Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Je kunt ook gewoon je bril zo instellen dat je het onderscheidt van een mening en een feit ziet.
Ik vroeg niet voor niets om hoe de toeslagenaffaire is begonnen. Inderdaad bij het Bulgaren verhaal, maar daarna toch echt puur op discriminatie en racisme. Het waren voornamelijk mensen met een migratieachtergrond die in de affaire terecht kwamen. Daarom zie ik niet in waarom, naast de redenen die Shadow aangeeft, waarom PVV stemmers om die reden op de PVV hebben gestemd.
Voor de informatie: Dit is mijn mening.
Benzz schreef:Lees gewoon eens op Facebook de reacties op de berichten van de NOS. Die zijn ronduit verschrikkelijk. Totaal niet onderbouwd en kreten als die vieze gore .... . Ik trek dat niet. En die groep is echt niet groot, maar op social media wel heel erg aanwezig.
Ik ben het dus met Pien eens dat een soort van bezorgdheid echt wel van pas is op het moment. Het lijkt wel hoe harder je schreeuwt en beledigd, hoe meer je gehoord wordt.
Opmerkingen als: Miljoenen weggesluisd, schatkist leeggeroofd enz enz. Het is gewoon totaal niet waar en mensen geloven het klakkeloos.
Benzz schreef:Lees gewoon eens op Facebook de reacties op de berichten van de NOS. Die zijn ronduit verschrikkelijk. Totaal niet onderbouwd en kreten als die vieze gore .... . Ik trek dat niet. En die groep is echt niet groot, maar op social media wel heel erg aanwezig.
Ik ben het dus met Pien eens dat een soort van bezorgdheid echt wel van pas is op het moment. Het lijkt wel hoe harder je schreeuwt en beledigd, hoe meer je gehoord wordt.
Opmerkingen als: Miljoenen weggesluisd, schatkist leeggeroofd enz enz. Het is gewoon totaal niet waar en mensen geloven het klakkeloos.
pien_2010 schreef:Elisa2 schreef:En zo is zoals alle ministers niet verantwoordelijk voor alle blunders die ze maken.Het wordt steeds leuker hier.
![]()
Overigens Pien, je hebt daar een heel goed punt. Alleen vind ik de emphatie niet van toepassing op dit topic. Emphatie en inlevingsvermogen werken namelijk beide kanten op.
Waar het om gaat Elisa, dat ook in dit topic , totaal voorbij wordt en is gegaan aan al die politici die vertrokken zijn . Het klimaat is zo zwaar, dat velen vertrokken zijn (en dan heb ik het niet over politici die 25 jaar of 10 jaar dit werk hebben gedaan). Dat is heel heel ernstig en zorgelijk. Of zoals een journalist opmerkte dat teveel kamer ervaring verdwenen is.
Het zijn niet allemaal Wilders mensen die zo'n leven van beveiliging, bedreiging etc aan kunnen!
Zelfs in dit topic wordt Kaag haar bedreiging en woorden daarover gebagetaliseerd. Terwijl het buitengewoon zorgelijk is dat dit klimaat er is. Ongeacht of je de politica/ politicus nu wel of niet fijn vindt. Vandaar dat ik Wilders en Baudet erbij heb gehaald, want dat klimaat ongeacht wie het overkomt veroordeel ik ten zeerste. Nooit een excuus!!!!!!!!
Die boosheid daarover, die bezorgdheid, mis ik totaal in dit topic.
.en Kaag is wel verantwoordelijk voor haar Blunders. Althans dat vind ik. Dus waar je die conclusie vandaan haalt weet ik niet en begrijp ik gewoon niet.
Dat is althans wat ik voortdurend vertel of wil vertellen.
Alleen plaats ik het gebeuren in zijn context en geef aan dat ze niet veroordeelt is en waarom en hoe officiële instanties die dit soort zaken onderzoeken erop gereageerd hebben.
Dus je conclusies vind ik echt naar!
Citaat:Mijn conclusies? Welke dan? Volgens mij mis ik wat.
Citaat:En zo is zoals alle ministers niet verantwoordelijk voor alle blunders die ze maken. Het wordt steeds leuker hier.
Overigens Pien, je hebt daar een heel goed punt. Alleen vind ik de emphatie niet van toepassing op dit topic. Emphatie en inlevingsvermogen werken namelijk beide kanten op.
Babootje schreef:Avalanche schreef:Daar komt hier de reactie op dat ze haar werk gewoon heel goed heeft gedaan.
Benoem nu eens wat ze goed heeft gedaan?
Die haat t.o.v haar moet toch ergens vandaan komen?
