ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:13

Heb jij koppen niet gezien Katiavl ?Daar werd een stukje van de documetaire uitgezonden.Zondag zou een britse documentaire worden uitgezonden.Ik weet nu eigenlijk niet of deze stukjes daar uit komen.
Het was in augustus gefilmd toen ze nog niet in beschuldiging waren gesteld ,ook het reisje naar Spanje was gefilmd.Zogezegd waren het huisfilmpjes gemaakt door een vriend.Maar voor mij waren het profesioneel gefilmde stukken.

Ik vond het allemaal wat vreemd,ik denk dat alles laten filmen het laatste zou zijn waaraan ik dacht als mijn kind weg was.Aan de andere kant is het mischiens voor Maddie bedoelt als ze terug komt.

Bij de verklaring van die Jane Tanner had ik geen goed gevoel.Het werd allemaal zo aan gedikt.Man met heel veel kleren aan en lang haar ,dat het kind een pyama aan had.Hoe heerken je dat nu?Je hebt ook heel veel leggings die er wat pyama achtig uit zien.Als je zo gedetaileerd alles kan omschrijven vraag ik me ook af waarom je het kind dan niet herkent hebt.

Wat voor nut heeft het om met een lijk te gaan slepen,als maddie daar overleden zou zijn.Als ontvoerder kan je het dan toch beter laten liggen?

Ik ga niet zeggen dat de ouders het gedaan hebben maar vond het toch wel wat vreemderig overkomen.
Aan het eind werd trouwens gezegd dat Murat weer verdacht zou zijn?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:31

Silvana neen helaas, ik zit op kot waar ik geen internet heb...

Geen lijk is geen bewijs (voor veel criminelen en gewone mensen) mischien is het dat , maar als ontvoerder dood je doorgaans niet zo vlug. Dus daar heb ik ook mijn twijfels aan

Het bloedverhaal vind ik ook, messteken zijn wel bloederig dan een paar spatjes, waar zou het bloed dan vandaan kopen, hoofd tegen muur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:37

Misteken van de spuit? kan ook bloed geven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:38

Het heeft wel zin vor de oudedrs om met een lijk te slepen als je het wilt verbergen at je schuldig bent aan haar dood...Dus het kan zijn dat Jane iemand met een dood kind zag, ja.

De vriend was professioneel, nl producer van TV programma´s vandaar.

En ja, het waarom filmen, is een beetje vaag.

Ik heb wel leuk nieuws, die M3 gaan de zaak Leonoor en andere vermiste kinderen bekijken om te zien of er verband is. Nou dat is dus ok overbodig werk.
Leonor is door haar moeder en diens broer, die sex met elkaar hadden, vermoord en ik stukken gezaagd, niks vermist aan.
Verder zijn er twee jongens vermist die toendertijd 10 en 11 waren, die zijn inderdaad bij pedofielen terecht gekomen (een daarvan op internet ander in Zwisterland gezien), anderen zijn waarschijnlijk door hun vaders ontvoerd/vermoord en er is een mogelijke wegloop zaak (tienermeisje). De meeste kinderen zijn zoals je kunt zien op de site van de PJ zelf, belangrijk ouder dan Maddie en de meest recente verdwijning is al weer jaren geleden. Verband is niet logisch. Maar ja je moet wat doen voor je geld....

Het is trouwens wel erg dat de Portugese politie nu zelf naar het lab in Birmingham moet om te kijken of er wat achtergehoduen wordt. Want de analises hadden sneller gekund en ze hebben een aantal uitslagen nóg niet binnen en wilen niet voor verrassingen komen te staan. Ze zijn vanmorgen vertrokken, het was net ook op het nieuws, met beelden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:38

silvana schreef:
Misteken van de spuit? kan ook bloed geven.

Zou het dan kunnen stralen? Want anders zou je bloed op bed verwachten. Maar ouders zijn dokters, alhoewel in stress situatie

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:39

Het bloed kwam voornamelijk onder een tegeltje van de verder schoongemaakte vloer in de woonkamer vandaan... gevonden met een hond.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:39

Lusitana schreef:
Het heeft wel zin vor de oudedrs om met een lijk te slepen als je het wilt verbergen at je schuldig bent aan haar dood...Dus het kan zijn dat Jane iemand met een dood kind zag, ja.

De vriend was professioneel, nl producer van TV programma´s vandaar.

En ja, het waarom filmen, is een beetje vaag.

Het filmen zou wel matchen met de aandachtstheorie Ja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:41

oh, zijdelings, de moeder van dat kind dat op een pedofielensite is gezien, is weer in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen,. in de negen jaar van de verdwijning is dat af en aan zo geweest, ze is onder behandeling, gebruikt medicijnen etc, dát is logischer dan een beetje filmen, docu´s maken etc... Maar zelf zegt ze, en dat is natuurlijk ook waar, dat iedereen verschillend rageert, maar dat hoop houden wel het belangrijkste is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:43

Weet je wanneer dat bloed is gevonden, dus na het tweede groot onderzoek van de flat.

Was het dan een grote plas bloed oorspronkelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:48

Kan ook een goeie stunt van de Portugese politie zijn, als je het niet meer weet, je engelse collega's er van betichten dat er zaken achter gehouden worden. Niet erg professioneel om te doen, überhaupt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:55

Zucht....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:01

faye schreef:
Kan ook een goeie stunt van de Portugese politie zijn, als je het niet meer weet, je engelse collega's er van betichten dat er zaken achter gehouden worden. Niet erg professioneel om te doen, überhaupt!

