienden hebben inderdaad gebeld en er werd inderdaad opgenomen. Van plunderen was geen sprake, de man in Oekraïne wil zelfs zijn spullen opsturen naar thuis.
.

Dan kennen wij dezelfde personen :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:00

Het vliegtuig is nu halverwege tsjechië, bijna boven Praag. Dan hoeft ie alleen nog Duitsland door, gelukkig! Voelt fijn om te weten dat ze over 2 uur weer 'thuis' zijn.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:01

xConnie schreef:
Vanochtend op de radio hoorde ik over geliefden van een slachtoffer die zijn telefoon hebben opgebeld en er werd aan de andere kant door een Oost-Europeaan opgenomen. Volgens de Telegraaf zou dit bewijs zijn dat er inderdaad geplunderd zou zijn.
Dit ging over de bekende van mij, zijn vrienden hebben inderdaad gebeld en er werd inderdaad opgenomen. Van plunderen was geen sprake, de man in Oekraïne wil zelfs zijn spullen opsturen naar thuis.

Zo zie je maar weer hoe de media alles kan beïnvloeden. Nu vind ik de Televaag soweiso maar sensatiebelust en stemmingmakerij, en met mij nog veel meer in dit topic. Maar toch zullen sommige mensen dit weer aangrijpen om te gaan vingerwijzen, wat de Oekraïners in een slecht daglicht stelt.

Edit: de Hercules is inderdaad bijna bij Praag, vliegt echt in een rechte lijn naar NL
http://www.flightradar24.com/NAF22/3e27566
Laatst bijgewerkt door ontherun op 23-07-14 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:02

Nikass schreef:
Het is ook een beetje raar/risicovol om over oorlogsgebied te vliegen.

We vliegen ook nog over Syrië...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:03

Er is op een waardige en prachtige manier afscheid genomen in Charkov van de lichamen voordat ze de Hercules in gingen en naar Eindhoven vlogen

Nils_010

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:04

Afbeelding

De molen bij mijn huis in rouwstand

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:05

xConnie schreef:

Ja precies, die kant hoor je niet. Er wordt hier leuk in de media meegedaan aan het demoniseren van Rusland en de bevolking in de Oekraïne. Even vergeten wordt dat het oorlogsgebied is en dat het vaak improviseren is. Vlak na de ramp waren er al beelden van witte vlaggetjes in velden waar lichaamsdelen lagen. Iemand (een burger? een dorpsbewoner?) heeft dus de verantwoordelijkheid genomen om overal witte vlaggetjes te plaatsen.
Er waren ook beelden van burgers die bloemen, kaarsjes en knuffeldieren bij de rampplek neerlegden. Tenslotte ook nog een video waarbij locale mensen paspoorten van mensen uit het vliegtuig aan journalisten wilden geven in de hoop dat de journalisten dit op de juiste plek zouden brengen.

Oost Oekraïne, dat was al iets minder ontwikkeld gebied dan hier in Nld en nu ook nog in burgeroorlog verwikkeld. Het lijkt erop dat de lokale bevolking met alles wat in hun macht was toch heeft geprobeerd om de zaak zo netjes mogelijk af te ronden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:05

Klopt F_Orumster, ik ben vaak genoeg over het gebied Irak/Iran/Afghanistan en omgeving gevlogen, afgelopen april zelfs nog. Normaal gesproken voor commerciële passagiersvlieguigen geen enkel probleem.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:06

Nikass schreef:
Nsky86 schreef:
23 juli 2014 13:29
De Britse inlichtingendiensten hebben bewijs verzameld dat pro-Russische rebellen hebben gesproken over het verwijderen van lichamen van de plek van de vliegramp in Oekraïne. De rebellen zouden ook hebben gesproken over het verspreiden van wrakstukken om de onderzoekers in verwarring te brengen.

Dat heeft de Britse nieuwszender Sky News woensdag gemeld op basis van bronnen. Er zou ook overleg zijn geweest om de zwarte dozen naar Moskou te sturen. De zwarte dozen zijn in inmiddels in bezit van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV). (ANP)
ShareTwitterFacebookPermalinkRedactie NU.nl

Er zit ook geen beetje fatsoen ik ook he! dat fragment op de tv dat ze daders onderling zeiden: Het is een vakantievlucht.. Oh dan zijn het spionen.. Wie vliegt er nou over een oorlogsgebied heen? Alles wat hier vliegt gaat neer..

En dan te bedenken dat ze het over je familie hebben!!!! :@

Dat ben ik met je eens, dat snapte ik ook al niet. Over afghanistan vlogen ze ook gewoon heen. Onnodig risicio nemen lijkt me

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:07

Nils_010 schreef:
[ Afbeelding ]

De molen bij mijn huis in rouwstand

Zit dat 'zwarte' altijd om de wieken of is dat onderdeel van de rouw?
Weet wel van de stand van de wieken inderdaad

Maar dacht ook wel eens foto's gezien te hebben van molens die een soort zwarte hoes/vlag/laken om de wieken hadden tijdens rouwstand

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:08

De stand van de wieken is rouw.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:09

Quote: Nikass schreef:

Ze vliegen al jaren over oorlogslanden heen.Dit vliegtuig is ook niet doelbewust uit de lucht geschoten he,dit was een grote vergissing.

