Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Mindim schreef:Energiebedrijf Engie heeft in 6 maanden tijd 5 miljard winst geboekt over de stijgende tarieven. En zo zijn er meer bedrijven die hier enorm van profiteren. Belast die winst maar flink en verlicht daar mee de lasten van de burger.
Oekraïne steunen op de manier waarop het nu gebeurd ben ik het niet eens. De onaflatende stroom van wapens die daar naar toe gaat vind ik een dingetje. Zelenski die het heel normaal vind dat het westen dit doet ook, hij vind het ook een gezamenlijk iets om dat hele land weer op te bouwen, dat moet Europa maar betalen, waarom. Mensen die hier zijn krijgen leefgeld, voorrang, kunnen tussendoor schijnbaar prima terug. De gevolgen van de sancties, het moet allemaal wel opgebracht worden en ik kan dat niet los zien van mensen die hier daardoor financieel in de problemen komen. En velen hadden het al lastig
na de corona pandemie. Laat het kabinet eerst maar eens her eigen land op orde hebben, eer je een hoop geld pompt in een oorlog of niet niet Nederlanders.
Zo kan men prima 2 cruiseschepen kopen voor asielzoekers, maar mensen terug betalen die geraakt zijn door de toeslagenaffaire is moeilijk moeilijk. Etc etc
De prioriteiten liggen hier verkeerd. Met miljarden wordt gesmeten voor van alles en nog wat,maar Nederlaners helpen ho maar. De coalitie heeft geen zin om aan het koopkracht debat deel te nemen. Ze schofferen de Nederlandse burger.
elnienjo schreef:Mindim schreef:Energiebedrijf Engie heeft in 6 maanden tijd 5 miljard winst geboekt over de stijgende tarieven. En zo zijn er meer bedrijven die hier enorm van profiteren. Belast die winst maar flink en verlicht daar mee de lasten van de burger.
Oekraïne steunen op de manier waarop het nu gebeurd ben ik het niet eens. De onaflatende stroom van wapens die daar naar toe gaat vind ik een dingetje. Zelenski die het heel normaal vind dat het westen dit doet ook, hij vind het ook een gezamenlijk iets om dat hele land weer op te bouwen, dat moet Europa maar betalen, waarom. Mensen die hier zijn krijgen leefgeld, voorrang, kunnen tussendoor schijnbaar prima terug. De gevolgen van de sancties, het moet allemaal wel opgebracht worden en ik kan dat niet los zien van mensen die hier daardoor financieel in de problemen komen. En velen hadden het al lastig
na de corona pandemie. Laat het kabinet eerst maar eens her eigen land op orde hebben, eer je een hoop geld pompt in een oorlog of niet niet Nederlanders.
Zo kan men prima 2 cruiseschepen kopen voor asielzoekers, maar mensen terug betalen die geraakt zijn door de toeslagenaffaire is moeilijk moeilijk. Etc etc
De prioriteiten liggen hier verkeerd. Met miljarden wordt gesmeten voor van alles en nog wat,maar Nederlaners helpen ho maar. De coalitie heeft geen zin om aan het koopkracht debat deel te nemen. Ze schofferen de Nederlandse burger.
bigone schreef:De coalitie kan wel zin hebben maar het haalt niets uit,eind volgende week komen de koopkrachtcijfers door het cbs, dan kunnen ze in aanloop naar Prinsjesdag vergaderen of en wat ze doen. Nu zeggen hup, alle belasting op energie eraf oid maar dat moet wel ergens vandaan komen.
En wat betreft moeder en dochter? Moeder labiel, dochter fullblown wappie, zelfs door de rechter veroordeeld. Betaalden nergens huur en dan word je eruit gezet.
elnienjo schreef:bigone schreef:Elnienjo, wanneer je de achtergrond van die moeder en dochter had nagezocht had je niet deze uitspraak gedaan. Zoek dat eerst even op voor je zoiets ongefundeerds neerpent.
Het laatste artikel wat ik er op nu NL over las was dat ze er samen uit wilden stappen wegens geen huis en geen geld en geen toekomst.
verootjoo schreef:elnienjo schreef:
Elnienjo, wanneer je de achtergrond van die moeder en dochter had nagezocht had je niet deze uitspraak gedaan. Zoek dat eerst even op voor je zoiets ongefundeerds neerpent.
Het laatste artikel wat ik er op nu NL over las was dat ze er samen uit wilden stappen wegens geen huis en geen geld en geen toekomst.
Nadat ze ver in de complotten zaten en niks meer met de overheid of maatschappij te maken wilden hebben.
Iemand die niet geholpen wil worden, kan ook niet geholpen worden.
elnienjo schreef:Door de manier waarop onze overheid de laatste jaren openlijk opereert is het niet gek dat mensen door gaan draaien. Dat in combinatie met enorm lange wachtlijsten in de GGZ.
elnienjo schreef:Door de manier waarop onze overheid de laatste jaren openlijk opereert is het niet gek dat mensen door gaan draaien. Dat in combinatie met enorm lange wachtlijsten in de GGZ.
Loretta schreef:De afgelopen 2 maanden zijn de energieprijzen nog weer eens flink gestegen. Wanneer het contract is afgelopen zijn Maandbedragen tussen de 400 tot 500 euro komen steeds meer voor. En het eind lijkt nog niet in zicht. Ondertussen blijven de prijsstijgingen van andere producten ook door gaan. Kortom er staat ons een hele zware winter te wachten.
https://www.welingelichtekringen.nl/gee ... risis.html
chevax schreef:Loretta schreef:De afgelopen 2 maanden zijn de energieprijzen nog weer eens flink gestegen. Wanneer het contract is afgelopen zijn Maandbedragen tussen de 400 tot 500 euro komen steeds meer voor. En het eind lijkt nog niet in zicht. Ondertussen blijven de prijsstijgingen van andere producten ook door gaan. Kortom er staat ons een hele zware winter te wachten.
https://www.welingelichtekringen.nl/gee ... risis.html
Ik las vandaag dat Belgen veel minder kwijt zijn voor hun gas. Dat in Nederland wordt ingekocht... Hoe krom is het nu toch allemaal?
Loretta schreef:Tja, de hoogste energieprijs van Europa.
https://nos.nl/artikel/2440033-energie- ... ekening-op
Het is makkelijk om alle schuld bij de Russen te leggen. Maar het doorgeslagen vrije markt denken heeft er ook een heel groot aandeel aan. Alles moest geprivatiseerd worden. Nu zitten we met de ellende.
nikkel schreef:Privatisering was het toverwoord toch. Nu het echt zwaar weer wordt, zit je automatisch met de gevolgen. Privatisering gaat vooral over het maximaliseren van winstverwachtingen, het gaat niet om de mensen. Het gaat over de rug van mensen, die daar afhankelijk van zijn.
Loretta schreef:Tja, de hoogste energieprijs van Europa.
https://nos.nl/artikel/2440033-energie- ... ekening-op
Het is makkelijk om alle schuld bij de Russen te leggen. Maar het doorgeslagen vrije markt denken heeft er ook een heel groot aandeel aan. Alles moest geprivatiseerd worden. Nu zitten we met de ellende.