steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:32

juval schreef:
https://www.ad.nl/koken-en-eten/nederla ... 9oLKzqM9Rc

94,5 miljard!! iets om trots op te zijn.

economisch is de overheid volledig de weg kwijt. Met geld smijten om een winstgevende sector uit het land te laten verdwijnen. Ik vraag me serieus af wat komt er voor in de plaats? Waarschijnlijk komt er niets voor in de plaats omdat veel ondernemers(boeren) naar het buitenland vertrekken. en dan heb ik het nog niet eens over alle indirecte banen die gan verdwijnen.

Het is allemaal leuk en aardig die kunstmatige postzegelnatuurgebiedjes maar er wordt totaal niet nagedacht over hoe het allemaal betaald moet gaan worden in toch al economisch onzekere tijden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:06

Weer in het jeugdjournaal nu, onderzoek van varkens in nood. Hoeveel van de filmbeelden zullen in Nederland gemaakt zijn...
Dit filmpje was overigens netjes, alleen niet geschikt voor jonge kijkers.
Ook zouden de boeren enorm veel hebben verdiend aan de export. Ze moesten natuurlijk iets positiefs vertellen over de boeren.

Kinke

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:19

denk niet dat dat positief bedoelt is?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:09

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:16

Nou wij mensen produceren toch ook stikstof. Om het goed te doen zou je ons dus ook moeten inkrimpen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:22

Hebben jullie gisteren nog die docu op nederland 2 gezien. Waar eindelijk gesproken werd over monsato die bezig is met de zaden zo te verslechteren dat de boeren steeds minder oogst krijgen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:27

Dinopino schreef:
Nou wij mensen produceren toch ook stikstof. Om het goed te doen zou je ons dus ook moeten inkrimpen.

dat is DE oplossing waarschijnlijk.. maar het is makkelijker om boeren/ }:0 in te krimpen..
overigens zullen op Rottumerplaat waarschijnlijk ook niet zo heel veel mensen wonen.

Monsanto is eng. :(

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:37

Jammer dat er verder geen reactie meer komt op de vraag naar waar het hooi voor onze paarden vandaan komt. Ik ben oprecht benieuwd naar de kosten van het hooi dat van dergelijke natuurweiden komt en waarom bemesten als onnatuurlijk wordt bestempeld.

juval schreef:

Citaat:
De maximale hoeveelheid stikstof die jaarlijks zonder ‘natuurschade’ op de Deurnese Peel kan neerdalen, bedraagt volgens de overheid 5,5 kilo per hectare. Zelfs als morgen alle veehouderijen, fabrieken en auto’s uit Noord-Brabant verdwijnen, dan wordt deze waarde nog niet bereikt. De stikstofneerslag op het onbewoonde Waddeneiland Rottumerplaat bedraagt al 14 kilo per hectare. En daar is, anders dan bij de Deurnese Peel, in de wijde omgeving geen snelweg of veehouderij te bekennen.

En toch zijn er politici die vinden dat alles geoorloofd is, alles voor het onhaalbare ;(

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:23

De belangrijkheid van de boeren wordt hier in Duitsland ook door de media en de politiek onderuit gehaald. Hier zijn ze het ook zo zat.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 04:23

Dinopino waar lopen ze in duitseland tegen aan?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:58

Ze worden hier ook als natuurvijand en vervuiler neergezet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:11

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:45

Zeker interessant, al vind ik de connectie tussen Carola Schouten en de familie Van Drie niet heel overtuigend aangetoond in dit artikel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:33

echt he....de kalveren worden vetgemest met antibiotica........ het wordt tijd om dit soort leugens via een officiele aanklacht aan te pakken

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:45

Kinke schreef:
echt he....de kalveren worden vetgemest met antibiotica........ het wordt tijd om dit soort leugens via een officiele aanklacht aan te pakken

Ja idd, wat dat betreft mag er wel eens actie worden ondernomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:47

Askja schreef:
Zeker interessant, al vind ik de connectie tussen Carola Schouten en de familie Van Drie niet heel overtuigend aangetoond in dit artikel.

