Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 20:46

Dankjewel Electra!

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 00:11

dank jullie wel Anna en Electra.

Tis een beetje laat om nu een topic te openen, maar mss heb ik morgen even tijd om erop terug te komen. Eigenlijk is het allemaal heel logisch, maar je moet t net weten zeg maar.
Hebben jullie weleens psalm 83 gelezen toevallig? Of Ezechiël 38-39?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 00:47

huppelz schreef:

Tis een beetje laat om nu een topic te openen, maar mss heb ik morgen even tijd om erop terug te komen. Eigenlijk is het allemaal heel logisch, maar je moet t net weten zeg maar.

Hardnekkig vasthouden aan iets wat niet strookt met de werkelijkheid en er naar handelen is ernstig ongezond en gevaarlijk als je regerend politicus bent.
Dat boek is in historische context interessant, maar er naar handelen staat gelijk aan genocide op de mensheid en daar is geen rechtvaardiging voor.
Qua religie algemeen : religion, is considered by the masses as true, by the wise as false and by rulers as usefull. ~Seneca ~ (griek, zo'n 2000 jaar geleden)
Niet gek, wetende dat macht de meest verslavende drug ter wereld is en dat mensen de neiging hebben om sociopaten/psychopaten/narcisten aan de macht te helpen (combi van de verantwoordelijkheid zelf niet willen en zulke figuren kunnen goed mooie praatjes ophangen).

Ga eerst maar eens meer kijken naar de functie en reden van religie ipv blind achter een rampen scenario aanrennen, morgen en belangrijke zaken als afwas en rekeningen betalen staan toch echt eerder voor je neus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 05:21

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 07:37

Eens Tamary!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 07:46

Ook helemaal eens.
Over macht denk ik vaak: machtshonger is evolutionair bepaald. Want wie macht heeft lijdt het minst en overleeft het vaakst.
Religie is een middel om macht uit te oefenen.
Net als bezit.

Over die Amerikaanse aanval: hopelijk hebben ze echt alleen nucleaire faciliteiten geraakt en wel dusdanig dat die (al dan niet vermeende) dreiging nu geëlimineerd is en dus geen rol meer kan spelen en tot verdere escalatie zal leiden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 08:05

Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig dat alleen Israel de schuld krijgt van misdaden, terwijl de hele wereld hiervan wegkijken....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 08:11

Nou.. Afghanistan hebben we al eens geprobeerd hè? En dat is grandioos mislukt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 08:44

tamary schreef:
huppelz schreef:

Hardnekkig vasthouden aan iets wat niet strookt met de werkelijkheid en er naar handelen is ernstig ongezond en gevaarlijk als je regerend politicus bent.
Dat boek is in historische context interessant, maar er naar handelen staat gelijk aan genocide op de mensheid en daar is geen rechtvaardiging voor.
Qua religie algemeen : religion, is considered by the masses as true, by the wise as false and by rulers as usefull. ~Seneca ~ (griek, zo'n 2000 jaar geleden)
Niet gek, wetende dat macht de meest verslavende drug ter wereld is en dat mensen de neiging hebben om sociopaten/psychopaten/narcisten aan de macht te helpen (combi van de verantwoordelijkheid zelf niet willen en zulke figuren kunnen goed mooie praatjes ophangen).

Ga eerst maar eens meer kijken naar de functie en reden van religie ipv blind achter een rampen scenario aanrennen, morgen en belangrijke zaken als afwas en rekeningen betalen staan toch echt eerder voor je neus.

Volgens mij was Seneca geen Griek maar een Romein. Ik heb vroeger op het Gymnasium zijn geschriften gelezen (in het Latijn). Er werd toen gezegd dat hij in het verborgene Christen was maar aangezien er in die tijd Christenvervolging was daarmee niet naar buiten kon komen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 09:49

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 09:56

Electra63 schreef:

Vorig jaar postte ik daarover weet je nog? Niet specifiek dat Amerika Iran zou bombarderen, maar dat er een oorlog zou uitbreken tussen Iran en Amerika. En nu t nieuws van morgen: de oorlog verplaatst zich ook naar Amerikaanse bodem. Tenminste: dat is wat pastoor Mark van El Shaddai ministries zegt (Messiaanse gemeente in Washington en te volgen op YouTube)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:02

Er zijn natuurlijk genoeg niet-gelovige wetenschappers en experts (en burgers) die dit ook voorspeld hebben/voorspellen. Daar hoef je geen religie voor bij te betrekken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:34

Hannanas schreef:
Er zijn natuurlijk genoeg niet-gelovige wetenschappers en experts (en burgers) die dit ook voorspeld hebben/voorspellen. Daar hoef je geen religie voor bij te betrekken.

Mensen die niet religieus zijn, snappen vaak helemaal niet welke krachten en hartstochten er spelen in wel-religieuze mensen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:04

anjali schreef:
Hannanas schreef:

Mensen die niet religieus zijn, snappen vaak helemaal niet welke krachten en hartstochten er spelen in wel-religieuze mensen.

Dit klopt als een bus en wat mij betreft mag er ook meer aandacht zijn voor ratio in plaats van religie. Op de hele wereld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:01

anjali schreef:
Hannanas schreef:

Daarom heb ik mij als jonge meid al uitgeschreven uit de kerk, bijna alle oorlogen en geweld komen door het “ geloof “ .

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:05

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:59

Daarom is israel ook begonnen, die willen Amerika achter zich hebben staan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 16:01

Ik quote mezelf maar eens

Echwel schreef:
Vredelievende medebokkers
Vertel mij eens, wat gaat er gebeuren als Israel alle wapens neerlegt?

En niet vanuit westers perspectief kijken maar naar de realiteit

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 16:04

Echwel schreef:
Ik quote mezelf maar eens

Echwel schreef:

Irans prio is de vernietiging van Israel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 16:06

En dus alle joden op de wereld...
Maar heeee wat maakt dat nou uit

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 16:06

Popstra schreef:
Daarom is israel ook begonnen, die willen Amerika achter zich hebben staan.

Israël heeft Amerika al achter zich zolang als ze bestaat en dat zal ook niet snel veranderen. En dit bombardement gaat twee kanten uit eigenlijk. Als het het doel is om Iran te verzwakken en hun nucleaire programma weer 30 jaar op achterstand te zetten, dan is dat niet per sé ongunstig voor Europa.

Echwel, dat is een goede vraag, ik weet zo gauw het antwoord niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 16:09

Het enige waardoor veel joden op de wereld zich nog enigszins veilig voelen is door het bestaan van Israël

Overal terwereld en ooknederland voelt het heel onveilig.
Al het radicale moslimgebeuren is voor ons doodseng

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 16:10

En na Israel komt het hele vrije Westen- berg jullie regenboogvlaggen maar op en trek de burka's uit de kast.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 16:18

anjali schreef:
En na Israel komt het hele vrije Westen- berg jullie regenboogvlaggen maar op en trek de burka's uit de kast.

Je luistert teveel naar Wilders !

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 16:39

tamary schreef:
Echwel schreef:

Irans prio is de vernietiging van Israel.[/quote]

Hoe zou jij en de gemiddelde mens reageren als je buurland je hele familie heeft vermoord? Bloemetje sturen? Ik bedoel, ik snap de wrok wel. Vanuit de realiteit bezien dan