Daks schreef:Nepbewijs voor biologische wapens gaat ook rond in Nederland.
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... -rond.html
Deze had ik nog niet gelezen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Daks schreef:Nepbewijs voor biologische wapens gaat ook rond in Nederland.
Cowboy55 schreef:Daks schreef:Nepbewijs voor biologische wapens gaat ook rond in Nederland.
Willem Engel verspreidt nieuw nepbewijs.
Viruswaarheid-voorman Willem Engel retweette afgelopen maandag een bericht van het pro-Russische ASB News waarin staat dat er toch nieuw bewijs is dat in Oekraïne, aan de grens met Rusland, wordt gewerkt aan de ontwikkeling van biologische wapens.
ZUCHT……is ie nou ook al Oost-Europa Deskundige? Voor de ouderen onder ons: is Willem Engel de opvolger van Dr. Remco Clavan, Oost-Europa deskundige?
Pareltjes schreef:bigone schreef:China is al bezig om te kijken of ze instappen in Gazprom en wat andere energiemaatschappijen.
Iedereen kan er vanuit gaan dat hier maar één land beter uit komt en dat is China. Afrika hebben ze al in de pocket dus straks Rusland ook.
Natuurlijk! Zoals ik dagen geleden al aangaf gaat China spekkoper zijn. Europa heeft zich uiteindelijk in eigen voet geschoten en de sancties kunnen wellicht ernstig backfieren. Bij de opnening van de olympische spelen kwam Poetin prominent in beeld. Dan is het gewoon logisch dat er allang plannen zijn.
Ik hoop echt dat de paralympiers buiten schot blijven.
China begint pas na de paralympics de kaarten op tafel te gooien. Let maar op.
bigone schreef:Polen geeft alle 28 gevechtsvliegtuigen aan de USA en in ruil daarvoor krijgen ze vervanging van hun. Vliegtuigen gaan naar Ramstein , worden daar gecontroleerd en dan naar Oekraïne.
Phonix schreef:Tja. Als het schiet, schiet het wel. Die toestellen dat jij naar Spaanje vliegt, zijn ook vaak best oud.
Cowboy55 schreef:Phonix schreef:Tja. Als het schiet, schiet het wel. Die toestellen dat jij naar Spaanje vliegt, zijn ook vaak best oud.
Klopt. Maar er is nooit op me geschoten onderweg naar Spanje en ik heb ook nooit terug hoeven te schieten. Heb ook nooit een looping, Immelmann of barrel roll meegemaakt in een DC10.
pien_2010 schreef:Cowboy55 schreef:
Klopt. Maar er is nooit op me geschoten onderweg naar Spanje en ik heb ook nooit terug hoeven te schieten. Heb ook nooit een looping, Immelmann of barrel roll meegemaakt in een DC10.
heerlijk. We gaan het meemaken.
bigone schreef:China is al bezig om te kijken of ze instappen in Gazprom en wat andere energiemaatschappijen.
Iedereen kan er vanuit gaan dat hier maar één land beter uit komt en dat is China. Afrika hebben ze al in de pocket dus straks Rusland ook.
elnienjo schreef:bigone schreef:China is al bezig om te kijken of ze instappen in Gazprom en wat andere energiemaatschappijen.
Bah, dan storten wij in de armoede door die klimaatprekerij waardoor onze politiek er wel garen bij denkt te spinnen dat we nu financieel uitgemolken worden met de hoge energieprijzen. China boeit het niet, die gebruiken alles wat ze zelf in de grond hebben zitten plus wat ze goedkoop elders vandaan kunnen halen. Europa is straks zelf een derdewereldland geworden als we zo doorgaan met zelfdestructief handelen. Amerika schopt ons nog lekker over de afgrond door dat geprovoceer met het leveren van oorlogsmateriaal en kokketeren met navolidmaatschappen van oostelijk gelegen landen.
_San87_ schreef:Exitium schreef:Is hij laat of is de stream vroeg?Van nu.nl:
"De Verenigde Staten stoppen met de import van olie, aardgas en kool uit Rusland, melden persbureaus Bloomberg en Reuters dinsdag op basis van bronnen. Rond 19.45 uur Nederlandse tijd kondigt de Amerikaanse president Joe Biden extra sancties tegen Rusland aan en naar verwachting zal hij de maatregel dan bekendmaken."
Biden is altijd laat, dus ik ga er vanuit dat dat nu ook zo is en dat Nu.nl ongelijk heeft.
Hij spreekt nu.
8nnemiek schreef:Ik denk wel dat die sancties invloed hebben. Oorlog voeren kost enorm veel geld, en daarnaast moet je ook nog eens je leger gemotiveerd houden. Dat wordt allemaal vrij lastig als je geld niks meer waard is, er geen import meer is, en het leger doorkrijgt dat ze belazerd zijn en het helemaal geen 'vredesmissie' blijkt te zijn.
Marigold schreef:Nouja, deze sancties maken wel ruimte voor een veel snellere energietransitie, als er nu geen bom valt dan bestaat nog de kans dat het klimaat en de leefbare aarde gered worden.
Wel ná sowieso een hoop gedoe en grote verschuivingen..
What a time to be alive..
Cowboy55 schreef:Phonix schreef:Tja. Als het schiet, schiet het wel. Die toestellen dat jij naar Spaanje vliegt, zijn ook vaak best oud.
Phonix schreef:Maar dat betekend dus dat “sommige” wel beseffen wat er aan de hand is. Kunnen die het niet doorvertellen voordat ze weggaan?
pien_2010 schreef:Elnienjo, lees je eigen bericht eens terug.......
Cowboy55 schreef:pien_2010 schreef:Elnienjo, lees je eigen bericht eens terug.......
Welke? Deze van vanmiddag was ook wel een toppertje:
Geplaatst: Vandaag, 17:04
Sowieso is oorlog vooral de hobby van de machthebbers en de mensen die in loondienst in het leger zitten.
Jawel, voor beroepsmilitairen is oorlog een betaalde hobby.
elnienjo schreef:Cowboy55 schreef:
Welke? Deze van vanmiddag was ook wel een toppertje:
Geplaatst: Vandaag, 17:04
Sowieso is oorlog vooral de hobby van de machthebbers en de mensen die in loondienst in het leger zitten.
Jawel, voor beroepsmilitairen is oorlog een betaalde hobby.
Nee natuurlijk is het voor de loondiensters geen hobby maar simpelweg een manier om brood op tafel te krijgen. Ze zijn in dienst van degene die machtsgeil is en de oorlogen begint. Net zoals Nederlandse militairen die zich uit laten zenden naar Afghanistan en Mali e.d.
Citaat:'Talrijke mensenrechtenschendingen door Russische leger'
Rapporteurs van Human Rights Watch hebben "talrijke gevallen" geregistreerd van schendingen van mensenrechten door Russische troepen in Oekraïne. Zo zou het Russische leger clustermunitie hebben gebruikt in de buurt van een ziekenhuis en is er geschoten op vluchtende burgers. Dat staat in een rapport dat dinsdag naar buiten is gekomen.
"We maken ons grote zorgen dat het Russische leger mensenrechten schendt en mogelijk oorlogsmisdaden begaat", zegt Kenneth Roth, directeur van Human Rights Watch tegen Nieuwsuur. In het oorlogsrecht geldt een absoluut verbod om burgers aan te vallen als ze niet meedoen aan de strijd.