Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
huppelz schreef:dank jullie wel Anna en Electra.
Tis een beetje laat om nu een topic te openen, maar mss heb ik morgen even tijd om erop terug te komen. Eigenlijk is het allemaal heel logisch, maar je moet t net weten zeg maar.
Hebben jullie weleens psalm 83 gelezen toevallig? Of Ezechiël 38-39?
tamary schreef:huppelz schreef:dank jullie wel Anna en Electra.
Tis een beetje laat om nu een topic te openen, maar mss heb ik morgen even tijd om erop terug te komen. Eigenlijk is het allemaal heel logisch, maar je moet t net weten zeg maar.
Hebben jullie weleens psalm 83 gelezen toevallig? Of Ezechiël 38-39?
Hardnekkig vasthouden aan iets wat niet strookt met de werkelijkheid en er naar handelen is ernstig ongezond en gevaarlijk als je regerend politicus bent.
Dat boek is in historische context interessant, maar er naar handelen staat gelijk aan genocide op de mensheid en daar is geen rechtvaardiging voor.
Qua religie algemeen : religion, is considered by the masses as true, by the wise as false and by rulers as usefull. ~Seneca ~ (griek, zo'n 2000 jaar geleden)
Niet gek, wetende dat macht de meest verslavende drug ter wereld is en dat mensen de neiging hebben om sociopaten/psychopaten/narcisten aan de macht te helpen (combi van de verantwoordelijkheid zelf niet willen en zulke figuren kunnen goed mooie praatjes ophangen).
Ga eerst maar eens meer kijken naar de functie en reden van religie ipv blind achter een rampen scenario aanrennen, morgen en belangrijke zaken als afwas en rekeningen betalen staan toch echt eerder voor je neus.
Electra63 schreef:Er is nu minder aandacht voor Gaza.
Dit vind ik een goede column.
De argumenten zijn hier ook al eens geplaatst.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/h ... H8jLEZui2g
Electra63 schreef:
Hannanas schreef:Er zijn natuurlijk genoeg niet-gelovige wetenschappers en experts (en burgers) die dit ook voorspeld hebben/voorspellen. Daar hoef je geen religie voor bij te betrekken.
anjali schreef:Hannanas schreef:Er zijn natuurlijk genoeg niet-gelovige wetenschappers en experts (en burgers) die dit ook voorspeld hebben/voorspellen. Daar hoef je geen religie voor bij te betrekken.
Mensen die niet religieus zijn, snappen vaak helemaal niet welke krachten en hartstochten er spelen in wel-religieuze mensen.
anjali schreef:Hannanas schreef:Er zijn natuurlijk genoeg niet-gelovige wetenschappers en experts (en burgers) die dit ook voorspeld hebben/voorspellen. Daar hoef je geen religie voor bij te betrekken.
Mensen die niet religieus zijn, snappen vaak helemaal niet welke krachten en hartstochten er spelen in wel-religieuze mensen.
Echwel schreef:Vredelievende medebokkers
Vertel mij eens, wat gaat er gebeuren als Israel alle wapens neerlegt?
En niet vanuit westers perspectief kijken maar naar de realiteit
Popstra schreef:Daarom is israel ook begonnen, die willen Amerika achter zich hebben staan.
tamary schreef:Echwel schreef:Vredelievende medebokkers
Vertel mij eens, wat gaat er gebeuren als Israel alle wapens neerlegt?
En niet vanuit westers perspectief kijken maar naar de realiteit