Karin

Apple schreef:
Ja precies, die kant hoor je niet. Er wordt hier leuk in de media meegedaan aan het demoniseren van Rusland en de bevolking in de Oekraïne. Even vergeten wordt dat het oorlogsgebied is en dat het vaak improviseren is. Vlak na de ramp waren er al beelden van witte vlaggetjes in velden waar lichaamsdelen lagen. Iemand (een burger? een dorpsbewoner?) heeft dus de verantwoordelijkheid genomen om overal witte vlaggetjes te plaatsen.
Er waren ook beelden van burgers die bloemen, kaarsjes en knuffeldieren bij de rampplek neerlegden. Tenslotte ook nog een video waarbij locale mensen paspoorten van mensen uit het vliegtuig aan journalisten wilden geven in de hoop dat de journalisten dit op de juiste plek zouden brengen.

Oost Oekraïne, dat was al iets minder ontwikkeld gebied dan hier in Nld en nu ook nog in burgeroorlog verwikkeld. Het lijkt erop dat de lokale bevolking met alles wat in hun macht was toch heeft geprobeerd om de zaak zo netjes mogelijk af te ronden.

En vergeet die video niet van die separatist met die knuffelaap. Aangezien voor plunderaar, tot je de video ziet, waarin hij een kruis slaat. Misschien is hij wel een plunderaar, misschien heeft hij het beste voor met de slachtoffers. We weten het niet en we zullen het ook nooit weten. Wij zijn niet ter plekke en moeten het doen met de mensen die wél ter plekke zijn en fungeren als doorgeefluik. Menselijk doorgeefluik, dus per definitie niet objectief. Als mens - zelfs als journalist - kún je gewoonweg niet objectief zijn. Wel zo objectief mogelijk, maar niet 100%. Dé waarheid bestaat niet.

Wanderers

Nee, ben hier niet angstiger door geworden ... heeft ook niet zoveel zin, angst is een slechte raadgever en kan rampspoed helaas niet voorkomen.
Maar mijn huiverende verbijstering over een groot gedeelte van de mensheid wordt wel steeds groter ...

rockey schreef:

'Ze' weten nu dat alle ogen van de wereld op hun gericht zijn, 'ze' hebben eindelijk hun zin , 'ze' kunnen nu met veel machtsvertoon laten zien waartoe zij in staat zijn terwijl de halve wereld tandenknarsend toekijkt ..
Let wel: ook ík weet geen oplossing, ik denk niet dat 'het leven' geholpen is met de komst van een alles vernietigende derde wereldoorlog :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:12

Quote:En vergeet die video niet van die separatist met die knuffelaap. Aangezien voor plunderaar, tot je de video ziet, waarin hij een kruis slaat.

Ik weet het niet hoor,maar IK denk dat het toneel is wat die speelde.Er stond tenslotte wel een camera op hem gericht.
In de oorlog is er geen medeleven of medelijden.Ze weten als ze bombarderen dat ze er ook kinderen mee kunnen raken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:12

gohya schreef:

Ze vliegen al jaren over oorlogslanden heen.Dit vliegtuig is ook niet doelbewust uit de lucht geschoten he,dit was een grote vergissing.

Vergissing... Natuurlijk..

Uur geleden hebben ze 2 straaljagers naar beneden geschoten....

Vergissing... Uhu...... :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:13

F_Orumster schreef:
Nikass schreef:

We vliegen ook nog over Syrië...

Ook een risico, maar daar wordt begreep ik niet met luchtafweer geschoten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:14

gohya schreef:
Quote:En vergeet die video niet van die separatist met die knuffelaap. Aangezien voor plunderaar, tot je de video ziet, waarin hij een kruis slaat.

Ik weet het niet hoor,maar IK denk dat het toneel is wat die speelde.Er stond tenslotte wel een camera op hem gericht.
In de oorlog is er geen medeleven of medelijden.Ze weten als ze bombarderen dat ze er ook kinderen mee kunnen raken.

Heb je de rest van mijn bericht ook gelezen?

Karin schreef:
Misschien is hij wel een plunderaar, misschien heeft hij het beste voor met de slachtoffers. We weten het niet en we zullen het ook nooit weten. Wij zijn niet ter plekke en moeten het doen met de mensen die wél ter plekke zijn en fungeren als doorgeefluik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:14

Jolliegirl schreef:
gohya schreef:

Ze dachten dat dit vliegtuig een Oekraïns legervliegtuig was.Als ze zeker wisten dat het een Passagiers vliegtuig was,hadden ze echt niet geschoten.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:15

Jolliegirl schreef:
gohya schreef:

Ik denk niet dat veel mensen überhaupt weten wat oorlog inhoudt... Het is zeker niet netjes dat ze in de buurt van de ramp nog 'oorlogje gaan spelen'. Maar voor de ramp hebben ze ook al meerdere vliegtuigen neergeschoten, dus snap niet wat er zo verbazend aan is dat ze het nu weer doen. Oorlog is oorlog, andere normen en waarden dan bij ons, dat mag duidelijk zijn..

Jolliegirl

Geloof ik geen bal van...
Check eerst alles na voor je schiet.. Mafketels..

Anoniem

Ik denk dat het best een wijze investering kan zijn om vliegtuigen met anti-raketspul uit te rusten. Vliegtuigen van El Al hebben dat al..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:16

Karin schreef:
gohya schreef:

Heb je de rest van mijn bericht ook gelezen?

Ja heb ik.Daarom zeg ik ook dat IK dat denk.

xNavatu

gohya schreef:

Daarbij vlogen ze op een hoogte die gewoon 'veilig' was.

Nikass

gohya schreef:

Hoor je mij ook niet zeggen. Ik heb het over het risico. Veel vliegtuig maatschappijen vlogen om.