Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Veronica2 schreef:Wij vinden dat Putin in het nauw zit, maar vindt Putin dat zelf ook?
irmaz schreef:Vannacht zijn er op zowel Moskou als de Krim drone-aanvallen uitgevoerd. In Moskou zijn 2 ministerie gebouwen geraakt en de "burgemeester" van de Krim zegt dat ze 11 drones onschadelijk gemaakt. Er is op de Krim in ieder geval een Munitiedepot geraakt. Treinverkeer ligt stil en de snelweg naar Sevastopol is voorlopig afgesloten.
In het NoordOosten van Ukraïne zijn Russen er in geslaagd om een paar kilometer terrein te herroveren. Dit gebeurd in die regio e laatste weken regelmatig. Meestal om korte tijd later weer teruggewonnen te worden door Ukraïne ten koste van veel Russische soldaten. Het lijkt een beetje strategie te zijn om zo veel mogelijk Russen uit te schakelen.
Vanuit het zuiden van Ukraïne komen berichten dat het Ukraïnse leger op 1 punt, in de richting van Tokmak, door de Russische verdedigingslinies is gebroken. Ik heb deze berichten nog niet bevestigd gezien maar hoop heel erg dat het waar is
irmaz schreef:Vanuit het zuiden van Ukraïne komen berichten dat het Ukraïnse leger op 1 punt, in de richting van Tokmak, door de Russische verdedigingslinies is gebroken. Ik heb deze berichten nog niet bevestigd gezien maar hoop heel erg dat het waar is
Babootje schreef:irmaz schreef:Vanuit het zuiden van Ukraïne komen berichten dat het Ukraïnse leger op 1 punt, in de richting van Tokmak, door de Russische verdedigingslinies is gebroken. Ik heb deze berichten nog niet bevestigd gezien maar hoop heel erg dat het waar is
https://twitter.com/igorsushko/status/1 ... 2276692992
Russische militaire bronnen beweren dat de Oekraïense strijdkrachten Tokmak naderen, de laatste grote nederzetting 63 km ten noorden van Melitopol, en Volnovakha, de laatste grote nederzetting 65 km ten noorden van Marioepol. Squeeze van Berdyansk aan de kust verwacht en Russische eenheden zullen aan beide kanten omsingeld worden.
Zodra Tokmak en Volnovakha vallen, verwacht het Russische leger dat de Oekraïense strijdkrachten een snelle doorbraak zullen maken tot aan Melitopol, Mariupol en Berdyansk. Als dat gebeurt, kunnen de Russische troepen in Berdyansk niet worden teruggetrokken omdat extractie over zee te riskant wordt geacht.
Veronica2 schreef:Wij vinden dat Putin in het nauw zit, maar vindt Putin dat zelf ook?
Citaat:Als elke confrontatie te riskant is en dus een concessie van jou gegarandeerd is, dan zal een kwaadwillende acteur doelbewust een confrontatie ontwerpen en een concessie krijgen. Die je zult geven omdat je anders gewond kunt raken. En nogmaals. En opnieuw. Totdat je laagste in de hiërarchie bent
(ik ben benieuwd of deze legertjes op termijn de afsplitsing van de diverse republieken gaan helpen voorkomen of juist in gang gaan zetten...)Citaat:Handhaving van de openbare orde en het waarborgen van de openbare veiligheid;
De grenzen van Rusland verdedigen; En
Bestrijding van illegale gewapende formaties en 'de sabotage-verkenningsgroepen van buitenlandse staten