Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDramaQueen schreef:HenrietteM schreef:
Weet zeker dat heel veel echt gruwelijke foto's van de slachtoffers niet zijn geplaatst. Zelfs niet op internet.
Ga maar na, er gingen daar ter plekke mensen dood. Op een gruwelijke manier. Ledematen eraf, schedels opengebroken. Daar liepen tientallen fotografen tussendoor. Je hoeft niet veel fantasie te hebben om voor je te zien wat er aan fotomateriaal beschikbaar was...
euh.. er staat er toch wel 1 van de (volgens mij gezien zijn kleding) 71 jarige overleden man op met een open vlees wond en zn been naar binnengedraaid..
Heino schreef:En er is/was er ook een van iemand's schedel die aan de achterkant helemaal openligt. Maar geloof dat die verwijdert is (en terecht!)
Heino schreef:En er is/was er ook een van iemand's schedel die aan de achterkant helemaal openligt. Maar geloof dat die verwijdert is (en terecht!)
Wat me wel opvalt, tot een paar jaar terug werd er bij foto's van oorlogslachtoffers heel erg gecensureerd. Dus bloed op straat werd weggefotoshopt, afgerukte ledematen etc. Valt me wel op dat dat nu niet meer zo is.
jumpgirl schreef:Trouwens.. ik zat dat filmpje nog eens te bekijken en onze koningin beatrix kijkt niet op of om!
Zou ze het helemaal niet door hebben gehad?
Iedereen kijkt behalve zij! dat vind ik wel een beetje vreemd.....
HenrietteM schreef:Die fotograaf zei bij P&W gisteravond dat ze de vrouw wel aan het ademen kregen maar dat ze een hoofdwond had waar niet alleen bloed uit kwam....
Jolliegirl schreef:HenrietteM schreef:Die fotograaf zei bij P&W gisteravond dat ze de vrouw wel aan het ademen kregen maar dat ze een hoofdwond had waar niet alleen bloed uit kwam....
wat een gespeculeer maarweer.......
vind dit erg respectloos hoe je dit brengt... of het waar is of niet.....
het is geen horrorfilm die beschreven moet worden...
Polivy schreef:Ik denk dat de ergste pijn niet gevoeld wordt. Het lichaam maakt dan een stof aan als verdoving volgens mij. Of schakelt het bewustzijn uit.
Heino schreef:Polivy schreef:Ik denk dat de ergste pijn niet gevoeld wordt. Het lichaam maakt dan een stof aan als verdoving volgens mij. Of schakelt het bewustzijn uit.
Klopt ja, je lichaam maakt door de stress een bepaald hormoon aan (adrenaline) waardoor weer een soort natuurlijke pijnstillers (endorfinen) vrij komen. Dit is nog iets van heel vroegah, toen we nog tegen beren moesten vechten enzo en we gegarandeerd opgegeten zouden worden wanneer we zouden stoppen voor een beenwond. Het hoort dus bij je overlevingsmechanisme.