Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:In principe vind ik het juist andersom indd Christel. Als je een politieke partij neemt waarbij het partijprogramma geschreven is vanuit een bepaalde ideologie kun je met kennis van die ideologie in principe al wel 'raden' wat die partij van een bepaalde zaak vind. De partij van Wilders daarintegen is niet gedreven door een ideologie maar door wat zij denken dat de wil van het volk is (populisme) waardoor elk standpunt weer totaal anders kan zijn. Gezondheidszorg en de AOW leeftijd worden heel links benaderd, immigratie veel erg rechts. Wanneer jij dus op zo'n partij gestemd hebt en er komen nieuwe onderwerpen omhoog die niet in zijn partijprogramma staan heb jij geen enkel houvast, hij kan qua standpunt alle kanten op gaan.
En ook even een reactie op je volgende bericht.
Je hebt helemaal gelijk. De vraag is alleen wil ik dat op deze manier 'mijn' partij gaat regeren. Wil ik dat mijn partij ons hele politieke stelsel op die manier ondermijnd en zo aan de macht komt. De ontwikkeling wie het hardst schreeuwt.. vind ik verschrikkelijk, op deze manier zo ons land niet geregeerd moeten worden. Ons land moet geregeerd worden door de meeste bekwame personen en of ze dan een grote bek hebben, goed zijn in debat of leuk zijn op televisie doet er dan voor mij helemaal niets toe. Het gaat erom dat de lijsttrekkers, partij leden e.d. geschikt zijn voor het gene wat ze uiteindelijk gaan doen, namelijk regeren.
Waves schreef:Ik vind de manier van het politieke spel spelen wat anders dan de inhoud. Je kan idd zeggen dat Wilders het slim speelt en dat hij in de running is voor een kabinet. Maar om daarom nou te zeggen dat het ook een goed politicus is gaat te ver.
Behalve stemmen winnen en aan de macht komen moet een politicus ook een visie hebben op de samenleving en een idee van hoe je dat moet bereiken. Zoals over gezondheidszorg, sociale zekerheid, onderwijs, buitenland, economie.
Heeft Wilders dat?
Krips schreef:In principe vind ik het juist andersom indd Christel. Als je een politieke partij neemt waarbij het partijprogramma geschreven is vanuit een bepaalde ideologie kun je met kennis van die ideologie in principe al wel 'raden' wat die partij van een bepaalde zaak vind. De partij van Wilders daarintegen is niet gedreven door een ideologie maar door wat zij denken dat de wil van het volk is (populisme)
Waves schreef:Behalve stemmen winnen en aan de macht komen moet een politicus ook een visie hebben op de samenleving en een idee van hoe je dat moet bereiken. Zoals over gezondheidszorg, sociale zekerheid, onderwijs, buitenland, economie.
Heeft Wilders dat?
christel1857 schreef:Waves schreef:
Behalve stemmen winnen en aan de macht komen moet een politicus ook een visie hebben op de samenleving en een idee van hoe je dat moet bereiken. Zoals over gezondheidszorg, sociale zekerheid, onderwijs, buitenland, economie.
Heeft Wilders dat?
Ik vind van wel. Dat jij dat anders ziet laat ik aan jou over.
Waves schreef:christel1857 schreef:Ik vind van wel. Dat jij dat anders ziet laat ik aan jou over.
Maar wat is die visie dan? Ik kan het namelijk echt nergens vinden. Het partijprogramma heeft hij namelijk al los gelaten behalve de stukken over immigratie en islam. Niks meer over zorg, AOW, onderwijs etc.
Als jij mij kan vertellen of verwijzen naar zijn visie en beleid op die punten dan zou ik die graag lezen.
Electra63 schreef:Deze haatoproep is gedaan door een australiër?
Volgens mij ontkent niemand hier van de posters dat er radicale moslims zijn (ook in Nederland). En ik denk dat iedereen daar ook op tegen is.
Maar wat heeft dat te maken met Ali in de straat of bij mij op het werk?
Denk je, dat alle moslims hier in Nederland het met bovengenoemde australiër eens is?
Citaat:Feiz Mohammad (born 1970-71) is an Australian Muslim preacher, head of the Global Islamic Youth Centre in Liverpool, a suburb of Sydney.
Citaat:He emphasizes that Muslims should regard Western culture as corrupt and immoral, and Muslims should not associate with non-Muslims.
janderegelaa schreef:Electra63 schreef:Deze haatoproep is gedaan door een australiër?
Volgens mij ontkent niemand hier van de posters dat er radicale moslims zijn (ook in Nederland). En ik denk dat iedereen daar ook op tegen is.
Maar wat heeft dat te maken met Ali in de straat of bij mij op het werk?
Denk je, dat alle moslims hier in Nederland het met bovengenoemde australiër eens is?
Je hebt er maar één nodig. Zie Theo van Gogh. En daarbij, ik weet zeker dat er geen statement van moslims organisaties in Nederland komt die deze oproep afwijzen.
Electra63 schreef:In Peru zullen ze nu ook denken: er moet maar een Joran zijn (en die was er), weg met de Nederlanders
Ann schreef:En geen statement betekent per definitie dat ze er achter staan? Beetje kort door de bocht vind je ook niet? Verder sluit ik me helemaal bij Electra63 aan.
Nicolletje schreef:Het is een docu over de Islam in Londen (ach, ver van mijn bed show, toch?)