Ik denk dat het niet nakomen van beloften (nieuwe bestuurscultuur) en de afstand tot de gewone man (mensen vonden haar elitair/arrogant) Ook al was ze dat niet, zo kwam ze over. Ze heeft dat zelf niet herkend.
Ik denk dat ze daarmee heeft bijgedragen aan de winst van Wilders. Ze heeft haar kans gehad en gemist.
Cer schreef:Je mag blijkbaar ook alle Nederlanders over 1 kam scheren.. . Heb ik nog niet 1 goed inhoudelijk argument op gehoord .. je kan op het gedrag van een kleine groep schreeuwers toch niet een heel land afrekenen?
Heb ik al meerdere keren naar gevraagd. Vind ik heel naar, dat gegeneraliseer..
Citaat:Overigens, is Nederland nu wel een fijn rijk westers land waar mensen het heel goed hebben of is het een naar verrot rechts land. Daar is ook niet echt consensus over hè
Citaat:Mensen die bijvoorbeeld in ter Apel wonen voelen zich ook niet prettig onder de bedreigingen.. maar weet je wat die moeten?? Gewoon door.. die kunnen niet verhuizen naar een andere top locatie en dit achter zich laten.
Elisa2 schreef:Was mijn reactie op Janneke inderdaad.
Waar Kaag nergens verantwoordelijk voor gehouden wordt maar Rutte wel persoonlijk voor de toeslagenaffaire. Terwijl het ook zijn personeel was wat het regelde.
Het meten met twee maten wat steeds gebeurt hier in dit topic. Sorry als het niet leuk is dat ik dat benoem.
Elisa2 schreef:Was mijn reactie op Janneke inderdaad.
Waar Kaag nergens verantwoordelijk voor gehouden wordt maar Rutte wel persoonlijk voor de toeslagenaffaire. Terwijl het ook zijn personeel was wat het regelde.
Het meten met twee maten wat steeds gebeurt hier in dit topic. Sorry als het niet leuk is dat ik dat benoem.
Elisa2 schreef:Ik heb het ook niet over de toeslagenaffaire..zucht.
Maar laat maar.. het dringt niet door ofzo.
Citaat:Rutte schreef in 2003 een brief waarin hij een oproep deed om mensen met een Somalische achtergrond extra te controleren op bijstandsfraude’
Janneke2 schreef:Daarom vind ik het verschrikkelijk dat de spreidingswet ineens van tafel is. Kun je eindelijk stappen maken, wordt je door je eigen partijleider in de kou gezet.Dat men het zat is, maar dat dat NIET aan de vluchtelingen ligt, 'want die kunnen er ook niets aan doen', maar het dorp kraakt en zucht in haar voegen.
pien_2010 schreef:Elisa2 schreef:Ik heb het ook niet over de toeslagenaffaire..zucht.
Maar laat maar.. het dringt niet door ofzo.
Jij leest niet goed! Rutte heeft zich indertijd direct bemoeid met dit strenge beleid toen ambtenaren meldingen hadden gedaan dat er iets niet klopte. Lees mijn post.
Dat heeft hij zelf gezegd in de commissie volgens mij en was op TV en hij zat fout. Dus hij wist ervan.
Onvergelijkbaar met voorbeeld Kaag.
Ben even aan het zoeken
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... er-omtzigt
https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1052 ... genaffaire
Citaat:Rutte schreef in 2003 een brief waarin hij een oproep deed om mensen met een Somalische achtergrond extra te controleren op bijstandsfraude’
Elisa2 schreef:Bij Kaag is het nog erger, het waren haar eigen bedachte regels die ze zelf overtreden heeft.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... en-te-gaan
En dan kan ze wel het notariskantoor de schuld geven. Maar zij heeft nagelaten het te controleren. Als ze het zelf bedacht heeft, heeft ze er ook van geweten.
Elisa2 schreef:Nee, dat klopt..ik vind ze allebei zelf verantwoordelijk voor de blunders die ze begaan zijn. Ookal zijn het verschillende blunders.
Elisa2 schreef:Waar Kaag nergens verantwoordelijk voor gehouden wordt maar Rutte wel persoonlijk voor de toeslagenaffaire. Terwijl het ook zijn personeel was wat het regelde.
pien_2010 schreef:Elisa2 schreef:Nee, dat klopt..ik vind ze allebei zelf verantwoordelijk voor de blunders die ze begaan zijn. Ookal zijn het verschillende blunders.
Tjeetje zie je echt het verschil niet?
De een Rutte geeft opdracht aan het departement waardoor zoveel goede mensen hun leven is vernield.
De ander Kaag, heeft niemand beschadigd met haar blunder. Hooguit vertrouwen in haar .