Nee, maar dat er 1 familie zo groot is dat zij in de Quote staan !

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 07:01

riegje schreef:
Kinke schreef:

vet gemest waar haal je die onwaarheden vandaan? weet je wel waar je over praat? Antibiotica is moeilijk aan te komen alles word genoteerd en bijgehouden wat door welke veehandelaar word gebruikt en hoeveel word allemaal geregistreerd. ik ben hele benieuwd waar jou verhaal op gebaseerd is dat kalveren vet gemest worden met antibiotica

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:14

Kinke was sarcastisch... Die heeft zelf vleesvee lopen dus ik denk dat ze dondersgoed weet hoe het allemaal in elkaar steekt.

Ze wil alleen maar aantonen dat die leugen van de antibiotica nog steeds de ronde doet op deze wereld en ik heb het artikel niet gelezen maar dikke kans dat dat zo in dat artikel omschreven staat.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:47

dank je Froukje :)
Ik zeg toch in die zin dat het tijd wordt dat dit soort leugens aangepakt moeten worden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:00

Electra63 schreef:
Askja schreef:

Nee, maar dat er 1 familie zo groot is dat zij in de Quote staan !

Dat is inderdaad opmerkelijk. Er kan dus wel degelijk heul veel geld worden verdiend in de agrarische sector, door een paar grote jongens. En dat gaat ten koste van de kleine boeren.

Verder vind ik het een nogal tendentieus artikel en dat antibiotica-vetmesterhaal is inderdaad onzin.

Kalveren illegaal vetmesten gebeurde ooit (jaren 80/90?) in België, met clenbuterol (bij paardenmensen wellicht beter bekend als Ventipulmin). Dat was echt een criminele bende, er is daarbij op een gegeven moment zelfs een dierenarts/controleur vermoord.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:50

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:20

riegje schreef:
Kinke schreef:

Er gaan helaas nog meer van die idiote verhalen nog steeds rond!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:36

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:43

Citaat:
Wel merkwaardig dat kleine familiebedrijven worden uitgekocht maar dat er gelijktijdig wel een MEGA MEGA MEGA stal wordt gebouwd.

https://www.gelderlander.nl/buren/nieuw ... pDpwTaWWJ4
Citaat:
Niets merkwaardigs aan. Geld regeert nu eenmaal.
[/quote]

????

Ik citeer :"in het rapport ( milieu effect rapportage, J) staat dat er door het nieuwe varkensbedrijf op enkele locaties in de omgeving nog sprake zal zijn van geurhinder. Ten opzichte van de oude Knorhof neemt de uitstoot van geur en ammoniak wel duidelijk af.
Straathof wil aan de Burensewal 3 in Kapel-Avezaath een nieuw varkensbedrijf bouwen met vooral jonge biggen. In de nieuwe plannen komt er qua grootte een vergelijkbare stal terug."

Het gaat om herbouw na brand.
En het artikel stelt 'dat herbouw dichterbij komt'.

Nergens staat dat dit verband houdt met uitkoop van gezinsbedrijven.

Ik erken dat het woord 'stikstof' niet voorkomt in het artikel, wellicht zat de aanvraag al langer in de ambtelijke molen - en herhaaldelijk werd in dit topic er voor gepleit dat de aanvragen dan ook zonder acht te slaan op de stikstof crisis behandeld moeten worden, wat hier dus waarschijnlijk gebeurd is....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:55

dit topic gaat over boeren, niet persé over stikstof problematiek.

Het beleid in NL is gewoon heel erg krom, aan de ene kant moeten kleine gezinsbedrijven wijken omdat zij niet kunnen voldoen aan alle regels, en aan de andere kant is het dus voor grote boeren (met geld) vrij eenvoudig om megastallen te bouwen.