Nou als ik zo lang op bewijsmateriaal zou moeten wachten zou ik ook klagen, forensisch onderzoek is traag, maar nu ook niet zo traag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:02

Wie zegt dat het waar is? De media????
Alsof de Britten er belang bij hebben feiten achter te houden Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:04

De media is alles wat we hebben, of jij moet kunnen regelen dat we de onderzoeken mogen inkijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:08

Daarom kan het prima zo zijn dat de Portugese politie het af wil schuiven omdat ze het gewoon niet weten, nietwaar? Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:11

faye schreef:
Daarom kan het prima zo zijn dat de Portugese politie het af wil schuiven omdat ze het gewoon niet weten, nietwaar? Knipoog

Vind het persoonlijk wat vergezocht heel de "conspiracy Theory" over de politie. Ik zie het nut van af schuiven van onderzocht materiaal niet, want ze verliezen niks als dat materiaal geen maddie dna bevat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:23

Dan verschillen we van mening en dat is maar goed ook op een discussieforum Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:10

Waarom zou de politie dan samenzwering willen voeren, op materiaal dat geen sleutelbelang heeft, en uberhoud in een engels onderzoekscentrum onderzocht word. Waardoor stilhouden wel enigzinds moeilijk word Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:45

faye schreef:
Wie zegt dat het waar is? De media????
Alsof de Britten er belang bij hebben feiten achter te houden Rolleyes

Dat zegt d epolitie met hun kop voor de camera en het belang is dat de McCanns nl al een verdediging in elkaar aan het zetten zijn en men wil niet voor verrassingen komen te staan dat daar dingen in gebruikt worden waar de PJ geen weet van heeft omdat ze nog niet al het materiaal binnen hebben. Gezien de politieke en medische vriendjes van de McCann is het wellicht makkelijker voor hen om aan info van dat lab te komen, dan voor de PJ, daarom gaan ze zelf maar even heen om de boel te checken, helemaal omdat dezelfde analises in Lissabon in een week kunnen. Ze geven toe dat bij bepaalde tests, die over gedaan worden, het langer kan duren, maar dat de tijd die er nu voor genomen is absurd is. Erger, er blijkt, door uitlekken van info, dat er al resultaten zijn, maar ze sturen een en ander niet op. Heeft ook te maken met het feit dat de brieven met de vragen voor ondervraging pas weg zouden gaan als die resultaten binnen waren. Dat weten ze ook, daar dat gewoon in alle kranten staat. Ze weten ook dan de zaak voor het einde van het jaar afgerond moet worden, dus hoe meer ze (de McCanns) op kunnen houden, hoe gunstiger, niet waar. Alles, alles wijst daardoor veel meer op schuld dan onschul. Zouden ze nl onschuldig zijn, dan waren sporen wellicht van het grootste belang om een dader te vindne en zouden ze wel willen dat alles zo snel mogelijk ging....

Voor de rest negeer ik alles wat faye over de PJ denkt te moeten uiten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:51

katiavl schreef:
Weet je wanneer dat bloed is gevonden, dus na het tweede groot onderzoek van de flat.

Was het dan een grote plas bloed oorspronkelijk?

Dat bloed is gevonden toen ze met de "lijk"hond en "bloed"hond onderzoek hebben gedaan, dus later, ja. De bloedhond heeft het aangegeven, ze hebben een tegeltje gelicht en daar was dus genoeg om behoorlijk goede monsters van te nemen. De vloer zelf was schoon gemaakt. Daarom vroeg de reporter of Maddie of de tweeling zich misschien hadden bezeerd. Een kapotte knie een schram of bloedneus is met drie kinderen in huis niet ondenkbaar. Dat kon dan het bloed verklaren en is heel gewoon, wijst niet op schuld aan wat dan ook van de ouders. De overdreven reactie eigenlijk weer wel.... ik vond het in elk geval zeer, zeer apart om zo te reageren op een vraag of de kinderen zich misschien eens bezeerd hebben. Elke andere moeder herinnert zich sneetje hier en pijntje daar en lacht het weg. Zij beginnen over de politie en ernstig gewond....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:54

Citaat:
Zouden ze nl onschuldig zijn, dan waren sporen wellicht van het grootste belang om een dader te vindne en zouden ze wel willen dat alles zo snel mogelijk ging....

Waar genoeg.

Als die sporen werkelijk van groot belang zijn en belastend, kan het zijn dat er dingen zijn die de media niet weet(en wij dus ook niet Knipoog ) omdat de McCanns dit nooit naar buiten zullen brengen en de PJ ze niet naar buiten mag brengen.

Vreemd dat het zolang duurt, en maar te hopen dat het materiaal niet plots 'kwijtraakt' nu de PJ afreist, dat komt wel vaker voor met belastend materiaal.

We zullen zien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:43

Ik heb net de prive bij mijn schoonmoeder zitten lezen, was van 21 november. Haha! Haha! Zal maar niet citeren, maar er zijn mij wel wat meer dingen duidelijk geworden.. Knipoog

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:53

Is dat niet een roddelblad???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:55

Juist!, maar daar stond in waarom ze zo boos waren op de Portugese politie en dat ging over de fouten op de PD (welke dus) en dat maar een klein deel van het DNA is verstuurd en niet alles, dat alle vuilnisbakken de volgende morgen gewoon met de vuilnisman mee gingen en niet die avond nog doorzocht zijn, etc. Idd een roddelblad, maar die informatie had ik nog niet...vandaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:11

Dit verbaast me echt. We mogen er vooral niet vanuit gaan wat in de media wordt geschreven en jij komt met de Prive? Het meest betrouwbare blad van NL?